V roce 2014 se na celém světě prodalo 17 793 kusů elektromobilů BMW i3 a plug-in hybridů BMW i8. Oba vozy se vyrábějí v továrně BMW v Lipsku. Největším trhem pro elektrická auta značky jsou Spojené státy americké.
foto: BMW
S čísly o prodejích elektrických aut značky BMW vystoupil člen představenstva automobilky Ian Robertson na autosalonu v Detroitu. A dodal, že téměř tři čtvrtiny prodejů se odehrály ve druhé polovině roku 2014, kdy byl elektromobil BMW i3 uveden na mnoha světových trzích.
Právě elektromobil BMW i3 byl aktuálně vyhlášen za „nejvíce revoluční auto od doby Ford Model T„. A potvrzují to i prodeje. Když se auto začínalo prodávat, vyráběla lipská továrna 10 kusů vozu denně. Dnes vyrábí téměř 100 aut denně a je pravděpodobné, že odbyt i výroba budou i nadále stoupat.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW i3: prodáno přes 10 000 elektromobilů
Celkem se globálně prodalo 16 052 BMW i3 za rok 2014 a 1741 BMW i8. V samotných Spojených státech to bylo 6092 BMW i3 a 555 plug-in hybridů BMW i8.
Jak to víme? Dne 1. února se bude v USA hrát šampionát amerického fotbalu NFL Super Bowl. A právě o jeho přestávce se bude vysílat i nová reklama na BMW i3.
Podle nedávných odhadů návrhářské firmy Munro & Associates (stejné, která BMW i3 vyhlásila za nejrevolučnější auto) se investice do BMW i3 začne automobilce vracet po prodání 20 000 kusů. Tak to vypadá, že BMW vsadilo na správnou kartu.
gratuluji BMW k prodeji
gratuluji BMW k prodeji poloviny aut za polovicni cenu vuci Modelu S 🙂
clovek by cekal ze levnejsi auta se budou prodavat spise ve vetsim mnozstvi nez v mensim…
No ono je taky otázka, co
No ono je taky otázka, co jim umožňuje produkce v Lipsku a jak dlouho se na nové i3 čeká…
Takže na střechu stačí
Takže na střechu stačí 40L barel na palivo, hadička do kufru a má teoreticky pnhodnotný vůz který může být pár tahy elektrovozem ale klidně strojem pro dojezd k moři za levno když pojedu 80km/h 🙂
„Celkem se globálně
„Celkem se globálně prodalo 16 052 BMW i3 za rok 2014 a 1741 BMW i8. V samotných Spojených státech to bylo 6092 BMW i3 a 555 plug-in hybridů BMW i8.
Jak to víme? Dne 1. února se bude v USA hrát šampionát amerického fotbalu NFL Super Bowl. A právě o jeho přestávce se bude vysílat i nová reklama na BMW i3.“
Co jak víte ???
Vlastním Bmw i3 rex a neni
Vlastním Bmw i3 rex a neni problem Praha Brno. V zimě cca 90km na eletriku, rex neomezeně limitovano nádrží na benzín
Tak to mě zajímá. Jakou
Tak to mě zajímá. Jakou rychlost na dálnici Praha – Brno udržujete, kdy zapínáte / spouští se automaticky extendér, kolik asi benzínu na těch 200 km spotřebujete a jak ubývá baterie?
Vie tu niekto vysvetliť
Vie tu niekto vysvetliť aké technické obmedzenie má nasvedomí to, že nedobíja keď auto stojí alebo ide pomaly (a navyše 15 km/h na kolónu nie je zas tak pomaly…)?!
Třeba to, že při
Třeba to, že při dostatečném nabití baterie (ie. více než 15 % kapacity) je zbytečné, aby při nízkých rychlostech REx jel, protože spotřeba benzínu je mnohem větší než spotřeba el. energie? Zřejmě BMW předpokládá, že při takto nízkých rychlostech bude auto především popojíždět ve městě, takže tím omezuje množství výfukových plynů.
No jednak to nie je
No jednak to nie je technicky ale „politicky“ problem. A druhak, a to je podstatne, ked idem pomaly a mam vybitu baterku tak, aspon tak som to pochopil, nenabija!
Ale nabíjí. Přečtěte
Ale nabíjí. Přečtěte celou diskuzi 😉
A technický problém to určitě není, prostě se v BMW rozhodli, že při stání to nabíjet nebude.
E-mail zákaznické centrum
E-mail zákaznické centrum BMW. Odpověď na Můj dotaz ohledně Spalovacího motoru ve voze BMW i3 Range Extender. Podle odpovědí je jediným omezením 9l nádrž.
Generátor Range Extender má dostatečný výkon pro pohon elektromobilu. Takže je to plug-in hybrid a né Mild hybrid jak by se mohlo zdát s některých testu vozu kde to není dostatečně vysvětleno .
Odpověď:
Děkujeme za Váš email zaslaný na náš zákaznický servis BMW a velmi nás těší Váš zájem o vůz BMW i3!
Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné zapnout manuálně v případě, že je baterie nabitá na méně než 75%. V případě delší cesty se doporučuje jej zapnout právě při této hodnotě a s vozem bude možné dosáhnout co nejdelšího dojezdu. Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.
Motor se spustí i automaticky a to při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%, aby bylo možné pokračovat v cestě.
U stojícího vozu není možné zapnout motor. Ten se automaticky vypíná při spomalení pod cca 18-20 km/h.
V případě, že by se kolona pohybovala rychlostí například 25km/h, motor by běžel do doby, než by nedošel benzín z 9l nádrže, nebo do doby, než je akumulátor dobit do hodnoty nabití baterie, při které byl manuálně aktivován a kterou se snaží automaticky dosáhnout.
Aby jste přesně pochopili fungování tohoto vozu, doporučujeme kontaktovat prodejce vozů BMW i (kontakt níže) a vyzkoušet si celý systém v praxi.
Invelt s.r.o. Praha
Jeremiášova 5
155 00 Praha 5
Telefon: 257 117 111
E-mail: Praha@invelt.com
V případě jakýchkoli dalších dotazů či přání se na nás neváhejte opět obrátit.
S přátelským pozdravem,
Dominik Rajec
Zákaznický servis
Super, takže když se
Super, takže když se dostanu na D1 do kolony se kterou nebudu počítat, tak se může stát, že na D1 i zůstanu 8)
Dobře to vymysleli soudruzi v NDR 😀
zrejme to jeden z nas ne
zrejme to jeden z nas ne pochopil
To sa mi zda, ako dost
To sa mi zda, ako dost nelogicke tvrdenie.
9L + kapacita akumulatoru,
motor automaticky bezi ak je pod 10% (nemusis ho zapnut manualne),
co ti brani nosit, dalsiu pasivnu nadrz s benzinom ?
Samozřejmě nebrání mu
Samozřejmě nebrání mu nic, akorát nesmyslně trolluje 😉
Na D1 můžete zůstat i s
Na D1 můžete zůstat i s klasickým spalovákem, pakliže nebudete mít dostatečné množství PHM v nádrži 😉 Nehledě na to, že hustota benzínek na D1 není zas tak malá, aby vám ten dojezd na REx nestačil k nejbližší benzínce i v případě kolony 😉
Jinak bych doporučoval si neustále vozit v i3 náhradní kanistr minimálně na 5 litrů, aby se podobné riziko minimalizovalo.
Pokud se vozidlo nebude
Pokud se vozidlo nebude pohybovat dostatecnou rychlosti (min 25km/h?), tak energii z benzinu v nadrzi do baterek nedostanete. Napada me pak vtipna moznost jezdit tam a zpatky v odstavnem pruhu, aby se to trochu dobilo… 😀 To je REVOLUCE!
Nevím, jestli právě
Nevím, jestli právě nepíšete z Jednotky intenzivní péče dle vašeho nicku, ale pakliže ano, pak chápu, že vám to sdělení od BMW nemuselo úplně docvaknout 😉
REx se zapne vždy, když kapacita baterie klesne pod 10 – 15 % bez ohledu na to, jakou rychlostí zrovna jedete. Automatické vypínaní se děje jen při dostatečném nabití baterie. Je to už jasné? 😉
Takto to chápete a tvrdíte
Takto to chápete a tvrdíte Vy. Neznamená to však, že tomu tak je. Vyjádření od pana Dominika Rajce ze Zákaznického servisu v tomto skutečně není jednoznačné a nijak nepotvrzuje Vaši domněnku.
OK, uděláme anketu zde na
OK, uděláme anketu zde na Hybridu, jestli to takhle skutečně chápu jen já 😉
Myslím že nemusí být vše vysvětlené do posledního detailu, aby člověku došly souvislosti, pakliže používá trochu inteligence. Ale pakliže vy to potřebujete takhle do detailu doložit (jak se říká, chytrému napověz….), tak zde máte odkaz, ze kterého to jasně vyplývá:
http://ecomento.com/review/bmw-i3-range-extender-first-drive-in-the-electric-car-without-range-anxiety/
Btw. Myslíte si, že by inženýři v BMW byli skutečně takoví idioti, aby s takovými situacemi nepočítali? 😉
Není to jedno ? Protože
Není to jedno ? Protože nejdůležitější je to, že generátor vygeneruje dostatek energie pro pohon. Je to jako Stop-Start systém. Auto stojí motor neběží po sešlápnutí plynu opět naskočí a vyrábí dostatek energie pro pohon . Nebo chcete tvrdit, že vývojáři od BMW uvedli na trh výrobek, který neprošel praktickým testem funkčnosti a má závažný funkční nedostatek ? Je škoda že není využíváno ztrátové odpadní teplo motoru pro vytápění interiéru.
Jenze pak zaroven pan
Jenze pak zaroven pan dodava, ze kdyz auto stoji, tak motor NEBEZI a dokonce i kdyz ho zapnu manualne pri rychlosti vyssi, tak se pri 18km/h sam vypne. Pote jako priklad s kolonou pouziva rychlost vyssi. Cloveka napada i priklad rychlosti kolisajici na pomezi, kdy se baterie rychleji vybiji neustalym startovanim a vypinanim REx.
Docela by me zajimalo jak to teda DOOPRAVDY je. Pruzkum dokazujici, kolik lidi nedovede videt v textu nejednoznacnost jako pan Hyperloop by byl sice zajimavy, ale jinak k nicemu. Ma tady nekdo BMW s REx? Stalo by to za to vyzkouset: vybit a cekat, jestli motor naskoci pri vybite bateri i u stojiciho vozu. Budu-li mit moznost zkusim si to zjistit u zdroje.
Nebyl by to na svete prvni vyrobek s vaznym nedostatkem. To nevyuziti tepla je taky takovym nedostatkem primo u tohoto vyrobku. Nepochybuji o tom, ze jich ma vic.
Koukám JIPe, že jste
Koukám JIPe, že jste beznadějný případ 😉
PS. Vzhledem k tomu, že se REx dodává za příplatek a je umístěn vzadu nad nápravou hned vedle elektromotoru, nedávalo by ani smysl ho využívat pro vytápění, protože by se spolu s ním musel montovat i jiný systém vytápění a pravděpodobně by si to i vyžádalo trošku jinou konstrukci celého auta než u i3 bez RExu.
Klasický argument
Klasický argument negativistů, kterým už dochází nápady jak by ještě víc zkritizovali něco nového.
Ach jo, lidská hloupost mě strašně ubíjí.
Podobný nesmyslný argument je s tím, že elektrický auta hoří.
Ale to, že každý druhý spalovák shoří na popel i s pasažérama, to už je nezajímá. Ale když začne hořet jeden elektromobil, tak je hned oheň na střeše a je to stráááášně nebezpečný auto. To že jezdi na ohromném sudu prachu (myšlena nádrž s benínem) už jim nedochází.
V tomto kontextu
V tomto kontextu nebezpečnosti hořlavost tekutých paliv se mi připomněl . Argument leteckých společností. Jak je létání letadlem bezpečné, ale při havárii zahynou většinou všichni cestující .Palivové nádrže Boeingu pojmou podle verze od 117348 do 181283 litrů paliva, a to když se vznítí, tak máte jen mizivou šanci uniknout. http://www.boeing.estranky.cz/clanky/boeing-777.html Při vzletu a přistání došlo k několika nehodám, kdy u stojícího letadla, se požár šířil tak rychle, že všichni cestující nestačili ani vystoupit a zahynuli.
Ano přesně tak.
Vy jste mi
Ano přesně tak.
Vy jste mi zase připomněl jaderné elektrárny. Ty jsou taky vyloženě hrozně strašně ukrutánsky bezpečné.
Ale bohužel jen do první vážnější poruchy, nebo havárie.
Proč tedy stavět zařízení, které je nebo používá nebezpečné věci, když máme jiné bezpečnější a můžeme je stavět a používat?
Ale to už se dostávám jinam.
a co take slnko, nemali by
a co take slnko, nemali by sme ho vyuzivat je predsa nebezpecne za 3-4 miliardy dokonca moze vybuchnut.
No samozřejmě.
Proto ti
No samozřejmě.
Proto ti radím nejez, protože by ti mohlo zaskočit a víš jak je to nebezpečné? A jo taky nepij, víš že voda ve větším množství je jedovatá? A taky se můžeš utopit na lžíci vody, tak bacha. Jo a taky nedýchej, můžes se nadýchat nějakého sajrajtu a fakt můžeš na to i umřít.
Takže bude nejlepší aby jsi se pro jistotu vůbec nenarodil :-)))
Tak tak. Život je
Tak tak. Život je nejnebezpečnější věc, zatím není známo, že by z něho někdy někdo vyvázl živý 😉
Zatím nejvíce osob na Zemi
Zatím nejvíce osob na Zemi zabila španělská pandemická chřipka v letech 1918-1920 – až 150 miliónů.
Bez nádrží, bez baterek, bez jádra. Jen tak sama od sebe.
A co?
Jsem asi blbej, ale
A co?
Jsem asi blbej, ale nevidím v této informaci žádnou návaznost na předchozí příspěvky.
O bezpečnosti si může
O bezpečnosti si může každý sám udělat svůj úsudek.
Od roku 1919 do 20.1.2015 (96 let) zahynulo při leteckých neštěstích 18.256 osob (bez vojenství).
Popisy havárií najdete na aviation-safety.net/database/
Škoda jen že není uvedeno, kolik za 96 let letadla přepravila pasažérů, kolik nalétala km, kolik letových hodin, jaká je hmotnost přepraveného nákladu apod.
Samozřejmě každý může chodit po zemi pěšky a neriskovat tak svoji smrt uhořením v letadle.
Maličkost. Stačí sebou
Maličkost. Stačí sebou vozit kanystr s benzínem a jste v klidu . Pro mně je nejdůležitější, že generátor Range Extender vygeneruje dostatek energie pro pohon. Malá 9l nádrž je sice nepraktická ale lze řešit.
Zaujimalo by ma kolko
Zaujimalo by ma kolko kilometrov dokaze dobit za tych 9l.
Pokud me pamet neklamrpe,
Pokud me pamet neklamrpe, tak oficialne ma dojezd ciste na el 150km a s plnou nadrzi 300km, takze rozdil jsou dobite km.
Myslím, že trochu
Myslím, že trochu záludná je věta „Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.“ Obávám se totiž, že klidným jízdním stylem se rozumí klidná jízda ve městě (do 50 km/h) nebo po obyčejné silnici (kolem 80 km/h), na jízdu po dálnici ustálenou rychlostí 120 – 130 km už asi výkon 25 kW extendéru nebude stačit a bude ubývat i baterie => na dálnici nahodit extendér preventivně dříve…
Uvádí se dojezd 150 km čistě el., 300 km s extendérem. Dále jsem četl, že na dálnici, při rychlosti 120 km/h, klesá dojezd (všech) elektromobilů cca na polovinu (kvůli odporu vzduchu). To by znamenalo 75 + 75 = 150 km po dálnici i s extendérem, což tedy není žádná sláva. A při dolití z kanystru / dotankování po 150 km by se muselo zároveň dobít, aby bylo možné nadále udržovat dlouhodobě vysokou rychlost…