Elektromobil BMW i3: nejvíc revoluční auto od dob Ford Model T

Společnost Munro & Associates se specializuje na rozebírání strojů a jejich analýzu. Rozebírá (ale i navrhuje) auta, elektroniku, letadla, zbraně, lékařské přístroje a podobně. Nedávno se její inženýři a analytici podrobně podívali na elektromobil BMW i3.

Na aktuálně Sandy Munro, šéf firmy, prohlásil, že elektromobil BMW i3 je podle jejich závěru „nejvíce revoluční auto od Modelu T Henryho Forda“. Může za to údajně především masivní využití lehkých recyklovatelných materiálů jako je .

„Tohle je bezpochyb jedno z nejlépe navržených aut na planetě,“ řekl Munro. „Rozebrali jsme už hodně letadel, větrných turbín a dalších strojů a BMW i3 nás příjemně překvapoval během celého procesu. Tohle je auto ke kterému budou automobilky upínat své zraky při vývoji nové generace vylepšení,“ dodal.

Zdaleka nejvíc si Munro pochvaluje uhlíkovými vlákny tvrzených plastů (CFRP), jejich bezpečnost a snadnost montáže. To jsou ostatně vlastnosti, které automobilka BMW v souvislosti s BMW i3 a i8 propaguje již od jejich uvedení na trh.

tisková zpráva

25 Comments on “Elektromobil BMW i3: nejvíc revoluční auto od dob Ford Model T”

  1. Tak abych si zahrál na
    Tak abych si zahrál na hatera.

    Tesla model S je skvělé auto a prorazilo do světa jako nejznámější elektromobil. Všecho je skvělé, ale pro evropský trh mi to přijde jako showcar pro nadšence. Dojezd je pěkný, ale ten použiji hlavně při jízdě po dálnici a při této rychlosti už tento dojezd neplatí. Velký dotykový displej – pěkný, ale stejně jako smartphony požadují plnohodnotný oční kontakt řidiče. Takhle se najde kupa věcí, co mi říkají, že bych si to auto nikdy nekoupil. Auto totiž musí být jak inovativní, tak maximálně praktické. Většina totiž zaslepeně hledí v pokrok, ale už nepřemýšlí, jestli každý z oněch prvků nebízí doopravdy tolik v každodenním využití a nebo jde jen o iphone, kde si platím hlavně za styl.

    Kdežto BMW i3 je mnohem praktičtější – nehraje si totiž na něco čím není a nemůže být. Co je hlavní udělalo naprosto vše nejnovějšími postupy. ne pouze pohonné ústrojí. Dokázat použít nejlepší materiály současnosti v autě, které je téměř cenově konkurenceschopné s běžnými auty je něco neuvěřitelného. Karbonové kompozity v masové výrobě – úžasné, ale hlavně interiér z ještě pokrokovějších materiálů – to je stejně velký pokrok. Na tomto autě je tolik inovací, že dle mého názoru je inovativnější než Tesla.

    Je to samozřejmě můj názor, ale dle mých názorů za pár let bude jezdit hromada Tesel od ostatních výrobců, ale aut podobných BMW i3 nikoliv.

    Samozřejmě Teslu nechci nijak snižovat a je úžasná a revoluční. Ale slepá házení špíny na její konkurenci přijde podlé, tak píši tento příspěvek.

    Děkuji

    Aleš

  2. Nevim proc prave ta
    Nevim proc prave ta karoserie je tak chvalena. Jeste pred par lety se u uhlikovych vlaken uvadela jedna z hlavnich nevyhod problematicka recyklace. Nemam zadne informace o tom, ze by se situace jakkoliv zmenila a tak me chvala a fakt, ze tohle prditko zacinaji delat ve velkem celkem desi. Snad se to podari vyresit driv nez napadne dalsi firmy nenhle nesvar kopirovat… Z meho pohledu to neni ekologicka cesta.

          1. Fascinujú ma hádky typu
            Fascinujú ma hádky typu kto sa po kom opičí. Na opičení je založený pokrok ľudstva – rozvíjať dobré a užitočné nápady. Niekto dávno vymyslel koleso a následne sa všetci po tvorcovi opičili. politika patentov je v skutočnosti obrovská hrozba pre ľudstvo. V súčasnosti existuje množstvo firiem – patentových trolov (obvykle plné právnikov), ktorí sa živia terorizovaním svojho okolia cez vynucovanie poplatkov za patenty. Keby nebolo patentov nebolo by ani problémov s GMO, a ani s hádkami okolo „opičenia sa“.

          1. To sice ano, ale na tom nie
            To sice ano, ale na tom nie je nic revolucne. V takom ohlade by musela byt revolucna aj Tesla, ktora ako prva zacala elektromobily vyrabat vo velkych seriach a nie par kusoch ako to bolo dovtedy u inych automobiliek, pripadne aj S1000MB, ktora mala na svoju dobu revolucny hlinikovy blok motora.

        1. Ked som mal skodu 105L,
          Ked som mal skodu 105L, prisla zima, v postkomunistickom auto moto tv nieco programe som okrajovo zacul ze ak chceme predchadzat zamrzaniu, mame cosi na aute poliat slanou vodou.

          ked som rano prisiel k skodovke, bola riadne tuha zima, obliaty zamok ztuhol, vlastne cele dvere, nesli otvorit. dvere spoluvodica otvorit isli.

          uz som meskal do prace, snazil som sa z nutra dveram pomoc aby boli funkcne a nemusel som vystupit cez spolujazca, tak som do nich z nutra busil a kopal, podarilo sa mi ich vykopnut. tak ze cele spadli na zem.

          vzal som spagat, dvere som nejak prionacil a spagatom prepojil k protilahlym dveram o rucku. a tak som sa vybral na cestu.

          Raz, ked som vyhodil rychlost, zostala mi rychlostna paka v ruke, takze som ju mohol skutocne vyhodit, von oknom. Ta ale skoro nic nevazi.

              1. Nu chápu, tak držel dveře
                Nu chápu, tak držel dveře od auta v ruce, mechaniků v servisech bych našel stovky či tisíce co je drželi taky.

                Ale prosím ta revolučnost? Uhlíkové vlákna používá už ferrari nějaké ten rok, takže v čem udělalo uhlíkové vlákna I3 lepší a revolučnejším?

                Že se dá dobře rozdělat a složit? No o tom bych pochyboval, že se nenajde lepší auto na trhu co toto splňuje, ale ani to nebude o level výš.

                Že postavili plugin? Nu jiné automobilky plugin prodávájí již nějaké ten rok.

                Já jediné co jsem se dozvěděl, že polívá v zimě zámek vodou, i když už na zákaldce se učí, že sůl pomáhá do +-4stupňů jinak i slaná voda zmrzne…

                1. Ano, CFRP se už dlouhá
                  Ano, CFRP se už dlouhá léta používá například i ve Formuli 1. Nicméně Ferrari naprostou většinu svých aut vyrábí z hliníku (kterého je navíc letitým zaníceným propagátorem), jen u malosériových supersportů jako LaFerrari používá CFRP. BMW ale tenhle materiál začalo používat ve velkosériové výrobě a to je zřejmě ta revoluce.

                2. Pane, vy ste negativny
                  Pane, vy ste negativny clovek, co sa rad chyti a kopne si.

Napsat komentář