Prodej aut do zásuvky v Číně dál roste

Během června 2017 se v Číně prodalo téměř 44 000 aut do zásuvky. Plug-in hybridy a elektromobily tam do konce letošního roku přesáhnout 2% podíl na trhu.

Tenhle malý městský elektromobil se v Číně prodává za cenu v přepočtu kolem 16 000 euro před dotacemi
foto: Zhidou

Čínský automobilový trh je silně regulován a platí to i pro elektromobily a plug-in hybridy. Plných 93 % prodejů náleží domácím značkám, pouze 7 % zabírají dovozci (z toho 6 % Tesla).

Nejprodávanějším elektromobilem za červen 2017 byl v Číně model Zhidou D2 EV s 4714 prodanými kusy. V Evropě bychom jej považovali spíše za čtyřkolku. S 12kWh baterií, dojezdem 120 km a max. rychlostí 90 km jde o ideální řešení pro čínská megapolis.

Na druhém místě je plug-in hybrid BYD Song PHEV, což je takový Model Y od BYD. Prodalo se ho 4552 kusů a není divu – nabízí 18,4kWh baterii, 70 km dojezdu na elektřinu a zrychlení 0-100 km/h během 4,9 sekundy.

Plug-in hybrid BYD Song PHEV je zhruba stejně velký, jako Volkswagen Tiguan a prodává se stále lépe. Ostatně, jako většina vozů třídy SUV téměř všude na světě.

Plug-in hybrid BYD Song PHEV je zhruba stejně velký, jako Volkswagen Tiguan a prodává se stále lépe. Ostatně, jako většina vozů třídy SUV téměř všude na světě.
foto: CarNewsChina.com

Třetí místo obsadil s 3466 kusy elektromobil Chery eQ EV, jeden z nejoblíbenějších v Číně. Za cenu v přepočtu 22 000 eur před dotacemi dostanou zákazníci 22kWh baterii, dojezd 200 km a max. rychlost 100 km/h.

Elektromobilů Tesla Model S se podle odhadů v Číně prodalo za červen 2017 celkem asi 1600 kusů, Tesla Model X asi 500 kusů. Celkově za první letošní půrok už si Čína připisuje necelých 180 000 prodaných aut do zásuvky. Pro srovnání, za celý rok 2016 to bylo 351 861.

Teď už se není třeba divit, že tamní vláda očekává, že v roce 2025 se tam ročně bude prodávat 7 milionů aut do zásuvky. A že vlastní továrny na baterie tam staví Daimler i Tesla.

6 Comments on “Prodej aut do zásuvky v Číně dál roste”

    1. No právě, Čínská vláda už začala omezovat ty
      No právě, Čínská vláda už začala omezovat ty superobří dotace, co na výzkum čínským autovýrobcům pár let v neuvěřitelných částkách vrážela.
      A tak se přejde na nařízené % kvóty, a čínským baterkárnám tak začnou povinně tržně platit největší tamní prodejci vozů, čili hlavně do teď bohaté Západní autokoncerny, které začínají organizovaně brečet a hledají podporu u svých vlád, protože takhle prováděná v Londýně a Paříži vymyšlená zelená ideologie už ožebračí Západní tlučhuby úplně na úkor megabohatnoucí Číny.

Napsat komentář