POZVÁNKA: elektromobilní eJantarová cesta 2017

V sobotu 27.5.2017 proběhne velká elektrotour eJantarová cesta 2017. Začíná se odjezdem v 8:00 od Slezskoostravského hradu. Zahrnuje 3 etapy, celkem asi 190 kilometrů.

Členové Asociace elektromobility a inovativních technologií mají zajištěny vstupy do muzeí a hradů zdarma, stejně jako nabíjení pro své elektromobily.
foto: MikeBird, licence public domain

Případní zájemci o účast na elektrotour, nechť se zaregistrují na emailu milan.rajchl@volny.cz do 15.4.2017. Registrační poplatek je 600 Kč. Pro registrované připravujeme upomínkový předmět s konkrétním jménem účastníka, bezplatné vstupy na hrady a do muzea. Je plánováno i občerstvení po trase.

„Rádi se samozřejmě uvidíme i s neregistrovanými kolegy elektromobilisty, kteří přijedou eJantarovou cestu podpořit,“ píše organizátor Milan Rajchl. Jantarová stezka vedoucí přes Moravu patří k nejstarším a zároveň nejznámějších obchodním stezkám.

První etapa povede na hrad Helfštýn vzdálený 80 km od startu. Druhá etapa povede do Tatra Muzea v Kopřivnici (65 km) a poslední třetí etapa zamíří zpět na Slezkoostravský hrad (40 km). Kontakt pro dotazy a podrobnosti: Milan Rajchl, tel. 722 931 372.

tisková zpráva

29 Comments on “POZVÁNKA: elektromobilní eJantarová cesta 2017”

  1. Objevil se dotaz zájemce z Vysočiny, netroufá si tak daleko
    Objevil se dotaz zájemce z Vysočiny, netroufá si tak daleko s Nissanem Leaf dojet, i trasu považuje za BEV s dlouhými dojezdy. Odpověděli jsme mu:
    Mohu Vás potěšit, že už je to od Vás z Vysočiny do Ostravy díky dobrým lidem pohoda. Rychlonabíječky CHAdeMO Vám tam rostou jedna radost. Soukromé. Registrují se obvykle do http://www.evmapa.cz. Mohu doporučit – nevím odkud přesně jedete, Vysočina je velká – Mohelnice RPSnet SPŠE, GPS: 49.774384, 16.917819, Olomoucká 182/28, 789 85 Mohelnice. Dále pokračovat na Olomouc OC Haná, GPS: 49.574589, 17.228636, Kafkova 1223/8, 779 00 Olomouc. A buď rovnou k nám do Ostravy (budeme mít nachystány čipy na 2 rychlonabíječky ČEZu) nebo – pokud si nevěříte s dojezdem – to lze ještě vzít přes Valašské Meziříčí inChaNet, GPS: 49.467039, 17.964048, Palackého 456/26, 757 01 Valašské Meziříčí. Pokud startujete odněkud blíže Brnu, tak pak Vyškov RAMI CZ s.r.o., GPS: 49.271467, 16.994704, Cukrovarská 498/13, 682 01 Vyškov, a rovnou přes Olomouc do Ostravy. To bychom měli vyřešen Váš příjezd a odjezd z akce.
    Samotnou trasu eJantarové cesty 2017 absolvují s přehledem i Peugeoty Ion a staré P106 electric. Protože vyjíždět budeme plně nabití (pomalé nabíjení Slezskoostravský hrad a k zapůjčení budou čipy na 2x CHAdeMO poblíž). Pomalé nabíjení bude u hradu Helfštým připraveno také. Předpokládá se návštěva +-3 hodiny, takže palubní AC nabíječkou 3,6kW dobijete více než 10 kWh do Vaší 24 kWh baterie. Další pomalé nabíjení bude možné na zastávce v Kopřivnici. Mezi Helfštýnem a Kopřivnicí, komu by to nestačilo, je možné se stavit ve Valašském Meziříčí, CHAdeMO pana Kubiše zde bude zdarma. Po návratu do Ostravy opět pomalé nabíjení nebo CHAdeMO, aby se účastníci mohli rozjet k domovům.
    Zvažte to ještě, rádi Vás v Ostravě přivítáme. Ostatně pokud se budete chtít přidat až na Helfštýně, určitě to stačí panu Rajchlovi s registrací napsat. Registrační list, čísla na auto, stravenky a vstupenky Vám předáme tam.

  2. Na četné dotazy odpověď – jsou 3 možnosti jak se
    Na četné dotazy odpověď – jsou 3 možnosti jak se eJantarové cesty 2017 zúčastnit:
    A – být členem AEMO (Asociace elektromobility a inovativních technologií) – potom jen nahlásit účast panu Rajchlovi, aby mohl objednat oběd, svačinu, vstupy na hrady a muzeum, samolepící startovní čísla se jménem a dárkový předmět se jménem. Vše má člen AEMO zdarma. Potřebuje k tomu Vaše jméno, příjmení a město.
    B – poslat na účet KB č.86-6921010227/0100 registrační poplatek 600,- Kč za každou osobu, pro níž chcete výše uvedený servis, většina lidí to asi udělá jen pro řidiče. V registračním poplatku je zahrnut oběd, svačina, vstupy na hrady a muzeum, samolepící startovní čísla se jménem a dárkový předmět se jménem. Potřebuje k tomu Vaše jméno, příjmení a město. Potvrzení o zaplacení příspěvku Vám vystaví při startu.
    C – neregistrovat se, pouze přijet se za kamarády podívat a podpořit akci jen svojí účastí. Prostě se přidat, být alespoň jeden den s partou skvělých lidí a vše si po cestě zajištovat a platit sám.
    V každém případě se na Vás (nejen) Milan Rajchl(milan.rajchl@volny.cz) těší a rád se s Vámi uvidí.

  3. To vypadá na fajn akci, díky organizátorům! Nechám to
    To vypadá na fajn akci, díky organizátorům! Nechám to projít rodinnou radou a demokraticky rozhodnu….. :-))

    O.T:….. Jinak si dovoluji navrhnout správným hochům ze spolku APEL (asociace pro elektromobilitu) změnu stanov v tom smyslu, že budou více tolerantní k drobným lumpárnám jejích představitelů. Neboť zakládání trucpodniků vyhozenými členy je tu snad nějaká nemoc nebo co…

    Lidi, přestaňte blbnout a pojďte prostě víc jezdit na elektrony. Kamkoli, sami nebo s partou, ale hlavně tiše a beze smradu, Na tom bychom se snad mohli shodnout, co vy na to? A třeba na Ampéru zakopat tyhle válečný sekery a vykouřit dýmku míru. OK? A vězte, že až budete pár tisíc km od domova, zdejší války za ego se vám stejně budou jevit trapné a únavné…

    Já například dostal SPZ na EV loni 13.4. a dneska mám na tacháči 85… A kdo byste měl zájem o fakt hodně hustej trip, dovoluji si nabídnout vaší pozornosti (teprve rodící se) myšlenku ekojízdy z Moskvy do krymského Sevastopolu. Start 6.6., více zde:

    http://www.mskagency.ru/materials/2642768

    Ve dnech příštích se vynasnažím zjistit více. A jinak, na plugshare.com můžete zjistit, že inspirací Rusům zjevně posloužil loňský nápad jednoho Čecha zajet si s elektromobilem k Černému moři z opačné strany, než jsme zvyklí. Pro milovníky pořádku, shoda niků u nabíjecích míst kolem silnice M4-Don s autorem toho příspěvku není náhodná….. ;-).

  4. Mělo by jít o příjemné setkání a spanilou jízdu krajem
    Mělo by jít o příjemné setkání a spanilou jízdu krajem lidí, kteří fandí elektromobilitě. Pozvání směřujeme i do sousedního zahraničí, uvidíme, zda bude vyslyšeno. EJantar tour je nesoutěžní, neplní se žádné úkoly po cestě ani nejede na čas. Prostě pohoda, piánko, návštěva zajímavých míst. Kdo by měl potíže s dojezdem, tak na Helfštýně budou obyčejné zásuvky a cestou do Kopřivnice se lze zastavit u pana Kubiše ve Valašském Meziříčí rychlonabít, bude tam mít připraveny další zásuvky navíc. Nabíjet půjde i v Kopřivnici a na Slezskoostravském hradě. Pro příjezd z větší dálky pak budeme mít k zapůjčení na startu čipy na 2 blízké rychlonabíječky ČEZ Teplárna Vítkovice nebo Orchard Hornopolní.

    1. Kolik lidí předčasně asi zabije provoz jedné Avie nebo
      Kolik lidí předčasně asi zabije provoz jedné Avie nebo Liazky?
      Kolik lidí zabije těch asi 80% řidičů, co neumí řídit a jezdí s o třetinu vyšší spotřebou a tím vyššími emisemi?
      Kolik lidí zabijí vemena, která neví, že motor je v autě na ježdění a nechávají ho běžet když auto stojí?
      Kolik lidí zabijí lidi, kteří jezdí autem naprosto zbytečně, nebo ti, co jezdí v jenom autem, co váží 3 tuny a žere 15 litrů?
      To číslo, ke kterému vědci došli v souvislosti s tím, že inkriminované TDi vypouští místo 0.OOOněco 0.OOněco je v porovnání s ostatním kapka v moři

        1. Víc amíků umře na smog z aut než na autonehody.
          More

          Víc amíků umře na smog z aut než na autonehody.

          More Americans die from car pollution than car accidents
          https://qz.com/135509/more-americans-die-from-car-pollution-than-car-accidents/
          A new study from MIT suggests that in the US, 53,000 people a year die prematurely because of automobile pollution, compared to 34,000 people a year who die in traffic accidents.

          These results more than double the number of people who die in the US every year as a result of automobiles, to nearly 100,000.

            1. Důvod, proč VW fixloval emise byl, že limity, nastavené
              Důvod, proč VW fixloval emise byl, že limity, nastavené úředníky v Bruselu byly za hranicemi možností při zachování rozumné životnosti a spotřeby. A není to problém jen VW, ale i ostatních automobilek.
              Přitom to, co se ušetřilo škodlivin je zlomek toho, co by se dalo snížit efektnějším způsobem.

              1. TSI bez DPF vypouští tolik neviditelných nanočástic
                TSI bez DPF vypouští tolik neviditelných nanočástic prachu, že ti s věkem prožerou stěny cév a jednoho krásnýho dne se ti prostě zfleku zatmaví před očima a sekne to. Hotovo. Ani nejbližší nepomůžou ani rychlá záchranka do 10 min nepomůže ani státní důchod si už nevybereš (převod nelze jen propadnout státu lze) když ti bude sotva 60sát 😉 Poděkovat stihneš pouze ŠÁDE za PRODUKCI a VLÁDĚ za TICHÝ SOUHLAS kerým provozuje d§chodovou reformu 😉

                1. Jenže TSI nikdo neřeší.
                  Jenže TSI nikdo neřeší.

                2. no však práve občane pomoz si sám protože vláda nato
                  no však práve občane pomoz si sám protože vláda nato zvysoka, dělá schválně, to není nedopatření, trvá to víc než 10 let 😉

              2. Ale toto přece není pravda.
                VW nefixloval emise proto, že

                Ale toto přece není pravda.

                VW nefixloval emise proto, že by limity byli nedosažitelné. Fixlovali to proto, že se domnívali, že jim to projde.

                Na dosažení limitů by jim stačilo prodat 100 000 čistých elektromobilů ročně a nemuseli dělat žádné úpravy motorů – používali by větší objemy válců, měli by o něco větší spotřebu ale emise by tím dokázali dostat do požadovaných limitů. Stačí se podívat na staré motory – ty mají vysoké CO2, ale s NOx problémy nemají.

    1. Tak trumpeta chystá obchodní válku ameriky s €jropouu tak
      Tak trumpeta chystá obchodní válku ameriky s €jropouu tak je logický že by ho americkým podílem v Oplu mohli vydírat a tudíž se tý €jropský zátěže rád zbavil, to bylo jasný že to prodají 😉 Stejnak už polovička komponent v dnešním Oploj byly francouzský 😉 Ťumpík se soustředí výhradně na Ameriku 😉 Je třeba resetovat světovou předluženou ekonomiku a ZNOVU ROZDAT KARTY tutovka soudruzi, proč asi tak letí nahoru BITCOIN ;)))

      google.com/finance?q=BTC

          1. tak se pletu máš recht 🙂 Po celém světě je asi 90
            tak se pletu máš recht 🙂 Po celém světě je asi 90 závodů patřící firmě Ford, z toho asi 22 jich je v Evropě. Nejvýznamnější jsou:

            Kolín nad Rýnem (SRN) – Fiesta; Fusion
            Saarlouis (SRN) – Focus; C-MAX; Kuga
            Genk (Belgie) – Mondeo; S-MAX; Galaxy
            Valencia (Španělsko) – Focus, Fiesta, Ka
            Southampton (GB) – Transit
            Kocaeli (Turecko) – Transit Connect
            Craiova (Rumunsko) – Transit Connect
            Petrohrad (Rusko) – Focus

Napsat komentář