Podle Audi budou elektromobily vydělávat stejně jako spalováky během dvou tří let

Některé automobilky mají dnes problém vyrábět elektromobily se ziskem. Podle šéfa Audi se to změní během dvou tří let.

Elektromobil Audi e-tron uvedený na trh v roce 2019 slaví od té doby úspěch v celé Evropě.
foto: Audi

Zatímco americká Tesla na výrobě elektromobilů slušně vydělává, v automobilové branži se ve spojitosti např. s německými značkami dlouhodobě šušká o tom, že prodávají své elektromobily se ztrátou. Nebo na nich minimálně nevydělávají tolik, jako na spalovacích autech.

Což je ale konec konců poměrně logické: na desítky let zaběhané technologii, pro kterou mají výrobní postupy, stroje, dodavatele i zaměstnance je mnohem snazší vydělat víc, než na technologii relativně nové a nezaběhnuté. Navíc se spalovací auta vyrábějí v násobně větších sériích, což umožňuje výraznější úspory z rozsahu.

Šéf značky Audi, spadající pod koncern Volkswagen, Markus Duesmann, se ale pro německý magazín Spiegel nechal slyšet, že elektromobily budou podle něj stejně výnosné jako spalováky už během dvou tří let. Ostatně, Audi aktuálně ohlásilo, že chce do pěti let skončit s vývojem spalovacích aut.

Tři komentáře u “Podle Audi budou elektromobily vydělávat stejně jako spalováky během dvou tří let”

  1. V neděli dávali na ČRoPlus cca 20min relaci o jednání
    V neděli dávali na ČRoPlus cca 20min relaci o jednání odborářů z fabrik v německém subdodavatelském řetězci do automotive, a to ve světle útlumu dodávek pro vozidla se spalovacími motory. Závěr byl, že když už se toho pro pohon EV v provnání s ICE tak málo potřebuje, měly by se komponenty (HW – motory, měniče, bateriové články) s nejvyšší přidanou hodnotou vyrábět opět v EU. Za VW i ŠKODU tam hovořili, že se chystají tzv. Gigafactory v EU, k výrobě komponent pohonu v EU nic řečeno nebylo. Ve světle tohoto článku nezbývá říct, že EV by měla být do 2-3 let možná zisková, ale správně nejenom na účetní pásce prodaného vozidla, ale že by též HDP za komponenty mělo být řešeno v rámci EU. Co zatím vím, část uvažovaných gigafactorek pro EU se stejně opět řeší frenšízou nebo joint venture s čínskými výrobci. Uvidíme.

Napsat komentář