Audi chce do pěti let skončit s vývojem spalovacích aut

Od roku 2026 chce německá značka Audi představovat nové modely poháněné pouze elektrickým motorem. Skoncuje dokonce i s hybridy.

Elektromobil Audi e-tron Sportback z roku 2020
foto: Audi

To, že Audi už nebude za pět let nabízet nové modely se spalovacím motorem, ovšem neznamená, že je přestane úplně vyrábět. Stále poběží výroba modelů vyvinutých před tímto datem, takže se předpokládá, že poslední automobil spalující fosilní paliva opustí brány výrobního závodu někdy na začátku třicátých let. Definitivní konec výroby spalovacích motorů si Audi stanovilo na rok 2033.

Tato zpráva se nedávno objevila v německém tisku a podle vyjádření deníku Spiegel byla „potvrzena z firemních kruhů“. Dále se zde uvádí, že modely Audi A3 a Audi A4 už nebudou mít přímé pokračovatele a bude kompletně přepracovány a přejmenovány.

Generální ředitel Audi Markus Bernhard Duesmann tento plán avizoval už před rokem při svém nástupu do funkce. Tehdy v rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Zeitung prohlásil, že nemá zájem o vývoj nových vozů se spalovacími motory.

Dále potvrdil, že firma hodlá postupovat v souladu s přísnými emisními předpisy Euro 7. Tehdy však nesdělil datum přechodu ze spalovacích motorů na elektrické.

To bylo vyjasněno až teď včetně toho, který benzínový model opustí vývojové centrum této bavorské automobilky jako poslední. Půjde o městské SUV Audi Q, které bude představeno v roce 2026. Po tomto modelu už chce automobilka nabízet už jen baterií napájené elektromobily.

Podobné plány mají i další automobilky. Volvo chce skoncovat se spalovacími motory do roku 2030, americká automobilka GM do roku 2035.

81 Comments on “Audi chce do pěti let skončit s vývojem spalovacích aut”

        1. Tak třeba u nás na firmě je to 95% flotily. Nikdo neví kam
          Tak třeba u nás na firmě je to 95% flotily. Nikdo neví kam to auto pojede. Jede třeba jen 100km, nebo taky Berlín, Trnava a podobně.
          Na to hopsání po okolí by tu stačili tak 2 elektro auta. Možná i jedno.
          A ten kdo naopak jezdí málo, tak pro něj to také nemá smysl. Baterie schnijou dřív, než je stačí ojezdit.
          Stačí se podívat na graf produkce emisí. Elektromobil startuje už s vyšší produkcí z výroby a teprve po určitém nájezdu se to srovná.

          Toto by si měli uvědomit ti zelení ekoblázni. Že někdy ten spalovák může být ekologičtější, jak elektro.
          Stejně tak u určitých lidí je ještě více ekologická strá popelnice. Na těch pár km za rok klidně můžou používat euro 2-3. To auto už bylo jedou vyrobéné. Takže proč by takový člověk nemohl to auto v klidu používat. Jaký má smysl se mu snažit vnutit nové auto a to funkční prostě sešrotovat?
          Nebylo by 100x více ekologické to nové auto pro něj vůbec nevyrobit?

          1. Nebylo, protože jednoduchým výpočtem dojdeš k tomu, že
            Nebylo, protože jednoduchým výpočtem dojdeš k tomu, že výroba a provoz EV je po čase stále více EKO, než provoz starého auta. Ano, u výroby EV počítám s tím, že budou baterie vyráběny v průměrném en. mixu evropy a provozován v energetickém mixu ČR. Pokud bychom počítali provoz ve FR, nebo Norsku, tak tam je do roka od výroby a nájezdu 20-30tkm elektromobil výrazně ekologičtější.

            1. Naja ale:
              * ten člověk vyplázne za nové auto
              * staré se

              Naja ale:
              * ten člověk vyplázne za nové auto
              * staré se (asi) bezdůvodně sešrotuje
              * předpokládat nájezd 20k+ je utopie

              Tento úhel pohledu má své opodstatnění.
              Na co si kupovat (nechat vyrobit) nový produkt když můj starý (nebo cizí) už vyrobený je a tím nájezdem žádnou eko katastrofu nezpůsobí ? (50km/den a méně v průměru)

                1. Na druhou stranu kdo má na to vypláznout za auto 600+ tisíc
                  Na druhou stranu kdo má na to vypláznout za auto 600+ tisíc tak to eko asi taky moc neřeší. U všech typů vozů – vždy tam je něco co je oželitelné ve prospěch eko.

                  A vždy je víc eko ojetina (ne-vražda). Ale zase někdo ty nové kousky kupovat musí 🙂

                2. 600kKč vypláznete tak jako tak, pokud chcete rodinné auto v
                  600kKč vypláznete tak jako tak, pokud chcete rodinné auto v alespoň prostřední výbavě.

                3. Rodina není eko ;-p
                  Takže vlastně říkáte že na BEVka

                  Rodina není eko ;-p

                  Takže vlastně říkáte že na BEVka má vlastně každý kdo chce rodinné auto v alespoň prostřední výbavě?

                4. Ne. Říkám, že ceny všech aut, a zejména těch
                  Ne. Říkám, že ceny všech aut, a zejména těch spalovacích, jsou dnes o dost jinde, než před několika lety. Už jen proto, že inflace za tu dobu sežrala třetinu hodnoty peněz a to se někde projevit muselo. Takže když si půjdete koupit nové rodinné auto, tak si připravte tak 600k, aby to mělo alespoň čtyřválec a přiměřenou výbavku a kombík o dalších 100k nahoru.

                5. Tak v tom případě už nastal scénář – „ICE zdražily na
                  Tak v tom případě už nastal scénář – „ICE zdražily na úroveń BEVek“ … ?

                  (jako přeháním ale prostě si o to říkáte)

                6. Několik let tu opakuji, že se BEV nezlevní, ale ICE se
                  Několik let tu opakuji, že se BEV nezlevní, ale ICE se zdraží tak, aby byla vysoká cena BEV ospravedlněna – bohužel zatím mi situace dává za pravdu

                7. Ceny rostou především proto, že neustále roste cena
                  Ceny rostou především proto, že neustále roste cena práce a klesá cena peněz (neboli inflace), dále se zdražují ceny surovin a v neposlední řadě se zpřísňují požadavky na bezpečnost, takže i ta nejzákladnější nákupní taška musí mít ABS, ESP a eCall, tak se to někde projevit muselo.

                8. Však říkám že to někdo říkal. Nemusíte mi oponovat 🙂
                  Však říkám že to někdo říkal. Nemusíte mi oponovat 🙂

                9. Zdražily zcela objektivně. Důvody jsou zřejmé a popsané
                  Zdražily zcela objektivně. Důvody jsou zřejmé a popsané jinde. U BEV je to spíš stagance, repektive za stejnou (a poměrně vysokou) cenu dostanete mnohem víc auta. A vzhledem k inflaci je dnešní Enyaq, ID4 nebo Audi Q4 začínající pod milionem Kč dostupnější než První Leaf nebo i3 při tom to jsou auta, se kterými už se dá důstojně jezdit i delší štreky.

                10. To máte pravdu např:
                  start/stop systém
                  EGR

                  To máte pravdu např:
                  start/stop systém
                  EGR ventil
                  Turbodmychadlo
                  Vysokotlaké přímé vstřikování
                  Filtr pevných částic
                  Downsizingový motor
                  atd..
                  Jen pro zajímavost, auto, co má manželka za 4 roky ekvivalentní nástupce – výkon motoru, palivo, karoserie výbava + 250 tis Kč což je mimochodem více než třetina a užitná hodnota nevzrostla – akorát se rozrostlo shitoizní GDC a motor dostal víc ekokurvíte

                1. Neeee? A proč jste se neozvali, když tady tyhle hlášky
                  Neeee? A proč jste se neozvali, když tady tyhle hlášky trousil kudy chodil skopčák Vendula?

        2. Před pár dny pořádali Lidovci konferenci o budoucnosti
          Před pár dny pořádali Lidovci konferenci o budoucnosti energetiky, bylo to na iDnesu jako online, ale už to dali pryč. Mimo jiné, tam byly prezentované výsledky studie CDV, kde nějakých 98.6% denních nájezdů osobních aut je do 300 km, tj. dnes běžného dojezdu EV vyjíždějících ráno s nabitou baterkou.

          1. Ovšem nesmí se vám stát průser, aby jste to auto
            Ovšem nesmí se vám stát průser, aby jste to auto potřeboval ve chvíli, kdy přijedete z vytřískanou baterkou domů. To pak musíte mít ještě jiné auto, nebo máte big problem for you. A samozřejmě Murphy tvrdí, že to nastane přesně ve chvíli, kdy je to auto fakt vytřískané.

            1. Murphy byl jen dobrý ve statistice 🙂
              Ale uměl jí podat

              Murphy byl jen dobrý ve statistice 🙂
              Ale uměl jí podat humornou a naučnou formou.

              Prostě má to nějakou šanci tak se to také stane, co naplat že je to jen ve 2 procentech případů. Popadesáté při příjezdu s vytřískanou baterkou se to prostě stane a nenaděláte nic.

                1. Jistě, každý řeší svoje potřeby a eliminuje to co mu
                  Jistě, každý řeší svoje potřeby a eliminuje to co mu vadí.
                  Ale netvrďte mi, že každý musí ty dvě procenta eliminovat.

                2. Že se do tohohle průseru dostanu byla v té době šance
                  Že se do tohohle průseru dostanu byla v té době šance 1,61 procenta a ejhle…nezaviněně si ho vyžírám až do dna

            2. A jak to řešíte dnes, když „nutně potřebujete jet“ a
              A jak to řešíte dnes, když „nutně potřebujete jet“ a máte auto bez benzínu/pokažené? Já jsem dostatečně naivní, abych věřil v existenci takových věcí jako jsou taxíky, sanitky, auta kamarádů a příbuzných, MHD a poslání vymýšlejících si šéfů do … (patřičných mezí).

              1. Vždycky tankuju auto nejpozději, když má zásobu paliva na
                Vždycky tankuju auto nejpozději, když má zásobu paliva na min 200 – 250 km, které v případě průseru nutně potřebuju.
                Tam kde mi ten průser hrozí:
                MHD jezdí jen ve všední dny a blbě
                IZS je super a fajn, ale končí na klíčích od bytu – od po do pá 8:00 – 16:00 řeší místní radnice, jinak máte smolíka a můžu zodpovědně prohlásil, že znám a osobně jsem obvolal všechny všechny služby péče pro tyto případy a prostě neexistuje varianta 365/24/7 s klíčem – v nejlepším případě když něco, tak hlášení obdrží, zavolají IZS a vás, aby jste IZS odemkl.
                Snaha o pečovatelský dům sice fajn, ale tak možná za dva tři roky v pořadníku

                PS: obecně vyjíždění zásoby paliva/energie do nuly v jakémkoli autě považuji odjakživa za silný projev řidičského kretenismu, ekvivalentně – co se člověk přepravuje pomocí zvířat, taky napřed musel po cestě dát napít/najíst zvířeti a pak mohl sám…

            1. Ne, to jenom říká, že na pokrytí dlouhých štrek bude
              Ne, to jenom říká, že na pokrytí dlouhých štrek bude potřeba relativně málo rychlonabíječek. Jen někdo bude muset vysvětlit cestovkám, že není nutné měnit všechny turnusy u moře v sobotu.
              Jinak jste dobře trefil jeden zásadní nešvar současných osobních aut. Lidi si kupují auto s pohonem 4×4, co kdyby jeli bahnem do prudkého kopce, se zvýšeným podvozkem, co kdyby jeli rozbitou polňačkou, s obrovským kufrem, co kdyby potřebovali stěhovat kredenc, 7 míst, co kdyby to bylo potřeba, … A nakonec tím jezdí někdo sám a veze akorát aktovku s papíry nebo notebook.
              Až tohle někdo vyřeší, královsky na tom zbohatne.

              1. Ti kteří se domnívají, že budou potřebovat nějaké
                Ti kteří se domnívají, že budou potřebovat nějaké vlastnosti, byť výjimečně, si koupí nástroj, který to zvládne.
                Zvláště v případě, že v tom není velký finanční rozdíl.

                Lidi si nekupují pouze malé šroubováky, nízké štafle, auta s malým dojezdem.

                S argumentem že většinu šroubů lze zašroubovat malým šroubovákem, většinou si vystačíte s metrovými štaflemi a dojezdem 300 km nemáte šanci uspět, protože lidé nekupují nástroje s parametry podle procentuálně největšího užít, ale podle maximálního předpokládaného užití.

                A představy o půjčovnách, just in time logistice apod. dostaly za poslední dva roky těžce na prdel.

                1. To je jistě pravda. Ale když jsou v rodině dnes běžně 3
                  To je jistě pravda. Ale když jsou v rodině dnes běžně 3 auta tak proč nemít jedno elektro a sdílet si ho. Nakonec člověk zjistí, že to elektro je nejvytíženější a diesely stojí a stojí. Tak zcela logicky jeden diesel prodá a koupí další elektro. Těch šroubováků je taky lepší mít sadu různých velikostí než jeden univerzální kterým spravuju motorku i hodinky.

                2. Ano, s tím v zásadě souhlasím. Pokud máte vše
                  Ano, s tím v zásadě souhlasím. Pokud máte vše vyřešené, další auto může být elektromobil a můžete s ním realizovat některé z cest.

                  Pro běžnou rodinu to je třetí auto. Kolik z nich si ale může třetí auto dovolit…

                3. Podle vaší logiky by měl každý druhý minimálně 4m3
                  Podle vaší logiky by měl každý druhý minimálně 4m3 dodávku, protože prostě občas potřebují zajet do Ikei. Stejně tak v dnešní době, koupit si dieselový kombík, který stojí o třetinu víc, ale pak jezdit 10km do práce a jednou ročně jej nacpat paštikami, balenou vodou a říkat si, jak se ten dieselový kombík vyplatí. To, že jej má 362 (Chorvatsko tam a zpět, plus jedno stěhování pračky kámošovi) a motor trpí tím, že se půl roku nezahřeje na provozní teplot mi jako rozumné nepřijde.

                4. Ake pozicovne? Ja si rad poziciam vacsie auto ked ho
                  Ake pozicovne? Ja si rad poziciam vacsie auto ked ho potrebujem, len akosi nemam velmi kde a za rozumnu cenu.

                  Zas dalsi prispevok bez vypovednej hodnoty zo snahou o hejt.

              2. A jestlipak víte, nebo alespoň tušíte, proč ty turnusy
                A jestlipak víte, nebo alespoň tušíte, proč ty turnusy tak jsou?
                Ohledně velikosti aut – jo děsně mě baví, kolik je chytrolínů, co se mi snaží vysvětlit, že potřebuju jiné auto, než používám a nedojde jim, že opravdu možnost tří dětských sedaček vzadu a velký kufr combi a kouli s možností táhnout 1500kg+ používáme doma pravidelně.

                1. A já ráno pozoruju štrúdly aut a v každém z nich není
                  A já ráno pozoruju štrúdly aut a v každém z nich není více než jeden člověk. Máte širší obzory než introspekci?

                2. No a co ty dovolené tušíte?
                  Canc o štrůdlech aut… že

                  No a co ty dovolené tušíte?
                  Canc o štrůdlech aut… že řada těch aut prostě už rozvezla posádku a poslední jede do své práce je pro vás nejspíš neargument, stejně tak, že když už lidi jedno auto mají, tak s ním jezdí..a holt všude – taky když jedu sám na kole tak se mi hodí celopéro, protože jezdím mimo silnice a zpevněné cesty, když pak jedu na kolo s dětma, tak i na té asfaltové stezce jedu na tom celopéru – jo je to nepraktické, ale pořád nejlevnější a nejefektivnější řešení..chápete, co myslím?

                3. Chápu, co tím myslíte. Vaše obzory končí na špičce
                  Chápu, co tím myslíte. Vaše obzory končí na špičce nosu. A co je na tom nepraktického? Na většinu cest (jeden člověk bez bagáže) by stačil prcek typu Twizzy nebo Smart. Ale protože to musí pro řešení okrajových situací umět …, …, …, …, jede místo toho obrovská dvoutunová almara, která akorát za stejnou službu žere několikanásobně více energie.
                  A to jsme se ještě nebavili o tom, že to auto 22-23 hodin denně někde stojí a překáží.

                4. Ok Twizzy, Smart – žádám konkrétní a názorné
                  Ok Twizzy, Smart – žádám konkrétní a názorné vysvětlení, jak tam naložím dvě až tři děti (to totiž od nás ráno normálně odjíždí z baráku a pak po rozvozu jeden dospělý jede do práce..), s výbavou na koníčky – konkrétně se u nás v rodině často převáží hokejová výstroj.
                  A co ty dovolené už víte? Nebo došly argumenty a budete osočovat jak v blahé paměti mistr trapnosti.
                  PS: kabina od vrtulníku na útěku i rencek baterkový 4kola skůtr jsou jaksi dražší než většina lidí má normální auto 😉

                5. Moje dcery mají kosmetiku a pedikúru. Strašně mě
                  Moje dcery mají kosmetiku a pedikúru. Strašně mě vytáčí ty paničky co si přijedou nalakovat nehtíčky v obrovském SUV. Všechny bych je teď poslal uklízet na jižní Moravu za to co těmi čmouďáky způsobily.

                6. Spíše jsme poslední dobou měli štěstí na klidné
                  Spíše jsme poslední dobou měli štěstí na klidné počasí. Přesně tak, jako člověk z hor můžu potvrdit, posledních pár dekád je k nám velmi přívětivých a předtím se o tom nevědělo, pač čtyřicet let jsme tu měli železnou oponu, ale letošní počasí je takové jaké si z dětství od nás pamatuju a takové o jakém předci vyprávěli.

                7. V historických záznamech nejsou zmínky o katastrofách
                  V historických záznamech nejsou zmínky o katastrofách těchto rozměrů. Sem tam nějaký zlomený strom a stržená střecha. Pořádná tornáda se objevují až teď. Litovel v roce 2004 a toto je ještě mnohem horší.

                8. Souhlasím s tím, že je to hrozné, nesouhlasím s tím, že
                  Souhlasím s tím, že je to hrozné, nesouhlasím s tím, že nebyly podobné tragédie od větru dřív – akorát s o tom nepsalo a přičetlo se to božímu trestu, řádění pekelníků a podobně. Ono se to děje i pravidelněji akorát, když to mine nebo jen lízne lidská obydlí, tak se to tak neřeší, že zmizely hektary lesa, nebo úrody, to je na nově v půl osmé na půl minuty, mezi smrtelnou nehodu a trápeného pejska.

                9. Jo, to je sice pravda, jenže ten princip je, že Veselý
                  Jo, to je sice pravda, jenže ten princip je, že Veselý člověk hned napíše, že vidím si max na špičku nosu, přitom zodpovědně jsem vybral velkej kombík.
                  Proč? Manželka jej používá i v práci, kdy 2×3 týdně v něm vozí krabice se sklopenýma sedačkama = nepotřebujeme dodávku. 5x týdně se s ním rozváží naše děti a často i neteře a synovce – takže to auto je fakt vytížené a ano i tak 40 procent pojíždět absolvuje poloprázdné, protože někam dojíždí a odněkud přijíždí a to nemluvě o tom, víkendy pravidelně převáží zahradní výbavy, sportovní výbavy, 4 kola atd..
                  Jestli někdo na to zná lepší auto, aniž bych musel mít domácí sbírku aut, než je velký kombík, tak ať mi dá vědět PS a opulentní almaru na útěku SUV – fakt za lepší nepovažuju.

                10. A proto tříčlenná rodina v RD má na dvoře pět aut co
                  A proto tříčlenná rodina v RD má na dvoře pět aut co splňují tyhle Vaše požadavky ( SUV nebo pořádné kombi), protože u všech pravidelně využívají tyhle jejich vlastnosti…
                  A propos, kolikže vlatníte v rodině dvounápravových přívěsů 1500kg+ ? Jistě Vám u domu nestojí jen jedno auto?

                11. Pššt, raději teď na elektromobily moc neupozorňujte.
                  Pššt, raději teď na elektromobily moc neupozorňujte. Někdo by si mohl všimnout, jak strašně nahovno tato technologie je při živelných katastrofách.

                  Na Moravě teče nafta a benzín proudem, vše v permanentním nasazení auty počínaje, motorovými pilami konče, FVE na maděru elektrika nejde…

                  EDIT: A jako bonus si můžete přečíst názory veřejnosti na FVE v článku o sfouknuté FVE. https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/zabery-dronu-tornado-se-prohnalo-i-pres-solarni-elektrarnu-40364540

                  Je to velmi poučné pro ty, co doufají v politickou podporu FVE v ČR.

                12. No jo, kdyby ty elektromobily a FVE tady byly už 20 let tak
                  No jo, kdyby ty elektromobily a FVE tady byly už 20 let tak by možná žádné tornádo nevzniklo. Den před tím jste se smáli když jsem předpovídal kroupy jako melouny. Zatím byly jak pomeranče. Ale příště už budou když nepřestanete čoudit.

                13. Frekvence se zvyšuje přesně tak, je se zvyšuje jejich
                  Frekvence se zvyšuje přesně tak, je se zvyšuje jejich měření a rozšiřuje metodika jejich klasifikace.

                  Připomíná mi to snahu psychologů rozšiřovat číselník psychických poruch (samozřejmě naprosto nezištně), až se dostal do stavu, kdy každému lze diagnostikovat něco. Vedlejším efektem je, že je normálí nebýt normální a tudíž to nemá smysl řešit, což evidentně nedomysleli.

                14. No nevím co chcete měřit. Katastrofy těchto rozměrů
                  No nevím co chcete měřit. Katastrofy těchto rozměrů nejdou ovlivnit metodikou klasifikace, ty jsou prostě vidět. Nebo máme všichni psychickou poruchu a jsou to jen naše halucinace? Ale nedělám si iluze, že se lidi poučí.

                15. Ta diskuse přesně odráží bídu českého národa.
                  Ta diskuse přesně odráží bídu českého národa. Znalostní i morální ubohost některých diskutujících je neskutečná: toxické solární panely, zemědělská půda zcela zničená montáží páru stovek zemních vrtáků a Al profilů, promítání zlodějiny konkrétních lidí a zájmových skupin do užitečné technologie, atd., atd.. Demagogie veřejného mínění v ČR ohledně OZE prostě nezná mezí. A všimnul jste si Runnere, že v médiích nebyla řeč o nějakých následcích zničení ne úplně malé výrobny el. energie? Žádné rizika pro přírodu či lidi. Myslíte, že pokud by stejný pustošivý pás přešel od jihu na sever někde mezi Dasným a Kočínem (tedy by křížil trasy cca deseti linek VVN) a nedejbože se přehnal i přes rozvodnu JE Temelín, bylo by v médiích stejné ticho ohledně následků? Při troše smůly na suché období by celý svět v přímém přenosu sledoval, zda ty dva reaktory uchladíme nebo ne!
                  https://www.czso.cz/documents/10180/24263591/8113120510m.pdf/9d2f90cf-f789-4252-86bb-7b07117fb9dd?version=1.0

                16. Chybí vám respekt k názoru jiných a evidentně se těžko
                  Chybí vám respekt k názoru jiných a evidentně se těžko smiřujete s realitou, že v ČR to mají elektromobily a FVE přes veřejné mínění neprůchodné.

                17. To pise clovek ktoremu chyba respekt k postihnutym ludom a
                  To pise clovek ktoremu chyba respekt k postihnutym ludom a tvari sa na forach ako totalny hlupak. Ale netvari?

                18. Stejně ukňučený Maďárek jako všichni BFLMPSVZ,
                  Stejně ukňučený Maďárek jako všichni BFLMPSVZ, LGBTHCHRDTN a další …..

                19. Jenže on říkal v podstatě to samé – že veřejné
                  Jenže on říkal v podstatě to samé – že veřejné mínění je záporné.
                  Takže co mu vlastně rozporujete?

                20. Runner je cloviecik, ktory kecal ze tesla skrachuje tusim v
                  Runner je cloviecik, ktory kecal ze tesla skrachuje tusim v 2018 alebo tak. Vsimnite si ako ustavicne hejtuje na EV a tie sa pomaly viac a viac zacinaju rozsirovat na cestach. Nic ale absolutne nic z toho co povedal nevyslo ale ma potrebu hejtovat nejaku temu. Nic neprinasa do diskusie a iba spamuje ostatnych, ktory maju o EV zaujem. Naco existuje na svete takyto clovek, ktory nema ziadny prinos?

                21. Když už se chcete navážet, tak u domu mi stojí přesně
                  Když už se chcete navážet, tak u domu mi stojí přesně jedno auto – zmíněný kombík. Takže osočování nevyšlo…

      1. Mám takový pocit, že to spíše čeká Toyotu. Nokia
        Mám takový pocit, že to spíše čeká Toyotu. Nokia (Symbian), Toyota (Hybrid) svého času dominují trhu, mají vysoké sebevědomí. Následně přijde Andoid/iOS, EV, veškerá konkurence přechází na Android. Nokia se snaží se Symbianem (Hybrid), následně přechod na Windows Mobile (vodík), který v konkurenci Androidu a iOS (EV) neuspěl. V tu dobu už je Nokia bezvýznamná firma, stejně jako pravděpodobně bude Toyota za 10 let, tedy z někoho s takovým postavením na trhu, naprosto bezvýznamným. Na trhu se začínají objevovat malé firmy (Xiaomi, Huawei,..), které dokáží na této platformě postavit něco lepšího a levnějšího.

        1. Toyota bezvyznamnou jiste nebude, maj to vsechno davno hotove,
          Toyota bezvyznamnou jiste nebude, maj to vsechno davno hotove, jen to proste zdrzujou aby jeste po vyznamnou dobu mohli pobyrat dotace jak na vodik, tak na vyvoj baterek, ciste prakticky Toyota je stejnej lempl jako je treba VW v oblasti infotainmentu, ale po prakticke strance tu techniku maj funkcni dobre a vyrobni proces maj zmaknutej

          ciste EV by Toyote ted srazelo kredit u jiste vyznamne casti jejich klientely, ale az dozraje ta myslenk au vetsi casti klientu tak v Toyote jiste prehodi vyhybku a ty modely na trh taky uvedou

          bude tedy jen otazkou jestli vychytaji idelani cas na to ty elektromobili vypoustet na trh v ten spravny cas

          1. Ale to stejné si jistě myslela i Nokia a než se
            Ale to stejné si jistě myslela i Nokia a než se vzpamatovala, tak ji předběhl úplně každý a nezbylo pro ní místo, zapadla mezi ostatní mainstream. Jinak, tento maximální focus na vodík ji sráží kredit už teď, u jejich největších akcionářů, nastoupit na elektromobilitu teď znamená přijít pozdě, jedině když přijde s naprostou peckou, ale tu už taky nemá, protože jiné firmy se solidstate bateriemi jsou dál než Toyota.

      1. Ani to nemusím číst, je mi to jasné, jak to bude měřeno.
        Ani to nemusím číst, je mi to jasné, jak to bude měřeno. Zatímco procentní přírůstky spalováků se počítají ze základu absolutních prodejů, procenta růstu elektromobilů se počítají jako procenta z procent.

        Názorně elektromobilní rektální gymnastika v provedení Audi:

        https://www.audi.com/content/dam/gbp2/company/investor-relations/reports-and-news/interim-reports/2021/1920x1080_desktop_IR_Auslieferung_e-tron_EN_v2.jpg?imwidth=942&imdensity=1

        Tomu se lze jen zasmát.

          1. Vždy lze najít vektor, ze kterého lze nějaké číslo
            Vždy lze najít vektor, ze kterého lze nějaké číslo interpretovat jako úspěch.

            Prodeje elektromobilů stoupají, pokud:
            1) redefinujeme slovo prodej, aby vyhovovalo dotační socialistické ekonomice

            a

            2) budeme se soustředit pouze na absolutní čísla ve vybraném regionu, nikoliv na podíl v globální ekonomice.

            Pak ano, pak stoupají. Druhým úspěchem je, že se nám v EU v uplynulém roce podařilo snížit množství důchodců závislých na sociálním systému. Zatleskejme si.

            1. Přesně jak říkáte a opačně to platí možná ještě
              Přesně jak říkáte a opačně to platí možná ještě více. 🙂

              U prodejů to je 27 % nárůst u BEV ku 31 % nárůstu celkově.
              U produkce je to však 60 % nárůst u BEV a 62 % u PHEV ku 22 % nárůstu celkově, a to už vypadá trochu jinak.

              Co z toho plyne? Pokud Audi nepraktikuje strategii Cimrmanova důlního výtahu, tak můžeme očekávat poměrně svižný nárůst u prodejů BEV a PHEV v dalších Q.

                1. No nejen zkratovozů, ale naprosto čehokoliv. Takřka nikdo
                  No nejen zkratovozů, ale naprosto čehokoliv. Takřka nikdo nevyrábí jen tak bez objednávky nebo očekávané poptávky. V auto průmyslu to platí ještě více a drtivá většina dražších modelů je nejdříve nakonfigurována zákazníkem než jde do výroby.

                  Teda nikdo kromě komunistů, ti dřív vyráběli a stavěli i když pro to nebylo využití, ale ti na to měli že jo. 😀

                2. Kápnul jsi na to, Vašíčku. Protože automobilky se dnes
                  Kápnul jsi na to, Vašíčku. Protože automobilky se dnes chovají přesně jako ti komanči. Počti si, jak očekával VV poptávku po ID4 v Číně. A ona se nekoná.

                3. Tak tam plánovali, že jim prostě prodeje půjdou lépe. To
                  Tak tam plánovali, že jim prostě prodeje půjdou lépe. To se však nestalo pravděpodobně kvůli jiným čínským EV a Tesle, ale nikde se jim tam nehromadí desítky tisíc ID4.

                  Audi se taky nejspíš hromadit nebudou, ale možná máte pravdu a naplní s tím příští rok nějakou jámu, kterou pak zahrabou aby se na nic nepřišlo. 🙂

Napsat komentář