Po Praze už několik týdnů jezdí Nissany Leaf a Tesla Model S, kterými se může svézt každý. Auta jezdí na technologické platformě UBER, která ve více než 290 městech světa propojuje řidiče a cestující skrze mobilní aplikaci.
foto: Trend Park
V současnosti jezdí po Praze dva Nissany Leaf a nepravidelně i královna elektromobilů, Tesla Model S. V nejbližších dnech se k nim přidá dalších pět Leafů, které budou řídit studenti pražských vysokých škol. Elektromobily partnerům UBERu zapůjčuje společnost Trend Park.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Týden s Nissanem Leaf: převozy Praha-Ostrava a zpět
Mobilní aplikace UBER je moderní formou městské spolujízdy, která je specifická tím, že registrovaní řidiči mohou vozit cestující vlastními vozy. Auta si zaregistrovaní uživatelé objednávají pomocí mobilní aplikace, kterou si může stáhnout každý vlastník chytrého telefonu.
Uber je bezpečnější než klasické taxi jak pro řidiče tak cestující díky vzájemnému hodnocení. Cestující před přistavením vozu v aplikaci vidí fotografii řidiče společně s jeho hodnocením a typem vozu.
Partneři UBERu musí být starší 21 let, mít čistý trestní rejstřík a výpis karty řidiče bez závažných dopravních přestupků, rovněž jejich vozy musí splňovat vysoké technické standardy.
Elektromobily Nissan Leaf a Tesla Model S s UBERem jezdí díky společnosti Trend Park, která je partnerům UBERu zapůjčuje.
“Ten koncept je takový, že chceme pět našich elektromobilů Nissan Leaf pronajímat studentům vysokých škol, kteří s nimi poté budou jezdit na technologické platformě UBER. Chceme tím pomoci jak rozvoji elektromobility, tak i aplikaci UBER, která je podle nás velmi pokroková a moc se nám líbí. Studenti si navíc mohou slušně přivydělat,” prozradil zástupce Trend Parku Radovan Hasala.
Těchto pět Leafů bude jezdit v rámci UBERu každý den a střídat si je budou vždy dva nebo tři studenti, kteří zákazníky nejen dovezou na místo určení, ale živě s nimi prodiskutují i mnohá témata z oblasti elektromobility.
Elektromobilitu si cestující mohou vyzkoušet také ve voze Tesla Model S, který již několik týdnů jezdí po pražských silnicích.
Elektromobily jsou super,
Elektromobily jsou super, ale s Uberem nechci mít nic společného: respekt.ihned.cz/c1-63187620-nekdo-se-diva
ALE kušuj
ALE kušuj
Super nápad 14.4 si idem po
Super nápad 14.4 si idem po Leafa 🙂
Jsem zvědavý, kdy po nich
Jsem zvědavý, kdy po nich začnou jít (slovně, fyzicky, legislativně) pražští taxikáři.
Po těch historkách z tisku
Po těch historkách z tisku ohledně „vybraných způsobů konkurenčního chování pražských taxikářů mezi sebou“ by měl být asi každý elektromobil taxi vybaven standardně i elektrickým paralyzérem. Dobíjet by se mohl přímo na palubovce. Sichr je sichr :-).
Nebyla by možná špatná
Nebyla by možná špatná ani úprava zadních sedaček z el.vyhřívání na el.paralyzování případnýho nepřítele :-))
JO A NEPRŮSTŘELNÝ SKLO KOLEM ŘIDIČE A VŠECHNY TAXI PRAHA NA UBER LEAF/TESLA a je to 🙂 Dáme podnět na magistrát! hej 😉
Dneska jsem v Ostravě
Dneska jsem v Ostravě viděl plně obsazenou i3 s pražskou SPZ asi zkušební jízda. A u Bazalů jedno Lambo.
BMW i3 tento týden parkuje
BMW i3 tento týden parkuje na dvorku prodejny BMW Vítkovická 1 u autobusového nádraží v Ostravě 1. Mají od 10.4.2015 14 dní předváděcí dny BMW. Možná ho taky zařadí mezi předváděcí vozy.
Konečně se začalo něco
Konečně se začalo něco hýbat v stojatých to vodách…
A jak si „zavolám“ zrovna
A jak si „zavolám“ zrovna leaf?
Asi zajímavější je
Asi zajímavější je jejich půjčovna, Leaf za 1200,- na den, to nenechám jen tak:)
Škoda, že zatím není
Škoda, že zatím není taková půjčovna v Brně, půjčoval bych si Leafa na jednodenní cesty do Prahy. S větším spalovákem spotřeba paliva na tuto cestu vychází už dráž než těch 1200kč za půjčení.
Z Prahy do Brna je to 200km,
Z Prahy do Brna je to 200km, to Leaf nezajede ani kdyby se po… 😀
Az bude v tom Humpolci konecne nabijecka tak pak mozna…
To máte bohužel pravdu.
To máte bohužel pravdu. Ani po dálnici, ani mimo ni. Viz moje testování Leafu zde http://www.hybrid.cz/tyden-s-nissanem-leaf-prevozy-praha-ostrava-zpet. Já už bych to po špatné zkušenosti z Herálce s pomalým dobíjecím stojanem ČEZu, kde nefungovala zásuvka Mennekes a místo 1-2 hodin jsem musel dobíjet 7 hodin z běžné domácí 230V 16A, nedělal. Proto jsem zpáteční cestu Ostrava-Praha volil na po D1 Brno-Praha, ale přes Vysočinu do Pardubic. Na rychlodobíječku Nissan Auto Inn a pak do Prahy po dálnici. Ovšem je to z logiky věci úplně nesmyslná zajížďka.
To se opravdu nenajde nikdo, schopný dát do Humpolce rychlonabíječku? Když ne ČEZ, tak ani EON, RWE či další hráči na trhu energetiky? Je ta D1 snad zakletá? Vždyť čerpací stanice jsou tam skoro na každém kroku! Už dávno tam mohly být v obou směrech minimálně 3.
No je to všechno
No je to všechno podmazaný, hrdinů v týdle zemi jako šafránu 🙂
s trochou stesti to Tesla
s trochou stesti to Tesla stihne jako prvni 😀
Taky o tom dost uvažuju.
Taky o tom dost uvažuju. Přemýšlím jak ho za ten den otestovat co nejlépe. Rychlonabíječky jsou pro Leaf kde?
zde
zde
To bohužel zatím nejde,
To bohužel zatím nejde, musíte mít štěstí a Leaf musí být ve vašem okolí, abyste si ho mohl zavolat. Ale už něco podobného připravujeme a v nejbližších týdnech vás budeme o podobné možnosti informovat.
Vítek Voltr
Trend Park
Nezbývá mi než pochválit
Nezbývá mi než pochválit za dobrý nápad. Palec nahoru.