Plug-in hybrid Seat Tarraco FR PHEV nabídne dojezd přes 50 km čistě na elektřinu

Jan Horčík - 29 Srpen 2019

Seat Tarraco PHEV s celkovým výkonem 180 kW je nejvýkonnější verzí modelové řady Tarraco díky zážehovému motoru o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW. Díky 13kWh baterii ujede přes 50 km čistě na elektřinu.auto Plug-in hybrid Seat Tarraco FR PHEV

Plug-in hybrid Seat Tarraco FR PHEV
foto: Seat

Hybridní Tarraco s možností vnějšího nabíjení je dalším krokem v realizaci strategie elektrifikace značky Seat. Do začátku roku 2021 bude na trh uvedeno šest modelů Seat a Cupra s elektrickým nebo externě nabíjitelným hybridním pohonem.

Seat Tarraco, navržený a vyvinutý společností Seat v Martorellu, se vyrábí ve Wolfsburgu (Německo), srdci koncernu Volkswagen. Poháněcí soustava, která zahrnuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW, elektromotor s výkonem 85 kW a sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh, poskytuje řidiči výběr několika různých jízdních režimů.

Seat Tarraco FR PHEV

Seat Tarraco FR PHEV
foto: Seat

Tarraco PHEV umožňuje jízdu s výhradně elektrickým pohonem, který snižuje emise výfukových plynů na nulu. V tomto režimu lze ujet více než 50 km. Při požadavku vyššího výkonu spolupracuje spalovací motor s elektromotorem.

Seat Tarraco FR PHEV

Seat Tarraco FR PHEV
foto: Seat

Nejvyšší výkon hybridní soustavy je 180 kW, maximální točivý moment je 400 N.m. Hybridní Tarraco díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 217 km/h a z klidu dokáže pokořit hranici 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy. Ještě důležitější hodnotou jsou emise CO2 nižší než 50 g/km podle oficiální zkušební metodiky WLTP.

Seat Tarraco FR PHEV

Seat Tarraco FR PHEV
foto: Seat

Seat Tarraco FR PHEV

Seat Tarraco FR PHEV
foto: Seat

Výroba vozů se stupněm výbavy FR a pohonem PHEV bude zahájena v průběhu roku 2020. Seat Tarraco FR PHEV bude představen ve světové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Vypada docela dobre.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Nechápu proč vyrábí PHEV, když je tahle technologie za zenitem, kdyby raději napřeli síly do BEV.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Protože řada lidí nemá odvahu skočit ze spalováku rovnou do BEV. Nejen pro mě to byla volba, jestli koupit BEV a k tomu mít jako druhý auto v rodině (v záloze) spalovák (jak to tady někteří z vás mají)nebo jen jedno PHEV. Koupil jsem Amperu a na každodenní ježdění nám stačí víceméně jen elektrika, pouze při občasném výletu do jiného kraje probudím spalovací pohon.

Po téhle zkušenosti a se současnou anfrastrukturou nabíječek už bych se nebál jít přímo do BEV, ale PHEV vůbec nezavrhuju a neberu, že je za zenitem. Lidí, který si chtějí elektrický pohon vyzkoušet, než se o něm přesvědčí, je podle mě víc než dost a tohle je pro ně celkem nenásilná cesta.

Ta Ampera se mi líbila, technologicky v pohonu je pořád napřed před dnešními PHEV, které jsou už ze své podstaty odsouzeny k záhubě. Kde jsem uznával motor (generátor) bylo BMW i3 60 Ah REX. Pokud by bylo PHEV na principu generátoru, tedy bez baterie není možné jet, pak bych to nekritizoval.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Jenomze ta Ampera mela po zapojeni spalovaku celkem spatnou spotrebu - to bylo opravdu elektroauto s moznosti nouzoveho prodlouzeni dojezdu.

Soucasne PHEV funguji dobre v obou rezimech (jak EV, tak HV)

Obrázek uživatele PaRi

Tak já to zase chápu.
Lidé mají mnohé úchylky a ty je potřeba nějakým způsobem ukojit. Tady typuji, že se uspokojí masochisté. 8-)

Proč by měla být PHEV za zenitem? Je to naopak logický mezičlánek mezi spalovákem a BEV. Za mne dnes je dnes PHEV lepší a užitečnější než BEV.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Na většině trzích byl vrchol prodejů (=zenit) u PHEV loni, letos už dochází k poklesům prodejů.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Nyní přichází ns trh mnoho nových PHEV modelů (Skoda, VW, BMW, Mercedes,...) tak uvidíme kolik se jich prodá :)

Obrázek uživatele Tomáš

Protoze by byly strasne drahy. A taky se lidi nemusi s PHEV obavat jak a kdy a jak dlouho budou muset nabijet. Vzdycky je tam ta spalovaci zaloha. Zaplatpanbu ze delat aspon PHEV.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Drahý??? Kia Niro PHEV stojí 1 mil. Kč a nabíjí se 2,5 hodiny, BEV Niro stojí 1.1 mil. a nabíjí se 5 minut na stejný počet km.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Drahý.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

No právě, PHEV je příliš drahý v porovnání s BEV.
Člověk dostane půl BEV a celého spalováka.

Za mě je logický výrobní mezičlánek obyčejný HEV - lidi se stále nemusí starat a bát a nějaký posun to je.

Další krok by mohl být mild-PHEV - pomalu zvedat baterku a přidat nabíjení, atkinsona...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

PHEV je předražený spalovák nic víc.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Asi nechápete smysl PHEV. A někteří výrobci ho vyrábějí za srovnatelné ceny jako spalováky. Vám se zdá auto, co najede třeba 80 procent cest na elektriku špatný?

Můžete mi ukázat PHEV cenově srovnatelné se spalovacím autem? Kia Niro stojí cca 550 tis, Níro HEV stojí 650 tis a PHEV stojí 1 mil. Tedy 12 kWh baterie a nabíječka 240V/32A stojí 350 tis.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Nehybridni Niro se vubec neprodava. Jen Hev ,Phev a nove El.

Phev je vhodne pro toho komu staci malobaterkac tj. Denni jizdy kolem 50-60 km s nabijenim v noci. Pak mate najezd 15-20 tis. Km rocne jen na elektrinu a neomezene na benzin. Kolik km rocne malobaterkacem rocne lidi asi tak delaji?

Ano vám se vyplatí, když ho máte za polovinu ceny.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Ale i za cenikovou cenu se oproti el.mobilu prece vyplati. Stoji o 150-200 tis . Kc mene nez elektricke. Rozdil v cene za km je v prumeru 50 hal. Navratnost tedy za 400 tis. Km . Tj. 250 tis. Km po zaruce na beterii. A navic nemusite doma drzet druheho spalovaka na delsi neplanovane trasy. Phev mate jako hlavni vuz umi i tahat vlek.

Staci trochu pocitat.

Navic phev sezenete jako predvadecku s vetsi slevou jak ev, protoze to nikdo nechce,hlavne v nemecku kde maji realivne levny benzin a drahy proud a to niro bere tak malo ze od 30 centu za Kwh se to nevyplati nabijet.

45-50 tis treba? :-)

Myslim normalni lidi. Ne taxikari. Videl jste v inzerci malobaterkac s najedem nad 200 tis. Km? Vetsina jich ma za 4-5 let. 20-60 tis. Km.

Nejsem taxikar, lidi se toho proste boji.

BMW 530e 1,505M, 530i 1,427M (stejný výkon 185kW), rozdíl 5 procent.

Ano Mercedes a BMW už mají ty ceny tak vysoko že se tam hybridní technologie schová ovšem tyhle auta kupuje tak dvě procenta lidí. Každopádně alespoň ukazují že hybridní technologie není tak drahá jako to většina výrobců nabízí.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

No vidíte, pak jsem vám ukázal, že PHEV technologie není mrtvá ba právě naopak.

Uvidíte sám, já to beru jen jako výukový model, jak používat BEV, jinak to finančně nedává smysl. BMW 530e jsem nedávno viděl nabíjet, ano paní ušetří asi 500 Kč týdně :) ale auto ztratí na hodnotě 500 denně

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Moc vám nerozumím. Proč nedává PHEV ekonomický smysl? Sám píšete, že ušetří 500 týdně. To, kolik ztratí na hodnotě je nazávislé na typu nabíjení.
A úplně pomyjíte to nejdůležitější. Největší znečištění ovzduší je ve městech, a právě PHEV jezdí ve městech jako elektrika. A to je to podstatný.

Jak víte, že jezdí po městě bez motoru? To je jen na řidiči a jeho možnostech nabíjení. Když si tedy porovnáme ceny PHEV a spalováku v jednom modelu, tak mimo BMW se dostáváme s cenou až skoro na dvojnásobek. Ano BMW si někdo pořídí už jen proto, že cena je skoro stejná a může parkovat zdarma na modrých bez ohledu na to, zda používá elektřinu nebo ne. Asi si umíte spočítat, že 50 tis. ročně ušetřit v Praze za parkování jistá motivace je. Dovolím si tvrdit, že PHEV jako firemní auto pro zaměstnance je už úplný nesmysl.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Já nikde netvrdil, že to má být firemní auto. Dle mne bude uživatelem PHEV někdo, kdo denně jezdí do práce kolem 30km a bude nabíjet JEN doma přes noc. Takový člověk nemá důvod nejezdit na elektriku. Navíc PHEV na kombinovaný provoz ve městě výrazně preferuje elektriku. Parkování v Praze a Ostravě je další výhodou. Dále PHEV eliminuje základní nevýhody BEV - nutnost pomalého dobíjení na dlouhých trasách s nízkou hustotou nabíjecích stanic.
Souhlasím s tím, že je to mezistupeň. Ale zatím BEV nedokáží plnohodnotně nahradit spalováky, ta doba nastane až bude takový dojezd, že nebude třeba nabíjet anebo bude doba nabíjení krátká a hustota nabíjecích stanic srovnatelná s benzínkami. Jednou to možná bude. Tak za 10-20 let.

To záleží na úhlu pohledu.
Z mého úhlu stačí bohatě cca 250km aby se vyrušil vliv zimy, klimy a dálnice... a degradace.

Ad PHEV - dle mě má PHEV budoucnost jako jediné auto do rodiny příměšťáků.
Pro cestovatele po bílých místech je PHEV zbytečný (a drahý) luxus, stačí HEV.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Máte pravdu, záleží na osobních potřebách. Pro mne by dojez BEV byl akceptovatelný kolem 1000-1500km. Aby se dalo nabíjet přes noc. A nabíječky bych chtěl u hotelů a v zástavbě. Na dálnici mne nezajímají, pokud budu muset dobíjet desítky minut.

Najezdite denne 1000-1500km?

Abych mohl jet celý den bez dobíjení.

Obrázek uživatele spetak

PRoč ne deset tísíc km ??

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Protože ujedu za den právě 1000 - 1500 km. Přes noc bych nabil tam kde spím.

Tak to to by chtelo mozna zmenit praci misto auta :-):-):-)

Nechápete, spíš nechcete chápat. S tím nic nenadělám.

Obrázek uživatele ozana

Těžko se chápe, co je to za člověka, jenž tráví jízdou autem více než 10 hodin denně.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Za den a denně je rozdíl.

Obrázek uživatele ozana

Jaký? Že to není každý den 1000+km?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Bingo

Obrázek uživatele Radovan

Nejspíše opět patříte do té obrovské skupiny lidí v ČR, kteří - protože se 2x za život stěhují - jezdí denně stěhovacím vozem.
A protože jednou za rok jedou 1-1,5 tis. km a musí to mermomocí stihnout za 24 hodin bez zastávky jen s výměnou řidičů, ovšem ani při té výměně nechtějí tankovat/nabíjet, tak prostě ideál je pro ně Citroen BX 1.9 D se spotřebou v 90 km/h kolem 4,5 litru a nádrží 65 litrů nafty.
Tak si ho prostě kupte a vykašlete se na elektriky, HEV, BEV atp.. Včetně diskusí o nich, pro Vás prostě nejsou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Nechápete, nerozumíte a plácáte. Už jsem vás jednou prosil, ať na mne nereagujete.

Tak Radovan nemá srdce z kamene a nemůže se divat, když někdo hladoví, tak ho občas nakrmi....

Obrázek uživatele spetak

Tak to si chvilku počkej, za tři - čtyři měsíce už to bude na trhu a budeš moct nabíjet jen jednou za týden :-}

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Proč ten sarkasmus?

Obrázek uživatele spetak

Tak promiň. Ale třeba to jednou přijde. Pokrok nezastavíš.
Většině lidí stačí dojezd už dnes, dálníci jako ty jsou na řadě příště.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

No já se právě snažím koukat dál. Na dnešních BEV mi vadí, že jen opisují od spalováků. Myslím infrastrukturu. Mne by se víc líbilo kdyby EV byly napájeny třeba ze silnice, nebo z družice, nebo aby byly baterie opravdu schopny ujet přes tisíc km na jedno nabití. Taky idea o vyměnitelných bateriích se mi líbí.
Jasně, chce to další vývoj, ale ten půjde rychle.

Nahoře tu běhá reklama na auto na atomový pohon... tak možná to ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Taky možnost.

Obrázek uživatele Marek_

Hm... tak při těch cenách to vypadá opravdu na volbu buď HEV nebo pak už skutečný EV s velkou baterkou. Aby PHEV měl smysl, musel by být cenově o málo výš než je HEV.

---

Lexus GS 450h Premium


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?