Seat Mii Electric – španělská verze nové elektrické Škody Citigo iV

Podobně jako Škoda Citigo-e iV se letos na podzim objeví také inovovaný elektromobil Seat Mii. Nabídne stejnou 36,8kWh baterii a dojezd 260 km WLTP.

Elektromobil Seat Mii Electric
foto: Seat

Seat Mii Electric bude vlastně úplně stejné auto jako Škoda Citigo-e iV. CCS rychlonabíjení, 7,2kW palubní nabíječka, rozměry 3 597 mm délky a 1 645 mm šířky.

Dojezd je oficiálně o pět kilometrů nižší než u Škoda Citigo-e iV, ačkoliv jej pohání stejný 61kW elektromotor. Zrychlení 0-50 km/h zvládne nové Mii během 3,9 sekundy. Max. rychlost je 130 km/h.

Seat Mii Electric

Seat Mii Electric
foto: Seat

Seat Mii Electric

Seat Mii Electric
foto: Seat

Auto bude možné objednávat od letošního podzimu, ale stejně jako u Citigo-e začnou první dodávky až začátkem příštího roku. Cena elektromobilu bude teprve upřesněna.

Seat Mii Electric

Seat Mii Electric
foto: Seat
tisková zpráva

44 Comments on “Seat Mii Electric – španělská verze nové elektrické Škody Citigo iV”

  1. A kde vezmou baterie, když jim LG dodá starou belu?
    A kde se

    A kde vezmou baterie, když jim LG dodá starou belu?
    A kde se bude vyrábět?
    A kde se bude vyrábět Citigo? V Bratislavě nějako propouštěj a prý není v plánech koncernu pro výrobu elektromobilů.
    https://www.aktuality.sk/clanok/665589/v-bratislavskom-zavode-vw-moze-prist-o-pracu-az-3-tisic-ludi/

    viz. http://www.hybrid.cz/nemecko-planuje-zvysit-podporu-pro-nakup-elektromobilu-chce-zvednout-prodeje#comment-203096

      1. Kéž by – moc bych VW přál úspěch na EV trhu, ale realita
        Kéž by – moc bych VW přál úspěch na EV trhu, ale realita je poměrně tristní. Možná nejsou banda hlupáků, ale prostě zaspali, a dohnat co za poslední dekádu promeškali nebude sranda – takže obavy mám.

        Koupí si je jinde. Jenže kde? Ono není kde brát. Je veřejným tajemstvím, že Čína požrala přes 80% zdrojů výroby baterií a ty si bude chtít nechat pro svou produkci a expanzi na světové trhy. Zbylých 20% se porcovalo několik posledních let, a VW se porcování účastnil až na poslední chvíli právě smlouvami s LG Chem, nebo Samsungem a všichni víme jak to dopadlo.
        Dále brutálně podcenili potřebuj své vlastní baterkárny. I kdyby s její stavbou začali dnes odpoledne, tak nepojede ještě nejméně dva roky a nemají technologii. Řeknete, že jí někde nakoupí – jenže kdo se posledních pár let věnoval vývoji dobré baterie, jim prodají tak maximálně staré patenty technologií roku 2018. Takže začnou vyrábět baterii s energetickou hustotou okolo 250 kW/kg, kdežto konkurence bude mít suchou elektrodu u které docílí hustoty někde okolo 350 kW/kg, a ti co budou na špici budou mít i solid state baterii se kterou budou atakovat hranici 500 kW/kg

        1. Naprosto přesný popis současné situace. A popravdě já
          Naprosto přesný popis současné situace. A popravdě já nebudu mít problém za 5 let koupit čínské auto s moderní čínskou baterií, navíc s bonusem, že bude za polovinu ceny oproti evropskému autu se starou čínskou baterií, stejně jako teď nemám problém s tím koupit telefon Xiaomi (~BYD), pro bohatší je tu pak Apple (~Tesla) nebo Samsung napříč všemi kategoriemi (~Hyundai/Kia) a kdo má dneska Nokii (~VW)?
          A spíš než automobilky bych vinu házel na EU. Měli už dávno mnohem víc podporovat výzkum a vývoj baterií (chytrých hlav tu máme dost) a stavbu několika gigatováren, od kterých by braly evropské automobilky a ne se nechat převálcovat Čínou v takto klíčové technologii, která zasahuje do čím dál více odvětví.
          Kam jsme to proboha dospěli? S přehledem nejdůležitější komodita moderní společnosti, energie, a my jsme naprosto závislí na ruském plynu, ruské/arabské ropě, ruských/čínských reaktorech a čínských solárech s čínskou baterií. Co zbylo našeho? Uhelky z 19. století.
          Navíc k tomu všemu bude Čína určovat kolik nám dovolí vyrábět automobilů tím, kolik se uráčí nám poskytnout baterií. Fakt paráda.

          1. Me by zajimalo z ceho prameni tvoje presvedceni ze cinske
            Me by zajimalo z ceho prameni tvoje presvedceni ze cinske elektroauto bude nejak zasadne levnejsi nez evropske elektroauto… srovnani s mobilz je lehce mimo, ten iphone je taky vyrobeny v cine, jen jsou za nej lidi ochotni zaplatit vic…

          2. A co je úplně nejhorší, tak pitomci v čele nejenže
            A co je úplně nejhorší, tak pitomci v čele nejenže neuvažují o možnosti soběstačnosti ve výrobě energií v ČR a její decentralizaci na každou nemovitost dle místních podmínek, ale dál tlačí centralizaci a novou jaderku ruku v ruce s ignorací elektromobility, tedy posilováním závislosti na ropě. Kolik automobilek v ČR vyrábí a prodává elektromobily v roce 2019 v červnu? NULA.
            Takže nadále zůstáváme u uhlí a jádra a s jejich pomocí rafinujeme ropu pro zástupy u nás automobilkami chrlených spalováků. A do baráků rveme nadále plyn, jen nově s příslibem kogenerace.

        1. Co to meleš ty pseudomoralisto? Prober se z diskotéky,
          Co to meleš ty pseudomoralisto? Prober se z diskotéky, slyšel si někdy Němce říkat Praha? Pro ně je to Prag. A pokud sis nevšimnul tak podvodníci z Vlkohradu urazili celou planetu Dízlgejtem.
          Německy neumíš ty, když si nedokážeš ani přeložit Wolfsburg.

    1. A koho zajímá co je nad padesátkou? Stejně 80% času s
      A koho zajímá co je nad padesátkou? Stejně 80% času s takovýmto autem jezdíte po silnicích kde je padesátka maximem, a dalších 10% na silnicích kde sto občas stoupne na 60, 70, nebo výjimečně na 80 km/h
      Koho by trápilo zrychlení na 100 km/h?

      To mám jako řešit nějaké rozdíly v řádu vteřin, nebo i desítek vteřin pro 10% případ za rok?

      1. Tak minimálně je to podivné, ne? Ano, souhlas že je to
        Tak minimálně je to podivné, ne? Ano, souhlas že je to auto do města a okolí a na tu stovku se podívá výjimečně. Ale doteď u podobných, malých a městských aut se vždy uváděla akcelerace 0-100 a najednou je to 0-50. To není dvoumístný vozík, který má max. někde kolem 80, ale auto se kterým se občas dá i na dálnici.

        PS:
        Aby pak nějakého génia nenapadlo vynásobit tu hodnotu dvěma a pak si řekne, že je to vlastně docela raketa, 0-100 pod 8 sekund 🙂

        1. Já myslím, že v souvislosti s elektromobilitou je těch
          Já myslím, že v souvislosti s elektromobilitou je těch novot vícero. Mě třeba vždycky dráždí porovnávání výkonu v KW či dokonce koních, když je motor s vnitřním spalováním = tedy optimálním točivým momentem porovnáván s elektromotorem. Takže daleko lepší jednotkou pro určení výkonu by byl Newtonmetr, ale to není v populaci moc zaběhlá jednotka výkonu že? Takže tam všichni ze setrvačnosti píšou kilowatty i když je to při nejlepším zavádějící.

          Jo takový génius se určitě najde – ale takový génius si nic jiného než rozčarování nezaslouží.

          1. Ono to není žádná podivnost ani setrvačnost, prostě Watt
            Ono to není žádná podivnost ani setrvačnost, prostě Watt je jednotkou výkonu a je jedno, co to je za auto, jestli spalovák nebo elektro. Nemůžete výkon uvádět v Nm, protože Nm není jednotka výkonu 🙂 Je to jednotka točivého momentu a ten se u aut, samozřejmě, uvádí také, protože jak správně píšete, je to taky důležitý parametr.

            Takže to není vůbec zavádějící, je to naopak standardní.

            U spalováku pak má i význam uvádět, při jakých otáčkách je ten výkon dosažitelný a v jakém spektru otáček je dosažitelný ten točivý moment. Z toho lze usoudit charakteristiku motoru.

            1. Tak vyjádření, že je to jednotka točivého momentu je
              Tak vyjádření, že je to jednotka točivého momentu je také nepřesná. Je to moment síly – a pouze u spalováku je to právě v onom točivém momentu. Kdežto u elektromotoru je po celou dobu.
              A v tom jsem právě myslel, že je to zavádějící. Většina populace je zvyklá, že spalovák musí mít řekněme 50 a více kilowatt, aby alespoň obstojně jel, protože on těch 50 kW podá právě jen v točivém momentu na svém vrcholu, takže pod točivým momentem nejsou k dispozici. Kdežto u elektromotoru jsou. A spousta lidí je překvapených jak EV s 25kw motorem drandí a vždycky mi říkají to jede líp než naše fábie co má 55kw.
              Takže naše EV má sice více než poloviční hodnotu v kilowattech, ale v podstatě lepší „výkon“ protože má k dispozici maximální (on to také není při náběhu hned maximální to je taky pravda, ale téměř maximální) moment síly.

              1. To co píšete, je v pořádku. Ale nic to nemění na tom, co
                To co píšete, je v pořádku. Ale nic to nemění na tom, co jsem napsal. A sice, že Nm není jednotka výkonu a že i tak se u aut v popisu parametrů udává, spolu s údajem, v jakých otáčkách ten motor ten točivý moment dosahuje.

                Takže člověk, který má o tento údaj zájem, ho najde v parametrech, spolu s údajem o výkonu. Tak o co jde?

                To, že spalovací motor svůj výkon produkuje v úzkém spektru otáček, je věc taky známá, nic nového jste nenapsal. A i tento údaj se v parametrech udává, takže uživatel to tam vyčte. Co jiného byste ještě chtěl udávat? Výkon v Nm? To je nesmysl, to sám víte 🙂

                1. Tak já už vidím kde je to nedorozumění.
                  Mě nešlo o to

                  Tak já už vidím kde je to nedorozumění.
                  Mě nešlo o to uvádět výkon v Nm, ale o to, že kdo se o auta nezajímá hlouběji, tak se podívá na výkon (tak jak obvykle lidé auta hodnotí dotazem (A jak je to silný?). No a když uvidí uvedené údaje že fabie má 55kW a Peugeot Ion 25kW tak se zhrozí, že je to o polovinu slabší a nepojede to.
                  Proto jsem psal k původnímu příspěvku, že mezi novoty nepatří jen uvádění zrychlení jen do 50 km/h, ale i to že už nelze hodnotit (a ted mi tedy prominte špatné užití výrazu, ale lepší mě nenapadá) „výkon“ auta podle toho kolik má kilowatt v točivém momentu.
                  Protože jako se najde onen génius co si hodnotu vynásobí dvěma a z údaje zrychlení z 0 na 50 za 4 sek. vydedukuje zrychlení z 0 na 100 za 8 sek. což je blbost, tak se též najde génius který usoudí – fabie s 50kW nejede, tudíž EV s 25kW se ani nerozjede.

                2. Ale jo, technicky zdatný uživatel se v těch číslech
                  Ale jo, technicky zdatný uživatel se v těch číslech vyznal a vyzná se i teď, pokud má zájem. To, že EV má jinou charakteristiku průběhu výkonu a točivého momentu, taky každý trochu znalý uživatel ví.

                  Takže uvádět výkon v kW a točivý moment v Nm je naprosto v pořádku tak jak to bylo doteď, teda spolu s otáčkami a uživatel si udělá obraz.

                  Pokud někdo není tak technicky zdatný, tak představu o dynamice auta dá třeba ten údaj zrychlení 0-100. Proč 0-100 a ne 0-50? No proto, že to je s čím srovnat, zatím skoro nikdo neuvádí 0-50.

                  No a nakonec, samozřejmě, jsou tady testy recenzentů. Tam se často právě testuje i dynamika 0-50, 0-100, ale třeba i důležitý parametr jako je pružné zrychlení 40-80, 60-120 a pod. A z toho už si udělá obrázek opravdu každý.

                  PS:
                  Pokud byste měl dvě auta, jedno spalovací 50 kW a EV 25 kW, obě stejné hmotnosti, tak i navzdory lepšímu průběhu točivého momentu bych se s vámi klidně vsadil, že ten spalovák bude na tom dynamicky lépe… pokud teda v něm nebude sedět nemehlo, co neumí řadit.

                3. Závidím vám, že potkáváte ty technicky zdatné
                  Závidím vám, že potkáváte ty technicky zdatné uživatele. Asi jste je navzdory statistice všechny vyžral mě. 🙂

                4. To jsem nikde nepsal, že potkávám samé technicky zdatné
                  To jsem nikde nepsal, že potkávám samé technicky zdatné uživatele 🙂

                  Psal jsem, že technicky zdatný uživatel si z těch čísel udělá představu sám a ten, kdo ne, tomu napoví deklarovaná dynamika a nebo ještě lépe skutečně změřená dynamika v různých režimech, 0-100, 0-50, 60-10… atd.

                  Takže můj závěr je, že určitě má smysl tak jako doposud udávat výkon v kW a točivý moment v Nm s informací o otáčkách, při kterých toto lze dosáhnout. Je to srovnatelné pak napříč různými auty. Nic jiného lepšího není. A kdo ty čísla nechápe, počká si na recenzi a měření toho, co ho právě zajímá.

                5. Ja si myslim, ze pro zjednoduseni a lepsi porovnani by bylo
                  Ja si myslim, ze pro zjednoduseni a lepsi porovnani by bylo daleko lepsi udavat treba 3 ci 4 udaje o zrychleni (jak jste uvedl: 0 – 50, 0 – 100, 40 – 80, 60 – 120) a vykon a tocivy moment uz by nebyly vubec potreba, zvlast kdyz je jeste musite kombiniovat s otackama a idealne s vahou vozidla. Jsem jednoznacne pro zjednoduseni 🙂

                6. Tohle řekne jen Neználek. Ion má 47 kW. Fabia má 55, 66
                  Tohle řekne jen Neználek. Ion má 47 kW. Fabia má 55, 66 nebo 70 dle verze a stejně s Ionem nestíhá. Porovnávat spalovací a elektrický motor v autech z hlediska kW moc nejde. Protože to nemá žádnou vypovídací schopnost o jízdě, zrychlení, spotřebě.

                7. Uznávám, že jsem se splet, ale vy kupodivu také.
                  Uznávám, že jsem se splet, ale vy kupodivu také. Schválně jsem se šel podívat. V TP Peugeota Ion je 35kw
                  PS: a právě to, že dle kW nelze ta auta porovnávat (jak se často děje) byla myšlenka tohoto vlákna.

                1. Jakejch 80?
                  Den má 86400 sekund.
                  1000000 Nm / 86400 je

                  Jakejch 80?
                  Den má 86400 sekund.
                  1000000 Nm / 86400 je téměř 12watů.
                  Kde jste vzal 80?

                2. To mě nenapadlo.
                  V tom případě je to ale mnohem

                  To mě nenapadlo.
                  V tom případě je to ale mnohem lepší.
                  Mít k dispozici 80W po celý den při jediné otáčce je úžasný výkon.

                3. Tak určitě. Doslova revoluční.
                  Tak určitě. Doslova revoluční.

                1. No jedna otáčka za den, pokud má sílu milion Nm je
                  No jedna otáčka za den, pokud má sílu milion Nm je poměrně slušný „výkon“.

                2. Jj, vždyť to říkám, elektromobilní newspeak.
                  Kdepak

                  Jj, vždyť to říkám, elektromobilní newspeak.

                  Kdepak výkon, elektromobilisti pracují s „výkonem“. Pak taky „dojezdem“, „náklady“ a „kvalitou“.

                  😀

Napsat komentář