Seat Tarraco PHEV s celkovým výkonem 180 kW je nejvýkonnější verzí modelové řady Tarraco díky zážehovému motoru o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW. Díky 13kWh baterii ujede přes 50 km čistě na elektřinu.
foto: Seat
Hybridní Tarraco s možností vnějšího nabíjení je dalším krokem v realizaci strategie elektrifikace značky Seat. Do začátku roku 2021 bude na trh uvedeno šest modelů Seat a Cupra s elektrickým nebo externě nabíjitelným hybridním pohonem.
Seat Tarraco, navržený a vyvinutý společností Seat v Martorellu, se vyrábí ve Wolfsburgu (Německo), srdci koncernu Volkswagen. Poháněcí soustava, která zahrnuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW, elektromotor s výkonem 85 kW a sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh, poskytuje řidiči výběr několika různých jízdních režimů.
foto: Seat
Tarraco PHEV umožňuje jízdu s výhradně elektrickým pohonem, který snižuje emise výfukových plynů na nulu. V tomto režimu lze ujet více než 50 km. Při požadavku vyššího výkonu spolupracuje spalovací motor s elektromotorem.
foto: Seat
Nejvyšší výkon hybridní soustavy je 180 kW, maximální točivý moment je 400 N.m. Hybridní Tarraco díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 217 km/h a z klidu dokáže pokořit hranici 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy. Ještě důležitější hodnotou jsou emise CO2 nižší než 50 g/km podle oficiální zkušební metodiky WLTP.
foto: Seat
foto: Seat
Výroba vozů se stupněm výbavy FR a pohonem PHEV bude zahájena v průběhu roku 2020. Seat Tarraco FR PHEV bude představen ve světové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Vypada docela dobre.
Vypada docela dobre.
Nechápu proč vyrábí PHEV, když je tahle technologie za
Nechápu proč vyrábí PHEV, když je tahle technologie za zenitem, kdyby raději napřeli síly do BEV.
Protoze by byly strasne drahy. A taky se lidi nemusi s PHEV
Protoze by byly strasne drahy. A taky se lidi nemusi s PHEV obavat jak a kdy a jak dlouho budou muset nabijet. Vzdycky je tam ta spalovaci zaloha. Zaplatpanbu ze delat aspon PHEV.
Drahý??? Kia Niro PHEV stojí 1 mil. Kč a nabíjí se 2,5
Drahý??? Kia Niro PHEV stojí 1 mil. Kč a nabíjí se 2,5 hodiny, BEV Niro stojí 1.1 mil. a nabíjí se 5 minut na stejný počet km.
Drahý.
Drahý.
PHEV je předražený spalovák nic víc.
PHEV je předražený spalovák nic víc.
Asi nechápete smysl PHEV. A někteří výrobci ho
Asi nechápete smysl PHEV. A někteří výrobci ho vyrábějí za srovnatelné ceny jako spalováky. Vám se zdá auto, co najede třeba 80 procent cest na elektriku špatný?
Můžete mi ukázat PHEV cenově srovnatelné se spalovacím
Můžete mi ukázat PHEV cenově srovnatelné se spalovacím autem? Kia Niro stojí cca 550 tis, Níro HEV stojí 650 tis a PHEV stojí 1 mil. Tedy 12 kWh baterie a nabíječka 240V/32A stojí 350 tis.
Hm… tak při těch cenách to vypadá opravdu na volbu buď
Hm… tak při těch cenách to vypadá opravdu na volbu buď HEV nebo pak už skutečný EV s velkou baterkou. Aby PHEV měl smysl, musel by být cenově o málo výš než je HEV.
BMW 530e 1,505M, 530i 1,427M (stejný výkon 185kW), rozdíl 5
BMW 530e 1,505M, 530i 1,427M (stejný výkon 185kW), rozdíl 5 procent.
Ano Mercedes a BMW už mají ty ceny tak vysoko že se tam
Ano Mercedes a BMW už mají ty ceny tak vysoko že se tam hybridní technologie schová ovšem tyhle auta kupuje tak dvě procenta lidí. Každopádně alespoň ukazují že hybridní technologie není tak drahá jako to většina výrobců nabízí.
No vidíte, pak jsem vám ukázal, že PHEV technologie není
No vidíte, pak jsem vám ukázal, že PHEV technologie není mrtvá ba právě naopak.
Uvidíte sám, já to beru jen jako výukový model, jak
Uvidíte sám, já to beru jen jako výukový model, jak používat BEV, jinak to finančně nedává smysl. BMW 530e jsem nedávno viděl nabíjet, ano paní ušetří asi 500 Kč týdně 🙂 ale auto ztratí na hodnotě 500 denně
Moc vám nerozumím. Proč nedává PHEV ekonomický smysl?
Moc vám nerozumím. Proč nedává PHEV ekonomický smysl? Sám píšete, že ušetří 500 týdně. To, kolik ztratí na hodnotě je nazávislé na typu nabíjení.
A úplně pomyjíte to nejdůležitější. Největší znečištění ovzduší je ve městech, a právě PHEV jezdí ve městech jako elektrika. A to je to podstatný.
Jak víte, že jezdí po městě bez motoru? To je jen na
Jak víte, že jezdí po městě bez motoru? To je jen na řidiči a jeho možnostech nabíjení. Když si tedy porovnáme ceny PHEV a spalováku v jednom modelu, tak mimo BMW se dostáváme s cenou až skoro na dvojnásobek. Ano BMW si někdo pořídí už jen proto, že cena je skoro stejná a může parkovat zdarma na modrých bez ohledu na to, zda používá elektřinu nebo ne. Asi si umíte spočítat, že 50 tis. ročně ušetřit v Praze za parkování jistá motivace je. Dovolím si tvrdit, že PHEV jako firemní auto pro zaměstnance je už úplný nesmysl.
Já nikde netvrdil, že to má být firemní auto. Dle mne
Já nikde netvrdil, že to má být firemní auto. Dle mne bude uživatelem PHEV někdo, kdo denně jezdí do práce kolem 30km a bude nabíjet JEN doma přes noc. Takový člověk nemá důvod nejezdit na elektriku. Navíc PHEV na kombinovaný provoz ve městě výrazně preferuje elektriku. Parkování v Praze a Ostravě je další výhodou. Dále PHEV eliminuje základní nevýhody BEV – nutnost pomalého dobíjení na dlouhých trasách s nízkou hustotou nabíjecích stanic.
Souhlasím s tím, že je to mezistupeň. Ale zatím BEV nedokáží plnohodnotně nahradit spalováky, ta doba nastane až bude takový dojezd, že nebude třeba nabíjet anebo bude doba nabíjení krátká a hustota nabíjecích stanic srovnatelná s benzínkami. Jednou to možná bude. Tak za 10-20 let.
To záleží na úhlu pohledu.
Z mého úhlu stačí bohatě
To záleží na úhlu pohledu.
Z mého úhlu stačí bohatě cca 250km aby se vyrušil vliv zimy, klimy a dálnice… a degradace.
Ad PHEV – dle mě má PHEV budoucnost jako jediné auto do rodiny příměšťáků.
Pro cestovatele po bílých místech je PHEV zbytečný (a drahý) luxus, stačí HEV.
Máte pravdu, záleží na osobních potřebách. Pro mne by
Máte pravdu, záleží na osobních potřebách. Pro mne by dojez BEV byl akceptovatelný kolem 1000-1500km. Aby se dalo nabíjet přes noc. A nabíječky bych chtěl u hotelů a v zástavbě. Na dálnici mne nezajímají, pokud budu muset dobíjet desítky minut.
PRoč ne deset tísíc km ??
PRoč ne deset tísíc km ??
Protože ujedu za den právě 1000 – 1500 km. Přes noc bych
Protože ujedu za den právě 1000 – 1500 km. Přes noc bych nabil tam kde spím.
Tak to si chvilku počkej, za tři – čtyři měsíce už to
Tak to si chvilku počkej, za tři – čtyři měsíce už to bude na trhu a budeš moct nabíjet jen jednou za týden :-}
Proč ten sarkasmus?
Proč ten sarkasmus?
Tak promiň. Ale třeba to jednou přijde. Pokrok
Tak promiň. Ale třeba to jednou přijde. Pokrok nezastavíš.
Většině lidí stačí dojezd už dnes, dálníci jako ty jsou na řadě příště.
No já se právě snažím koukat dál. Na dnešních BEV mi
No já se právě snažím koukat dál. Na dnešních BEV mi vadí, že jen opisují od spalováků. Myslím infrastrukturu. Mne by se víc líbilo kdyby EV byly napájeny třeba ze silnice, nebo z družice, nebo aby byly baterie opravdu schopny ujet přes tisíc km na jedno nabití. Taky idea o vyměnitelných bateriích se mi líbí.
Jasně, chce to další vývoj, ale ten půjde rychle.
Nahoře tu běhá reklama na auto na atomový pohon… tak
Nahoře tu běhá reklama na auto na atomový pohon… tak možná to ?
Taky možnost.
Taky možnost.
Tak to to by chtelo mozna zmenit praci misto auta :-):-):-)
Tak to to by chtelo mozna zmenit praci misto auta :-):-):-)
Nechápete, spíš nechcete chápat. S tím nic nenadělám.
Nechápete, spíš nechcete chápat. S tím nic nenadělám.
Těžko se chápe, co je to za člověka, jenž tráví
Těžko se chápe, co je to za člověka, jenž tráví jízdou autem více než 10 hodin denně.
Za den a denně je rozdíl.
Za den a denně je rozdíl.
Jaký? Že to není každý den 1000+km?
Jaký? Že to není každý den 1000+km?
Bingo
Bingo
Nejspíše opět patříte do té obrovské skupiny lidí v
Nejspíše opět patříte do té obrovské skupiny lidí v ČR, kteří – protože se 2x za život stěhují – jezdí denně stěhovacím vozem.
A protože jednou za rok jedou 1-1,5 tis. km a musí to mermomocí stihnout za 24 hodin bez zastávky jen s výměnou řidičů, ovšem ani při té výměně nechtějí tankovat/nabíjet, tak prostě ideál je pro ně Citroen BX 1.9 D se spotřebou v 90 km/h kolem 4,5 litru a nádrží 65 litrů nafty.
Tak si ho prostě kupte a vykašlete se na elektriky, HEV, BEV atp.. Včetně diskusí o nich, pro Vás prostě nejsou.
Nechápete, nerozumíte a plácáte. Už jsem vás jednou
Nechápete, nerozumíte a plácáte. Už jsem vás jednou prosil, ať na mne nereagujete.
Tak Radovan nemá srdce z kamene a nemůže se divat, když
Tak Radovan nemá srdce z kamene a nemůže se divat, když někdo hladoví, tak ho občas nakrmi….
Najezdite denne 1000-1500km?
Najezdite denne 1000-1500km?
Abych mohl jet celý den bez dobíjení.
Abych mohl jet celý den bez dobíjení.
Nehybridni Niro se vubec neprodava. Jen Hev ,Phev a nove
Nehybridni Niro se vubec neprodava. Jen Hev ,Phev a nove El.
Phev je vhodne pro toho komu staci malobaterkac tj. Denni jizdy kolem 50-60 km s nabijenim v noci. Pak mate najezd 15-20 tis. Km rocne jen na elektrinu a neomezene na benzin. Kolik km rocne malobaterkacem rocne lidi asi tak delaji?
45-50 tis treba? 🙂
45-50 tis treba? 🙂
Myslim normalni lidi. Ne taxikari. Videl jste v inzerci
Myslim normalni lidi. Ne taxikari. Videl jste v inzerci malobaterkac s najedem nad 200 tis. Km? Vetsina jich ma za 4-5 let. 20-60 tis. Km.
Nejsem taxikar, lidi se toho proste boji.
Nejsem taxikar, lidi se toho proste boji.
Ano vám se vyplatí, když ho máte za polovinu ceny.
Ano vám se vyplatí, když ho máte za polovinu ceny.
Ale i za cenikovou cenu se oproti el.mobilu prece vyplati.
Ale i za cenikovou cenu se oproti el.mobilu prece vyplati. Stoji o 150-200 tis . Kc mene nez elektricke. Rozdil v cene za km je v prumeru 50 hal. Navratnost tedy za 400 tis. Km . Tj. 250 tis. Km po zaruce na beterii. A navic nemusite doma drzet druheho spalovaka na delsi neplanovane trasy. Phev mate jako hlavni vuz umi i tahat vlek.
Staci trochu pocitat.
Navic phev sezenete jako predvadecku s vetsi slevou jak ev, protoze to nikdo nechce,hlavne v nemecku kde maji realivne levny benzin a drahy proud a to niro bere tak malo ze od 30 centu za Kwh se to nevyplati nabijet.
No právě, PHEV je příliš drahý v porovnání s
No právě, PHEV je příliš drahý v porovnání s BEV.
Člověk dostane půl BEV a celého spalováka.
Za mě je logický výrobní mezičlánek obyčejný HEV – lidi se stále nemusí starat a bát a nějaký posun to je.
Další krok by mohl být mild-PHEV – pomalu zvedat baterku a přidat nabíjení, atkinsona…
Proč by měla být PHEV za zenitem? Je to naopak logický
Proč by měla být PHEV za zenitem? Je to naopak logický mezičlánek mezi spalovákem a BEV. Za mne dnes je dnes PHEV lepší a užitečnější než BEV.
Na většině trzích byl vrchol prodejů (=zenit) u PHEV
Na většině trzích byl vrchol prodejů (=zenit) u PHEV loni, letos už dochází k poklesům prodejů.
Nyní přichází ns trh mnoho nových PHEV modelů (Skoda,
Nyní přichází ns trh mnoho nových PHEV modelů (Skoda, VW, BMW, Mercedes,…) tak uvidíme kolik se jich prodá 🙂
Tak já to zase chápu.
Lidé mají mnohé úchylky a ty je
Tak já to zase chápu.
Lidé mají mnohé úchylky a ty je potřeba nějakým způsobem ukojit. Tady typuji, že se uspokojí masochisté. 😎
Protože řada lidí nemá odvahu skočit ze spalováku rovnou
Protože řada lidí nemá odvahu skočit ze spalováku rovnou do BEV. Nejen pro mě to byla volba, jestli koupit BEV a k tomu mít jako druhý auto v rodině (v záloze) spalovák (jak to tady někteří z vás mají)nebo jen jedno PHEV. Koupil jsem Amperu a na každodenní ježdění nám stačí víceméně jen elektrika, pouze při občasném výletu do jiného kraje probudím spalovací pohon.
Po téhle zkušenosti a se současnou anfrastrukturou nabíječek už bych se nebál jít přímo do BEV, ale PHEV vůbec nezavrhuju a neberu, že je za zenitem. Lidí, který si chtějí elektrický pohon vyzkoušet, než se o něm přesvědčí, je podle mě víc než dost a tohle je pro ně celkem nenásilná cesta.
Ta Ampera se mi líbila, technologicky v pohonu je pořád
Ta Ampera se mi líbila, technologicky v pohonu je pořád napřed před dnešními PHEV, které jsou už ze své podstaty odsouzeny k záhubě. Kde jsem uznával motor (generátor) bylo BMW i3 60 Ah REX. Pokud by bylo PHEV na principu generátoru, tedy bez baterie není možné jet, pak bych to nekritizoval.
Jenomze ta Ampera mela po zapojeni spalovaku celkem spatnou
Jenomze ta Ampera mela po zapojeni spalovaku celkem spatnou spotrebu – to bylo opravdu elektroauto s moznosti nouzoveho prodlouzeni dojezdu.
Soucasne PHEV funguji dobre v obou rezimech (jak EV, tak HV)