Panasonic a Tesla míří v Gigatovárně k metě 35 GWh, chystají další rozšíření

Prezident japonské společnosti Panasonic Kazuhiro Tsuga aktuálně řekl, že díky elektromobilu Tesla Model 3 se přiblížila doba, kdy bude Gigatovárna Tesla pro Panasonic výdělečná. Což si pochopitelně říká o další rozšíření.

Stav gigatovárny k lednu 2017, který se od té doby nijak výrazně (z vnějšku) nezměnil. Hotova je zhruba z jedné třetiny.
foto: Tesla

Tesla a Panasonic momentálně instalují v Gigatovárně 1 (Gigafactory 1) dvě nové výrobní linky k současným 11 funkčním, které mají celkovou výrobu bateriových článků do konce roku posunout na 35 GWh ročně.

Navíc ale obě spolupracující společnosti jednají také o dalším rozšíření Gigatovárny 1. Výrobní kapacita 35 GWh ročně totiž představuje prapůvodní cíl, který se posléze zvýšil dokonce přes 100 GWh.

Roční výroba 35 GWh bateriových článků bude Tesle stačit zhruba na výrobu 440 000 (80kWh baterie) až 700 000 (50kWh baterie) elektromobilů ročně. Za první tři čtvrtletí letošního roku jich vyrobila asi 160 000.

Tesla aktuálně ve finančním výkazu pro třetí čtvrtletí mimo jiné zmínila, že se v letech 2019 a 2020 chystá investovat ročně mezi $2,5 mld. až $3 mld. do Gigatováren 1, 2 a 3 (třetí právě začala budovat v čínské Šanghaji) a dalších infrastrukturních projektů.

Tesla

35 Comments on “Panasonic a Tesla míří v Gigatovárně k metě 35 GWh, chystají další rozšíření”

    1. Tak toho se já už nemusím obávat. Mám vůz bez čipu,
      Tak toho se já už nemusím obávat. Mám vůz bez čipu, nemám apkovatelný telefén a má FVE nepotřebuje nějaký pokyn na generování elektrické energie.
      Jinak načasování je opravdu důležité. Dokáži si představit, že pokud to zavedou dostatečně brzy, tak jim bude náklonno i veřejné mínění (ve stylu, platím já, plať i Ty – neboli „PaneBože dej aby mu zdechla“). Pokud by majitelů elektromobilů bylo přes půl národa, tak se holt nemusí do parlamentu dostat. Takže náš tlak na co nejrychlejší přechod může z dotyčného vyvíječe udělat nezaměstnaného.

    2. Ja jsem si blahove myslel, ze spotrebni dan se neplati pro
      Ja jsem si blahove myslel, ze spotrebni dan se neplati pro zvyseni rozpoctu, ale kvuli snizeni spotreby (az lide prestanou kourit, bude spotrebni dan na zvykacky?) a maji se z ni hradit zdravotni vydaje vzniklych z problemlu, ktere mame z negativnich externalit pouzivani danych vyrobku.
      Takze pokud auto nespaluje ropu, tak si dokazi predstavit malou spotrebni dan na oder pneumatik a brzd a to nezavisle na „tankovani“ z (vlastnich) obnovitelnych zdroju. Pak by ale logicky mela byt spotrebni dan na uhli, plyn, bramburky, apod.
      Proc to resit takhle slozite a nedomerit dan po opsani stavu tachometru pri STK, vyrazeni vozu ci evidenci po prodeji? Pokud argumentujete moznosti stoceni tachometru, ja budu argumentovat moznosti heknuti tohoto cipu a pak se to stejne bude muset kontrolovat pri te technicke.

  1. Pokud chcete vědět zda to výrobce myslí s výrobou
    Pokud chcete vědět zda to výrobce myslí s výrobou elektrických aut opravdu vážně, tak se podívejte jak moc tvrdě makají na zajištení dostatečného přísunu bateriových článků. Pokud je to pro ně nepodstatné téma, tak jsou pro ně nepodstatné i ty elektromobily.

  2. Gigatovárna to je bašta každé elektro automobilky.
    Gigatovárna to je bašta každé elektro automobilky. Jistota, že budou mít co dávat do těch plechovek co vyráběj a tím pádem jistota, že budou mít co prodávat.

    Ostatní jen pořád žvaněj o výrobě plechovek, místo aby si jako první postavily ty gigatovárny a zajistili dostatečnou kapacitu a stabilní dodávky, aby pak nenarazili třeba na to že jim je externí dodavatel náhle zdraží těsně před uvedením auta na trh.

  3. Do konce roku ma byt otevren konfigurator TM3 pro Evropu. To
    Do konce roku ma byt otevren konfigurator TM3 pro Evropu. To znamena cena pro Evropu uz nebude spekulace, ale realita.
    Kdo si troufne predpovedet termin spusteni konfiguratora a hlavne zakladni cenu evropske veze?
    Muj tip je:03.12.2018 a cena 39.990 EUR vc. nemecke MWSt 19%.

      1. Ja osobne si dovolim tipnut, ze zakladna verzia bude o rok ta,
        Ja osobne si dovolim tipnut, ze zakladna verzia bude o rok ta, ktora je dnes midrange. Mozno na nej upravia trochu nejaku vybavu a mierne ju zlacnia. Nakoniec by to nebolo vobec zle. Totiz o rok auto s nejakou 50kWh baterkou by uz mohlo byt zastarale a ako ukazuje kia/hyundai, tak sa pojde na baterky nad 60kWh. S takymi nie je problem prekonat vzdialenost 400km/nabitie.

    1. Až přijde za půl roku SR verze, tak stejně bude s
      Až přijde za půl roku SR verze, tak stejně bude s povinným PUP, tedy $40000. Verze za $35000 se nedá očekávat dříve než někdy na podzim 2019.
      Jinak tu cenu bych tipnul také. Tesla má pro Evropu ceny zhruba o 15 % vyšší, dobře se dá počítat se vzorečkem cena v dolarech *0,97 = cena v €.
      Tedy $35000 -> 33950 € -> 40 400 € vč. MWSt. -> 1 124 000 Kč vč. DPH a doručení (880 €)
      $40000 -> 38800 € -> 46 172 € vč. MWSt. -> 1 280 500 Kč vč. DPH a doručení.

      1. Tak tankery na ropu budou když tak jezdit na tu ropu, a né
        Tak tankery na ropu budou když tak jezdit na tu ropu, a né jako kontejnerovky na nejlevnější zbytky z ropy po získání nafty a benzínu.
        Jinak ropa je přírodní produkt (v minulosti se dělaly i léčivé ropné koupele), a i po nejhorších haváriích se pobřeží do pár let samo vyčistí i když se u toho nebudou fotit aktivisté.

Napsat komentář