Exkluzivní verze nového elektromobilu Nissan Leaf, určená pro evropský trh s označením Nissan Leaf 2.ZERO, je k dispozici od dnešního dne.
Nissan v Evropě odhalil nový Leaf, další evoluční stadium světově nejprodávanějšího elektromobilu. Zcela nový model, ztělesňující firemní vizi Inteligentní mobility Nissan, se dočkal nového provedení, které nabízí delší dojezd, dynamický design, vyspělé jízdní asistenční technologie a rozšířenou konektivitu.
Philippe Saillard, generální ředitel prodeje a marketingu společnosti Nissan Europe, u příležitosti oficiálního uvedení nového Nissanu Leaf na evropský trh na akci Nissan Futures 3.0 v norském Oslu uvedl:
„Zcela nový Leaf je nejvyspělejším a cenově nejdostupnějším 100% elektromobilem na světě. Je ikonou vize Inteligentní mobility Nissan, naší vize pro budoucnost. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii.“
Nový Nissan Leaf nabízí delší dojezd 378 km (NEDC) na jedno nabití a umožňuje řidičům užívat si delší cestování propojené rozšířenou evropskou sítí rychlonabíjecích stanic CHAdeMO. Nové elektrické hnací ústrojí navíc poskytuje výkon 110 kW a točivý moment 320 Nm pro větší akceleraci a potěšení z jízdy.
Inteligentnější technologie
Nový Nissan Leaf je plný moderních technologií, včetně vyspělého systému podpory řidiče ProPILOT pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. To zahrnuje inteligentní tempomat a inteligentní systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, díky němuž řidič pozná, že systém citlivě navádí vůz zpět do středu jízdního pruhu, pokud vůz začíná vybočovat.
Důležité však je, že je zcela snadné převzít kontrolu nad systémem zpět. Tento systém řidiči jen pomáhá a neupírá mu řízení. Systém ProPILOT je navíc vybaven funkcí autonomní jízdy v dopravní zácpě (Traffic Jam Pilot), která umožňuje novému Leafu automaticky zpomalit, pokud při jízdě v jednom pruhu dojde k dopravní zácpě, a zastavit, když se provoz zcela zastaví.
Když se provoz obnoví, systém automaticky nastartuje a vůz následuje vozidlo vpředu. K dispozici je také systém ProPILOT Park umožňující zcela autonomní parkování jediným dotykem tlačítka.
Větší kontrola nad vozidlem, méně stresu
Revoluční technologie e-Pedal, použitá v novém Nissanu Leaf, mění způsob ovládání vozu a umožňuje řidiči startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku vyvíjeného na akcelerační pedál.
Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, které postupně vůz uvedou až do úplného klidu a využijí energii brzdění k dobití baterie. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Řízení ještě nikdy nebylo tak bezproblémové.
Technologie Nissan Intelligent Integration: připojení energie z baterie k sociální infrastruktuře
Přesto je nový Nissan Leaf také mnohem více než jen 100% elektromobil. Jde o mobilní napájecí jednotku s unikátním obousměrným napájením. To znamená, že při připojení doma či v kanceláři dokáže vracet energii zpět.
Dokonce díky inovativní technologií Nissanu Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.
Stylový zvenčí i uvnitř
Na novém Nissanu Leaf vás nezaujmou jen vyspělé technologie. Díky svému štíhlému profilu, elegantnímu a dynamickému vzhledu a vynikajícím aerodynamickým vlastnostem je pro evropské zákazníky atraktivnější.
Každý, kdo zná designový jazyk Nissanu, rozpozná jeho charakteristické světlomety ve tvaru bumerangu, motiv ve tvaru na čelní masce, mřížku chladiče s hladkým povrchem v průhledné modré barvě a modré lemování zadního nárazníku.
Nový Nissan Leaf má zcela přepracovaný interiér, který se soustředí na řidiče a kombinuje chytré využití prostoru s optimální funkčností. Přední panel ve tvaru křídla kluzáku a výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu vytvářejí uvolněnou atmosféru a dojem čistoty.
Nový 7″ barevný displej (TFT) nabízí klíčové funkce, jako je technologie Safety Shield, ukazatel nabití a informace z audiosystému a navigačního systému. Byly integrovány také aplikace Apple CarPlay a Android Auto, které rozšiřují možnosti připojení *(závisí na příslušném trhu).
Unikátní verze při příležitosti uvedení na trh
Na oslavu uvedení zcela nové 2. generace vozu Nissan Leaf na evropský trh je od dnešního dne v prodeji unikátní verze: limitovaná edice nového vozu LEAF 2.ZERO.
Tato verze je prvním modelem v Evropě, který bude vybaven technologií Nissan ProPILOT přinášející maximální jistotu a pohodlí jízdy. První vozy budou dodávány od začátku roku 2018 za 990 000 Kč.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Celková délka (mm): 4 480
Celková šířka (mm): 1 790
Celková výška (mm): 1 540
Rozvor (mm): 2 700
Rozchod vpředu/vzadu (mm): 1 530-1 540/1 545-1 555
Minimální světlá výška (mm): 150
Součinitel odporu vzduchu (Cd): 0,28
Pneumatiky: 205/55R16 nebo 215/50R17
Zavazadlový prostor (VDA): 435 l
Hmotnost/kapacita (kg)
Pohotovostní hmotnost: 1 490-1 520
Kapacita: 5 cestujících
Celková hmotnost: 1 765-1 795
Baterie
Typ: Lithium-iontová
Kapacita: 40 kWh
Elektromotor
Název: EM57
Maximální výkon: 110 kW (150 k)/3283~9795 ot./min
Maximální točivý moment: 320 Nm /0~3283 ot./min
Dojezd (NEDC): 378 km
Doba nabíjení (normální nabíjení):
16 hodin (3 kW) – domácí zásuvka
8 hodin (6 kW)
5,5 hodin (* nová nabíječka o výkonu 7 Kw)
Doba nabíjení do 80% kapacity (rychlé nabíjení): 40 minut (50 kW)
Tyhle zprávy nenesou nikdy moc užitečných informací, ale
Tyhle zprávy nenesou nikdy moc užitečných informací, ale jedná tam je:
—cut—
Vehicle to Grid dokáže vracet nadbytečnou energii k doplnění a stabilizaci místní energetické sítě.
—cut—
Je to přesně to co tu už rok říkám. Elektromobily budou, až jich bude víc, stabilizovat energetickou síť. Nissan díky Fukusime to pochopil a udělal.
Takže žádný blackout kvůli elektromobilům rozhodně ne nenastane, spíše naopak.
Dnes se objevila ZERO Edition Nissanu Leaf 2. gen na
Dnes se objevila ZERO Edition Nissanu Leaf 2. gen na mobile.de. Cena 29 690€. Nabízí ho v Duisburgu. Tak nechápu, proč u nás musí stát o 300 000kč víc.
Tak u nás je to listová cena 990 tis. Kč a v Německu se
Tak u nás je to listová cena 990 tis. Kč a v Německu se slevou 780 tis. Kč, rozdíl 220 tis. Nakonec , pokud nedostaneš rozumnou cenu, koupíš v Německu.
já taky nechápu proč v Německu stojí milchschnitte 10ks
já taky nechápu proč v Německu stojí milchschnitte 10ks 2Eura a u nás to samý 100Kč, asi mají slušní obchodníci horší kurs eura a nakupují euro za 50Kč, to samé bude asi i u dovozců aut, mají horší kurz eura než lidi ve směnárně a proto je to dražší
to spíš že €jropa je šéfovaná z Germánie a
to spíš že €jropa je šéfovaná z Germánie a €jrodotace jsou ve skutečnosti jen půjčka a Germán je víc než Čech 😉 Nebo snad myslíš že germán upřednostní čecha před vlastním ikdyby import ?? :)))
novinky.cz/ekonomika/450948-volkswagen-chce-omezit-konkurenci-skody-ma-jit-i-o-presunuti-vyroby-do-nemecka.html
Bjorn a první seznámení s Leaf
Bjorn a první seznámení s Leaf 2
https:/www.youtube.com/watch?v=CLdD1nTJr7w&feature=youtu.be
Ja uz se 3/4 roku dotazuji na Nissan X-storage. Prodejce me
Ja uz se 3/4 roku dotazuji na Nissan X-storage. Prodejce me prepinkl na zastoupeni kde v lednu rekli v brzke dobe a ted na opetovny dotaz neodpovedeli. Takže ono to s tou inteligentní siti nebude tak žhavé…
Za mě dobrý new Nissan Leaf.
Akorát mě nějak dostalo:
Za mě dobrý new Nissan Leaf.
Akorát mě nějak dostalo: Nový 7″ barevný displej (TFT).
Prezentují ho jako nejvyspělejší hi-tech EV a mrsknou tam TFT zastaralý display.
Dle mého soudu to moc dobře nebude vypadat graficky hlavně pozorovací úhly či na sluníčku.
Stačilo trochu potrápit ty japonský mozky a řešení je
Stačilo trochu potrápit ty japonský mozky a řešení je nasnadě: Kdyby pozice, kde je displej byla osazena univerzálním držákem + konektory + standardní rozhraní – aby se displej mohl časem vyměnit stejně jako autorádio tak je všecno v cajku. Auto vydrží cca 10-15 let a mobily/ tablety zastarají asi za 2 roky… Navíc by vznikl nový trh pro výrobce těchto zobrazovacích jednotek…..
Já bych si určitě připlatil za super Amoled (ala Samsung Galaxy S…)
Přesně tak, moje řeč. A nemělo by to platit jen pro EV,
Přesně tak, moje řeč. A nemělo by to platit jen pro EV, ale pro všechna auta. Prostě standardní rozhraní, držák a ať si tam každý připojí, na co je zvyklý. Jenže to by zanikl trh pro tovární navigace, na kterých si každá automobilka pěkně namastí kapsu. BTW není nad Waze. 🙂
Taky jsem si říkal, že 7″ se dělal před 5 lety, už 2
Taky jsem si říkal, že 7″ se dělal před 5 lety, už 2 roky je standard 8″ a výše.
„systém automaticky nastartuje“
takže žádný elektromobil!
„systém automaticky nastartuje“
takže žádný elektromobil! 🙁
škoda, taky jsem se těšil na elektromobil. Bohužel
škoda, taky jsem se těšil na elektromobil. Bohužel startér v elektromobilu nepřekousnu. Místo startéru budu vyžadovat spínač. Asi jsem moc staromódní elektrikář.
no a kolik ta kára teda stojí € ??
no a kolik ta kára teda stojí € ??
Nissan Leaf 2 – ohlasena cena zaklanej verzie €36.100 /
Nissan Leaf 2 – ohlasena cena zaklanej verzie €36.100 / 950.000 CZK
hybrid.cz/skoda-auto-pripravuje-nove-elektromobily-vcetne-felicie#comment-114983
Co v tej zakladnej verzii je / resp. co v nej potrebneho pre
Co v tej zakladnej verzii je / resp. co v nej potrebneho pre EV chyba?
Zaujima ma specialne:
– Rychlost nabijania
– Ohrev baterie
Kedze pri Leaf 2017 v zaklade bola len pomalsia rychlost nabijania a bez ohrevu baterie.
Pneumatiky: 205/55R16 výborně!! je vidět že myslí
Pneumatiky: 205/55R16 výborně!! je vidět že myslí racionálně a ekonomicky přívětivě pro uživatele 😉
„výrazně modré prošívání sedadel“ co je todle za modrou
„výrazně modré prošívání sedadel“ co je todle za modrou úchylku? cpát elektromobilům modrou.. kdo se jich prosil o modrý odlišení, o modrou individualitu nebo mají snad modrý myšlení? Modrá je sice dobrá, ale leda tak u flašky od vody 🙂 nemá nic společnýho s elektromobilem. NEKOPÍRUJTE MODROU ÚCHYLKU :))))
+100
+100
taky je modrá dobrá u otravy na myši a podobnou havěť.
taky je modrá dobrá u otravy na myši a podobnou havěť. eshop.skudci.com/sorexa-pasta-200g
sakra vidiš to mě nenapadlo, že by to mělo nějaký 3roj
sakra vidiš to mě nenapadlo, že by to mělo nějaký 3roj smyslný podtext ?? 🙂 od kud vlastně ta MODRÁ ÚCHYLKA prapůvodně přišla? Kdo byl první? Od germánů?? 🙂
AdBlue 😉
AdBlue 😉
Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z
Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší pocit propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii.“
– Keby toto napísali pred rokom 2012, tak by som tomu aj veril, ale dnes… :)))
A e-NV200 dostane konečně vyšší kapacitu baterie.
A e-NV200 dostane konečně vyšší kapacitu baterie.
Vo pidifous, aby se neřeklo.
Vo pidifous, aby se neřeklo.
Takmer dvojnasobok nie je pidifous… 23 -> 40
the 40 kWh
Takmer dvojnasobok nie je pidifous… 23 -> 40
the 40 kWh battery means that the Nissan e-NV200 will get its current NEDC range increased from 170 km (106 miles) to around 283 km (176 miles). As a curiosity, the more efficient 2018 Nissan Leaf will get 378 km (235 miles) of NEDC range from the same battery.
Vida další pes co je štastnej když mu hoděj vohlodanou
Vida další pes co je štastnej když mu hoděj vohlodanou kost. :))
To auto mělo začínat s 60 kWh a teď měli bejt aspoň na 100 kWh.
To auto mělo začínat na 60kWh … a skoro všichni by tady
To auto mělo začínat na 60kWh … a skoro všichni by tady brečeli, že za cenu těch 60kWh to není lidový auto. 😉
Psali jsme.
Psali jsme.
Prý už se tvoří fronty ve spacácích a stanech 🙂 no asi
Prý už se tvoří fronty ve spacácích a stanech 🙂 no asi ne, ale určitě se nějaké prodají. Na druhou stranu si le koupit s rozumným nájezdem předchozí verzi za cca 400 tis., nebo rok 2017 za 700 tis.
Máj prodávat rovnou jen šasi bez baterek,když tam
Máj prodávat rovnou jen šasi bez baterek,když tam pořádnou chtějí dát az za víc jak rok.
Nejlepší technický údaj kromě malé baterky je
Nejlepší technický údaj kromě malé baterky je snekojdnich 145km/h.
Ten jsme tu pro jistotu neuvedli. Ona ta akcelerace na
Ten jsme tu pro jistotu neuvedli. Ona ta akcelerace na elektroauto je taky pro jistotu nic moc.
A taky světlá výška je 150mm z původních 160mm.
A taky světlá výška je 150mm z původních 160mm.
každá kára nad 100kmh pak logaritmicky žere, obžvlášť
každá kára nad 100kmh pak logaritmicky žere, obžvlášť markantní je to u elektromobilu. Třeba TESLA Model S 🙂
do 50km/h = 800km DOJEZD
do 100km/h = 400km DOJEZD
do 200km/h = 200km DOJEZD
takže lítat víc jak 120kmh s elektromobilem jiným než TESLA je blbost 😉 řídils to vůbec někdy??
Pravda, ovšem na D1 z těch kopců se dá jet 150km/h se
Pravda, ovšem na D1 z těch kopců se dá jet 150km/h se spotřebou do 8 kWh/100km 🙂
I míň, když se člověk zavěsí za rychlý autobus.
I míň, když se člověk zavěsí za rychlý autobus.
Honisek, vis alespon, co to osklive slovo zacinajici na L
Honisek, vis alespon, co to osklive slovo zacinajici na L znamena, kdyz uz ho pouzivas? Mala napoveda, LipNezJaTohleForumNikdoNezasira to neni… Kdyz uz teda zjevne netusis, jaky je vztah mezi rychlosti a spotrebou…
nevobtezuj tady v šáde stále berou i blbečky 🙂
nevobtezuj tady v šáde stále berou i blbečky 🙂
To je zklamání, někde jsem četl, že bude stát podobně,
To je zklamání, někde jsem četl, že bude stát podobně, jako předchozí verze a oni tomu napálí 30%. :-/ Další z mnoha elektromobilů za milión. To už raději Ioniq.
po tom ako zverejnili ceny TM3 a noveho Leafu musim povedat ze
po tom ako zverejnili ceny TM3 a noveho Leafu musim povedat ze nekonecne cakanie na poriadne ev za primeranu cenu pokracuje.
Ještě dlouho budou tyhle ceny, jakmile o něco klesnou a
Ještě dlouho budou tyhle ceny, jakmile o něco klesnou a bude jezdit na silnicích více EV, napaří k tomu stát daň za náhradu ušlé daně na benzínu, takže cena kolem milionu vydrží pár let. Můj skromný odhad této daně za EV auto je v průměru 12 tis. Kč ročně (při průměrné spotřební dani na 1 litr paliva 12 Kč). Jak to stát vymyslí, aby zatížil řidiče dle nájezdu těžko říci. Teď je to pole ještě neorané a lze si uživat nějakých výhod a bez zdanění.
vyděračský daň na litru foslního sračkopáliva je
vyděračský daň na litru foslního sračkopáliva je úchylný přežitek komárskýho papalášstva minulého století a proto lidi ted pomalu nevědí kerýho kre_éna volit páč je to jedna pakáž :))
Rozumní lidí jezdí čisté LPG a Elektro bez přiblblý daně 😉
Už jsi někdy slyšel o satelitním mýtném???
To je jasná
Už jsi někdy slyšel o satelitním mýtném???
To je jasná budoucnost placení za silnice, ale samozřejmě zdanění benzínu a nafty v EU zůstane, jen se to asi přejměnuje na ekologickou daň.
Skyšel, ale tady je proti tomu silná loby, takže to jen tak
Skyšel, ale tady je proti tomu silná loby, takže to jen tak nebude, základ jsou brány, aby policie mohla šmírovat svoje občany pomocí kamer.
Na Slovensku uz satelitne mytne mame – zatial len pre nakladnu
Na Slovensku uz satelitne mytne mame – zatial len pre nakladnu dopravu.
Ale ked ho budu chciet rozsirit aj na osobnu – staci im len zmenit predpis.
Pripadne nariadit, aby kazde novodovezene auto uz malo zariadenie namontovane (ako to napr spravili s meracmi tlaku pre pnaumatiky)… Myslim, ze to bude len otazka casu 🙁
Stale este len jednofazova nabijacka… smutne.
Stale este len jednofazova nabijacka… smutne.
Souhlas. To by uzivatel ocenil vic nez asistent kolmeho
Souhlas. To by uzivatel ocenil vic nez asistent kolmeho pritlaku steracu.
Není tam 16A dvoufáz jako u golfu?
Není tam 16A dvoufáz jako u golfu?
Na Bjornovej fotke Leafu2 vidno, ze type2 konektor Leafu2 ma
Na Bjornovej fotke Leafu2 vidno, ze type2 konektor Leafu2 ma osadeny len kontakt 1. fazy, kontakty 2. a 3. fazy chybaju….
http://goo.gl/BcR39s
Bohužel jen jednofázové AC nabíjení, ale je tam ještě
Bohužel jen jednofázové AC nabíjení, ale je tam ještě další potenciální problém. Ve srovnání s předchozím Leafem je osa nabíjecích konektorů pod menším úhlem ke svislé rovině, prostě konektor se k autu připojuje víc shora místo z boku. To s sebou přináší potenciální riziko, že při připojování resp. odpojování DC konektoru při opravdu silném dešti naprší do zásuvky v autě. Pak může nastat a nám už se to opakovaně stalo, že nabíječka hlásí chybu „porucha izolace“ – nabíjení buď nezačne vůbec, nebo začne, ale po chvíli vypadne. Přitom když už je v DC konektoru vlhkost a zaklapne se víčko, které těsní, tak víčko tu vlhkost de facto „uvězní“ uvnitř. A nepomáhá ani důkladné očištění všech částí. Pomohl by fén, ale kdo ho s sebou vozí, že? 😉 Jak už jsem uvedl výše, bude k tomu nový Leaf náchylnější. Toto se japonským soudruhům podle mě moc nepovedlo. Jasně, esteticky je to možná lepší řešení, ale prvotní by měla být funkcionalita. Tak uvidíme, rád bych se mýlil.
Leaf 2 hodně zblízka
Leaf 2 hodně zblízka https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/713367858856345