Hyundai představuje v USA novou verzi svého úspěšného modelu Hyundai Sonata Hybrid. Auto je levnější, přitom nabízí lepší parametry než v předchozím roce. Nižší spotřebu, lepší výkon i větší zavazadlový prostor.
foto: Hyundai
Hyundai Sonata Hybrid 2013 pochopitelně opět staví na hybridním pohonném systému Hybrid Blue Drive. Ten je ovšem proti minulé generaci zas o trochu vylepšen. Baterie má mírně vyšší kapacitu 10,5 kWh (původně 8,5 kWh), přitom je o něco málo menší, a tak zabírá méně prostoru. To znamená více zavazadlového prostoru v kufru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai Sonata připraven na zásuvku | Hybrid.cz
Hyundai Sonata Hybrid – překvapení letošního roku | Hybrid.cz
Také elektromotor je výkonnější, nabízí 35 kW (původně 30 kW). Tomu odpovídá i vyšší výkon baterie, která dokáže dodávat až 47 kW (půodně 34 kWh). Hlavní pohonnou jednotkou je opět 2,4l čtyřválec Theta II běžící v Atkinsonově cyklu. Celkový výkon pohonného systému je 206 koní.
Hmotnost lithium-polymerové baterie se tedy snížila ze 42 kg na 39,9 kg při zvýšení kapacity. Zároveň klesl její objem, díky tomu se zavazadlový prostor zvedl z 303 l na 342,6 l. Celkově auto využívá baterii výrazně častěji, což se pozitivně podepsalo na spotřebě.
Ta se podle standardu EPA změnila ze 34 na 36 MPG ve městě, ze 39 na 40 MPG na dálnici a z 36 na 38 kombinovaná. V evropském standardu 38 MPG = spotřeba paliva kolem 6,2 l/100 km. To je výrazně víc než kolik nabízí třeba konkurenční Toyota Prius, ale faktem je, že Hyundai Sonata Hybrid je co do prostornosti a stylu přeci jen někde jinde.
Čistě na elektřinu dokáže nový Hyundai Sonata Hybrid uhánět rychlostí max. 120 km/h. Další vylepšení se týkají např. aerodynamiky, šestirychlostní automatické převodovky (snížení tření, lepší reakce), lepší odezvy na plyn a efektivnějšího systému regenerativního brzdění. Aerodynamický koeficient je 0,24.
Hyundai nabízí na lithium-polymerovou baterii nové Sonaty (značky LG Chem) doživotní záruku a 10 let záruku na motor. Firma si je tak velmi jistá tím, že baterii prakticky nebude nutné nikdy vyměnit – a poměrně jasně tím demonstruje všem nevěřícím Tomášům, že o životnost baterie v hybridech SKUTEČNĚ NENÍ TŘEBA SE BÁT.
Cena standardní verze začíná v US na $25 650, cena speciální Limited edice je $30 550.
Né že bych chtěl autorovi
Né že bych chtěl autorovi příspěvku vyčítat jeho vlastní pohled na věc, ale možná při vynášení takovýchto rázných ortelů by si mohl lépe ověřit některé informace.
1) ta „neomezená“ záruka platí jen pro USA(ikdyž pochybuji že se to auto dá koupit i jinde), platí jen pro prvního majitele a platí to pouze pro soukromé uživatele.
2) ta „neomezená“ záruka znamená to, že když ta baterie chcípne, tak ji vymění a nebo opotřebovanou zdarma recyklují.
=> pokud ale baterie dojede na 80% SoH (tedy je zralá na vyřazení z vozidla) tak to je samozřejmě bráno jako normální opotřebení a záruka se na to logicky nevztahuje, tak jako u všech ostatních baterii (i do mobilů)= TATO ZÁRUKA NEŘEŠÍ VŮBEC NIC!!!
Pokud by to někoho zajímalo, tak jde o Li-pol články společnosti LGchem, s největší pravděpodobností typ E1, s parametry 3,85V/10Ah. Jejichž životnost při cyklování proudy 0,3C/0,5C je 500cyklů pro dosažení 80% SoH.
datasheet: http://www.lgchem.com/upload/02_Ko/e1%20cell%20specsheet%2810ah%29.pdf