Včerejší večer patřil, alespoň co se týče tuzemského automobilového světa, představení Citroenu DS4. Horká novinka rozšířila podle očekávání nabídku vozů s mikrohybridní technologií e-HDi, jež se osvědčila v nedávném testu modelu C4, ze kterého nejnovější přírůstek francouzské automobilky vychází.
foto: Hybrid.cz
Označení DS vyhradil Citroen luxusnějším příbuzným své klasické modelové řady. DS4 je tedy zjednodušeně řečeno „céčtyřka“ pro náročnější klientelu, i když rozdílů je víc, než by se na první pohled mohlo zdát.
Jako mávnutím kouzelného proutku se z pětidveřového hatchbacku stalo pětimístné kupé, jehož design je skutečně nápaditý. Například kliky zadních dveří na první pohled chybí. Na ten druhý je lze nalézt zabudované do rámu dveří, aby nekazily celkový dojem kupé.
foto: Citroen
Zatímco u C4 byla dieselová šestnáctistovka e-HDi z hlediska maximálního výkonu někde uprostřed nabídky, zde se jedná o nejslabší motorizaci. Přesto se DS4 nebude muset za 112 koní vůbec stydět, agregát je totiž dostatečně pružný i pro svižnější jízdu a přitom příjemně úsporný.
Test: mikrohybridní Citroen C4 e-HDi za pět litrů
Jak funguje mikrohybridní e-HDi od Citroenu?
Cena základního provedení „prémiové céčtyřky“ s benzínovou 88kW šestnáctistovkou byla stanovena na 459 900 Kč. Zájemce o verzi e-HDi si musí připravit o 73 tisíc víc, za což dostane již hodně slušně vybavené auto s příznivými provozními náklady. No a nám nezbývá, než doufat, že bude DS4 se systémem e-HDi brzy dostupná pro redakční test.