Toyota připravila fanouškům třídy SUV na letošek malé překvapení. Tím je nová verze oblíbeného Toyota Highlander Hybridu. Automobilka inovovala kde mohla – vevnitř a venku. Novinky se samozřejmě týkají i benzinové verze.
Po designové stránce se výrazně změnila přední maska Highlanderu, blatníky i kapota. Změn doznal také přední nárazník, který se liší od benzinové verze. Hlavní novinka se ale skrývá pod kapotou.
Hybridní pohonný systém Hybrid Synergy Drive je totiž nově poháněn 3.5l šestiválcem, který nahrazuje původní 3.3l motor. Celkový výkon systému je tak 280 koní. Na přání se může Highlander Hybrid proměnit také ve čtyřkolku díky druhému motoru vzadu.
Toyota Prius plug-in hybrid – spotřeba 2,7 l/100 km
Toyota: elektromobil pro Čínu, Yaris Hybrid má zelenou a další novinky
Samozřejmě jako u všech aut s HSD platí, že i v novém Highlander Hybridu najdeme tlačítko pro přenutí do čistě elektrického módu pohonu. Ten lze využít především při popojíždění v kolonách. Nový mód ECON aktivuje program pro kontrolu plynu – sníží jeho odezvu při zrychlování, čímž má snížit spotřebu. Ta se papírově pohybuje na hodnotě 8,4 l/100 km pro město i dálnici.
Dobrý den, zajímalo by mě
Dobrý den, zajímalo by mě jaký je dojezd Toyoty Highlander na elektřinu. Snad prý pouze 2 km? Co se stane v obci dlouhé 5 km, pokud dojdou baterie? Motor se sám zapne?
Díky.
TS.
Přesně tak.
Přesně tak.
Děkuji, domníváte se, že
Děkuji, domníváte se, že by bylo reálné u tohoto vozu snížit náklady na provoz přestavěním na E85, případně jiné alternativní palivo? TS
To si nemyslím. Přestavbou
To si nemyslím. Přestavbou na E85 určitě mnoho neušetříte (viz. náš test Škoda Octavia s pohonem na E85). Přestavba na LPG by nicméně nejspíš možná byla.