Prodej hybridních náklaďáků a autobusů roste

Výzkumná společnost Pike Research odhaduje, že do roku 2015 se prodá na celém světě až 300 000 hybridních nákladních automobilů a autobusů. Meziroční růst má dosáhnout 63%.

Hlavním regionem pro odbyt nákladních aut (trucků) a autobusů je Severní Amerika. Už příští rok má ale převzít vedení Asie a Pacifik, kde porostou zejména Čína a Japonsko.

Spojené státy nicméně zůstanou největším jednotným trhem pro hybridní trucky až do roku 2015. Těsně v závěsu má následovat Čína. Hybridní pohon v oblasti nákladních aut představuje jeden z nejslibnějších segmentů – tady jde totiž jednoznačně o provozní náklady, narozdíl od segmentu osobních aut, kde je důležitá pořizovací cena a jiné specifikace.

Nákladní doprava - Graf - prodej nákladních aut/hybridů

Manažeři firemních flotil mají v případě hybridních nákladních aut jasné argumenty proč se investice vyplatí. Toho si ostatně začali všímat i samotní výrobci – a to včetně České republiky. Je to velmi dobře vidět i na letošním autosalonu v Brně, který byl spojen s akcí Autotec, mezinárodním veletrhem užitkových vozů (podrobnější report na Hybrid.cz už zítra).

Podle Pike Research mají velmi dobrý potenciál nejen hybridní vozy, ale i ty čistě elektrické. Ty letos na Autosalonu Brno představila např. Avia (ve spolupráci se Smith Electric), Iveco nebo výrobce autobusů SOR. Studie odhaduje, že v roce 2015 se na celém světě prodá 2213 plug-in hybridních nákladních aut, 13 938 hybridních a 4354 elektrických.

O tom, že hybridní náklaďáky skutečně představují zajímavý tržní segment svědčí i aktuální nákup severoamerické společnosti Verizon. Ta si pořídila 576 hybridních pickupů Chevrolet Silverado s nimiž budou telekomunikační technici objíždět odlehlý americký venkov.

One Comment on “Prodej hybridních náklaďáků a autobusů roste”

Napsat komentář