Honda představila vůz FCX Clarity na palivové články

Na letočním autosalonu v Los Angeles automobilka Honda oficiálně uvedla automobil, který byl až dosud známý pouze jako koncept Honda FCX. Automobil Honda FCX Clarity z tohoto konceptu plně vychází. Klikněte pro více informací…


O jeho pohon se starají palivové články a lithium iontové baterie. Ty získávají energii z regenerativního brždění. Dojezd Honda FCX Clarity je 432 km, spotřeba je ekvivalentní 3,4 l/100 km. Sériová produkce automobilu začne už příští léto, na trh se FCX Clarity dostane v roce 2009 – nejprve v jižní Kalifornii, kde je dostatek vodíkových plnících stanic. Během prvních pár let Honda vyrobí pouze několik stovek kusů ročně.

zdroj: autobloggreen

7 Comments on “Honda představila vůz FCX Clarity na palivové články”

  1. Ja vam nevim, porad neni
    Ja vam nevim, porad neni jasne kde vodik ekologicky a ekonomicky ziskavat. Podle mne neni v soucasnosti, kdy musite do vyroby paliva vlozit vic energie nez z nej ziskame, palivovy clanek rozumna cesta. Je jasne, ze se musi tahle technologie vyvijet a ma budoucnost, ale jezdit dnes na vodik jde jen diky dotacim, a to neni, stejne jako u biopaliv, dobre.
    Jedina perspektivni technologie dneska je zatim bez debaty hybrid.

      1. Jedno to neni, vodikova
        Jedno to neni, vodikova technologie je automobilkami vydavana za reseni, i kdyz dobre vedi, ze vodik neni kde ekologicky brat.
        Postavit vsude vetrniky a vyrabet z nich vodik je hodne divoka predstava. Napad z obrovske prehrady na hornich jezerech v Kanade, ze chteji z prebytku energie vyrabet vodik uz je realnejsi, ale porad je potreba vlozit obrovske usili a energii do jeho vyroby. A jedna prehrada nestaci.
        Vodik zatim zdaleka neni reseni a je skoda, ze je za nej vydavan. Ze mame cerpaci stanice neznamena, ze ho mame kde vzit.
        Mluvil jsem s lidmi na Bibendum Challenge loni v Parizi, vodikovych aut tam byla hromada, ale na otazku na cenu kila vodiku a zpusobu jeho ziskavani nikdo primo neodpovedel, protze proste reseni zatim nename.
        Palivovy clanek je skvela vec, ale ne pro pristi desetileti.
        Dokud bude muset byt prodejni cena vodiku dotovana, tudiz na nem nepujde poradne vydelat, tak se masove nechyti.

    1. Hybrid je super,ale jenom do
      Hybrid je super,ale jenom do města,když ho vezmeš na dálnici tak zjistíš,že není o moc úspornější než dieslový úsporný motory.
      Vodík se v současné době získává nejvíc ze zemního plynu. Takže je zatím závislá výroba vodíku na fosilních palivech.To je špatně.Na druhou stranu je spotřeba zemního plynu na vodík a pak na pohon o dost účinnější(tuším tak 3x) než přímé spalování zemního plynu(cng,lpg nebo já nevím jak se tomu říká).takže i tak je to v poho.
      Každopodáně získávat vodík elektrolízou z energie přímo je blbost.Je to příšerně energeticky náročný a assi by se to zatím nevyplatilo. Ale co jsem kde vyčetl tak se plánuje výroba vodíku ve velkém přidružením k jaderným elektrárnám, kde v nějakejch parovlynovejch vysokotlakejch a vysokoteplotních udělátkách by se vyráběla téměř zadarmo(tzn z odpadního tepla či co).Takže až se tohle rozjede pak tahle technologie bude tak moc zelená,jak moc je jenom zelený jádro. :))))

      ps: to co jsem napsal je spíš můj názor z posbíraných fakt.tak se se mnou nepřete,pač to nemžu ničím podložit.

  2. JO! To je pecka…jen po
    JO! To je pecka…jen po designové stránce se mi líbil více koncept, byl mnohem rafinovanější a uhlazenější (hlavně přední maska). Vůz této koncepce se mi líbí, moc. Po Toyotě další velká značka věnující nemalé prostředky na vývoj těchto vozidel. Jinak na auto.cz uvedli, že se tyto vozy budou jen půjčovat (v kalifornii), což mi přijde zvláštní, mě by to jako potencionálního kupce odradilo.
    Tak Evropo, vzhůru do dohánění.
    P.S v aktuálním čísle časopisu Technik je o tomto vozidle celá dvoustrana.

Napsat komentář