Verze Aurisu na rok 2019 dostala stejný “hi-tech kabát”, jaký už nosí modely Prius nebo C-HR. Je postavena na architektuře TNGA.
Architekturu Toyota New Global Architecture (TNGA) automobilka poprvé představila u modelu Prius v roce 2015, kdy se také zavázala, že ji postupně dodá všem svým modelům. Následně byl na stejné platformě GA-C vybudován crossover Toyota C-HR a Prius s hybridním pohonem.
NEPŘEHLÉDNĚTE Toyota v New Yorku představila zbrusu novou RAV4
Americká Toyota Camry má obdobnou platformu, jen větší. V budoucnu má být platforem TNGA celkem pět. Nyní se GA-C stala základem pro další významný milník – novou generaci Toyoty Auris ohlášenou na rok 2019.
Odvážnější design
Konstrukce navržená tímto způsobem zajistí výraznou tuhost karoserie, nízko umístěné těžiště a umožní také snížené umístění masky. V praxi to znamená, že designéři dostali nebývalou volnost při tvorbě karosérií, které tak mohou být odvážnější než kdy jindy.
foto: Toyota
Snad nejzřetelněji je to patrné na Toyotě C-HR – novém crossoveru, který se objevil v nabídce Toyoty v roce 2016. Nový Auris jede ve stopách prvního crossoveru Toyoty, ale i Camry nebo obou Priusů.
Třetí generace v Evropě oblíbeného kompaktu sedí nízko, má atletičtější siluetu a dynamičtější profil. Pozornost upoutá rovněž nový vzhled mřížky a předních světel.
Lepší výhled i jízdní vlastnosti
Nová Toyota Auris je díky delšímu rozvoru náprav o 40 mm delší než předchozí model. Vůz je také o 23 mm nižší a má o 47 mm níže umístěnou masku, což je přímý důsledek využití architektury TNGA. Proto je její silueta dynamičtější a řidič má větší zorné pole směrem dopředu.
TNGA zlepší rovněž jízdní vlastnosti a usnadní ovládání vozu, zvýší i jeho stabilitu. Díky tuhé konstrukci, dobrému vyvážení a nízko umístěnému těžišti nebude narušena jistota řízení v zatáčkách.
Jak to funguje?
Architektura TNGA definuje místo a způsob upevnění jednotlivých komponentů, motorem počínaje a sedadly konče. To usnadňuje projektování nových modelů.
foto: Toyota
Podle dřívější koncepce museli projektanti sami s milimetrovou přesností vypracovat rozmístění prvků, jako jsou pedály, sloupek volantu nebo sedadla, a současně se snažit samostatně vytvořit co nejpohodlnější a maximálně ergonomický interiér.
Nyní si vyberou jedno z přesně definovaných, nejefektivnějších uspořádání. Neznamená to však, že bude každá nová Toyota vypadat stejně jako ty předešlé. Právě naopak – prakticky žádné modulové prvky definované v architektuře TNGA nejsou pro uživatele viditelné a jejich optimální rozmístění poskytuje designérům dost svobody na to, aby při práci na návrhu interiéru nemuseli mít starost o ztrátu ergonomie.
Strategie dvou hybridů
Toyota Auris se bude vyrábět v továrně Toyota Manufacturing UK v Derbyshiru. Půjde zároveň o první model Toyoty nabízený v Evropě se dvěma hybridními pohony: jednotkou známou z Toyoty Prius s motorem 1,8 l o celkovém výkonu 122 koní a zcela novou soustavou s motorem 2,0 l, jež poskytne řidiči celkem 180 koní.
foto: Toyota
Toyota investovala 240 milionů liber na zavedení technologie výroby TNGA v anglické továrně, která je, podobně jako architektura automobilu, rovněž založena na modulárním systému zvyšujícím pružnost výrobních linek a usnadňujícím modifikování modelu.
Móda velkých bachratých nárazníků s vysokou nákladní
Móda velkých bachratých nárazníků s vysokou nákladní hranou do zavazadlového prostoru a vzhled jak robot transformers. Jak praktické (?).
Ale o to jde, slovo praktické už vyšlo z módy, není in, auto musí být krásné, pěkně hrát, brouzdat po internetu, musí vás zkrátka pobavit, tedy alespoň to první a druhé v rodině na každodenní ježdění pro pána i pro paní. To třetí bude pak praktické na ostatní potřeby či společnou dovolenou nebo společný víkend.
Jinak systém platforem je teď nejdůležitější věc v
Jinak systém platforem je teď nejdůležitější věc v konkurenceschopnosti velkých automobilek.
První ho zavedli ve VW, a pak ho nejrychleji zvládli zkopírovat v Peugeotu a Toyotě.
– Nižší znamená méně pohodlné nastupování, vyžaduji
– Nižší znamená méně pohodlné nastupování, vyžaduji opak. Stárnu já a občas vozím i svoje rodiče a všichni přivítáme pravý opak. Například do takového Civicu se nastupuje velmi blbě a navíc má i kraťoučké sedáky pro malé asijské zadečky.
Řada lidí , co si koupila parodii na SUV, si to kopupila právě kvůli pohodlnému nastupování.
– Nižší přední maska, proč ? Na ty naše záplatované a zvlněné vozovky ?
– Odvážnější design mnohdy znamená takové nepraktické věci jako bachratý zadní nárazník, který jen zhoršuje přístup do zavazadlového prostoru a prakticky znamená jen to, že naroste sice velikost vozu o 4cm , ale ve skutečnosti si 4 cm navíc ukrojí právě ten bachratý zadní nárazník, tak jak to vidíme na fotografii – kničemu.
Takže pokud bude nový Auris všechno jiné jen né praktický vůz, tak nevím nevím, jestli jim to zvedne u Evropanů prodejnost.
Je pravda, že teď má v Evropě Toyota vlastně nejhorší
Je pravda, že teď má v Evropě Toyota vlastně nejhorší nabídku SUV skoro ze všech, a její hlavní specialita jinde velké pick-upy pro terroristy tu taky nemají zatím trh.
OFF: podle neoficiálních informací to vypadá, že Jaguár
OFF: podle neoficiálních informací to vypadá, že Jaguár I-PACE je vyprodaný na celý letošní rok, tj. Jaguár má více před-objednávek než je plánovaná letošní produkce.
Tak snad na příští rok zkusí vyrobit o něco více !
Jaguar nemá šance.
Vývoj vidím takhle – 2018
Jaguar nemá šance.
Vývoj vidím takhle – 2018 nejprodávanější elektrika Nissan Leaf, 2019 Tesla Molel 3, 2020 VW I.D. či karoserie na jeho platformě.
Mě by samozřejmě zajímalo kolik je ta roční produkce.
Mě by samozřejmě zajímalo kolik je ta roční produkce. Každopádně I-PACE je spíše konkurence pro Tesla Model X – podobný typ vozu. Očekával bych, že si dali cíl prodat 10.000 za první rok, aby otestovali zájem a kdyby to nevyšlo, tak ať z toho není mega průšvih.
Každé prodané auto na baterky se počítá…
BTW: Kdybych ty 2 mega měl, tak do toho klidně jdu, mě se líbí.
A kolik to je, 10 kousků? 🙂
A kolik to je, 10 kousků? 🙂