Toyota na mezinárodním autosalonu v New Yorku odhalila zbrusu nové SUV RAV4 páté generace, první s podvozkovou architekturou TNGA.
foto: Toyota
TISKOVÁ ZPRÁVA
Novinka navazuje na dlouhou tradici tohoto průkopníka segmentu SUV a přináší významná zdokonalení technologií pohonu, dynamické jízdní schopnosti, inteligentní bezpečnostní technologie a všestrannou kvalitu.
Robustní stylistické ztvárnění nové Toyoty RAV4 vypovídá o odolnosti a schopnostech, které doprovázejí nejnovější verzi celosvětově nejprodávanějšího SUV modelu od Toyoty.
RAV4 disponuje mj. vyšší světlou výškou a viditelně rozkročenějším postojem. Předností Toyoty RAV4 byla vždy dobrá manévrovatelnost, a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího provedení. Nový model o délce 4 600 mm se vlastně jen nepatrně liší od délky provedení současného.
foto: Toyota
Zatímco přední i zadní převis karoserie se zkrátil, rozvor byl protažen o 30 mm, což napomohlo k vymodelování ještě prostornější a pohodlnější kabiny. Zvětšil se též zavazadlový prostor, k jehož všestranné využitelnosti přispívá sklápění zadních sedadel, dvojitá podlaha a boční sítě k uchycení nákladu. Šířka vozidla se zvětšila o 10 mm na výsledných 1 855 mm, což se odrazilo v pohodlnější a prostornější kabině pro celou posádku.
Inovace technologií pohonu a jízdní dynamika
Pro novou Toyotu RAV4 se budou nabízet dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA, v obou případech úspornější a výkonnější než u Toyoty RAV4 současné generace. Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu.
foto: Toyota
Hybridní elektrický pohon propůjčuje Toyotě RAV4 v daném segmentu konkurenční výhodu, která oslovuje stále více zájemců o toto vozidlo. K dispozici bude i nový benzínový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.
Výrazné vylepšení se týká i jízdní dynamiky Toyoty RAV4, zejména stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol.
foto: Toyota
Tím dosahuje vysokého točivého momentu, snižuje energetické ztráty, pomáhá redukovat spotřebu paliva a nabízí mimořádné schopnosti pohonu AWD za nejrůznějších jízdních podmínek. Zlepšení doznal i nový AWD pohon pro benzínový model o objemu 2,0 litru.
K dynamickým jízdním schopnostem RAV4 přispívá i podvozková architektura TNGA s nízkým těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti, zde ruku v ruce s tužší karoserií a přesnějšími odezvami na pokyny od volantu.
ŽABIČKÁŘI A EKOPOŠUCI VŠECH ZEMÍ POLIBTE MI DIESEL RAV4
ŽABIČKÁŘI A EKOPOŠUCI VŠECH ZEMÍ POLIBTE MI DIESEL RAV4 2,0 NEJVÍC.
nj todžóo.. takový rejžácký natahovágn hm, škoda času
nj todžóo.. takový rejžácký natahovágn hm, škoda času to číst :))))))
Mám aktuální model 2018, auto je to super, jízda
Mám aktuální model 2018, auto je to super, jízda komfortní a manželka mi to nechce ani půjčit. Ale pro sebe bych si ho nekoupil. Nechápu, proč, když mají zvládnutou plug-in verzi priuse, nenabízejí RaV4 jako plug-in hybrid! 50km čistě na elektriku jako Outlander PHEV a bude to super.
vonehdá před 15cti léty sem potkal fpráglů přeplacenýho
vonehdá před 15cti léty sem potkal fpráglů přeplacenýho manenagéra co byl celý vyplesklý zvokna slintal vejlohu když jim přivezly první dokonale městský autí RAV že prý s nimu udělají díru do prahy :)))))) hele narovinu, jde jim primárně jen a jen o jejich platy 😉 nic víc
O tom žádná, ale podle mě pořád lepší hybridní RAVka
O tom žádná, ale podle mě pořád lepší hybridní RAVka než podvodnej dízl v Tiguanu nebo Kodiaqu. Na druhou stranu, ona ta škodovka asi jen tak nekrachne, když má opět rekordní zisky a výrobu nestíhají. Takže jak jsem se ještě před rokem bál, že celý koncern půjde k šípku, protože zaspali, tak oni to asi nějak doženou. Lidi jsou konzervy a než jim dojde, že elektrika je lepší, tak ji budou nabízet i u souseda v Boleslavi.
Kdo zkusí elektriku, nebo třeba plug in hybrid od BMW bude
Kdo zkusí elektriku, nebo třeba plug in hybrid od BMW bude Toyotu v hybridu považovat za uječeného lenocha. 🙂
Ale jinak máš pravdu. Lidé jsou konzervy.
no jednak je to moje třetí toyota, takže jak píšeš, jsem
no jednak je to moje třetí toyota, takže jak píšeš, jsem konzerva. A navíc třeba to BMW stojí skoro 2x tolik. Takže tady nebylo o čem. Ale jak jsem psal, druhé auto bude určitě plug-in, aktuálně asi nejdostupnější je Outlander PHEV, lehce jetý se dá pořídit někde kolem 600tis bez DPH.
Třeba Lidl teď nakupuje tisíce BMW s flotilovou 50% slevou,
Třeba Lidl teď nakupuje tisíce BMW s flotilovou 50% slevou, a pak je bude za půl roku zhodnocení kvalitním proprděním německých obchoďáků prodávat za cca 70% ceny běžných nových, takže se není třeba strachovat o příliš vysoké ceny a nedostupnost zánovních BMWeček v EU.
Tak Toyota je hlavně přístupná všem.
BMW je to podle
Tak Toyota je hlavně přístupná všem.
BMW je to podle financí a specifického postavení ve společnosti. Volba BMW moc není na základě zdravého rozumu tak v 90% případech!
A taky je nejspolehlivější a nevycucá Ti všechny love.
Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru
Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu.
Co si pod tím představit??
To, že to nepřináší zároveň.
To, že to nepřináší zároveň.
Jen klasické PR třesky plesky. V naprosté většině
Jen klasické PR třesky plesky. V naprosté většině případů ani sami pisálci netuší o čem je vlastně řeč a Toyota v tomhle není vyjímkou