Nová generace robotických aut vzniká jako digitální dvojče

Software Siemens a komplexní digitální dvojče umožňují společnostem optimalizovat jejich konstrukční, inženýrské a výrobní procesy, aby se z dnešních nápadů staly udržitelné výrobky budoucnosti.

Společnost Siemens Digital Industries Software dnes oznámila, že společnost MobileDrive přijala přístup založený na modelovém systémovém inženýrství (MBSE) pro podporu vývoje pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) s využitím portfolia Siemens Xcelerator a jeho komplexní technologie digitálních dvojčat.

Využitím rozsáhlých odborných znalostí společnosti Siemens v oblasti digitálního vlákna urychlila společnost MobileDrive svůj postup při vytváření autonomních systémů řízení nové generace a pomohla dosáhnout špičkové kvality produktů v oboru.

Tým Simcenter Engineering and Consulting Services společnosti Siemens spolupracoval se společností MobileDrive na vytvoření kompletní metodiky a plánu pro její vizi ADAS. foto: MobileDrive)
Tým Simcenter Engineering and Consulting Services společnosti Siemens spolupracoval se společností MobileDrive na vytvoření kompletní metodiky a plánu pro její vizi ADAS. foto: MobileDrive

Společnost MobileDrive, která byla založena v roce 2021 jako společný podnik dvou lídrů v oblasti technologií mobility, společností FIH Mobile a Stellantis, se zaměřuje na vývoj infotainmentu, telematiky a platformy pro cloudové služby spolu s doplňkovým hardwarem a softwarem.

Díky kombinaci výjimečných inovačních schopností a více než 15 let zkušeností s integrací softwaru a hardwaru je MobileDrive první společností na Tchaj-wanu, která je schopna poskytovat kompletní řešení pro vozidla se špičkovou technologií umělé inteligence.

Společnost MobileDrive se snažila dodávat co nejkvalitnější software, který by splňoval požadavky trhu a byl včas uveden na trh. Jejím hlavním zájmem bylo použít rámec založený na modelech pro vývoj algoritmů a ovládacích prvků softwaru pro běžné i pokročilé aplikace ADAS, jako je asistent pro jízdu v jízdním pruhu (LKA), nouzové udržování v jízdním pruhu (ELK), kontrola jízdy v jízdním pruhu (LFC), automatická změna jízdního pruhu (ALC), asistent nouzového řízení (ESA) a autonomní nouzové řízení (AES).

Aby organizaci pomohl dosáhnout jejích cílů, tým inženýrských a poradenských služeb Simcenter™ společnosti Siemens spolupracoval se společností MobileDrive na vytvoření kompletní metodiky a plánu pro její vizi ADAS.

Vyvinul tak řídicí algoritmy a vytvořil podrobný model systému založený na scénářích, včetně senzorů a dynamiky vozidla, na základě požadavků trhu na kompletní vozidlo s využitím portfolia softwaru a služeb Siemens Xcelerator.

Tento systémový model byl následně aplikován na virtuální testovací prostředí, které týmu MobileDrive umožnilo pozorovat vozidla jako skutečné digitální dvojče a rychle odhalit a řešit problémy s výkonem systému i softwaru v rané fázi vývojového cyklu.

Společnost MobileDrive nakonec realizovala efektivnější a spolehlivější proces vývoje softwaru ještě předtím, než byl vytvořen fyzický prototyp. Bylo to díky jejich nově objevené schopnosti ověřovat funkce softwaru ADAS v rané fázi v prostředí digitálního dvojčete, což snížilo nároky na testování hardwaru ve smyčce (HiL) a vozidla.

„Automobilový průmysl prochází zásadními změnami, které mají lépe uspokojit potřeby uživatelů v různých scénářích a umožnit intuitivnější a bezproblémovou jízdu ve vozidle, a my jsme vytvořili klíčové sofistikované technologie a aktivně spolupracujeme se spolehlivými partnery,“ řekl Winston Hsu, technický ředitel společnosti MobileDrive.

Společnost MobileDrive úspěšně dodává výrobcům automobilů produkty kombinující bezpečnost, personalizaci a spolehlivost a získala také ocenění ISO 26262 za funkční bezpečnost automobilů, čímž pomáhá zvyšovat bezpečnost jízdy ve vozidlech.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář