V AAA AUTO prodává ojeté vozy umělá inteligence

Provozovatel sítě AAA AUTO a Mototechna za první tři měsíce letošního roku prodala 26 000 vozů, což je 12% nárůst oproti stejnému období roku 2023. Za rekordními prodeji vidí společnost kromě vysoké poptávky i zúročení svých investic do rozvoje moderních technologií, které nyní výrazně zvyšují efektivitu obchodování s automobily i komunikace se zákazníky. Pro letošní rok proto firma plánuje zvýšit celkový prodej vozů téměř o desetinu, tedy daleko za psychologickou hranicí 100 tisíc aut.

Nejprodávanější vozy v síti AAA AUTOa Mototechna za první čtvrtletí 2024
Česká republikaPolskoSlovensko
1.Škoda OctaviaOpel AstraŠkoda Octavia
2.Škoda FabiaFord Focus Škoda Fabia
3.VW Passat Škoda OctaviaVW Passat
4.Škoda SuperbVW GolfVW Golf
5.Hyundai i30Kia SportageŠkoda Superb
6.VW GolfŠkoda FabiaKia Ceed
7.Ford FocusOpel InsigniaKia Sportage
8.Kia CeedRenault MeganeHyundai i30
9.Škoda RapidVW PassatOpel Astra
10.Kia SportageRenault ClioFord Focus

„S dalším rokem na trhu jsme dosáhli dalších prodejních rekordů. Za posledních pět let od roku 2020 se naše prodeje v prvním čtvrtletí zvedly o více než 6 600 vozů. Březen byl s 9 427 prodanými vozy historicky naším vůbec nejsilnějším měsícem. Skvělé výsledky v prvním čtvrtletí vedly k tomu, že jsme už na začátku března prodali za posledních 12 měsíců od března 2023 celkem 100 tisíc aut. Pokud jde o důvody tohoto úspěchu, kromě vysoké poptávky za tím vidíme zúročení našich investic do využití technologických inovací, a to zejména nasazení generativní AI v marketingu a v komunikaci se zákazníky, a další posílení využití digitálních technologií využívajících unikátní data integrovaná v rámci našich výkupních i prodejních procesů,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama. Skupina v březnu prodávala už přes 320 vozů denně.

Moderní technologie a generativní AI

V obchodování s automobily AURESu významně pomáhá machine learning, automatizovaný hlasový model využívající generativní AI CARol na Kontaktním centru. Prostřednictvím AI CARol AURES už za poslední rok vykoupil téměř 6 000 aut a celkem vyřídil 316 000 hovorů. Podíl CARol na všech vykoupených vozech přes zákaznické centrum tvořil více než 10 %.

„Přes CARol jsme prodali celkem 3 000 vozů a na prodeji odbavili 180 tisíc hovorů. Meziročně jsme zaznamenali zásadní zvýšení úspěšnosti prodejů od zájmu po koupi – v ČR to bylo o 18 %, na Slovensku dokonce o 19 % a v Polsku o 11 %,“ uvedl Petr Vaněček, co-CEO a člen představenstva skupiny AURES Holdings.

Expanze – investice letos dosáhnou 100 milionů korun

Nabídka vozů v prodejní síti AURES Holdings již dosáhla 15 000 aut. Toho skupina docílila rozšířením kapacit výkupu i prodeje na několika pobočkách, ve kterém bude nadále pokračovat. Jedná se o zásadní expanzi, která AURESu umožní dále rozšířit podíl na trhu.

„Na konci března jsme otevřeli nové čistě výkupní pobočky na pražském Zličíně, ve Valašském Meziříčí a v polské Gdyni. Dokončili jsme zpevnění ploch na centrále v Dolních Chabrech. V současnosti se jedná o největší autocentrum ojetých vozů ve střední Evropě s celkovou plochou 140 tisíc metrů čtverečních. Rozšířili jsme prodejní plochu v Čestlicích a plánujeme i zvýšení kapacity v Liberci, v Michalovcích a Popradu. V Polsku významně o stovky vozů rozšíříme kapacity poboček Krakov, Zabrze a Vratislav. V Polsku koncem roku otevřeme také zcela novou fullservisovou pobočku. Na příští rok připravujeme také relokaci pobočky v Českých Budějovicích,“ uvedl co-CEO AURESu Petr Vaněček. Celkové letošní investice do rekonstrukcí, rozšiřování a výstavby nových poboček v rámci skupiny dosáhnou 100 milionů korun.

Segment B2B – meziroční růst o 6 %

Oproti loňskému prvnímu kvartálu prodeje podnikatelům vzrostly o 6 %. Roste obliba finančních produktů – stále více B2B zákazníků využívá k nákupu vozu leasing.

„Z pohledu prodejů vozů firmám, OSVČ a podnikatelům za sebou máme úspěšný první kvartál. Jsem rád, že naše zaměření na podnikatele, ať už OSVČ či firmy, se odráží i ve výsledcích.  Zaznamenali jsme nejlepší první kvartál v prodejích B2B od začátku covidu. Podnikatelům nabízíme produkty na míru a speciální obsluhu. Na každé pobočce se jim věnujeme a snažíme se plnit jejich přání od správného výběru vozu, individuálního financování nebo rychlosti obsluhy. Podnikatel nemá čas čekat, a to si u nás plně uvědomujeme. Proto se jim snažíme věnovat okamžitě, když dorazí na domluvenou schůzku. Stejně tak mají naši firemní zákazníci dedikovaný tým na Zákaznickém centru,“ zdůraznil co-CEO Petr Vaněček.

Pokud jde o žebříček nejoblíbenějších vozů mezi podnikateli, jsou to vozy kombi a SUV, které tvoří téměř 50 % (přesně 47,7 %) prodejů v tomto segmentu. Daří se ale i užitkovým vozům, dodávkám a vícemístným dodávkám, jejich prodeje dále rostou a v prvním kvartálu tvořily přes 20 % prodejů. „Z pohledu jednotlivých značek a modelů jsou v oblibě stále vozy Škoda, následované VW a Ford. Konkrétním modelům vládnou vozy Škoda Octavia, Superb, Kodiaq a Fabia. Už na šesté pozici se dostala první dodávka od Peugeotu, konkrétně model Boxer,“ dodal co-CEO Petr Vaněček.

Elektromobilita – růst podílu na trhu až na 15 %

Nejprodávanější elektromobily v AURES Holdings v 1Q 2024
1.BMW i3
2.Tesla Model 3
3.Škoda Citigo-e
4.Volkswagen e-Golf
5.Nissan Leaf 40kWh
6.Tesla Model Y
7.Mazda MX-30
8.Mercedes-Benz EQA
9.Volkswagen e-up!
10.Škoda Enyaq Coupé

Rok 2023 AURES hodnotí z pohledu prodejních výsledků v oblasti elektromobility rovněž jako úspěšný. „Překonali jsme náš cíl dosáhnout 10% podílu na sekundárním trhu téměř o 3 procentní body a dosáhli jsme podílu 12,3 %,“ uvedl co-CEO Petr Vaněček. AURES celkově v roce 2023 prodal téměř 400 elektromobilů.

V roce 2023 byly již 3 % (6 640) všech nových prodaných vozů čistě bateriových, rok k roku je to v absolutním čísle nárůst o 70 %. Růst počtu prodaných ojetých elektromobilů na českém sekundárním trhu je ještě rychlejší, rok k roku je to v absolutním čísle nárůst o 73 % (z 1 363 na 2 364).

Z pohledu značek jsou bestsellerem v rámci ojetých elektromobilů značky Tesla (22 %), BMW (17 %) a Volkswagen (14 %). V prodejích AURESu vedou vozy BMW i3 (15 %), Tesla Model 3 (13,5 %), na třetím místě se umístila Škoda eCitigo (8,6 %).

Nejsilnější v počtu prodaných ojetých elektromobilů v rámci sítě AAA AUTO a Mototechna jsou Praha, Středočeský kraj a Jihomoravský kraj. Nejvíce se na trhu v segmentu elektromobility v roce 2023 obchodovaly ojetiny se stářím 1–4 roky.

„Pro rok 2024 bychom se ve skupině AURES Holdings chtěli dostat na zhruba 1 000 prodaných elektromobilů. V České republice plánujeme zvednout tržní podíl v oblasti elektromobility až na 15 %, k čemuž nám pomůže otevření nového Centra elektromobilů a zánovních vozů v Praze-Čestlicích. První čtvrtletí roku 2024 hodnotíme z pohledu prodejních výsledků v oblasti elektromobility jako velice úspěšné. Za první čtvrtletí 2024 jsme ve skupině prodali 126 elektromobilů, což je oproti 52 z 1Q/2023 více než dvojnásobný růst. Za první čtvrtletí 2024 jsme vykoupili 166 elektromobilů, což je oproti 102 vykoupeným v 1Q/2023 zvýšení o 63 %,“ dodal co-CEO Petr Vaněček.

zdroj: tisková zpráva

3 Comments on “V AAA AUTO prodává ojeté vozy umělá inteligence”

Napsat komentář