Uvedení elektromobilu Nissan Leaf na světové trhy se rychle blíží. K letošním vánocům si ho budou moct koupit v Japonsku, Spojených státech, Portugalsku nebo Nizozemsku. První kus poputuje k cyklistovi Lanci Amrstrongovi.
Sedminásobný vítěz Tour de France Lance Armstrong dostane své první elektrické auto v předstihu už během září tohoto roku. Nissan je totiž jedním z hlavních sponzorů jeho cyklistického týmu RadioShack a Armstronga používá jako mocnou reklamní páku.
Související články:
Ostatně, proč ne. Když Armstrong naplno říká, že za smradlavými doprovodnými vozy se mu špatně dýchá a že to objektivně snižuje jeho výkonnost, už to sakra něco znamená. Tohle je cesta, která by Nissanu mohla přinést sladké ovoce.
Kromě toho ale nezapomíná ani na infrastrukturu. V domácím Japonsku nainstaluje u všech 2200 dealerů své značky dobíjecí stanice. Půjde o jednofázové 200V dobíječky. U zhruba 200 nejvytíženějších dealerů budou k dispozici 49kW rychlodobíjecí stanice. Cílem tohoto počínání je, aby každý obyvatel Japonska měl k dispozici dobíjecí stanici v okruhu 40 km.
Související články:
S pomocí rychlodobíjecí stanice bude možné 24kWh baterii elektrického auta od Nissanu dobít na 80% během 30 minut. Akorát tak čas na krátkou pauzu a občerstvení. Rychlodobíječku si navíc bude moct kdokoli koupit, a to za cenu od 16 200 dolarů. Je postavena na protokolu CHAdeMO, takže s ní bude možné dobíjet i všechna budoucí elektrická auta dalších značek.
Aby Nissan předešel jakýmkoliv nedozoruměním a připravil zákazníky na všechny možnosti, které Nissan Leaf nabídne, připravil na svých stránkách komplexní seznam otázek a odpovědí týkající se dobíjení auta. Jde o skutečně vyčerpávající výčet snad všeho, co by vás před koupí mohlo napadnout. Mimo jiné se dozvíte, že plné nabití baterie bude ve Spojených státech stát v průměru kolem 2,75 dolaru, tedy asi 55 Kč.
Nechci být ošklivý, ale
Nechci být ošklivý, ale když Armstrong říká, „za smradlavými doprovodnými vozy se mi špatně dýchá a objektivně to snižuje moji výkonnost“, je třeba dodat, že tento automobil bohužel objektivně na jedno nabiti neujede ani jednu etapu normálního cyklistického závodu, běžně okolo 180 i více km dlouhou. A kousavě bych mohl dodat „a to už sakra něco znamená“. Podle mne je tato konkrétní konstrukce šlápnutím vedle. Dnešní elektrotechnologie nedisponuje dostatečným poměrem cena/výkon pro vůz této velikosti a hmotnosti.
Seš hnusnej.
Osobně se
Seš hnusnej.
Osobně se divím, že doprovodná vozidla nejezdí na CNG.