NIO EVE – čínský robotický elektromobil jako z komiksu

Autosalon v Šanghaji je letos plný elektromobilů. Čínská značka NIO tak ukazuje celou svou rodinu, včetněnového SUV a robotického elektromobilu EVE.

Robotický elektromobil NIO EVE ja zatím jen futuristický koncept. Uvidíme, zda ho někdy Číňané zvládnou převést i do praxe.
foto: NIO

Koncept NIO EVE značka NIO (původně NextEV) představila už v letos v srpnu v Texasu na známé akci SXSW. EVE je unikátní futuristický koncept plně robotického elektromobilu, který jako by vypadl z japonských manga komiksů.

Jde o auto plně přizpůsobené robotickému řízení. Odpovídá tomu zejména hi-tech interiér s pohodlnými sedačkami, které se pomohu proměnit v odpočinkové křeslo/postel.

NIO EVE

NIO EVE
foto: NIO

NIO EVE

NIO EVE
foto: NIO

Z auta zcela zmizely konvenční A a B sloupky, stejně jako zadní okna. Jejich místa nahrazuje displej, který se v případě zájmu zprůhlední. I přesto ale dojem otevřeného prostoru dokresluje skleněná panoramatická střecha.

NIO EVE

NIO EVE
foto: NIO

NIO plánuje mít robotická auta na amerických silnicích do roku 2020. V jaké podobě ale zatím není jasné. NIO EVE vypadá zatím jen čistě na odvážný koncept, u kterého navíc nejsou známy ani žádné přesnější parametry.

Rodina elektromobilů značky NIO

Rodina elektromobilů značky NIO
foto: NIO

26 Comments on “NIO EVE – čínský robotický elektromobil jako z komiksu”

  1. Po dle mě nejhezčí dizajn, když se to srovná s
    Po dle mě nejhezčí dizajn, když se to srovná s bombastickou taškařicí od BMW Vision Next 100 tak NIO Eve působí jako rozumný auto. Teď když překvapili s velmi pěkným SUV ES8, které má být za 2 roky na trhu tak to začíná vypadat hodně zajímavě. Na Čínu velmi dobrý. Je vidět, že vědí koho si maj najmout a jsou hodně hladový po úspěchu. Nevím přesně jak dlouho trvalo Jikorejcům se prosadit s auty na světových trzích, ale mám pocit že Číňani to budou chtít zmáknout ještě rychleji a další polehávání ve zlatý kleci bych starejm autodinosaurům už nedoporučoval. Mám pocit, že v Šanghaji všichni zpozorněli.

      1. Jinak Kuku, zkouknul jsem reportáž o Shanghai Motor Show
        Jinak Kuku, zkouknul jsem reportáž o Shanghai Motor Show 2017 a musím Ti dát v mnohém za pravdu. Chvílemi „málem vypadly mi oči z důlků… a to jsem viděl jenom půlku“. 🙂 Uvidíme, co se nakonec podaří dotáhnout do výroby. Každopádně to byla velká výzva všem významným hráčům na poli elektromobility.

        1. Mě to taky nedošlo hned, ale pak se mi to pomalu
          Mě to taky nedošlo hned, ale pak se mi to pomalu pospojovalo. Jak je to mimo radar evropskejch médií tak to mělo minimální publicitu a nebylo to hned zřejmé. Čína už se přesunula od obskurních pokusů k solidním záměrům. Teď ještě navíc Elona přijal Čínskej premiér, kterej se s nějakejma CEO z automobilek zrovna 2x neschází, tak to bude dost zajímavý o co jim vlastně jde a co spolu kutěj.
          Sám jsem se díval na tu Čínskou značku NIO tak trochu krz prsty co to blbnou s tím závoďákem a najednou bum, moc pěknej autonomní koncept a pak bum, parádní hotový auto za 2 roky na trhu. Do Číny se přesouvá část težište světovýho autoprůmyslu a s tím i značná část západních odborníků a mozků.
          Číňani zároveň expandovali do kalifornskejch startupů jako je FF a Lucid Air a spousta lidí z oboru se obává, že jsou to hlavně trojský koně na vytěžení americkejch technologií a know how. Na vlastním území pak nutěj každou firmu aby spolupracovala s místnímy firmami a třeba baterkovejm továrnám Samsung a LG hazeli pod nohy takový byrokratický klacky, že to vypadalo že svoje fabriky budou muset opustit a Číňanům by spadlo špičkový vybavení do klína za hubičku.
          Čína pak to know how využije i k vývoji zbraňových systémů a techniky pro armádu.

          Co se týče přihlášenejch patentů tak myslím že Huawei už v tom loni překonal dosavadní vedoucí značky. A jedna perlička pokud si Čínský vězni přihlásej nějaký patenty a zlepšováky tak se jim pak zkrátí trest. Čehož využívaj bohatší ale méně důvtipní vězni a za tučný prachy skupujou vynálezy aby se dostali z vězení dřív. :)))

  2. Poslední dobou mám pocit, že všichni utrácejí peníze za
    Poslední dobou mám pocit, že všichni utrácejí peníze za nesmyslné reklamy, koncepty a podobná promo místo, aby prostě postavili něco funkčního co bude jezdit po silnici. Pochybuju, že na tomhle teď reálně pracují, aby to co nejdříve dostalo homologaci. Přitom jenom to video muselo stát spoustu práce / peněz.
    Myslím, že v tomhle měl Musk lepší vizi… prostě udělal auto a pak v něm svezl pár bohatých kamarádů a oni ho chtěli taky.
    Tyhle Koncepty ala BUZZ ID nebo jak se to jmenuje….
    Docela by mě zajímalo třeba kolik podobně futuristyckých konceptů z roku 2005 nebo 2010 se v reálu začalo vyrábět alespoň v přibližně stejné podobě.

    1. Presvedcit „par bohatych kamaradu“, kteri uz nevi, za co by ty
      Presvedcit „par bohatych kamaradu“, kteri uz nevi, za co by ty miliardy utratili, je jedna vec, presvedcit masy je vec uplne jina.
      Ostatne tohle vypovida samo za sebe (ptali se mladych/“millenials“, kteri by meli byt otevreni, navic to vyslo na ultra-Tesla serveru, takze vysledky budou ultra optimisticke 🙂 – presto 70% dotazanych by si EV nekoupilo, ani kdyby bylo za podobnou cenu jak spalovak – electrek

      Takze se vubec nedivim, ze vyrobci radsi ukazuji obrazky a do vyroby se moc nezenou (za podobnou cenu EV ani zatim vyrobit neumi)…

      1. Tak je to něco podobného, jako někdy v roce 1997 s mobily.
        Tak je to něco podobného, jako někdy v roce 1997 s mobily. Dokonce na tom byla postavena i reklama „mobilní telefon Eurotel bych si nikdy nekoupil“. Drahé přístroje, na které mělo pár lidí, o mladých nemluvě. A dnes? Nedávno se mě zeptala jedna vzdálená příbuzná 14-ka: „Co vy jste vlastně dělali celý den, když nebyly mobily, internet a facebook?“ Jako ne že bych to vyloženě schvaloval nebo z toho byl dokonce nadšený. Jen tím chci říct, že každá doba má svá dogmata a myšlenková schémata… která o 20 let později můžou dalším generacím připadat „mimo mísu“. Jednou se nás možná podobně budou mladí ptát, jak jsme mohli žít bez elektromobilů nebo elektrických dronů pro přepravu lidí. Anebo taky ne, to ukáže až čas. Každopádně v roce 2000, kdy jsem si pořídil N3210 za naprosto nehorázných 10.000 Kč, by mě ani ve snu nenapadlo, že toto budu ťukat na displeji „utrženého sluchátka“ nebo že pantáta od rodiny u vedlejšího stolu, který nevypadá jako nějaký expert nebo technoid, bude koukat na mobilu na zprávy. 🙂

        EDIT:
        No a mně se během psaní tohoto příspěvku stáhl do mobilu další mix od mého oblíbeného DJe, který si za chvíli pustím z mobilu přes handsfree elektromobilu. 🙂

        Mimochodem, elektromobil má už dnes téměř každý… jen většina lidí o tom neví. 😀

        1. Tak jasne, ze tu neco bude za 20 let je asi bez pochyby.
          Ale

          Tak jasne, ze tu neco bude za 20 let je asi bez pochyby.
          Ale rozcilovat se v dobe, kdy na trhu je kufrikova Nokia nebo telefon velikosti cihly od Motoroly, nad tim, ze vyrobci ukazuji studie/koncepty dotykace a misto toho je radsi nevyrabi, mi prijde ponekud prehnane.

                1. To E-rykovi ale nevysvětlíš, ten má ve všem jasno :)))
                  To E-rykovi ale nevysvětlíš, ten má ve všem jasno :)))

                1. Tu vydrz jsem nepsal schvalne, kufrikovka vydrzela (alespon
                  Tu vydrz jsem nepsal schvalne, kufrikovka vydrzela (alespon podle netu, v realu jsem ji nezazil) cca totez, co dnesni prumerny smartphone – jeden den. Na druhou stranu, pametnici urcite znaji „padlo“ 6310i, co dala s prehledem nekolik tydnu.

                2. Pametnici? Cim dal lepsi. Mezi duchodce se nepocitam a pritom
                  Pametnici? Cim dal lepsi. Mezi duchodce se nepocitam a pritom pamatuju 5110. A to jsem zacinal jeste na lepsim kousku na Dancalu vydrzel tusim jako ty dnesni smartphony. Platil jsem Eurotelu pausal 500Kc a minuta volani me stala 10Kc, volny minuty zadny. Tmobile ani predplacenky jeste neexistovali. Vydelaval jsem v ty dobe jako programator 8tis. cistyho, a kdyz jsem toho krasavce vytahl u nasich tukali si na celo.
                  No kdyz jsem jim ukazal Teslu tak si uz aspon na celo netukali.

                3. Za duchodce se taky nepovazuju (v 98 na vejsce Twist a Sagem
                  Za duchodce se taky nepovazuju (v 98 na vejsce Twist a Sagem RC 820, tenkrat snad prvni telefon s vibracemi), ale meli jsme takovou patecni diskuzi v praci a kolegove cerstve ze skoly uz tyhle klasiky moc nepamatuji…
                  Ze si rodice klepou na celo je asi normalni vsude, jen ty veci se meni :))))

                4. Jj, jednou si budu tukat na celo s cim to prijel muj mladej a
                  Jj, jednou si budu tukat na celo s cim to prijel muj mladej a on si bude s nekym psat, ze jako dite matne pamatuje jednu z prvnich Tesel co ujela 300 az 400km a na nejakejch predpotopnich nabijeckach od Cezu (kterejch bylo jak safranu) nabijela dalsich 200km 50min.
                  🙂

          1. To je sice pěkná analogie, ale pro dnešní elektromobily
            To je sice pěkná analogie, ale pro dnešní elektromobily neplatí.
            Protože funkční a použitelné ev tu byly už před 10 lety. Dnes je tu už vlastně 3. generace.
            Navíc skutečná poptávka po elektromobilech tu je a je dost obrovská. Důkazem je půl miliónu rezervaci na Teslu.

            Takže hlad po elektromobilech je jen toho ty současně automobilky, nechtějí využít. A důvod je jasný, musejí nejdřív vyprodat ty svoje spalovače/jedovače.

            Technicky a technologicky na elektromobilu není co vymýšlet. Všechny automobilky ho uz dávno mají. To je rozdíl o proti tehdejšímu prvnímu krabicoidnimu telefonu.
            Dnešní elektromobilunení jsou úplně normální auta, kdo v něm jezdí to může potvrdit.

        2. eHonza:
          Ty seš vzorovej příklad naivky, nechápajícího

          eHonza:
          Ty seš vzorovej příklad naivky, nechápajícího základní přírodní zákony, viz tohle:

          „…jak jsme mohli žít bez elektromobilů nebo elektrických dronů pro přepravu lidí….“.

          Víš, co to je energie?
          Víš, co to je výkon?
          A hmotnost?

          :O)))

          1. A ty jsi, milý Anonyme, vzorový příklad anonyma, který
            A ty jsi, milý Anonyme, vzorový příklad anonyma, který nechápe smysl napsaného textu. Tak si to zkus celé přečíst ještě jednou, pěkně větu po větě, nejen tu jednu, na kterou ses vcelku zbytečně zaměřil… a znovu a znovu… dokud to nepochopíš. Je to jen na tobě.

Napsat komentář