TEST: Toyota C-HR – hybridní ufon na čtyřech kolech

Nový designový jazyk značky Toyota jsme si zblízka prohlédli už na vozech Toyota Mirai a novém Priusu 4. generace. Nová Toyota C-HR Hybrid jde v jejich šlépějích a ještě přitvrzuje.

Nový japonský crossover jde přímo proti takovým jako je Nissan Juke. Jako koncept se přitom objevil už v roce 2014 na autosalonu v Paříži.
foto: Hybrid.cz

Toyota C-HR je jedno z těch mála aut, za kterými se lidé na ulici otáčejí. Není se co divit, téměř mimozemské tvary přitahují pozornost. Auto staví na platformě TNGA, kterou si Toyota poprvé vyzkoušela na Priusu 4. generace. Pro kompaktní crossover v podobě C-HR ale o 60 mm zkrátila rozvor na 2640 mm a zvětšila rozchod kol (o 10 mm vzadu, o 20 mm vpředu).

Výsledkem je na tak malé auto překvapivý dostatek prostoru v interiéru pro řidiče i spolujezdce. Dokonce ani vzadu není potřeba se bát sedět. Futuristický design vnějšku přenáší Toyota také do interiéru, který lze téměř označit za luxusní. Automobilka využívá na pohled i na dotek příjemné materiály budící dojem, že jsme možná o třídu výš.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Zadní dveře se otevírají úplně běžně, jen klika je umístěna netradičně.
foto: Hybrid.cz

Tmavé barvy ale zároveň spolu s tristním výhledem dozadu vyvolávají ale v některých momentech poměrně klaustrofobické pocity. Kde se inženýři z Japonska moc nepochlapili, to je u Toyoty tradičně 8” dotykový displej, který má na dnešní dobu až nepříjemně dlouhou odezvu. I navigace by zasloužila modernější zpracování. Vyloženě na nervy vám pak bude lézt dlouhá odezva tlačítek pro zvýšení/snížení hlasitosti.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Na auto je krásný pohled ze všech stran.
foto: Hybrid.cz

Oceňujeme jednoduché a přehledné ovládání dotykového displeje i nadstandardní výbavu jako je vyhřívaný volant (ač jen částečně), vyhřívané sedačky či automatické přepínání dálkových světel. Automatické udržování v pruhu je lepší nechat na dálnici. A i tam bychom jej zapínali spíš jen výjimečně, tady totiž Toyota C-HR příliš neexceluje.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Netradiční prolisy a vystouplá světla navozují velmi organický pocit.
foto: Hybrid.cz

Co se týká motorů, auto je k dispozici s 1,2l turbem nebo 1,8l atmosférickým motorem VVT-i zapojeným v systému hybridního pohonu. Testovali jsme pochopitelně hybridní verzi s celkovým max. výkonem 90 kW (122 koní). Z nuly na stovku to 1,5tunový vůz zvládne během 11 sekund, takže si nedělejte iluze, že by šlo o nějakého rychlíka, jak byste třeba dle designu mohli možná soudit.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Toyota C-HR je jednoduše auto, které hraje primárně na vzhled.
foto: Hybrid.cz

A tady je asi největší problém a bytostný rozpor nového hybridu Toyota C-HR. Klame totiž tělem. Zvnějšku vypadá jako opravdu zábavný, svižný, moderní vůz, ale po usednutí za volant zjistíte, že s tou svižností a zábavností Toyoty C-HR to nebude tak horké. Neřídí se špatně, to ani náhodou. Když nebudete nikam chvátat, může být i místy hravá. Ale ufonský vzhled přeci jen naznačuje něco víc.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Ale na dotykovém displeji a navigaci by mohli Japonci trochu zapracovat. Doba pokročila…
foto: Hybrid.cz

Kdo je ale zvyklý na hybridní pohonné ústrojí značky Toyota, nebude překvapen. Jako obvykle sestává z Atkinsnem naladěné 1,8l atmosféry o 98 koních doplněné o elektromotor s 72 koni. To vše spojeno planetovou převodovkou e-CVT. S lehkou nohou lze obdivovat slušné odhlučnění motoru, s těžší nohou už to tak slavné není a i do kabiny se vloudí pronikavý výskot.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Volant je příjemný, ač vyhřívaný jen v horní části.
foto: Hybrid.cz

Týdenní testovací zápůjčku jsme ukončili se „skóre“ 884 najetých kilometrů a průměrnou spotřebou 6,1 l/100 km. Z toho asi polovinu jsme strávili na dálnici, zbytek většinou na meziměstkých silnicích. Na dálnici si auto snadno řekně o víc než 7 l/100 km a opravdu nejlépe je mu právě na okreskách. Max. rychlost 90 km/h mu svědčí a spotřeba může klesnout až k 5 l/100 km.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Modré lemování dodává na futuristickém vzhledu interiéru. Sedadla jsou pohodlná a ani po delší jízdě netlačí.
foto: Hybrid.cz

Ani město samozřejmě není hybridu Toyota C-HR cizí, ba naopak. Tentokrát je ale pohon vyladěn tak, že po téměř jakémkoliv prudším sešlápnutí plynového pedálu se okamžitě spustí spalovací motor. Což šetrné jízdě věru příliš nesvědčí.

auto Toyota C-HR test hybridní verze

Jako v kosmické lodi!
foto: Hybrid.cz

Nakonec musíme zmínit ucházející zavazadlový prostor o objemu 377 litrů a zajímavě řešené otevírání zadních dveří. Jejich minuaturní okénka ale přispívají k už zmíněnému klaustrofobickému pocitu. Na druhou stranu, auto získává body díky své cenovce, která u hybridní verze začíná na 629 900 Kč s už tak poměrně slušnou výbavou Active.

vlastní

59 Comments on “TEST: Toyota C-HR – hybridní ufon na čtyřech kolech”

  1. chr je super auto. osobne som si ho nekupil lebo ten
    chr je super auto. osobne som si ho nekupil lebo ten klastrofobicky pocit vzadu nie je to v com chcem vozit 2 rocneho synka.
    aj cena je trosku vyssie ako som dufal.

    radsej pockam na TM3, s presklenou strechou. este uvidime co finalna cena. ale po odratani 10.000 eur za usetrene PHM to bude zaujimave auto.

  2. Off
    Neuvěřitelný jak to tady na Hybridu flákaj s těma

    Off

    Neuvěřitelný jak to tady na Hybridu flákaj s těma novinkama! Už i takový autorevue či autobible jsou napřed. Na pěknej autonomní koncept NIO Eve tu rovnou hodili bobek…

    K-EV Qoros 500 km koncept z Číny od izraelsko-čínské automobilky Qoros, stvořenej s výpomocí švédskýho Kénigsegu. Prototyp v listopadu, na trhu za 2 roky = pěkně žádný flákání.
    http://www.autorevue.cz/qoros-v-sanghaji-ukazal-svuj-elektromobil-motory-ma-z-koenigseggu-regera

    Znovuzrozenej německo-čínskej Borgward míří do Evropy s 500 km elektrickým SUV BXi7, výroba v Brémách.
    http://autobible.euro.cz/borgward-miri-evropy-elektromobilem-bxi7-jedno-nabiti-ujede-az-500-km/

    3x elektro Pinifarina + Hybrid Kinetic Group
    2x SUV 1x sedan
    Pro Čínu a USA.
    http://www.autorevue.cz/znacka-pininfarina-v-sanghaji-ukazala-hned-tri-koncepty-elektromobilu

    A ještě nějakej MG koncept taky se zaklínadly 500 a 2020 🙂
    http://newatlas.com/mg-e-motion-concept/49111/

    Milovníci SUV se z té nepřeberné Šanghajské elektro-SUV žně nejspíš pokakají blahem 🙂
    Dohromady asi 7 eSUV esli počítám dobře.

    1. Jestli sis nevšiml, tak redakce má zřejmě po delší době
      Jestli sis nevšiml, tak redakce má zřejmě po delší době konečně zase volný víkend. Jsou to taky jen lidi a potřebují občas vypnout. Hybrid.cz není slévárna nebo válcovna, kde ï krátkodobé přerušení provozu znamená velké ztráty.

      Jinak za sebe můžu říct, že jestli se o čínských „skvostech“ dozvím třeba o 4 dny později, tak mi to žíly určitě neutrhne, zvlášť když jsou to všechno koncepty ve stylu „za 2 roky a kdoví jestli“. Horší by bylo, kdyby včera Nissan představil nového Leafa a Hybrid u toho nebyl. Ale nakonec i to by se dalo přežít, protože jak známo „když nejde o život, tak jde o …“ (no víš o co). 😉

      1. Šmarjá von je někdo nutí aby makali i víkendu?? Těch
        Šmarjá von je někdo nutí aby makali i víkendu?? Těch pár řádků co ty jejich zprávičky obnášej stihnou nasekat za jedno vopoledne. 🙂

        Klidně si chrápej dál, ale výrobci v Číně rozhodně nechrápou a kvalita zpracování jde prudce nahoru. Vyložený kopie už dělá jen pár zoufalců. Za 4 roky už jich bude značná část 2 roky jezdit a to nejenom v Číně, ale taky v USA a Evropě.
        http://auto.idnes.cz/autoprumysl-cina-0zk-/automoto.aspx?c=A170420_113533_automoto_fdv

        V Číně právě probíha největší akce s historicky největším počtem představenejch „ekoaut“ a my si tu budem zívat… Hm, ale vždyť je to jenom ta šmejdská Čína, co jenom všechno kopíruje a stojí to za starou belu a v životě nás nemůžou ohrozit. Chrrr písk.
        Z tradičních autosalonů se velký značky hromadně odhlašujou, ale v Číně se snažej uchytit zuby nehty.

  3. Moje 15 let stará octávie combi žere 4.9 l /100 km.
    Moje 15 let stará octávie combi žere 4.9 l /100 km. Automatická klimatizace , tempomat , dešťový senzor ESP…. Pohodlné komfortní auto , levné náhradní díly. Současná nová auta se spalovacím motorem toho nabízejí už příliš málo na to, aby si člověk výrazně polepšil. a EV jsou ještě příliš drahé nebo s malým dojezdem a netahavé.

    1. Taky o ní už víc než půl roku uvažuju. Pořád
      Taky o ní už víc než půl roku uvažuju. Pořád počítám, jestli to má smysl. Jestli koupit za 500tis s DPH ojetou v benzínu 4×4 automat (diesel mi do garáže nesmí po tom co jsem dal cca 60tis za výměnu u Avensisu). A nebo právě hybrid. Bohužel ojetý se zatím koupit nedá a u nového jsem na cenovce 723t. s DPH. Kolik jsi za ní dal jestli to můžeš napsat?
      A druhý dotaz, vážně se s tím dá jezdit za 5,5L ?
      Dotaz třetí : dokáže s tím za 5,5″ jezdit i manželka ?

      Moc díky za reakci. Pomohla by v rozhodování.

      1. Jezdit za 5,5 se dá, ale ja nejezdím dálnice a když tak
        Jezdit za 5,5 se dá, ale ja nejezdím dálnice a když tak tam je tak 6,5 – 7,5(asi 120 km/h. Hodně záleží na profilu. Většinu jak jezdím jsou okresky a předměstí za cca 6 a než projedu město tak to klesne klidně na 4,5 za tu jízdu. Např Plzeň – Domažlice podle předpisů 5,1.
        A podle profilu jsem schopen projet kus města za 1,5 (musí se jet 50-60 (z kopce či rovinky) a zpět to vezme klidně 9. Manželka ma radost když se vrátí s 6,1.
        Jinak sem se rozhodoval mezi mazdou cx-5 2.5l benzin (chtěl jsem automat). A cena po slevách byla na stejno a troufnu si říct že hybrid ušetří oproti mazde 4L. A s bohatší výbavou.
        A obvolaval jsem víc salonu a daj slevu 10% z ceníku.

        1. Toho jsem se trochu bál. Takže Manželka s tím bude jezdit
          Toho jsem se trochu bál. Takže Manželka s tím bude jezdit pravděpodobně podobně jako teď s Avensisem 2.2 DCAT za 8L :(.
          Asi jí budu muset pořídit nějaké elektro, protože jinak to je prašť jak uhoď. BTW: taky by chtěla tu CX-5, ale já jsem proti (menší auto, větší spotřeba, stejná cena). Uvidíme, třeba se podaří najít nějakou předváděčku za lepší cenu.

        2. Ahoj, mám pluginového priuse 4 rok s průměrnou spotřebou
          Ahoj, mám pluginového priuse 4 rok s průměrnou spotřebou za rok 2,7l/100km. Auta většinou měním po 3 letech, ale tohohle priuse si nechám ještě tak , neboť to je super auto (a to uř jsem měl AUDI, MB apod. egoauta). Takže jinými slovy jsem chtěl doporučit toto auto. …přeji šťastný výběr…

          1. Díky za info. To je přesně to co chci jako první/druhé
            Díky za info. To je přesně to co chci jako první/druhé auto k té RAV 4. Do práce to mám 20km pořád z kopce, takže doufám v podobnou spotřebu. Prosím dej sem info na kolik tě vyšel a kde si ho koupil. moc díky. Co je to za ročník a kolik to ujede čistě na elektřinu. Moc mi to pomůže.

      2. Ahoj,
        mám Toyotu C-HR Hybrid cca 3/4 roka, jazdím na nej ja

        Ahoj,
        mám Toyotu C-HR Hybrid cca 3/4 roka, jazdím na nej ja aj moja manželka, približne rovnako okresné cesty, mesto aj diaľnice. Priemernú spotrebu mám 5,1l/100 km.
        Na okreskách je spotreba do cca. 4,3l/100km pri bežnej jazde. Ak si dáš pozor na nohu, aby si zbytočne netlačil (prevodovka e-CVT Ti rázovo väčší výkon nedá a zároveň, keď pritlačíš na plyn trocha viac, tak ti zbytočne naštartuje motor aj pri plne nabitej batérii – algoritmus prevodovky predpokladá potrebu prudšieho zrýchľovania), tak sa vies zmestiť aj do 4l/100km (na okreskách viem jazdiť reálne za 3,5 – 3,8l/100 km).

  4. kdyby to auto bylo alespoň plug in hybrid, tak budiž. V
    kdyby to auto bylo alespoň plug in hybrid, tak budiž. V tomto případě je to stále klasický spalovák, který na elektřinu neujede nic, tak max 2 km. Já jezdím už 4 rokem čistě na elektřinu a jsem maximálně spokojený, včera jsem najel 400 km a cesta mě vyšla celkem na 18 Kč, pokud bych jel touto Toyotou, tak při udávané spotřebe v lepším případě 5 litrů by mě cesta stála nějakých 600 Kč. Kdybych jel škodou oktávia TDI, tak bych jel úplně za stejné peníze, takže jen pro info porovnání. Za mě tedy hybrid na nic. Budto čisté elektro nebo je to asi úplně jedno. Jediné plus, že Toyota nesmrdí ve městě v zácpách, ale kdyby udělali alespoň PLUG IN Hybrid s dojezdem 60 km, tak by to bylo daleko lepší.

    1. Plug in hybrid by byl problematičtější.
      1) malá baterie

      Plug in hybrid by byl problematičtější.
      1) malá baterie stárne
      2) nabíjet ze zásuvky na 40-60km je otrava, postupem času se dojezd ještě sníží a pak už nabíjet na každých 20-30km se nikomu nebude chtít
      3) výměna oleje nutná
      4) provozní náklady vyšší
      5) pořizovací cena vyšší

      Plug in hybridem si koupíte problém čistého EV tak běžného spalováku. Na dlouhé trasy táhnete sebou zbytečnou váhu baterie a na krátké trasy musíte stále stát na nabíjecím kabelu.
      U čistého elektromobilu nejezdíte každý den na doraz kapacity baterie. U plug in hybridu vyjedete z domova s plnou baterkou a v pak Vám auto bude stát s vybitou baterií celý den někde u práce, nebo 5hodin na zásuvce. Pak pojedete domů stejně pár km na benzín. Katalyzátor ani provozní kapaliny se ani neohřejí a vy budete zase stát doma s kabelem v ruce.
      Takže i kdyby byla Toyota CHR plug in hybrid, byla by dražší, než například Nissan Leaf a pak se úplně ztrácí výhoda plug in hybridu. To že plug in hybridní auta ve světě v podstatě překážejí na nabíjecích stanicích čistým elektromobilům psát dnes ještě nemá smysl. Do této fáze jsme se ještě v ČR nedostali. 🙂

      1. Ano, přesně tak to vypadá s plug-in hybridem. Kdyby raději
        Ano, přesně tak to vypadá s plug-in hybridem. Kdyby raději místo spalovacího hospodářství instalovali více kapacity baterie a je klid. Hybrid mají většinou ti, co se bojí … S elektrem je i více zábavy. Vždy, když si půjčím nějaké elektro (alespoň na týden), vždy nahlas řeknu: „Konečně normální auto!“

          1. Také jeden hybrid od Toyoty vlastníme,ale pouze na delší
            Také jeden hybrid od Toyoty vlastníme,ale pouze na delší vzdálenosti.Na kratší vzdálenosti používáme čistě elektrické auto.Diesel je tragédie současnosti,naštěstí pro všechny alespoň v osobní dopravě už bez budoucnosti.Nyní dosluhuje hlavně u neinformovaných,nebo bezohledných majitelů.

            1. Fakt, na delsi vzdalenosti jezdit hybridem je uplna blbost. Je
              Fakt, na delsi vzdalenosti jezdit hybridem je uplna blbost. Je to absolutne neekonomicke, tahat zbytecne tezkou baterku. Ja myslim, ze informovany jsem moc dobre, panika kolem dieselu je jen umele vyvolana. A ta vase „bezohlednost“, jak jste to nazval je mi uplne u pr…..
              Za tri roky ho prodam a koupim si dalsi, to uz bude po panice.

          1. Záleží, kde a jak „tankujete“ elektřinu. Doma nebo někde
            Záleží, kde a jak „tankujete“ elektřinu. Doma nebo někde u restaurace, kde Vám dají elektřinu zdarma v rámci služby (občerstvení, ubytování, …), např. u Vysokého Mýta nebo v Čížově (EVmapa). U kamaráda také neplatím atp. Za týden jsem ujel 1.600 km bez placení. Na Vystrkově se po zpoplatnění lze dostat na cenu za kWh v rozmezí cca 5,70 až 30 Kč!! Je třeba vědět, co ještě kupovat a co už ne!

            1. jasně, ono to jen člověka někdy překvapí, já nemůžu
              jasně, ono to jen člověka někdy překvapí, já nemůžu využít ničeho, sic za měsíc uplyne rok od pořízení auta a t.č. máme 20000km jak se říká vesměs okolo komína, ale čez má obě nabíječky na opačném konci brna kam vůbec nejezdím a nejnižší cena u nissanu po cestě je 5kč. Takže to jistí jen domací nízký tarif….

              1. Ano, určitě doma v noci, aby ráno byla „nádrž“ plná. Za
                Ano, určitě doma v noci, aby ráno byla „nádrž“ plná. Za 5 Kč můžeme být rádi. Pokud jedu s Nissanem, tak u Nissanu se platí jen v ČR – slova fleet. manažerky Nissan. V Pardubicích se dá už domluvit, pokud mám Nissana.

                1. ano bohužel, nissan na nás sere, v Německu to mají
                  ano bohužel, nissan na nás sere, v Německu to mají zadara…

          2. Ano přesně tak, využívám již 4 rokem služby od čezu –
            Ano přesně tak, využívám již 4 rokem služby od čezu – elektromobilita. V tomto roce došlo ke zdražení, ale i tak jsou to stále velmi dobré podmínky pro ty, co opravdu jezdí. Platím měsíční paušál 450 Kč + DPH (544,50 Kč včetně 21% DPH měsíčně / cca 30 dny = 18,15 Kč na den bez omezení km). Do konce minulého roku to bylo pouze 6,05 Kč na den.

    1. Zena jezdi s hybridem 1.5l za prumer 5.3, jezdi jen po meste.
      Zena jezdi s hybridem 1.5l za prumer 5.3, jezdi jen po meste. Ja jezdim s dieselem 2l se spotrebou pod 7, financne to vyjde na stejno. Kdyz budu neco potrebovat odtahnout, nebo nekam poradne zajed, tak na hybrid muzu zapomenou. Hybrid i EM jsou dobre tak na popojizdeni po meste, ale jezdim s nim rad, libi se mi to. To je vse.

      1. Neuraž se, ale to, že máš takhle vysokou spotřebu
        Neuraž se, ale to, že máš takhle vysokou spotřebu souvisí pouze s tím, že neumíš řídit. Nejsi v tom sám, podle mě neumí řídit tak 80% řidičů, včetně novinářů. S každým autem, s kterým jsem měl možnost změřit spotřebu jsem jezdil se spotřebou, kterou udává výrobce, nebo těsně kolem. Se svými auty jsem po městě dokonce hluboko pod.
        Už stále omýlaný výraz „s lehkou nohou“ svědčí o tom, že stejně jako většina řidičů nemáš ponětí, jak jezdit úsporně. Úsporná jízda při jízdě mimo dálnici není absolutně o rychlosti, nebo „lehké noze“, ale o přemýšlení. Já jezdím vždy maximální rychlostí, co dovolí provoz nebo předpisy. Motor využívám v celém rozsahu otáček a výkonu právě jak je potřeba.
        Ber to i jako odpověď na tvůj příspěvek výše. Takhle velké auto musí brát mimo město v benzínu maximálně 6 a v naftě 5.

        1. Jeeezisi no jasne, tak ja ti ho pujcis a pak mluv. Zalezi jak
          Jeeezisi no jasne, tak ja ti ho pujcis a pak mluv. Zalezi jak rychle jedes, to je prvni vec. Druha vec je to, jak jsi nalozeny a kudy jedes. Ja jezdim ulickama, same svetla.
          Jo, na tempomat pri 130Km/h to ma spotrebu 4.5 litru, ale to me fakt nebavi. Do prace jezdim kazde rano po meste se spotrebou 7 a to jedu nahoru dolu, klasicka Praha.
          Chytraky co brzdi provoz, protoze se rozjizdeji jak z hnojem mam nejdadeji.

              1. Třeba fyzikou základní školy?
                Tak si o tom něco

                Třeba fyzikou základní školy?
                Tak si o tom něco přečtěte.
                Vygooglete třeba Gerhard Plattner. Psalo se o něm i tady na Hybridu.

                Spotřebu nezvyšuje prudké zrychlování, ale zbytečné zrychlování.
                Je třeba přemýšlet dopředu a jet tak, abych nemusel brzdit. Nechávat si rozestupy. A především správně řadit, využívat motor v optimálních otáčkách podle zátěže.
                Rozlišovat mezi akcelerací a cestovní rychlostí. Při akceleraci točit motor pro maximální výkon, při cestovní rychlosti jet na maximální rychlostní stupeň který rychlost zvládne.
                Tohle asi není téma do diskuse.Můžeme udělat akci, že vás svezu vašima autama po vaší trase a vezmeme k tomu reportéra z hybridu.

                1. V tom pripade mame ruznou definici „jizdy jako s hnojem“ 🙂 Ja
                  V tom pripade mame ruznou definici „jizdy jako s hnojem“ 🙂 Ja to znam ve vyznamu, ze se vlece pomalu konstantni rychlosti (proste jako jede traktor, kdyz tahne valnik plny hnoje), zadna „zbytecna zrychleni“…

                2. No já si taky myslím že moje řidičské schopnosti stojej
                  No já si taky myslím že moje řidičské schopnosti stojej za prd a je pořád co vylepšovat jak z hlediska spotřeby tak z hlediska správného využíváni motoru a životnosti.
                  Co takhle kdyby si udělal názorný videa na YT, stejně jako to dělaj uživatelé Priusů, kde se dá pochopit o čem je vlastně to plachtěni, hypermiling apod. To lidem pomůže vůbec nejvíc a zvláště když se to udělá s různejma autama. Je 1000x lepší to ukázat v podrobným videu než o tom jen mluvit či psát.

                3. Kuk:
                  Jo, stoje za prd – kde bys také nějaké schopnosti

                  Kuk:
                  Jo, stoje za prd – kde bys také nějaké schopnosti pobral, když seš línej si jednak něco odbornýho přečíst a za další ty určitě nejsi z těch, co by uměli pořádně jezdit i třeba na malém motocyklu.

        1. Kuk:
          Ano, ty to totiž nepoznáš, že např. těžiště

          Kuk:
          Ano, ty to totiž nepoznáš, že např. těžiště leží příliš vpředu a proto by takový pokus skončil hned na zemi, protže by se neodlepil ani od země.
          Patrně na to někd yty natroublíky upozornil a jejich další obrázky mají vpředu kachní plošky.

          Nemusíš se tady chvástat, že jsi jen ukecaný primitiv.

          :O)))

Napsat komentář