Dnešní běžně prodávané elektromobily ujedou na jedno nabití 100-150 km. Experimentální elektrické auto Schluckspecht E, které vytvořili vědci z Fraunhoferova institutu ve spolupráci se studenty univerzity v Offenburgu, ujelo na jedno nabití 1631,5 km.
foto: www.schluckspecht.net
Schluckspecht E byl testován na téměř tříkilometrové závodní dráze Bosch v Německu v Boxbergu. V pravidelných intervalech střídal řidiče. Průměrná rychlost byla 45 km/h.
Pokud se elektromobilu Schluckspecht E podaří rekordní vzdálenost potvrdit, o více než 600 km překoná rekord, který dosud drží japonský elektromobil Daihatsu Mira.
Nejrychlejší auto na baterky – rychlost 500 km/h
Tesla obhajuje rekord – dojazd 555,5 km na jedno nabitie
Elektrické Audi A2 ujelo 605 km na jedno nabití, díky revolučním bateriím
Schluckspecht E byl vybaven 23kWh lithium-kobaltovou baterií ve 14 článcích. Proti tomu Daihatsu bylo při svém rekordu vybaveno 50kWh bateriemi. Rekordu v případě Schluckspecht E bylo dosaženo díky extrémně aerodynamické karoserii a optimalizovanému systému správy baterie.
foto: www.schluckspecht.net
Elektromotory jsou umístěny přímo v kolech. Zajímavé je na tomto elektrickém autě také umístění baterií. Zatímco dnes se běžně montují do podvozku, případně co nejblíže těžišti auta, v Schluckspecht E jsou umístěny ve dvou podélných trubkách, které jsou umístěny po každé straně auta kolem řidiče.
Viktore, je zcela zřejmé,
Viktore, je zcela zřejmé, že se jedná o prototyp elektromobilu, tedy vozidla s elektrickým pohonem, který měl dokázat značný dojezd. Nevím, jestli jste se s nějakým podobným vozidlem setkal, ale jsou osekány všechny nadbytečnosti. Takže máme akorát baterky, pár motorů, nějaku aerodynamickou skořepinu a řidičku na dietě. Airbagy, batůžky a kde jaké fíčoviny do tohoto konceptu příliš nazapadají.
Nový ELEKTRO auto z
Nový ELEKTRO auto z Německa = Gusta
pomenovat to elektromobilom,
pomenovat to elektromobilom, t.j. automobilom a jazdiacim na elektromotor je zavadzajuce. elektromobil je u mna nieco co pojme ason 2 pasazierov, ma miesto pre batozinu, dokaze ist 150km/h, ma airbag, splna sucastne bezpecnostne pravidla pre premavku na v., ma ostatny vnutorny komfort ktory nie je nizsi ako vo fabii /ohrev, stierace, odkladacie miesta, posuvne sedadla, ../
nech sa vola jedno alebo druhe inak aby bolo mozne to rozlisit.
ty solarni elektroauta s
ty solarni elektroauta s dokonalou aerodynamikou maj 2000W elektromotor s ucinnosti 98% a jedou max 100-110km/h, pokud by todle jelo v prumeru tech 45-50km/h pri spotrebe 1000W by mel na 100 ujetych kilometru kolem 2kWh spotrebovanych, coz je stejne jako u solarniho auta, tudiz pekny vysledek, ale k tomu dojezdu, pokud jel na akumulatory, tak i s tema nejlehcima co se pouzivaj v kosmickem prumyslu (kde take pouzivaj solary s 40%+ ucinnost pricemz normalni maj kolem 15%) tak 1kWh by vazila minimalne 5,8kg, a pri spotrebe 2kWh na 100km to mame kolem 32kWh, tudiz jen akumulatory by vazily kolem 200kg, a byla by to bedna nemalych rozmeru, ktera by se tezko vecpala do prostoru za ridice, kam by se podle obrazku vlezl sotva bagl 😀