Německá vláda začne stavět největší síť rychlonabíječek v zemi

Jan Horčík - 23 Červen 2020

Německá vláda není spokojena se stavem rychlonabíjecí sítě v zemi. Vyhlásila proto tendr na vybudování 1000 nových "superchargerů".elektromobil Hyundai Kona Electric u nabíjecí stanice společnosti EnBW

Elektromobil Hyundai Kona Electric u nabíjecí stanice společnosti EnBW. Ta bude také jedním z účastníků nadcházejícího tendru.
foto: EnBW

Za "supercharger" se v tomto případě považuje taková nabíjecí stanice, jejíž nabíjecí stojany mají min. výkon 150 kW a místo je do budoucna snadno rozšiřitelné.

Německo se zjevně inspiruje společností Tesla a její sítí nabíječek Tesla Supercharger. Tato síť je kontinentálně jednotná a jednoduchá k využívání.

To je dnes hlavní problém sítě nabíjecích stanic v Německu. I přes mnohé snahy o standardizaci a sjednocení jde o silně roztříštěný systém jak co se týká operátorů, výkonu, tak i systémů využívání a placení.

Německá vláda to chce s pomocí nově založeného Národního centra pro nabíjecí infrastrukturu spravit (NOW). Vyhlásila proto tendr na stavbu 1000 nabíjecích míst dle jasně definovaných standardů a v předem známých termínech.

Johannes Pallasch, šéf NOW, říká, že jde o zásadní posun paradigmatu. "Musíme překonat selhání trhu," řekl doslova. Vládní program je postaven tak, že soukromé firmy zůstanou operátory nabíjecích stanic.

S vládou však uzavřou kontrakt, který jim pomůže překlenout období, během kterého nebudou nabíječky profitabilní. Německo se totiž připravuje na masivní elektromobilní boom.

Ten je v zemi patrný už několik měsíců. Hlavní nápor má ale přijít od září, kdy Volkswagen začne prvním zákazníkům dodávat po mnoha odkladech dlouho očekávané elektromobily Volkswagen ID.3.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele runner42

"Musíme překonat selhání trhu" :D :D :D

Kupředu levá, že soudruzi z národně socialistické německé dělnická strany.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Správně stát by měl podnikat v infrastruktuře a na ní pouštět provozovatele..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

je celkem zvlastni ze se podobneho nechytl treba CEZ, oni maj tu moznost vybudovat relativne levne neco co se casem stejne vybuduje ale roztristene ruznyma firmama, tak jako byli donedavna super business cerpacky, tak v pristim desetileti bude super businessem prave sit nabijecek, a zajistemim celeho retezce (vyroba/distribuce/prodej elektriny) je idelani stav jak na tom vydelavat co mozna nejvice

a at me nikdo netvrdi ze na to nemaj lidi kteri by byli schopni jim tohle cele nejen navrhnout a postavit, ale i vyvynout vlastni vyrobu takovych nabijecek, neb to jsou radove desitky milionu za vyvoj (klidne i reverznim inzenyrstvim) a pak si muzu takove nabijeci stojany sam vyrabet jak Bata cvicky po stovkach a za doslova pakatel, statni moloc CEZ a paberkuje s 22 a 50kW dobijeckama u kterych se chvastaj cenou za stojan ve statisicich z dotaci, Tesla stoprocentne nema na 250kW V3 Supercharger cenu vyzsi nez vyzsi jednotky tisic dolaru za kus, takze radove treba 200 tisci korun + pripadny platebni system ktery na stojan fakt nevyjde vic nez na 20-30 tisic, je to jen automatizovana kasa prijimajici platebni a clubove karty jakou ma kdejaky obchudek

Co vam na tom prijde zvlastni, ze se toho nepustil? Pokud tu moznost ma postavit levne a rychle dnes, tak ji zrejme bude mit i o par let pozdeji, kdy mozna bude i nejaka realna poptavka po nabijeni.
Vybudovat rozashlou sit rychlonabijecek je dneska ekonomicky solidni nesmysl - byla by to kracka pro par lidi, co by povetsinu casu stala prazdna a zapadavala prachem...

narazel jsem na to ze za stovky tisic kupuji 50kW stojany od jinych firem, pritom gigant jako CEZ by si je byl schopnej navrhnout a vyrobit sam i pro podstatne vetsi nabijeci vykon ;)

Co vas vede k domnence, ze CEZ by je byl schopny vyvinout a vyrobit levneji nez vyrobci, kteri vyrabi v radove vyssich mnozstvi?

To je prece jasne, grafik (toho urcite uz maji) vyflusne nejakou designovou krabici a ten 150kW spinany zdroj do toho pres vikend vyflusne Franta, co v pracovni dobe odpojuje neplaticum elektromery. Vzdyt schemat na spinany zdroj se povaluje po netu hafo...

Pardon, nedalo mi to.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Tomáš

No vida jak to jde. A nam ujede vlak.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Ten už dávno ujel, před 40ti lety jezdilo TGV 270Km/h. U nás jsme se dostali na současných úžasných 160Km/h. Za dalších 20let se dostaneme na ještě úžasnějších 200Km/h...... a tak je to se vším českým.

Obrázek uživatele Tomáš

Jojo. "Skoda hovorit" jak se rikalo Favoritu.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

To ale vůbec nevadí. V německu budou ty nabíječky stejně prázdné. U nás by bylo ideální, kdyby si EV koupili lidé, kterým se to vyplatí a mohou nabíjet doma. A rychlonabíjčky se stavěli na komerční bázi.

Neujede, u nás žádný vlak není :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tady nejsou ani koleje.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Určitě bude vítězem Ionity, aby se už tak absurdnímu nápadu přidalo na absurdnosti.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 - K PRODEJI | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

No lepší než ABB, které na 100 kW (to samé na 175 kW) nabíječce neumí nabíjet 2 auta po 45 kW.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele PetrVins

Přesně tak, to je technická tragédie ABB. Fakt nechápu, proč když někdo láduje na CCS nad 80% baterie, jede mu to 10kW, tak já nemůžu na Chademo nabíjet zbytkem výkonu. Fakt totální selhání, ubohost nejen ABB.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

.

Většina aut má i do 90 % výrazně vyšší nabíjecí výkony než jen 10 kW. Ono to rozdělení DC výkonu nebude tak jednoduché. Rozhodně to nepůjde nijak dynamicky.

Kupříkladu nabíječky Delta to umí, ale pak máte na 62 kW nabíječce na CCS i CHAdeMO maximálně 25 kW, což je prostě málo (osobní zkušenost - na CHAdeMO se prakticky nenabíjelo - stav baterie 98 % a moje CCS jelo maximálně 25 kW).

To samé Tesla Superchargery - také umí výkon rozdělit jen na polovinu.

Tesla SCh nerozdeluji vykon na polovinu ale daleko plynuleji. Dvojice jsou stavene z nekolika (6ti?) mene vykonnych modulu.

Je (nebo alespon bylo) to po 20kW modulech.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Verze 3 už to nedělí.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

No a co by nám pak prodávali příště?


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol