Nejprodávanější elektromobily všech dob: Tesla Model 3 rychle stoupá

Podle statistik webu EVSales je do června 2019 nejprodávanějším elektromobilem stále Nissan Leaf. Tesla Model 3 ale rychle stoupá.

Elektromobil Tesla Model 3 rychle stoupá na pozici nejprodávanějšího elektromobilu na světě. Za poslední čtvrtletí dodala Tesla celkem 77 634 těchto vozů.
foto: Tesla

Nejprodávanějším elektromobilem na světě je od roku 2010 do června 2019 model Nissan Leaf. Během poslední dekády mu ale vyrostla početná konkurence, která drtí prodeje zejména nejnovější verze Nissan Leaf se 40kWh baterií.

Pořadí tří nejprodávanějších elektromobilů je následující:

1. Nissan Leaf (422 708)
2. Tesla Model S (277 176)
3. Tesla Model 3 (276 193)

Je velmi pravděpodobné, že během července předstihl Tesla Model 3 svého staršího brášku v podobě Tesla Model S a je dnes druhým nejprodávanějším elektromobilem v historii. Začal se přitom vyrábět teprve v červenci 2017.

Americká Tesla je za 1. čtvrtletí 2019 zároveň světově největším prodejcem elektromobilů. Celkem dodala zákazníkům 160 009 aut. Druhé je čínské BYD s 141 459 kusy a na třetím místě Renault-Nissan-Mitsubishi (100 736). Počítají s také plug-in hybridy.

71 Comments on “Nejprodávanější elektromobily všech dob: Tesla Model 3 rychle stoupá”

    1. Myšlenka dobrá, ale zatím je problém s hmotností těch
      Myšlenka dobrá, ale zatím je problém s hmotností těch panelů. Zatím je to šul nul. Vše co panely dodají projedete navíc díky jejich hmotnosti.
      O něco podobného se u Sono motors snaží už roky, a teprve po letech vývoje, se dostali na kladnou bilanci.
      Takže jde to, ale efektivita zatím mizerná.

      To jsem čet o nějakém StartUPu (jen si zaboha nemohu vzpomenou kde), kteří se vydali jinou zajímavou cestou. Měli na střeše EV takovou malou aerodinamickou schránku, ze které se po zaparkování rozvinula celá velkoplošná solární plachta, ze kterou se to zaparkované auto přikrylo (jako když dnes vidíte zakrytá auta na zimu). Účinnost plachty je samozřejmě výrazně nižší než panelu, ale zase její hmotnost byla někde pod dvě kila.

      1. Nějak se mi to nezdá ohledně hmotnosti. První panel, co
        Nějak se mi to nezdá ohledně hmotnosti. První panel, co jsem vygooglil: 150w nalepovací panel:
        https://www.solareconomic.cz/Flexibilni-solarni-panel-Flex-150W-24V-d1155.htm

        váží 2,86 kg, tj pokud bych jich na auto dal 5, tj zhruba 4m2, 750W, váha 14,3 kg.

        Váha 14,3 kg je nic proti zhruba 4000 km dodatečnému dojezdu v našich podmínkách, pokud by auto bylo stále na slunci.

        Myslím použítí panelu do budoucna, panely jsou stále účinnější. Pokud by ještě výrazně zlevnili, tak jejich použití na autech vidím jako reálné.

        1. Já začal větou, dobrá myšlenka – to jo.
          Jen to všechno

          Já začal větou, dobrá myšlenka – to jo.

          Jen to všechno berete matematicky v superlativech.
          Na tu stránku jsem nekoukal, ale jistě je to myšleno 750 Wp (tedy peak). Tzn ideální úhle za plného svitu. Za běžných reálných „ideálních“ podmínek z těchto panelů vymačkáte z oněch 4 metrů tak 500W. Tj. 0.5 kW – tj. u hodně úsporného auta dojezd asi tak 4 max 5 km (to počítám, 10 až 12 kwh na 100km, což má jen hrstka soudobých nejefektivnějších EV).
          Za druhé přepočteno na peníze. Za dvě hodiny (ideálního svitu) dodají 1 kWh – tj. cena na domácím proudu 1,80- kč u nabíječky 3,- Kč.
          Nevím cenu panelu – ale klasický panel této výkonnosti by stál alespoň 4 až 5 tisíc. Takže vezmu střed 4500,- kč za panel (za jeden) je 1500 kWh na veřejné nabíječce a 2500 kWh při domácím nabíjení. To je hodně elektřiny. Navíc jste navrhoval vícero panelů – konkrétně 5. Násobit to již jistě nemusím.

          No a závěrem – bavíme se tu o reálném ideálním osvitu. Kolik z těch 4 metrů bude během dne takto osvíceno – a kolik dní v roce?

          Takže podle mne, a to se opakuji. Do budoucna dobrá myšlenka, ale chce to zásadně zvednout účinnost panelu a dramaticky zlevnit.

    2. Pri nabijeni ze zasuvky 230V je zapnuty BMS a nejaka dalsi
      Pri nabijeni ze zasuvky 230V je zapnuty BMS a nejaka dalsi elektronika. Uz jen spotreba teto elektroniky je nekde kolem 100-300 Wattu. Nabijeni DC potrebuje zase napeti pres 300-400V. Takove napeti urcite nebude povolene nekde u strechy, protoze by to bylo v urcitych situacich smrtelne. Menic DC/DC ma take nejakou spotrtebu… Tak to jsou duvody, proc zatim zadne EV nenabiji z vlastnich solarnich panelu.

  1. Jestli počítám správně, tak Tesla vyrobila již celkem
    Jestli počítám správně, tak Tesla vyrobila již celkem cca 750.000ks elektromobilů (počítáno od r. 2011).
    Ten růst je opravdu neskutečný… jsem zvědav, kdy se to zastaví a jestli se má třeba VW nebo Toyota bát o celkové prvenství v počtu vyrobených a prodaných aut celosvětově….
    TESLA (všechny modely) :
    2014 – 31.655 ks
    2015 – 50.658 ks
    2016 – 76.295 ks
    2017 – 103.084 ks
    2018 – 245.240 ks
    2019 – předpoklad 400-500tis ?

    1. Navzdory tomu, jak moc Tesle fandím, a za jak moc si myslím,
      Navzdory tomu, jak moc Tesle fandím, a za jak moc si myslím, že jí dlužíme, tak si troufám říct, že VW a Tyota se fakt bát nemusí.

      Lidi jim totiž jejich postoj za poslední dekádu a ten soudobý za peníze odpustí. Najde se jen málo ideologických bojovníků, kteří VW řeknou, a víte co? Za ten Vás přístup si teď ty Vaše EV nechte. Prostě VW a další mají takové kapitálové a hmotné zázemí, že to prostě urvou silou. Udělají nějakou plechovku, která bude mít poloviční kvality Tesly, ale hlavně že v ní budou mít měkčené plasty, a dobře slícované plechy, a nabídnou ji lidem za dvě třetiny ceny Tesly i za cenu, že na tom budou pár let prodělávat.
      A dav bude kupovat, a věřte, že bude. No a pak jim za drahé peníze po pár letech budou měnit ty jejich nepoužitelný baterky od SK-Inovation, a vydělají zpět co na prodejích prodělali.

        1. Ten přístup je, že VW slibovalo EV v roce 2010, tak na to
          Ten přístup je, že VW slibovalo EV v roce 2010, tak na to (a přímo na to účelově) dostali dotaci od spolkové vlády miliardu EUR, za příslib, že do roka zaplaví (doslova bylo řečeno zaplaví) trh elektromobily.
          Abych jim nekřivdil, ta účelová miliarda na vývoj EV byla nejen pro ně, ale i BMW a Mercedes. Pokud se šábli rovnoměrně, je to nějakých 330 milionů Eur na vyvinutí EV.
          A s čímpak v roce 2012 přišil? S větou, ono to nejde.

          A pak přišel Musk, a ono to šlo. A když už mu to 10 let jde, tak VW najednou začalo vykřikovat, my to tak zvládneme…

          Další.

          V roce 2015 požádala Německá pošta spolu s DHL – VW zda by pro ně nevyvinul malou elektrickou dodávku na rozvoz pošty po městě. VW se zamyslelo, a řeklo – No v podstatě to nejde, protože by takové auto muselo stát alespoň 50 000 Eur. Tak šla pošta za místní univerzitou, a hle v roce 2016 vyjel StreetScooter za výrobní náklady cca 5000 Eur.

          On se nám ten VW nějak často plete, a nějak často prohlašuje, že to NEJDE.

                1. Tak to nevím.
                  Osobně bych tipnul, velikostí baterie,

                  Tak to nevím.
                  Osobně bych tipnul, velikostí baterie, motorem (jeho účinností), a rozhodně velikostí nákladového prostoru.
                  Ale jak jsem řekl, jen tipuji.

                2. No vědět to nemůžete protože žádné 3 generace
                  No vědět to nemůžete protože žádné 3 generace neexistují, je jenom jedna. Asi si plete rozšíření modelové palety s generací. Ten základní streescooter se dělá pořád za 40tis. Eur od začátku, takže představa o výrobní ceně 5tis. Eur je dost mimo.

                3. Zkuste lépe nakupovat a nepřekrucovat fakta. V článku se
                  Zkuste lépe nakupovat a nepřekrucovat fakta. V článku se píše že něco chtějí vyrábět za 5T Euro, ne že to za ty peníze skutečně vyrobili jak tvrdíte vy. To, že je 5tis. úplný nesmysl vám mohlo dojít, ale hodilo se to do účelové argumentace, že? 🙂

      1. To záleží na tom, kdy do toho začnou bušit.
        Jestli

        To záleží na tom, kdy do toho začnou bušit.
        Jestli začnou fakt letos koncem roku (a těm plánovaným 30ti tisíc kusům E-UP a CitGo iV neříkám bušit – mluvím o sériové výrobě na kterou teď nemají baterky), tak pak zhruba kolem roku 2025.
        Jestli si nechají ujíždět vlak ještě další rok, tak pak už to bude až tak okolo 2030.
        A taky je možný, že jim ten vlak ujede natolik, že jako několik příkladů v historii (třeba Nokia, nebo Kodak) je už prostě nedoženou nikdy.

        Pro některé zde, výše uvedené je má teze, a nemám pro ní žádné důvěryhodné odkazy.

        1. Jo taky zkusím ještě trochu věštit…
          Jestli letos dají

          Jo taky zkusím ještě trochu věštit…
          Jestli letos dají cca 450.000tis a příští rok najde na plno Gigafactory 3, tak by to mohlo vypadat asi takhle…
          2019 – 450 000ks
          2020 – 800 000ks
          2021 by mohla začít s produkcí zatím plánovaná gigafactory v Evropě a výroba by mohla poskočit nad 1.000.000 ks / ročně.

          (tou dobou by možná už i VW mohl vyrábět řádově 100.000ks BEV / ročně). Ale samozřejmě to jsou jen spekulace a extrapolace. Určitě se najde spousta problémů, které bude muset Tesla vyřešit, konkurence možná taky vypotí něco zajímavého a třeba opravdu začne VW dotovat ty svoje BEV aby jich prodal aspoň tolik aby splnil emisní limity.

            1. Ano, je jich poměrně velký nedostatek. V tuto chvíli Tesla
              Ano, je jich poměrně velký nedostatek. V tuto chvíli Tesla má již prodaná auta, která ještě ani fyzicky nedokončila (nevyrobila). Stále jsou čekací lhůty prudérně dlouhé.
              Nevím jak navýšení výroby ovlivní cenu, tipoval bych že moc ne. Lepší hospodářské výsledky nebudou ještě hóóódně dlouho, to vidím na roky. Jediné co to přinese určitě, je větší uspokojení poptávky.

              1. Já že skladovky Tesla X, S a 3 jsou prakticky ihned k
                Já že skladovky Tesla X, S a 3 jsou prakticky ihned k dispozici a speciálně u TM3 se dovyřizují objednávky staré několik let, ale skladové auto mohu do 14 dní mít před barákem, samozřejmě speciální konfiguraci z USA je na delší čas.

                1. V tom máte pravdu, v Německu je jich dost a dost. Jen tesel
                  V tom máte pravdu, v Německu je jich dost a dost. Jen tesel 3 je aktuálně volných k odběru přes 60ks. Koukal jsem před asi třemi týdny a ten počet se zvyšuje.

                2. V tom bych s Vámi hodně polemizoval. V ČR s 10,5 miliony
                  V tom bych s Vámi hodně polemizoval. V ČR s 10,5 miliony obyvatel možná, ale 60 skladovek na 80 mil. Němců je plivnutí do moře. To tam mají jistě více předváděček.
                  Jinak skladovky se vyrábějí za jediným účelem (kromě zlevnění výroby) a tím je využít impulzivního nákupu. Přijdu, vidím, líbí, kupuji, odjíždím. Když nemá autosalon pro tyhle lidi skladovku, je nahraný.

                3. Mají fungl nové i předváděčky, vše okamžite k
                  Mají fungl nové i předváděčky, vše okamžite k dispozici ke koupi, sofort 🙂

                  To znamená, že žádný nedostatek Tesel v Evropě není. Kdo chce, koupí skladovku, předváděčku kdo nechce, nakonfiguruje si podle sebe a počká si. Úplně stejná situce jako u spalovacích vozů a tam nikdo neříká, že jich je nedostatek.

                  Nedostatek je možná ve východní Evropě (ano, pořád jsme pro ně východ), když tady ani nezačal prodej. Ale jak už tady někdo vzpomínal, dá se dovézt z Rakouska bez problémů a bez čekání.

                4. pst, to tady nerikejte. Na Tesly se ceka 3roky….
                  pst, to tady nerikejte. Na Tesly se ceka 3roky….

                5. To jo. První zájemci z ČR zaplatili zálohu někdy na jaře
                  To jo. První zájemci z ČR zaplatili zálohu někdy na jaře 2016 a auto doteď nemají 🙂 To bych se na to asi vykašlal.

                6. Myslím, že nejsem sám, kdo to vzdal a požádal o tisíc
                  Myslím, že nejsem sám, kdo to vzdal a požádal o tisíc éček zpět. Pravdou je, že jsem je měl za týden na účtě.

                7. Z Rakouska se dovést dá, ale ne bez problémů a ne bez
                  Z Rakouska se dovést dá, ale ne bez problémů a ne bez čekání. Musí se platit Rakouská DPH, o ní pak žádat zpět a počkat 20-60 dní na dodání

                8. Jsou firmy v ČR které ti auto na přání dovezou. Odpočet
                  Jsou firmy v ČR které ti auto na přání dovezou. Odpočet DPH samozřejmostí, nutnost platit dvakrát a čekat není. Nedávno jsme to tady řešili.

                9. Můžete mi ukázat oficiální dokument o této věci? Je to
                  Můžete mi ukázat oficiální dokument o této věci? Je to totiž v rozporu s evropským daňovým systémem. Takhle se postupuje vůči fyzickým osobám, které něco vyváží ze země mimo EU, nikoliv vůči právnickým osobám (plátce DPH), kterým jsou povinni prodat zboží bez DPH.

                10. Oni to lidi trochu motaj. Rakouská DPH se platit nemusí, ale
                  Oni to lidi trochu motaj. Rakouská DPH se platit nemusí, ale prodejce v Rakousku po tobě může chtít kauci ve výši DPH. Po tom co prokážeš dovoz do ČR ti ji vrátí.

                11. Ano, to je pak možné. Protože v okamžiku, kdyby vystavili
                  Ano, to je pak možné. Protože v okamžiku, kdyby vystavili fakturu s DPH, tak je to pro celníky finální cena ze které požadují DPH, z čehož by vznikl nesmysl, neboť by požadovali DPH i z rakouské DPH. Zajímalo by mě, jak se prokazuje vývoz auta, které si koupím na českou firmu. Jakože čekají na to, až jim pošlu kopii celního dokumentu (který je lehce padělatelný), že jsem odvedl DPH u nás?

                12. Prokazuje se to dokladem od berňáku o zaplacení DPH v ČR.
                  Prokazuje se to dokladem od berňáku o zaplacení DPH v ČR.

                13. Super kusem bezcenného papíru, který vyrobí na počkání
                  Super kusem bezcenného papíru, který vyrobí na počkání kdekdo 🙂

                14. Zkuste to. Třeba to vyjde.
                  Zkuste to. Třeba to vyjde.

                15. Nemám co zkoušet, běžná firma si koupí auto v
                  Nemám co zkoušet, běžná firma si koupí auto v zahraničí, přihlásí ho, odvede DPH a tím to končí, podvodníci to očůrají.

                16. kdepak. Z pobočky Tesla píší doslova „…je potřeba
                  kdepak. Z pobočky Tesla píší doslova „…je potřeba uhradit i rakouské DPH a pak si jej vyžádat zpět na rakouském FÚ. „

                17. Stačilo se zeptat na Rakouské pobočce Tesly. Tohle je
                  Stačilo se zeptat na Rakouské pobočce Tesly. Tohle je odpověď

                18. Tak logicky kdyby byl o ty auta takový zájem, tak volná
                  Tak logicky kdyby byl o ty auta takový zájem, tak volná nebudou. Budou rezervovaná na dlouho dopředu. Nikdo se nebude muset trápit tím aby je dával někam do inzerce a čekal až se mu někdo ozve… No ne? Pokud je něčeho nedostatek, znamená to v lidské mluvě že to prostě není. Ne že se to někde válí. Tomu se pak říká dostatek.

                19. Uvedu příklad s Nissan Leaf 2.generace 40 kWh baterka. V
                  Uvedu příklad s Nissan Leaf 2.generace 40 kWh baterka. V Brně měli loni kousek jako předváděčku už od jara, inzerovali ho, ale datum odběru byl říjen. A na objednaná auta se samozřejmě dlouho čekalo. Protože nestíhali vyrábět. Předpokládám, že u Tesel je to podobné.

          1. Realističtější odhad je o rok posunutý, nějak
            Realističtější odhad je o rok posunutý, nějak takto:
            2019 – 360 tisíc; 2020 – 550 tisíc; 2021 – 800 tisíc; 2022 – 1 milion
            Volkswagen si pěkně nechal ujet vlak a bude potřebovat zdvojnásobení produkce každý rok, aby se vůbec přiblížil:
            2019 – 80 tisíc; 2020 – 150 tisíc; 2021 – 300 tisíc; 2022 – 500 tisíc

      2. Taky se na to těším, ale aby to byli aspoň nějaký
        Taky se na to těším, ale aby to byli aspoň nějaký rozumný elektroauta a ne je nějaký polozkriplenosti ve stylu aby se elektrický vlk nažral a spalovací koza zůstala celá viz menší než větší dojezd, rapidgate, vysoká spotřeba, pomalé nabíjení, předokolky, společná platforma se spalovákama, tepelný čerpadlo jen za příplatek apod. vychytávky.

          1. A to já se těším protože každej nahrazenej spalovák se
            A to já se těším protože každej nahrazenej spalovák se počítá.

            A zde je nástin z VW prezentace. Letos se v Evropě má prodat celkem 300 000 elektrických aut a přiští rok plánuje stejné množství dodat jenom sám VW koncern. Tak uvidíme jaká bude nakonec realita.
            https://twitter.com/auto_schmidt/status/1159195113945477121?s=21
            ukládám si do archívu pro pozdější posouzení 😀

            1. To by museli prodat ve druhém pololetí 3x tolik co v
              To by museli prodat ve druhém pololetí 3x tolik co v prvním, aby dali těch >100 tisíc BEV letos a příští rok >500 tisíc a z toho 300 tisíc v Evropě je snad ještě větší nesmysl. Sice mě to jejich chvástání štve, ale pokud vyrobí alespoň polovinu toho co slibují, tak to bude super.

Napsat komentář