Nejekologičtější auto: podle studie hybrid Toyota Prius

Aktuální studie GreenerCar umístila na první místo v žebříčku nejekologičtějších vozů hybridní automobil. Tento pohon si oblíbili zákazníci i carsharing společnosti.

Nezávislá výzkumná organizace ACEEE (American Council for an Energy-Efficient Economy) se ve své studii GreenerCar zaměřila na skutečný ekologický dopad vozidel na naši planetu. A možná překvapivě se na prvním místě neumístil elektromobil, ale vůz s hybridním pohonem. Vítězem se stala Toyota Prius.

Organizace ACCEE, zaměřující se na důsledky průmyslové produkce pro životní prostředí, analyzovala environmentální dopady automobilů. Ve výpočtech jsou zahrnuty emise z výroby auta i jeho používání po celou dobu jeho existence. Předmětem výpočtu jsou také procesy výroby, distribuce paliva, související náklady a údržba, a nakonec i procesy recyklace a likvidace vozidla.

Nejekologičtěším automobilem se stala poslední generace vozu Toyota Prius v plug-in hybridní verzi. Tento model se s počtem 71 bodů umístil na první příčce.  Na druhém místě skončily dva elektromobily se shodnými výsledky (Lexus RZ 300e a Mini Cooper SE, oba 67 bodů).

Do první desítky se ale dostaly i další tři hybridní modely Toyoty RAV4 Prime, Camry i Corolla, všechny modely jsou ve full-hybridním modelu. Kompletní žebříček GreenerCar je k dispozici zde.

Toyota stále šířeji spolupracuje s českými i mezinárodními firmami, jejichž vozové parky se tak plní auty s nejmodernějšími zejména hybridními technologiemi, a přispívají tak ke zlepšení ovzduší. Hybridní Toyoty se pak velmi dobře osvědčují i v provozu flotily sdílených aut. 

zdroj: tisková zpráva

14 Comments on “Nejekologičtější auto: podle studie hybrid Toyota Prius”

    1. Přesně tak opět jsi se ukázal jak lze manipulovat s informacema. Je to jen PR. Fiat nic takového nedělá. Napsal jen „že může“. Což není nic proti ničemu. Nicméně behna to přeloží jako že už to předělává.
      Za další jelikož je to už Stelantis který momentálně plánuje menší auta tak se jen chová ekonomicky aby si připravil půdu pro své menší elektrická auta.
      Všechno se dá vykládat různé stačí pozměnit slovíčko.

      1. Výroba 500e byla koncipována na tři směny. Vyráběla se ale jen na dvě směny, od února na jednu směnu a v březnu se výroba zastavila úplně. Prodeje dvě dekády staré spalovací pětistovky rostou.

        hxxps://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-extends-slowdown-turin-plant-due-weak-demand-2024-03-06/

        Klidně si něco nalhávej dál, mě to je jedno.

          1. Fial 500e je nepovedený eletromobil. Je to klasická ukázka toho, jak enropské automobilky zoufale neumí dělat BEV. Problém je pořád stejný. Nemají vlastní výrobu baterek, často nemají ani vlastní vývoj elektromobilů, neumí dobře battery a termo management a neumí ani auto celkově koncipovat tak, aby mělo dost malou spotřebu a tím i přijatelný dojezd.

  1. Bez znalosti metodologie je tahle studie bezcenná. Bodový systém je také dost podezřelý, protože stačí jednoduše dát něčemu větší počet bodů (vyšší koeficient) a něčemu zase menší a vyjde to, jak je potřeba. Hybribní vozy jsou obecně velmi drahé na výrobu a neekologické – potřebují hodně surovin. Kromě toho mají časté poruchy a potřebují často servisní zásahy.

  2. Nevím nějaká divná studie. Za prvé je to jen pro auta v prodeji v USA.
    No dobrá vítěze jim ještě možná odpustím. Ale musel jsem skrolovat pár stránek až jsem se dostal k nějakému nejaponskemu a nekorejskému autu. Mini Cooper je evidentně nějaká záměrná anomálie. Ale Lexus RZ 300e EV a Toyota bZ4X jsou v podstatě stejná auta. proč mají 1 bod rozdílu a přitom Lexus má lepší score? Proč pak všechna EV od VW mají stejný počet bodů?
    Jako fakt ten žrout Lexus RZ 300e dovezený z japonska je lepší než Tesla model Y vyrobená v USA? Je to divný. Pak vememe korejská vs korejská auta – proč Kia EV6 je lepší než Niro Electric – to nějak postrádá logiku.

    1. Přesně. Taky jsem se díval a v seznamu samej Japonec.
      Ono si můžou s hodnocením dělat co chtějí, protože každému autu dávají skóre 😄.
      Ani ty ceny moc neodpovídají. Jako tvrdit že mini cooper se se prodává za 30 000 dolarů? Tomu opravdu nevěřím. A ještě se jim tam nějak dostal dopředu.
      Kam se ztratilo BMW i3 které podle vyjádření bylo vyrobeno od začátku ekologicky a to včetně použitých materiálů. Které má navíc malou baterii. Tedy první verze měli malou baterii skoro stejně velkou jako ten plugin hybrid tudíž co2 spojené s výrobou baterie nemůže hrát velkou roli. Kde jsou trojcata? Velice malá elektrická auta, která mají malou baterii?
      Ale asi berou jen nová auta.
      No prostě nevěřím tomu. Podívám se co napsali do metodiky.
      Ale fyzikální zákony prostě změnit nejde zatím.

Napsat komentář