Nástupce Nissanu Micra bude elektromobil podobný Renaultu 5

Nástupce Nissanu Micra bude postaven na nové platformě CMF B-EV Alliance. Navržen v Nissanu, plánovaná je výroba v závodě Renault ElectriCity ve Francii.

Společnost Nissan oznámila příchod nového kompaktního elektromobilu na evropské trhy. Nový vůz, jehož výroba je plánována v centru Renault ElectriCity ve Francii, nahradí ikonický Nissan Micra a stane se základním modelem v nabídce značky Nissan.

Evropský region již nyní hraje klíčovou roli v elektrifikaci v rámci vize Ambition 2030 společnosti Nissan a brzy se zde objeví nová vozidla a technologie, včetně nového modelu Nissan Ariya, nového crossoveru na elektrický pohon a technologie e-POWER společnosti Nissan, která se v Evropě objeví v nových modelech Qashqai a X-Trail.

Renault, Nissan a Mitsubishi chtějí hrát na světovém elektromobilním trhu důležitou roli. Samostatně to už ale nepůjde. foto: Renault-Nissan-Mitsubishi

Nový malý elektromobil tuto budoucí modelovou řadu dále rozšíří. Tento vůz, který byl dnes oznámen jako součást nového plánu Aliance 2030, byl navržen společností Nissan a zkonstruován a vyroben společností Renault na platformě Aliance CMF B-EV (podobně jako plánovaný Renault 5). Aliance 2030 je společný plán, který vyhlásily společnosti Renault, Nissan a Mitsubishi Motors a který se zaměřuje na elektromobily a propojenou mobilitu.

SOUVISEJÍCÍ: Nissan chce být znovu vedoucím hráčem v elektromobilitě

Dnes oznámený elektromobil doplňuje portfolio vozů Nissan vyráběných společností Renault ve Francii, které zahrnuje portfolio lehkých užitkových vozů Nissan, zejména nový Nissan Townstar, který na pozici malé elektrické dodávky Nissan nahrazuje model Nissan e-NV200. Další informace o produktu, včetně jeho pojmenování, načasování uvedení na trh a technických detailů, budou včas zveřejněny.

Aliance 2030

  • Plán do roku 2030 se zaměřuje na čistě elektrická vozidla a propojenou mobilitu.
  • Cílem je zvýšit využívání společných platforem, v roce 2026 až z 80%.
  • Mitsubishi Motors posílí svou přítomnost v Evropě dvěma novými modely na bázi bestsellerů Renault.
  • V příštích pěti letech investuje 23 miliard eur na podporu své ofenzivní strategie v oblasti elektrifikace.
  • S 35 novými elektromobily v roce 2030 navrhuje největší celosvětovou nabídku elektromobilů založenou na pěti běžných platformách elektromobilů.
  • Nissan představuje zcela nový elektromobil založený na platformě CMF-BEV Alliance, který v Evropě nahradí model Micra; výroba vozu je plánována v elektrickém průmyslovém centru Renault ElectriCity v severní Francii.
  • Posiluje společnou strategii v oblasti baterií, jejímž cílem je zajistit globální výrobní kapacitu 220 GWh do roku 2030.
  • Společnost Nissan povede vývoj průlomové technologie baterií v pevné fázi, která bude přínosem pro všechny členy aliance.
  • Renault povede vývoj společné centralizované elektrické a elektronické architektury a do roku 2025 uvede na trh první plně softwarově definované vozidlo.

Členové Aliance vyvinuli metodiku „inteligentní diferenciace“, která definuje požadovanou míru společné podobnosti pro každé vozidlo a zahrnuje několik parametrů možného sdružování, jako jsou platformy, výrobní závody, hnací ústrojí nebo segmenty vozidel. To je doplněno a rozšířeno o přísnější přístup k diferenciaci designu a horní části karoserie. Například společná platforma pro segment C a D ponese pět modelů tří značek Aliance (Nissan Qashqai a X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral a připravované sedmimístné SUV).

Posílením tohoto procesu členové Aliance v nadcházejících letech zvýší využívání společných platforem ze současných 60 % na více než 80 % ze svých 90 modelů v roce 2026. To umožní každé společnosti prohloubit zaměření na potřeby svých zákazníků, své nejlepší modely a hlavní trhy a zároveň rozšířit inovace napříč Aliancí, a to s nižšími náklady.

V rámci toho Mitsubishi Motors posílí svou přítomnost v Evropě dvěma novými modely, mezi nimiž bude i nový ASX vycházející z bestsellerů značky Renault.  Aliance v příštích pěti letech urychlí investice do elektrifikace o celkem 23 miliard eur, což povede k 35 novým modelům elektromobilů do roku 2030. 90 % těchto modelů bude založeno na pěti společných platformách pro elektromobily, které pokrývají většinu trhů ve všech hlavních regionech:

  • Základem nového modelu Dacia Spring je platforma CMF-AEV, která je cenově nejdostupnější na světě.
  • Rodina platforem KEI-EV (mini vozidlo) pro ultrakompaktní elektromobily. 
  • Rodina platforem LCV-EV Family pro profesionální zákazníky jako základ pro Renault Kangoo a Nissan Townstar. 
  • CMF-EV, globální flexibilní platforma pro elektromobily. Na silnicích se objeví již za několik týdnů jako základ pro crossover Nissan Ariya EV a Renault Megane E-Tech Electric. Platforma CMF-EV je díky svým technologickým inovacím a potenciálu, který nabízí její modularita, pro partnery Aliance referenční platformou pro novou generaci elektromobilů. Platforma byla vytvořena za účelem integrace a optimalizace všech prvků specifických pro 100% elektrické hnací ústrojí, které obsahuje nový motor a ultratenkou baterii.  Do roku 2030 bude na platformě CMF-EV založeno více než 15 modelů, přičemž ročně se na této platformě vyrobí až 1,5 milionu vozů.

Platforma CMF-BEV bude uvedena na trh v roce 2024. Poskytuje dojezd až 400 km; jeho aerodynamické vlastnosti jsou vynikající a pomáhají snížit náklady o 33 % a spotřebu energie o více než 10 % ve srovnání se současným Renault Zoe.

Bude základem pro 250 000 vozidel ročně pod značkami Renault, Alpine a Nissan. Mezi těmito vozy jsou Renault R5 a nový kompaktní elektromobil, který nahradí Nissan Micra. Nový model, který navrhl Nissan a zkonstruoval Renault, se má vyrábět v Renault ElectriCity: elektrickém průmyslovém centru v severní Francii.

Aliance chce mít do roku 2030 v klíčových výrobních závodech po celém světě k dispozici celkem 220 GWh kapacity pro výrobu baterií pro elektromobily. Kromě toho sdílí Aliance společnou vizi technologie baterií s pevným elektrolytem (ASSB). Cílem je masově vyrábět ASSB do poloviny roku 2028 a v budoucnu dosáhnout nákladové parity s vozidly s vnitřním pohonem dalším snížením nákladů na 65 USD za kWh, což urychlí celosvětový přechod na elektromobily.

zdroj: tisková zpráva

12 komentářů u “Nástupce Nissanu Micra bude elektromobil podobný Renaultu 5”

  1. Nase ceske ceny elektriny si nenechame rozvracet. Tak pravil CEZ a otocil cudlikem u fazovych trafo s Nemeckem. Vysledek je, ze cena v CR je 1,75 ceny v DE. Bravo, konecne muzeme byt hrdi na nasi energetiku. Uplne stejne hrdi jako na CZK. Neprinasi to nic dobreho, ale ….
    Edit. Ale jsme na tom lepe nez jaderna Francie, tam je 3x draz.

      1. Electricitymap.org to tak uvadi. Jinak udajne vyhodna smlouva Madarska s ruskem asi tak vyhodna nebude, protoze maji drazsi elektrinu nez CR. Jeste co je zajimavy fakt, je ze z CR vyvazime do DE elektrinu. Kdyz vyvazime na trh s nizsi cenou nez mame zde, tak to musi znamenat, ze nas CEZ nehorazde okrada. Cesko je opet specificky stat, obcane jsou oblbovani na entou a jeste tomu tleskaji.

      1. Ja pisu o cene silove elektriny. Musite porovnavat porovnatelne. A porovnejte poplatek za jistic v DE a v Cezku. Cezky poplatek je mnohem vyssi, protoze se to elektricke mafii vic hodi. Kdo zaplati velkou cast ceny za elektrinu v pevnem poplatku a nizkou cenu ve variabilnim, ten ma mensi motivaci vyrabet vlastni elektrinu v FVE. Protoze usetri jen tu variabilni cast. Pausal zaplati vzdy stejny.

        1. Tak přesně stejně vidím tu strategii s paušálem.A vážně funguje, jako každá špína… Čím dál častěji chce odemne někdo poradit o fotovoltaice s akumulací… Dost se pak diví, když jim vysvětluju, že se jim to vyplatí jen když se úplně odstřihnout, nebo si nechají jen ten nejmenší odběr… Trochu je odrazuju 😐, ale vím že většina z lidí se nechce energetikou zabývat, natož prodělávat… Potřebujeme velký pokles cen baterií pro masivní rozšíření fotovoltaiky na střechy+ akumulaci. A elektromobily samozřejmě… Ale jsem optimista- šmejdům se nepodaří brzdit pokrok a energetickou svobodu dlouhodobě…

        2. No právě! Proč je silová elektřina v DE levnější než v ČR, ale pro odběratele je cena vyšší? To znamená, že německý distributor odírá zákazníka mnohem více než ten český, ne?

          Koukal jsem do minulé faktury. Spotřebu mám 497 kWh, cenu za kWh kolem 0,32 eur/kWh a faktura je na 302 eur. To znamená, že cca. polovina jde na fixní část – měsíčně 12 eur. Jasně, je to kvůli malému odběru (topí se topným olejem).

          V ČR mám spotřebu asi 3600 kWh ročně, platba celkově cca. 20 tisíc a za silovou elektřinu, distribuci a OZE je to cca. 18 tisíc 🙂 Takže ne, nezaplatím „velkou cast ceny za elektrinu v pevnem poplatku a nizkou cenu ve variabilnim“ jak uvádíte.

Napsat komentář