Nissan Ariya: baterie 90 kWh, CCS, dojezd 500 km, na trhu v druhé polovině 2021

elektromobil Nissan Ariya

Krátce po odhalení BMW iX3 představil také Nissan svůj nový elektromobil, model Ariya. Na trh přijde ve druhé polovině příštího roku s dojezdem až 500 km.

Nissan Ariya má cenovku a specifikace, které by mohly pomoct vrátit Nissan na elektromobilní výsluní. Jenže auto půjde na trh nejdříve v polovině příštího roku doma v Japonsku a až později v USA a Evropě. Do té doby začne Tesla vyrábět a prodávat elektromobily Tesla Model Y také v Evropě a stovky tisíc už jich bude mít na silnicích v USA.
foto: Nissan

Elektromobil Nissan Ariya je další plně elektrický crossover/malé SUV na už tak zahušťujícím se trhu. Novinka byla představena v centrále Nissanu v Jokohamě.

V nabídce bude několik verzí. Nejnižší s 65 kWh baterií (63 kWh využitelných) s pohonem zadní nápravy ujede na jedno nabití až 360 km a nabídne výkon 160 kW.

Nissan Ariya zaujme povedeným, mírně futuristickým designem

Nissan Ariya zaujme povedeným, mírně futuristickým designem
foto: Nissan

Dojezd až 500 km nabídne verze Nissanu Ariya s 90 kWh baterií (87 kWh využitelných) a výkonem 245 kW. Obě tato auta se budou prodávat také s pohonem všech čtyř kol e-4orce, ale mírně nižším dojezdem.

Nakonec se bude nabízet také Nissan Ariya e-4orce 87kWh Performance s výkonem 290 kW a dojezdem 400 km. Ta zvládne zrychlení 0-100 km/h během 5,1 sekundy, tedy rychleji, než např. Porsche Macan.

Interiér elektromobilu Nissan Ariya minimalizuje počet fyzických tlačítek, ale přesto jich tam stále několik najdeme.

Interiér elektromobilu Nissan Ariya minimalizuje počet fyzických tlačítek, ale přesto jich tam stále několik najdeme – především na volantu. Na středové konzoli jsou dotykové plošky pro ovládání klimatizace.
foto: Nissan

Nižší verze Ariya budou vybaveny 7,4kW palubní nabíječkou, vyšší pak dokonce 22kW palubní nabíječkou! Rychlonabíjení zvládne Ariya až 130 kW. Nově bude rychlonabíjecím standardem Nissanu v Evropě CCS! Tažné zařízení utáhne přívěs až o hmotnosti 1500 kg.

Podobně jako elektromobily Tesla, také Nissan Ariya bude umět přijímat OTA updaty, takže návštěvy servisu nebudou muset být tak časté. Auto zvládne rozpoznávat hlas, podobně jako třeba Amazon Alexa (jde ale o nativní řešení Nissan).

Nissan Ariya

Nissan Ariya
foto: Nissan

Auto bude vybaveno také systémem poloautonomního řízení Nissan ProPilot Assist 2.0, HUD displejem a 12,3″ displejem na středové konzoli. Objem zavazadlového prostoru má být 466 litrů.

Samozřejmostí je už dnes podpora Apple CarPlay a Android Auto. Cena elektromobilu Nissan Ariya bude začínat v přepočtu kolem milionu korun.

tisková zpráva

36 komentářů u “Nissan Ariya: baterie 90 kWh, CCS, dojezd 500 km, na trhu v druhé polovině 2021”

  1. Za mě:
    1) Strašlivý vzhled
    Jak může designer udělat

    Za mě:
    1) Strašlivý vzhled
    Jak může designer udělat předek i zadek ostře řezaný a mezi to zasadit takové vybouleniny jako jsou na předních a zadních dveřích??? Tomu, kdo to má na svědomí, bych s chutí dal facku, ale manažerům Nissanu se to podle fotek na insideevs.com evidentně líbí, když mají úsměvy od ucha k uchu jako kdyby jim před ksichtem vybuchl granát. Nakonec mají to v „popisu práce“, takže čemu se divím.

    2) Frunk vs. nabíjecí konektor
    K čemu frunk (který by byl dobrý, pokud by nabíjecí konektor byl vpředu), když to zprasili tím, že nabíjecí konektor dali za pravé přední kolo? A je úplně jedno, jestli je to Chademo nebo CCS – to umístění je úplně nejhorší ze všech možných. Hyundai, Kia a doteď i Nissan – vpředu, pro mě ideální poloha. Tesla, VW a spousta dalších vzadu – no dobrá, dokázal bych si na to zvyknout. Ale za předním kolem??? To je nejhorší možné řešení. Včera jsem se potkal v Brně na DC s pánem s Jaguarem i-Pace. Před nabíječkou 2 příčná nabíjecí místa… a on stál kolmo k nim, aby mu dosáhl kabel. Strašné!!!

    Toto má pomoct vrátit Nissan na elektromobilní výsluní? Po všech těch průserech v poslední době, napřed s šílenou obchodní politikou (marže atd.), pak s dovozcem náhradních dílů a nakonec se změnou importéra pro Evropu a vším, co s tím souvisí. Zlatý časy za Ghosna, ať byl jaký byl.

    Mně osobně připadá, že Nissan se v poslední době ocitl na šikmé ploše a nemůže se vyhrabat zpět. A Ariya to podle mě nezachrání. Ale třeba se mýlím.

  2. Stale nechapu, proc ma mit ctyrkolka kratsi dojezd jak
    Stale nechapu, proc ma mit ctyrkolka kratsi dojezd jak zadokolka. Vzdyt u te ctyrkolky lze docilit efektu dvoustupnove prevodovky. Samozrejme nejsem vubec znaly (PeaK me jiste opravi), ale z laickeho pohledu bych to videl na synchronni motor na predni naprave s velkym prevodovym pomerem pro stalou jizdu, k tomu by se v pripade potreb (rozjezdy, predjizdeni s vyssim pozadovanym vykonem) pripojoval zadni asynchronni s mensim rpevodovym pomerem. Proc takto? Z meho pohledu ma pohon zadni napravy mensi sklony k prokluzu a proto bych tam daval ten s vyssim kroutakem. S timto typem zapojeni by musel byt dojezd vyssi jak u dvoukolky a to predevsim ve vyssich (dalnicnich) rychlostech.
    Ta promacklina na boku mi prijde, jako by auto bylo po bouracce. 🙂

  3. Mě se to líbí jak vzhledově tak i parametricky. Splňuje
    Mě se to líbí jak vzhledově tak i parametricky. Splňuje je to spousty kolonek, které by od toho člověk očekával, hlavně zadní náhon. Pokud tomu bude i v reálu a nebude to opět trpět na legendeární Rapidgejt a rychlou degradaci baterie tak to bude fajn auto, teda kromě toho že to je SUV almara.

    Videjko
    https://youtu.be/g3jVyHI8O84

    Tahle mě vypadat ten bavorák iX3 a ne ta historická nemastná neslaná předpotopnost co udělalili.

    1. Prý dá 800 km za 8 hodin (předpokládám nejvyšší verze
      Prý dá 800 km za 8 hodin (předpokládám nejvyšší verze a s plným nabitím na začátku).
      Ale ta cena… Základní verze ~360 km dojezd (a doufejme, že nemyslí v tom japonském cyklu) za $40000 na konci 2021 vs. za pár měsíců dostupná TMY RWD s dojezdem ~510 km za ~$45000.
      Vyšší verze Ariya AWD dojezd 480 km za $50000 vs. již dlouho dostupná TMY AWD za $50000. Řekl bych velmi snadná volba, ale pár Američanů se určitě naláká na $7500 daňové úlevy.

      1. Díky a díky. Škoda.
        Takže velezkušená automobilka ze

        Díky a díky. Škoda.

        Takže velezkušená automobilka ze skoro největšího koncernu není schopná ani po letech masové výroby EV vytvořit u nového modelu místo pro frunk a vymlouvá se že nenašla jiné místo pro agregáty a naprostej začátečník v oboru Tesla vyrábí nemlich to samý auto s relativně obřím frunkem a žádnej z agregátů jí v autě nechybí??? No tak to je teda velká neschopnost dinosaurů. Té někde na na úrovni 2. ligy z 3. světa. Víte, prostě to nedokážeme tak to neděláme… Lol.

        1. Zrovna frunk já osobně neberu jako zásadní položku u
          Zrovna frunk já osobně neberu jako zásadní položku u elektromobilu. Jeho praktické využití vidím hlavně v dočasném ukládání nekonečného množství redukcí a kabelů, kde tyto pak neobtěžují volným pohozením v trunku a není třeba vyrovnat na silnici celý náklad, když jsou uloženy pod podlahou trunku.

          Nicméně do budoucna se věřím nutnosti vožení redukcí a kabelů zbavíme na tolik, že i kabel s ICCB se bude vytahovat podobně často jako rezerva, tedy mu pod pod podlahou trunku bude dobře.

    1. No opravdu, dnes zamrzlo peklo 🙂 V Japonsku určitě
      No opravdu, dnes zamrzlo peklo 🙂 V Japonsku určitě zůstane CHAdeMO, akorát je smutné že zde do vozu nejspíše nedostanete více než 80kW (200A CHAdeMO @ 400V baterie). Pochybuji, že by do té doby CHAdeMO dodalo >200A kabely, nebo že by se dokonce objevily první Chao-Ji stanice a Nissan ve voze umístil tuto novou zásuvku a k vozu dodával redukci na původní CHAdeMO.

  4. Ta cena zní trochu neuvěřitelně, ale Leaf byl vždy
    Ta cena zní trochu neuvěřitelně, ale Leaf byl vždy cenové zajímavý i když technologicky nic moc, samozřejmě 4×4 v plné výbavě a větší baterií bude tak za 1.4 mil. No jen doufám, že konečně budou mít baterie dokonalý tepelný management.

      1. To jsem četl, kapalinou chlazená, ale problém byl i v
        To jsem četl, kapalinou chlazená, ale problém byl i v zimě, tedy předpokládám i kapalinou či jiným způsobem ohřívané. Cena 1 mil. u aut s baterií nad 60 kWh je dobrá a patří k těm nižším, u Kia nebo Hyundai je standardní cena 1.1 mil. a výše.

                1. S cenami to tak bolo aj pri „nabehu“ mobilov. Cena dlho
                  S cenami to tak bolo aj pri „nabehu“ mobilov. Cena dlho rovnaka, len sa zlepsovali parametre.

                  Az ked sa dostali parametre na urcitu uroven, tak sa zacali objavovat „low cost“ mobily. A potom uz zacali byt aj varianty s dobrymi / premiovymi parametrami za nizke / prijatelne ceny.

                  Tak to ocakavam aj pri EV 😉

                2. Co se týká aut, vše je už myslím zvládnuto desítky let,
                  Co se týká aut, vše je už myslím zvládnuto desítky let, jen se používají čím dál horší komponenty. Cena BEV je jen otázkou ceny baterie nebo řekněme energie, protože baterie mají svá fyzická omezení a často tvoří 40% ceny auta. Dovedu si představit, že přijde na řadu levnější systém pronájmů baterií a časem i jiný zdroj el. energie, který bude výrazně menší, lehčí, levnější a výkonnější.

          1. No to jsem zvědav v době, kdy je v USA rekordní
            No to jsem zvědav v době, kdy je v USA rekordní nezaměstnanost a banky jsou ve stavu jako před krizí v roce 2008. Vše se ovšem zatím kryje masivním tisknutím peněz, což se v budoucnu projeví jako katastrofa u takto rekordně zadluženého státu.

                1. A nejhůř na tom tradičně bude naše úžasná
                  A nejhůř na tom tradičně bude naše úžasná protikrizová koruna.

Napsat komentář