Japonská automobilka Mitsubishi přišla s nápadem využívat uloženou elektrickou energii v bateriích elektromobilu i-MiEV k napájení domácích spotřebičů jako je lednička, pračka nebo elektrický vařič. Zdánlivě neobvyklé oznámení nabývá smyslu, jestliže si vzpomenete na nedávné tragické události, ke kterým došlo v důsledku zemětřesení a vln tsunami.
foto: mitsubishi-motors.cz
Březnová katastrofální situace v Japonsku vedla v postižené oblasti mimo jiné i k dlouhodobému výpadku elektřiny. Podle japonského deníku Daily Yomiuri vzniklá situace přivedla vlastníky elektromobilů k myšlence využívat v případě „blackoutu“ energii uloženou v jejich elektromobilech.
Elektrické auto Mitsubishi iMiEV už v 15 zemích Evropy
Zemětřešení v Japonsku: Toyota, Honda, Nissan i další přerušily výrobu
Baterie z Chevroletu Volt půjde využít v inteligentních sítích
Japonský tisk také poukázal na využívání několika desítek elektromobilů i-MiEV v poničeném území východního Japonska, které pomáhají zajistit důležité dopravní spojení.
Novinové články vyzdvihávají jejich důležitou roli v obnovovacích procesech, neboť dodávky elektřiny byly v mnoha oblastech velmi rychle obnoveny, avšak zásoby benzínu a nafty jsou stále na nízké úrovni. Proto hrají elektromobily velmi důležitou úlohu v distribuci potravin, zdravotnického materiálu a při přepravě lékařů a záchranářů.
V současné době jsou elektromobily i-MiEV schopné nabít mobilní telefon nebo přes adaptér zastrčený do zapalovače cigaret napájet notebook. Nicméně není zatím možné napájet běžné domácí spotřebiče v domě.
To by se však brzy mělo změnit. Společnost Mitsubishi totiž oznámila, že během letošního roku představí zařízení, které elektromobil přemění na v Japonsku běžnou 100V elektrickou zástrčku a poskytne tak v případě výpadku elektrického proudu možnost používat i nadále domácí elektrospotřebiče.
Baterie použitá v elektromobilech Mitsubishi i-MiEV s kapacitou 16 kWh by měla mít dost energie na to, aby napájela průměrný rodinný dům déle než jeden den.
Výroba vodíku, jeho
Výroba vodíku, jeho skladování, a výroba palivových článků je zbytečně drahá sranda…
To si ešte počkáte, tie
To si ešte počkáte, tie palivové články sú dosť mastná záležitosť. Snáď, keď sa podarí vyvinúť konštrukciu z menej drahých materiálov.
Počul som ale, že armáda nejaké palivové články používala na napájanie poľných nemocníc…
Na druhej strane, najprv musím vyrobiť vodík, potom ho premeniť na el. energiu a potom na nejakú pohybovú energiu…
No neviem, či to stojí za to, lebo pri každej premene energie klesá účinnosť.
V tomhle směru se mi do
V tomhle směru se mi do budoucna jako lepší jeví vodíková auta s palivovým článkem, která mohou být plnohodnotnou elektrocentrálou velkého výkonu v řádu desítek kilowatt. Ideálně ve spojení s domácí fotovoltaickou výrobnou vodíku.