Mitsubishi ve Spojených Státech otevřelo solární dobíjecí stanici pro elektromobily. Nová dobíječka stojí ve městě Cypress v Kalifornii, u hlavního sídla tamní pobočky Mitsubishi Motors. Je složena z 96 solárních panelů o výkonu 175 W.
foto: Mitsubishi
Nová solární dobíjecí stanice má být doplňkovým produktem chystaného elektromobilu Mitsubishi i, který do amerických showroomů dorazí letos v listopadu. Prodávat se ale bude až začátkem roku 2012 jako hlavní konkurence pro elektrické auto Nissan Leaf.
Solární nabíjecí stanice inspirovaná přírodou
Solární nabíječka a zároveň parkovací místo využívá speciální bezolovnaté solární panely s vysokou účinností. Najednou dokáže dobíjet až čtyři auta, a to ve třech různých módech nabíjení.
Úroveň 1 nabízí v USA běžných 110 V a elektromobil Mitsubishi i tak dobijete za nepříliš přesvedčivých 22 hodin. Dobíjení úrovně 2 už je 220V a dobijete jím auto za šest hodin. Dobíjení úrovně tři je rychlodobíjení CHAdeMO, které dokáže dobít baterii na 80 % kapacity za 25 minut.
No možná neumíš
No možná neumíš násobit, ale máš pravdu. Ono třeba v našich podmínkách v zimě je to nepoužitelný. 8 panelů o výkonu 230 Wp vyrábělo když jsem se byl podívat na testovací elektrárnu celkem asi 40 watů. když si vezmeš že špičkovej výkon je 1,7 kW a ono to vyrobí tak málo, tak to ty auta nikdy nenabije…
175 W?
Není to nějak
175 W?
Není to nějak málo? Aby to dobylo 4 auta?
To bude výkon jednoho
To bude výkon jednoho panelu z těch 96.
No právě i to je ale
No právě i to je ale málo. Pokud se tam elektřina někde neukládá …
A to ještě těch 175W bude Wp, tedy možná špičkový výkon, který jen tak nelze dosáhnout.
Takže 96 x 175 je 1440 W. Děleno 4 auty je 360W na jedno auto. Pokud tam budou ty iONy, které tam stojí 4.
Takže iON s 360W nabijete za 44 hodin a den má 24 hodin a co noc kdy nesvítí?
A kde potom vezmou elektřinu na to rychlodobíjení?
96x175W je skoro 17kW.
96x175W je skoro 17kW.
Dík. To není možný já
Dík. To není možný já už neumím ani násobit. Tak to je OK.