„Exkluzivní design, největší možný komfort a úžasné inovace – to je nový Mercedes-Benz třídy S.“ Němci prostě vědí jak zapůsobit. Inženýři však podle tiskové zprávy nepracovali jen na pohodlí řidiče a pasažérů, ale mákli si také na pohonném systému. Nový Mercedes-Benz S 400 Hybrid je proto prvním hybridním automobilem na trhu, který využívá lithium-iontové baterie. Konkrétně jde o 32článkovou, 120V baterii o kapacitě 0,9 Ah, zhruba o velikosti krabice od bot.
Zároveň se díky tomu stává nejekonomičtějším luxusním saloonem vybaveným benzinovým motorem. Jako hlavní pohonné ústrojí slouží automobilu vylepšený motor šestiválec, který v kombinaci s hybridním pohonem dává kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km při emisích 186 g/km. Kombinovaný výkon je 299 koní a maximální točivý moment 385 Nm. Z nuly na stovku novinka zrychlí během 7,2 sekund.
Konstruktérům se podařilo využít mimo jiné funkce Stop&Start, takže motor se zastaví kdykoliv není třeba. Během brzdění je kinetická energie rekuperována a uložena zpět do baterií a opět využita například při akceleraci skrze malý elektromotor o výkonu 20 koní. Jedná se tedy o „mírný“ („mild“) hybrid, podobně jako jsou hybridy značky Honda s jejich pohonem IMA.
Během vývoje automobilu se konstruktéři zaměřili nejen na ekologický provoz, ale také mnoho souvisejících procesů už od vzniku automobilu. Vznikl tak detailní dokument o celém životním cyklu automobilu, který lze najít na webu automobilky.
V porovnání s benzinovým modelem produkuje S 400 Hybrid o 18% méně emisí CO2, bereme-li v potaz produkci a najetí 300 000 km. V závěru životního cyklu automobilu se počítá s recyklací některých částí, jmenovitě například li-ion baterií. Celkem 21,2 kg součástí je vyrobeno z recyklovaných materiálů a dalších 43 kg z přírodních materiálů.
Automobilka přiznává, že jde teprve o první krok k hybridizaci jejích sedanů. Mercedes-Benz S 400 Hybrid má jít do prodeje během letošního září za cenu kolem 2 300 000 Kč. „Ach bože, proč mi nekoupíš Mercedes-Benz?“ zpívala Janis Joplin už v 70. letech v písni prostě nazvané Mercedes-Benz. Ta cena by mohla být docela pádný důvod…
Baterie 0,9 Ah? Není to
Baterie 0,9 Ah? Není to nějak málo? I úplně běžná 12V olověná autobaterie má minimálně 45 Ah, což je přibližně pětkrát víc než tahle novinka. A to to má být na rozměry ještě větší? Neudělali někde soudruzi z NDR chybu?
Nezabúdajte, že je to 120V
Nezabúdajte, že je to 120V sústava. Určite nepôjde o hybrid s čisto elektrickým modom, pretože na túto batériu by to neušlo ani kilometer. Dá sa povedať, že to bude niečo ako systém IMA od Hondy, kedy elektromotor len pomáha pri zrýchlení. Po zbytok jazdy sa len dobíja.
120V jsem samozřejmě
120V jsem samozřejmě počítal, ono to bude ale v něčem jiném – v jiných článcích na webu se píše, že baterie má 0,7 kWh, čili asi 5,5 Ah – a to už běžné autobaterii docela odpovídá. Vzhledem k tomu, že se tam píše i o tom, že ta Li-Ion baterie je umístěná právě na místě standardní autobaterie, takže jí velikostí odpovídá, tak celý zázrak spočívá vlastně jen v předělání olověné baterie na lithiovou. Nepřijde mi to jako taková výhra, když se tím žádný zásadní nárůst kapacity nezíská a ještě se to musí chladit.
ten náš údaj 0,9 Ah
ten náš údaj 0,9 Ah pochází ze článku magazínu MotorTrend. faktem je, že má jít o mild hybrid, tedy takový, který skutečně využívá práce elektromotoru pouze v krátkých několikasekundových intervalech při rozjezdu a jinak se baterie dobíjí.
Díky za odkaz na zdroj,
Díky za odkaz na zdroj, připadá mi ale pravděpodobnější, že baterie bude zhruba stejně silná jako běžná autobaterie, než že bude pětkrát slabší. Údaj 0,7 kWh je například zde:
http://www.hybridcars.com