Terénní vůz Mercedes-Benz třídy G, jehož výroba trvá již více než 30 let, určitě nepatří k nejšetrnějším autům na světě. Po odchodu Hummeru dokonce G-Wagen patří na trhu k vozidlům s největší spotřebou a emisní zátěží. A tak se nizozemská společnost e-Traction pustila do projektu, jehož cílem bylo Mercedes G zapůjčený nizozemskou armádou přestavět na elektromobil G-Electric.
foto: e-Traction
Přestavba již existující platformy na elektrické vozidlo je náročná, ale jakmile se všechny překážky podařilo překonat, mohli Nizozemci začít oslavovat a pyšnit se tím, že sestrojili nejtěžší plně elektrické auto na světě, poněvadž G-Electric váží rovných 2,75 tuny.
Kvůli vysokému podvozku jsou 25kWh lithium-iontové baterie uloženy v prostoru pro cestující. Původní motor byl zcela vyjmut, což ponechává pod kapotou prázdný prostor, který může být v budoucnu využit pro pokusné testování vodíkových palivových článků nebo zapojení více baterií.
Interiér představuje jednoduchost. Běžné rysy jsou až na čalounění s Mercedesem G shodné. Zvenku je vozidlo velmi povědomé a také se téměř neliší od jiných Mercedesů třídy G. Konkrétně tato dvoudveřová varianta však představuje mnoho změn v hnacím ústrojí.
Přímý pohon kol obstarávají dva elektromotry, které přenášejí hnací sílu na zadní nápravu. Každý elektromotor má točivý moment 2500 Nm. Případné zájemce však možná zklameme tím, že G-Electric není na prodej. Tento vůz je určen jako výzkumný a pokusný pouze pro nizozemské ministerstvo obrany a armádu.
Přestože se ze strany společnosti e-Traction jedná o jednorázový projekt, obyčejný motorista by také nemusel v budoucnosti přijít zkrátka. V návaznosti na tento pilotní projekt s G-Electric společnost plánuje přestavět na hybridy dalších 25 osobních automobilů.
Mezi největší výhody Mercedesu G-Electric samozřejmě patří nulové emise, nízká spotřeba energie a spolehlivost dvou na sobě nezávislých trakčních systémů na jednom vozidle.
Myslím si, že do tak
Myslím si, že do tak těžkého auta mohli nasypat olověné baterie. Ony by celkovou hmotnost až tak neovlivnily 🙂
Takže 5000Nm? ;DD
Takže 5000Nm? ;DD