Mazda MX-30: chudý příbuzný, nebo výhodná koupě?

Japonská Mazda rozjela výrobu nového elektromobilu Mazda MX-30. Objednávat můžete už teď i v Česku.

Tenhle elektromobil si nejspíš budou kupovat jen opravdoví fanoušci značky Mazda. Konkurence totiž za pár stovek tisíc navíc nabízí mnohem víc muziky.
foto: Mazda

Mazda vstupuje do světa elektromobility mezi posledními automobilkami. S vozem, který svými parametry dvakrát neoslní.

Elektromobil Mazda MX-30 nabízí baterii 35,5 kWh (32 kWh využitelných) pro reálný dojezd kolem 200 km. Takové specifikace by byly ucházející před pěti lety, ale ne v roce 2020.

Základní cena elektromobilu Mazda MX-30 ve verzi GT v Česku začíná na 854 900 Kč, což je pro takofou konfiguraci slušná cena. Verze GT Plus stojí 874 900 Kč, verze First Edition Modern Confidence pak 899 990 Kč. Rezervační poplatek je 26 000 Kč.

O pohon se stará elektromotor o výkonu 105 kW (355 V). Udávaná spotřeba je 19 kWh/100 km. Zrychlení 0-100 km/h zvládne MX-30 za 9,7 sekundy a max. rychlost je omezena 140 km/h. Rozměry auta jsou 4395 mm délky, 1795 mm šířky a 1570 mm výšky, rozvor činí 2655 mm.

Dojezd ve městě je udáván 262 km WLTP, kombinovaný pak 200 km. Rychlonabíjení zvládne auto až 50 kW, palubní nabíječka má výkon 6,6 kW.

tisková zpráva

24 Comments on “Mazda MX-30: chudý příbuzný, nebo výhodná koupě?”

  1. Nevim no, jako mi davalo celkem smysl to, jak to puvodne
    Nevim no, jako mi davalo celkem smysl to, jak to puvodne prezentovali. Ze to bude mit mensi baterku, kterou to bezpecne pokryje bezne denni jezdeni a bude pohanena primo elektromotorem (tj lepsi nez pluginy) a k tomu bude mit rangeextender, aby mela „neomezeny“ dojezd kdyz to bude potreba.
    Takhle je to akorat drahe EV s malym dojezdem 🙁

  2. Lze jednoduše shrnout, že Mazda říká – „400 stojí pohon
    Lze jednoduše shrnout, že Mazda říká – „400 stojí pohon ´jako eCitigo´ a 400 stojí větší karoserie?“ Nejlépe soudit, až člověk uvidí na vlatní oči, ale souhlasím s redakcí, že parametry na papíře jsou z doby před 5 lety, cena běžná až vyšší. Zdá se, jako by to Mazda s tou elektrickou budoucností myslela konzervativněji, než sama vydává další marketingová sdělení (viz ona el. nabídka do roku 2030). Slevy získají zejména z objemui -> když si zvolili parametricky průměrný pohon a hledí do velké budoucnosti, čekal bych přístup právě á lá eCitigo ve velmi atraktivní cenovce (třeba mínus 200-150 tisíc oproti té uvedené), tak by hned nahnali prodjení objem.

    1. Nechci ti brat iluze ale vzdhledem k tomu ze dobre navrzene EV
      Nechci ti brat iluze ale vzdhledem k tomu ze dobre navrzene EV maji v predni casti vozu mnohem vetsi deformacni zonu nez ICE, dopadnou takove testy opet ve prospech EV. Navic EV nejsou o tolik tezsi nez srovnatelne ICE. Jsou to casto jen procenta a samozrejme se najdou i ICE tezsi nez EV ( srovnatelne velke)

      1. Nechci vam brat iluze ale ta hmotnost v ramci dane tridy se
        Nechci vam brat iluze ale ta hmotnost v ramci dane tridy se lisi pomerne vyznamne 200-300kg (10-15%) a to se samozrejme promitne:
        1) Na hybnosti vozu
        2) Na dimenzovani deformacni zony (jeji tuhosti)

        To co je v predni deformacni zone (motor/prevodovka dejme tomu 200kg) se utrhne ze silentbloku a dale jiz neprenasi energii pres deformaci podelniku.

        Oprotitomu elektromobil pokud ma predni motor, ten je integrovany v predni napravnici a tvori tak prakticky neoddelitelny celek propojeny s podelnikem a omezuje jeho moznosti.

        No vsak uvidime, nejak to dopadne 🙂

        1. Cece ty z toho 400kg bloku co maji ICE vepredu snad udelas
          Cece ty z toho 400kg bloku co maji ICE vepredu snad udelas jeste vyhodu:) Ano samozrejme ze pri narazu se snazi auto poslat ten motor alespon do spodni vasti vozu a rozdrtit tak posadce nohy misto vnitrnosti. Nicmene EV toto resit nemusi, jelikoz svuj mnohem mensi/lehci motor nehraje pri narazu takovou roli a kdyby to snad byl problem muzou ho smerovat zrovna tak jak v ICE.
          Navic si uvedom ze spis nez nejakych par procent vahy je dulezite kde ta vaha na voze je. Jestli je v sakteboardove konstrukci v nejnizsim miste vozu kde pri kolizi nemuze napachat zadne skody nebo ji mas nasranou v predni casti vozu.
          Taky se zkus zamyslet proc maji ICE vozy casto tak dlouhou predni cast vozu, zatimco kdyz se podivas treba na TM3 je to pravy opak. Ano, duvod je presne ten ze ICE tam musi nasrat tu svoji kostku smrti a k tomu jeste dalsi deformacni zony.

          Jinak napr. TM3 je tezsi o 3.6% nez Audi A5

          Mas to marny, fyzika je jen jedna a muzes se hadat jak chces, ale EV maji v tomto smeru jen vyhody

            1. Tak narozdil od tebe umim aspon cist. Ten odkaz cos poslal
              Tak narozdil od tebe umim aspon cist. Ten odkaz cos poslal neni A5 ale A4, vzdy jasne pisou :
              Tested Model
              Audi A4 2.0 TDI S tronic, LHD

              Tady mas A5 specifikace

              https://cars.usnews.com/cars-trucks/compare?trims=13308-401451_13457-390428_13543-394823

              Tesla model 3 – 3838 lbs
              Audi A5 sportback 2.0 TFSI – 3704 lbs
              Rozdil 3.6%

              Uz se dal pls neztrapnuj

                1. Aha takze A4, A5 Coupe a A5 Sportback podle tebe vazi na
                  Aha takze A4, A5 Coupe a A5 Sportback podle tebe vazi na kilogram shodne? Jezis zapoj mozek, cumis o radek vedle, to je tam uvedeno pro vysledky ratingu a ne parametry vozu, kde je jasne uvedeno TESTED MODEL Audi A4 .

                  K te tvoji A5…. ty varinty co vazi 1735kg si asi radsi prehledl, co? 😀

                  Jinak nechci ti brat dalsi iluze ale TM3 standart Range vazi 1611kg, takze je jeste lehci nez vetsina variant A5….to uz dost nasere co. Ale chapu, vzit nejtezsi variantu Tesly a srovnavat ji s nejlehci od Audi je pro tebe zcela objektivni a korektni 😀

                  Ale jinak gratuluji, vubec si nepochopil pointu. Ja se tu vubec nehadam o tom ze sou snad EV v prumeru lehci nez ICE. Ale chapu ze to je jedine co ti v argumentaci zbylo, tu 400kg kostku se ti asi obhajit moc nepodarilo 🙂

    2. srazka bodu bude v tomto pripade vytecnej marketingovej tah
      srazka bodu bude v tomto pripade vytecnej marketingovej tah pro automobilky 😀 drtiva vetsina zakazniku hledi na bezpecnost ve svem aute a to ze druhe auto je na tom hur zajima predpokladam naproste minimum zakazniku

      znate nekdo nekoho kdo by si cilene vybral auto ktere je ohleduplne pri narazu k druhemu vozu? …….:D

      ja jsem mega sobec, me v prvni rade zajima bezpecnost mejch deti na zadnich sedackach, pak bezpecnost na prednich sedackach spolujezdce a ridice,….. a zbytek nesleduju vubec a pri vyberu auta je me to naprosto ukradene 8)

      1. Reknete mi, kolik lidi se vyzna v hodnoceni NCAP ? vetsina
        Reknete mi, kolik lidi se vyzna v hodnoceni NCAP ? vetsina lidi tak maximalne spocita hvezdicky (pokud vubec) 3,4,5. To ze nejake auto ztratilo hvezdicku za ochranu chodcu, nebo za ochranu posadky druheho vozu, to uz nevidi… min hvezdicek= min bezpecne.

        Jiny problem je, ze po nejake dobe se NCAP kriteria zacnou povazovat za bezne a prechazeji na homologacni uroven. Neplnis? = neprodas.

        S tou sobeckosti… k tomu vam popreju, abyste se na silnici nepotkal se stejnym „clovekem“ jako jste vy.

        Ja zpusobil jedou nehodu se zranenim. Jel jsem po cerne sjezdovce a pripletl se mi tam zacatecnik, ktery tam nemel co delat. Skoncilo to pouze rozriznutou holeni na 10 stehu, ale ten pocit si budu pamatovat do konce zivota. Takhle se podivat do „toho druheho auta“ po nehode, to chce hodne odvahy.

        1. ty si vybiras auta podle toho jak jsou ohleduplna k ostatnim
          ty si vybiras auta podle toho jak jsou ohleduplna k ostatnim autum pri srazce? ne to ti fakt nezeru 😀

          za 22 let za volantem jsem mel 2 nehody spusobene mnou, v obou pripadech jsem nedodrzel „bezpecnou vzdalenost“ a v obou pripadech to bylo ve meste v mensich rychlostech a s tak malou deformaci ze ani airbag nesel ven, obe ty nehody vesmes v prvnich 3 letech za tech 22 let za volantem a vubec zadna zraneni, jezdim podle predpisu a plynule, takze tve prani je dosti zajimave, takze me prejes abych se srazil s nekym kdo jezdi podobne bezpecne jako ja? uzasny, takze ma sobeckost ze chci mit v bezpeci hlavne svoji rodinu je vlastne uzasna vlastnost oproti tobe ktery jinym preje nehodu 😉

          1. Rad bych upozornil, ze znacna cast NCAP testu prechazi s
            Rad bych upozornil, ze znacna cast NCAP testu prechazi s odstupem casu do homologacnich kriterii. Coz muze znamenat skutecny problem za par let pro ty, co neplni.

            Stejne to bylo i s ochranou chodcu. Nemusi to promenit prodeje v nasledujicich letech, ale za 10let to muze byt problem, pokut auta nezcnou hubnout.

          1. bud nevis co jsou to Darwinovi ceny a nebo mam asi hodne
            bud nevis co jsou to Darwinovi ceny a nebo mam asi hodne dlouhe vedeni a stoji me na nem az v Japonsku

            praveze chtit aby bylo auto bezpecnejsi pro osttani a zrejme o to mene bezpecne pro posadku uvnitr toho auta hranici s tim Darwinem pro toho kdo si takove auto koupi radsi nez to ktere je bezpecne hlavne pro tu osadku uvnitr toho auta

      2. To je jednoduchý… pokud vás zajímavý v první řadě
        To je jednoduchý… pokud vás zajímavý v první řadě děti, tak si radši koupíte takový auto, který v první řadě ochrání vás, ale nezabije toho druhýho. V opačném případě se manželka na 2 roky začíná poohlížet někde jinde 🙂

    3. Ty testy jsou nové hlavně pro SUV a jsou navržené dobře.
      Ty testy jsou nové hlavně pro SUV a jsou navržené dobře. Těžší BEV jako takové nejsou problém. Problém jsou deformační zóny, které musí být navržené tak, aby odpovídaly hmotnosti vozu. Pokud vím, tak například Tesla tuto vnější bezpečnost taky řeší. Někde jsem viděl video, kde se to probíralo. Problém budou mít hlavně vozy jako Landrover Defender a podobné tanky. Taky je možné, že časem auta s vnějším nedeformovatelnám rámem (terénní a vojenské vozy) budou mít vjezd do měst a do běžného provozu omezený.

Napsat komentář