Japonská Mazda rozjela výrobu nového elektromobilu Mazda MX-30. Objednávat můžete už teď i v Česku.
foto: Mazda
Mazda vstupuje do světa elektromobility mezi posledními automobilkami. S vozem, který svými parametry dvakrát neoslní.
Elektromobil Mazda MX-30 nabízí baterii 35,5 kWh (32 kWh využitelných) pro reálný dojezd kolem 200 km. Takové specifikace by byly ucházející před pěti lety, ale ne v roce 2020.
Základní cena elektromobilu Mazda MX-30 ve verzi GT v Česku začíná na 854 900 Kč, což je pro takofou konfiguraci slušná cena. Verze GT Plus stojí 874 900 Kč, verze First Edition Modern Confidence pak 899 990 Kč. Rezervační poplatek je 26 000 Kč.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 105 kW (355 V). Udávaná spotřeba je 19 kWh/100 km. Zrychlení 0-100 km/h zvládne MX-30 za 9,7 sekundy a max. rychlost je omezena 140 km/h. Rozměry auta jsou 4395 mm délky, 1795 mm šířky a 1570 mm výšky, rozvor činí 2655 mm.
Dojezd ve městě je udáván 262 km WLTP, kombinovaný pak 200 km. Rychlonabíjení zvládne auto až 50 kW, palubní nabíječka má výkon 6,6 kW.
Nevim no, jako mi davalo celkem smysl to, jak to puvodne
Nevim no, jako mi davalo celkem smysl to, jak to puvodne prezentovali. Ze to bude mit mensi baterku, kterou to bezpecne pokryje bezne denni jezdeni a bude pohanena primo elektromotorem (tj lepsi nez pluginy) a k tomu bude mit rangeextender, aby mela „neomezeny“ dojezd kdyz to bude potreba.
Takhle je to akorat drahe EV s malym dojezdem 🙁
Lze jednoduše shrnout, že Mazda říká – „400 stojí pohon
Lze jednoduše shrnout, že Mazda říká – „400 stojí pohon ´jako eCitigo´ a 400 stojí větší karoserie?“ Nejlépe soudit, až člověk uvidí na vlatní oči, ale souhlasím s redakcí, že parametry na papíře jsou z doby před 5 lety, cena běžná až vyšší. Zdá se, jako by to Mazda s tou elektrickou budoucností myslela konzervativněji, než sama vydává další marketingová sdělení (viz ona el. nabídka do roku 2030). Slevy získají zejména z objemui -> když si zvolili parametricky průměrný pohon a hledí do velké budoucnosti, čekal bych přístup právě á lá eCitigo ve velmi atraktivní cenovce (třeba mínus 200-150 tisíc oproti té uvedené), tak by hned nahnali prodjení objem.
WLTP a městský režim, hmm, to jsou mi novinky.
WLTP a městský režim, hmm, to jsou mi novinky.
OFF: Rána pod pás těžkým elektromobilům. NCAP budou
OFF: Rána pod pás těžkým elektromobilům. NCAP budou zohledňovat náraz do pohybující se bariéry.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/euro-ncap-crashtest-zmeny-airbag-suv-male-auto.A200521_153214_automoto_fdv
Nechci ti brat iluze ale vzdhledem k tomu ze dobre navrzene EV
Nechci ti brat iluze ale vzdhledem k tomu ze dobre navrzene EV maji v predni casti vozu mnohem vetsi deformacni zonu nez ICE, dopadnou takove testy opet ve prospech EV. Navic EV nejsou o tolik tezsi nez srovnatelne ICE. Jsou to casto jen procenta a samozrejme se najdou i ICE tezsi nez EV ( srovnatelne velke)
Nechci vam brat iluze ale ta hmotnost v ramci dane tridy se
Nechci vam brat iluze ale ta hmotnost v ramci dane tridy se lisi pomerne vyznamne 200-300kg (10-15%) a to se samozrejme promitne:
1) Na hybnosti vozu
2) Na dimenzovani deformacni zony (jeji tuhosti)
To co je v predni deformacni zone (motor/prevodovka dejme tomu 200kg) se utrhne ze silentbloku a dale jiz neprenasi energii pres deformaci podelniku.
Oprotitomu elektromobil pokud ma predni motor, ten je integrovany v predni napravnici a tvori tak prakticky neoddelitelny celek propojeny s podelnikem a omezuje jeho moznosti.
No vsak uvidime, nejak to dopadne 🙂
Cece ty z toho 400kg bloku co maji ICE vepredu snad udelas
Cece ty z toho 400kg bloku co maji ICE vepredu snad udelas jeste vyhodu:) Ano samozrejme ze pri narazu se snazi auto poslat ten motor alespon do spodni vasti vozu a rozdrtit tak posadce nohy misto vnitrnosti. Nicmene EV toto resit nemusi, jelikoz svuj mnohem mensi/lehci motor nehraje pri narazu takovou roli a kdyby to snad byl problem muzou ho smerovat zrovna tak jak v ICE.
Navic si uvedom ze spis nez nejakych par procent vahy je dulezite kde ta vaha na voze je. Jestli je v sakteboardove konstrukci v nejnizsim miste vozu kde pri kolizi nemuze napachat zadne skody nebo ji mas nasranou v predni casti vozu.
Taky se zkus zamyslet proc maji ICE vozy casto tak dlouhou predni cast vozu, zatimco kdyz se podivas treba na TM3 je to pravy opak. Ano, duvod je presne ten ze ICE tam musi nasrat tu svoji kostku smrti a k tomu jeste dalsi deformacni zony.
Jinak napr. TM3 je tezsi o 3.6% nez Audi A5
Mas to marny, fyzika je jen jedna a muzes se hadat jak chces, ale EV maji v tomto smeru jen vyhody
Prave fyzika je jen jedna a kdyz uz neumite ani spocitat pomer
Prave fyzika je jen jedna a kdyz uz neumite ani spocitat pomer hmotnosti, tak se nemame o cem bavit
Prazdna hmotnost pro NCAP
A5 1564kg
BMW5 1560kg
TM3 1760kg (+12.8%)
https://www.euroncap.com/en/results/tesla/model-3/37573
https://www.euroncap.com/en/results/bmw/5-series/26656
https://www.euroncap.com/en/results/audi/a4/a5/25897
Tak narozdil od tebe umim aspon cist. Ten odkaz cos poslal
Tak narozdil od tebe umim aspon cist. Ten odkaz cos poslal neni A5 ale A4, vzdy jasne pisou :
Tested Model
Audi A4 2.0 TDI S tronic, LHD
Tady mas A5 specifikace
https://cars.usnews.com/cars-trucks/compare?trims=13308-401451_13457-390428_13543-394823
Tesla model 3 – 3838 lbs
Audi A5 sportback 2.0 TFSI – 3704 lbs
Rozdil 3.6%
Uz se dal pls neztrapnuj
Je tam uvedena platnost pro “ – all A4s, A5 Coupes and A5
Je tam uvedena platnost pro “ – all A4s, A5 Coupes and A5 Sportbacks“
Oficialni stranka A5 coupe 2020 35 TDI S-tronic 1565kg
https://www.audi.cz/a5/a5-coupe/technicka-data
Jasne najdete i daleko tezsi varianty, ale testuji se ty nejprodavanejsi.
Aha takze A4, A5 Coupe a A5 Sportback podle tebe vazi na
Aha takze A4, A5 Coupe a A5 Sportback podle tebe vazi na kilogram shodne? Jezis zapoj mozek, cumis o radek vedle, to je tam uvedeno pro vysledky ratingu a ne parametry vozu, kde je jasne uvedeno TESTED MODEL Audi A4 .
K te tvoji A5…. ty varinty co vazi 1735kg si asi radsi prehledl, co? 😀
Jinak nechci ti brat dalsi iluze ale TM3 standart Range vazi 1611kg, takze je jeste lehci nez vetsina variant A5….to uz dost nasere co. Ale chapu, vzit nejtezsi variantu Tesly a srovnavat ji s nejlehci od Audi je pro tebe zcela objektivni a korektni 😀
Ale jinak gratuluji, vubec si nepochopil pointu. Ja se tu vubec nehadam o tom ze sou snad EV v prumeru lehci nez ICE. Ale chapu ze to je jedine co ti v argumentaci zbylo, tu 400kg kostku se ti asi obhajit moc nepodarilo 🙂
skvělé
skvělé
srazka bodu bude v tomto pripade vytecnej marketingovej tah
srazka bodu bude v tomto pripade vytecnej marketingovej tah pro automobilky 😀 drtiva vetsina zakazniku hledi na bezpecnost ve svem aute a to ze druhe auto je na tom hur zajima predpokladam naproste minimum zakazniku
znate nekdo nekoho kdo by si cilene vybral auto ktere je ohleduplne pri narazu k druhemu vozu? …….:D
ja jsem mega sobec, me v prvni rade zajima bezpecnost mejch deti na zadnich sedackach, pak bezpecnost na prednich sedackach spolujezdce a ridice,….. a zbytek nesleduju vubec a pri vyberu auta je me to naprosto ukradene 8)
Jedině předpisy nutí automobilky „řešit“ následky
Jedině předpisy nutí automobilky „řešit“ následky srážky s chodcem, a teď i menším vozidlem.
ale ja to nespochybnuju, ale podle me zrovna tohle nijak
ale ja to nespochybnuju, ale podle me zrovna tohle nijak elektromobily nediskvalifikuje ani nezvyhodni, a dany test vesmes nijak vyber auta zakazniky neovlivni, je to takovej test pro nerdy
Reknete mi, kolik lidi se vyzna v hodnoceni NCAP ? vetsina
Reknete mi, kolik lidi se vyzna v hodnoceni NCAP ? vetsina lidi tak maximalne spocita hvezdicky (pokud vubec) 3,4,5. To ze nejake auto ztratilo hvezdicku za ochranu chodcu, nebo za ochranu posadky druheho vozu, to uz nevidi… min hvezdicek= min bezpecne.
Jiny problem je, ze po nejake dobe se NCAP kriteria zacnou povazovat za bezne a prechazeji na homologacni uroven. Neplnis? = neprodas.
S tou sobeckosti… k tomu vam popreju, abyste se na silnici nepotkal se stejnym „clovekem“ jako jste vy.
Ja zpusobil jedou nehodu se zranenim. Jel jsem po cerne sjezdovce a pripletl se mi tam zacatecnik, ktery tam nemel co delat. Skoncilo to pouze rozriznutou holeni na 10 stehu, ale ten pocit si budu pamatovat do konce zivota. Takhle se podivat do „toho druheho auta“ po nehode, to chce hodne odvahy.
ty si vybiras auta podle toho jak jsou ohleduplna k ostatnim
ty si vybiras auta podle toho jak jsou ohleduplna k ostatnim autum pri srazce? ne to ti fakt nezeru 😀
za 22 let za volantem jsem mel 2 nehody spusobene mnou, v obou pripadech jsem nedodrzel „bezpecnou vzdalenost“ a v obou pripadech to bylo ve meste v mensich rychlostech a s tak malou deformaci ze ani airbag nesel ven, obe ty nehody vesmes v prvnich 3 letech za tech 22 let za volantem a vubec zadna zraneni, jezdim podle predpisu a plynule, takze tve prani je dosti zajimave, takze me prejes abych se srazil s nekym kdo jezdi podobne bezpecne jako ja? uzasny, takze ma sobeckost ze chci mit v bezpeci hlavne svoji rodinu je vlastne uzasna vlastnost oproti tobe ktery jinym preje nehodu 😉
.
.
Rad bych upozornil, ze znacna cast NCAP testu prechazi s
Rad bych upozornil, ze znacna cast NCAP testu prechazi s odstupem casu do homologacnich kriterii. Coz muze znamenat skutecny problem za par let pro ty, co neplni.
Stejne to bylo i s ochranou chodcu. Nemusi to promenit prodeje v nasledujicich letech, ale za 10let to muze byt problem, pokut auta nezcnou hubnout.
Saman je evidentne darwinistickej tvrdak :-).
Saman je evidentne darwinistickej tvrdak :-).
bud nevis co jsou to Darwinovi ceny a nebo mam asi hodne
bud nevis co jsou to Darwinovi ceny a nebo mam asi hodne dlouhe vedeni a stoji me na nem az v Japonsku
praveze chtit aby bylo auto bezpecnejsi pro osttani a zrejme o to mene bezpecne pro posadku uvnitr toho auta hranici s tim Darwinem pro toho kdo si takove auto koupi radsi nez to ktere je bezpecne hlavne pro tu osadku uvnitr toho auta
To je jednoduchý… pokud vás zajímavý v první řadě
To je jednoduchý… pokud vás zajímavý v první řadě děti, tak si radši koupíte takový auto, který v první řadě ochrání vás, ale nezabije toho druhýho. V opačném případě se manželka na 2 roky začíná poohlížet někde jinde 🙂
Ty testy jsou nové hlavně pro SUV a jsou navržené dobře.
Ty testy jsou nové hlavně pro SUV a jsou navržené dobře. Těžší BEV jako takové nejsou problém. Problém jsou deformační zóny, které musí být navržené tak, aby odpovídaly hmotnosti vozu. Pokud vím, tak například Tesla tuto vnější bezpečnost taky řeší. Někde jsem viděl video, kde se to probíralo. Problém budou mít hlavně vozy jako Landrover Defender a podobné tanky. Taky je možné, že časem auta s vnějším nedeformovatelnám rámem (terénní a vojenské vozy) budou mít vjezd do měst a do běžného provozu omezený.