Dávno jsou pryč doby ve kterých ještě platil zkostnatělý názor, že elektrická vozidla musí být současně nudná i nemotorná. Dalším důkazem toho, že tomu tak není, je nejnovější přírůstek americké společnosti Li-Ion Motors, která má mimo jiné „na triku“ vítěze letošního X-prize, vůz Wave 2.
Inizio, jak zní jméno vozidla, je totiž elektrický supersport, který dosahuje opravdu výjimečných parametrů. Elektromotor o výkonu 207 koňských sil umožní konceptu Inizio rozběhnout se z 0 na 100 km/h v průběhu 3,4 vteřiny.
Také další specifikace má tenhle rychlík vskutku impozamtní – maximální rychlost dosahuje 272 km/h a akční rádius vozidla se zastaví na hodnotě 250 kilometrů.
Pomocí standardní 220V zásuvky můžete elektromobil nabít v průběhu osmi hodin. Životnost baterií je 2500 cylů. O stavu baterie vás informuje LCD displej, na kterém jsou také zobrazeny nejbližší dostupné dobíjecí stanice.
Dalšími lákadly supersportu jsou vysoce-intenzivní halogenové světlomety, elegantní exteriér a pohyblivé zadní křídlo, které umožňuje snížit odpor vzduchu.
Li-ion Motors Inizio se v davu připravovaných elektrických aut rozhodně neztratí. Zejména otevíraní dveří á la Lamborghini si určitě všimne každý.
Na druhou stranu zas budete moci i vy sledovat závistivé pohledy, a to díky 3D kamerám s vysokým rozlišením umístěným na zpětných zrcátkách. Li-Ion Motors Inizio bude k dispozici od poloviny roku 2011 za 139 000 dolarů.
Vliv křídla na
Vliv křídla na aerodinamiku může dost ovlivnit jízdní vlastnosti vozu.V zatáčkách určí při jaké rychlosti auto ještě nevyletí ze silnice a na rovince zvyšuje zátěž na kola a tím účinek brzd.Pokud má navíc promněnlivý sklon,je vliv ještě větší.A i kdyby tam to křídlo nebylo,tak je to pořád nádherné auto.Pochvala designérum.
„…pohyblivé zadní
„…pohyblivé zadní křídlo, které umožňuje snížit odpor vzduchu.“
IMHO to krídlo je tam na to, aby ZVÝŠILO odpor vzduchu, kvôli prítlaku.
Chalani to asi mysleli, že
Chalani to asi mysleli, že krídlo je polohovateľné a počas priamočiarej trajektórie je schopné znížiť prítlak a teda aj odpor. Naopak počas natočenia volantu tento prítlak zvyšuje. Zas je otázna spoľahlivosť – musí ostať vodič prekvapený až sa to pokazí 😀
To kridlo nema ziadny vplyv.
To kridlo nema ziadny vplyv. Sluzi na to, aby mal majitel pocit, ze vlastni sofistikovane auto a oplatilo sa zan vyhodit nemale peniaze.