Leo Express – na železnici přichází další konkurence

v se pomalu začíná měnit v konkurenční prostředí. Po , resp. projektu vlaků podnikatele , přichází na koleje další firma. Jde o Leo Express společnosti RapidExpress.   

Rapid Express založil Leoš Novotný, syn bývalého většinového majitele potravinářské společnosti Hamé. Jeho projekt LEO Express představuje koncepci moderního, rychlého a komfortního železničního spojení s doplňkovými službami na trase .

Firma si u švýcarské společnosti Stadler objednala pět pětičlánkových elektrických vlakových jednotek Flirt. Ty budou modifikovány do podoby Intercity, která má uspokojit zákazníky jak mezi nácestnými, tak koncovými stanicemi. Jezdit by měly začít od prosince 2012 v dvouhodinovém intervalu.

„Naše vlaky budou reprezentovat vysoký standard a ergonomické kvality našich sedadel budou poskytovat nejpohodlnější svezení. Samozřejmou součástí naší nabídky budou i doplňkové služby na palubách vlaků. Velký důraz klademe na design interiéru a jeho propracovanost do nejmenších detailů, tak aby si náš cestující mohl vychutnat maximální jízdní komfort.“

Na stejné trati ale začne už v létě 2011 jezdit Student Agency, resp. její společnost RegioJet. Právě trať z Prahy do Ostravy je prozatím jediná v , kterou nedotuje stát. Zájemcům o tamní provoz stačí posvěcení drážního úřadu. Pod značkou Rapid Regio chce firma v budoucnu expandovat také o regionální tratě a další rychlíkové linky.

Ty jsou dnes státem dotovány celkem čtyřmi miliardami korun. Jde tedy o velmi lukrativní byznys. Nový navíc startuje postoupnou liberalizaci trhu dálkové vnitrostátní dopravy. by ji mělo rozběhnout už příští rok, a to vypsáním výběrových řízení na linky Ostrava–Opava–Krnov–Olomouc, Praha–Ústí nad Labem–Karlovy Vary–Cheb a Praha–Roudnice/Labem– Ústí/Labem–Děčín.

První alternativní dopravci vedle dosud monopolní společnosti by se na těchto linkách měli objevit v letech 2013-2014. Vedle RegioJetu a Rapid Expressu by to mohla být například i společnosti Veolia Transport, případně německé dráhy Deutsche Bahn.

Finanční zajištění projektu poskytuje investiční fond Aakon Capital, který patří Novotnému staršímu. Celkově jde o více než miliardu korun jen na nákup nových vlaků. Cená jedné soupravy Stadler Flirt se pohybuje mezi 150 až 250 mil. Kč.

Každá souprava má podle iDnes.cz dva řídící vozy, takže ji nebude třeba přepřahat. „ jsou staromódní koncept, souprava nám vychází investičně i provozně výhodněji,“ říká Novotný. Podle něj například soupravy lépe zrychlují nebo je možné začít brzdit později než s lokomotivou a vagony,“ píše server.

E15.cz, ZelPage.cz, Finanční noviny, iHNed.cz

Napsat komentář