Konec jedné éry: Volkswagen ukončil výrobu elektromobilů Volkswagen e-Golf, v továrně rozjede produkci ID.3

Dne 23. prosince 2020 skončila ve Skleněné manufaktuře výroba elektromobil Volkswagen e-Golf. Od března 2017 bylo v Drážďanech vyrobeno 50 401 vozů.

Po rekonstrukci výrobního zařízení sjedou na konci ledna z montážní linky ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech první elektromobily Volkswagen ID.3​​​​​​​
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen e-Golf je historií. Dne 23. prosince 2020 sjelo poslední vozidlo z montážní linky ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Elektromobil e-Golf v odstínu šedá Urano byl 50 401. vozidlem, které bylo od března 2017 vyrobeno v Drážďanech.

Na začátku nového roku 2021 začne třítýdenní rekonstrukce výrobních provozů Skleněné manufaktury. Na konci ledna sjedou z montážní linky v Drážďanech první vozy ID.3 ze sériové výroby.

Danny Auerswald, vedoucí Skleněné manufaktury, k tomu říká: „Konec e-Golfu je současně začátkem poslední fáze příprav na zahájení výroby modelu ID.3. Již za několik týdnů začneme psát novou kapitolu v historii Skleněné manufaktury. Po Cvikově jsme druhým výrobním závodem v Evropě, v němž bude probíhat výroba vozidel na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily. Volkswagen tím zdůrazňuje význam saských závodů v koncernové elektrické ofenzivě.“

Výrobní zařízení pro ID.3 ve dvou vlnách

Na začátku roku 2021 proběhne ve Skleněné manufaktuře rekonstrukce výrobních provozů v souladu s požadavky modulární platformy MEB pro elektromobility. První fáze změn pro model ID.3 se uskutečnila již v létě 2020.

Mezi sedm optimalizovaných stanic patří například pracoviště, na němž dochází ke „svatbě“, tedy spojení karoserie a podvozku. V zimní fázi rekonstrukce je na řadě například instalace zařízení pro montáž panoramatického střešního okna a přizpůsobení podávacích prostředků pro montáž přístrojové desky a sedadel.

e-Golf: Jeden z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě

Volkswagen e-Golf byl uveden na trh v roce 2013 a do léta 2020 se vyráběl ve Wolfsburgu. Volkswagen zahájil v roce 2017 souběžně výrobu také ve Skleněné manufaktuře, aby uspokojil vysokou poptávku.

Oba německé výrobní závody opustilo během více než sedmi let celkem 145 561 vozů. Statistiky prodeje ukazují, že je e-Golf jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě – především u zákazníků v Norsku a na domácím německém trhu.

Skleněná manufaktura Drážďany

Od otevření Skleněné manufaktury v roce 2001 se v ní vyráběly luxusní sedany Phaeton (84 235 vozů, 2001 – 2016), Bentley Flying Spur (2186 vozů, 2005/2006 a 2013/2014) a od roku 2017 elektromobily e-Golf (50 401 vozů). Se zahájením výroby modelu e-Golf se navíc Skleněná manufaktura stala v rámci svého nového strategického směřování „Centrem pro budoucí mobilitu“.

Orientaci tohoto výrobního závodu na budoucnost potvrzují také další inovativní oblasti činnosti, mezi něž patří „Inkubátor pro budoucí mobilitu“ (program společnosti Volkswagen pro podporu zakladatelů startupů), „Kampus pro budoucí mobilitu“ (výuková laboratoř pro vzdělávání studentů i zaměstnanců), rozšířené předávání vozidel a zkušební zóny pro Výrobu 4.0. Úspěšnou transformaci dále urychlí brzké zahájení sériové výroby modelu ID.3 na konci ledna 2021.

MEB umožní hromadné rozšíření elektromobilů

Volkswagen ID.3 je jako první vozidlo zkonstruován na modulární platformě MEB koncernu Volkswagen. Platforma byla vyvinuta výhradně pro elektromobily a maximálně využívá možnosti elektromobility.

Od září, kdy byl ID.3 uveden na evropský trh, předal Volkswagen zákazníkům již více než 28 000 vozidel. Základní verze modelu ID.3 bude stát méně než 30 000 eur a zákazníci ji mohou objednávat od začátku roku 2021.

Volkswagen svým rozhodným vstupem do oblasti elektromobility významně přispívá k ochraně klimatu, a vytváří tak dlouhodobé perspektivy pro svých 100 000 zaměstnanců v německých výrobních závodech.

Kromě výroby ve Cvikově a v budoucnu i v Drážďanech se na rozvoji elektromobility podílejí také závody pro výrobu komponentů v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Wolfsburgu, které produkují důležité díly, jakými jsou například elektromotory nebo akumulátorové systémy.

Od roku 2022 se rozeběhne výroba elektromobilů rovněž v závodech Emden a Hannover. Sídlo koncernu ve Wolfsburgu se ve střednědobém horizontu stane vzorem vysoce automatizované výroby elektromobilů.

tisková zpráva

84 Comments on “Konec jedné éry: Volkswagen ukončil výrobu elektromobilů Volkswagen e-Golf, v továrně rozjede produkci ID.3”

  1. OFF. EU a dalsi staty financuji likvidaci ruskeho jaderneho
    OFF. EU a dalsi staty financuji likvidaci ruskeho jaderneho odpadu v Murmansku. V Murmansku je nejvic jaderneho odpadu na svete jen tak ulozeneho v polorozpadlych lodich a vsude kolem. Ruske valecne lode s jadernym pohonem jsou nejvetsi hrozba jaderne katastrofy jako v Cernobylu. Jen pro ochutnani ruskeho slendrianu s jadernym odpadem:
    https://bellona.org/news/nuclear-issues/2020-08-dismantlement-of-russias-most-radioactive-ship-reaches-milestone

  2. off
    O krejzy sureálnem setkání s šéfem Toyoty Akio

    off
    O krejzy sureálnem setkání s šéfem Toyoty Akio Toyodou a Elonem Muskem v roce 2014 vypráví Steve Jurvetson (SpaceX, Tesla)
    https://www.facebook.com/718610610/posts/10164569765420611/

    Ten Toyoda je teda mimoň, hned po návratu ze Silikon Valley naráz zrušil další vývoj baterkáče RAV4 EV, aby vrhnul všechno na vodík. :)))
    V představách o budoucnosti se oba šéfové úspěsně míjeli. :)))
    Zajímavý je taky jak Elonovi závidí svobodu v rozhodování a možnost efektivních změn v Tesle. Stěžoval si že v Toyotě maj na každý schůzi kam přijde 100 lidí a ti kteří o daném problému toho ví nejsou ti kteří na schůzi mluví. Jurvetson si nebyl jistej proč se jim s tím svěřuje. :)))

    No prostě Toyota je dinosaur jak má bejt. Hodně štestí. 😀

    2014
    https://insideevs.com/news/321791/toyota-explains-why-rav4-ev-is-dead-declares-hydrogen-is-the-future/

    12/2020
    Co tvrdí Toyoda dnes
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/elektromobily-jsou-precenovane-rika-sef-toyoty-40346052

      1. Myslím, že než se do toho opravdu pustěj, tak Tesla bude
        Myslím, že než se do toho opravdu pustěj, tak Tesla bude mít tolik ultramoderních fabrik, tolik baterkáren, vymakanej software, že může VW vyrábět tak akorát vozítka podle svýho jména tedy městský vozítka pro masy. Tesla nespí, stále vyvíjí a ono dohnat sprintera je něco jinýho než běžet vedle něj. Fakt už si to nedovedu představit. Tesla musí zamakat na kvalitě zpracování a to je celkem jednoduchá mise proti vývoji baterek, software a hlavně totální změny výrobních postupů, protože jak řekl Musk na battery day, tak Tesla nestaví auta, ale fabriky na auta a stroje, které vyrábí stroje, které vyrábí auta. Prostě totálně odlišný přístup. VW nebude mít dostatek baterek. To je ten největší problém pro min následující 3 roky.

        1. Tesla na poli vývoje baterií nepředvedla nic revolučního,
          Tesla na poli vývoje baterií nepředvedla nic revolučního, co by se nedalo historicky běžně koupit u konkurence (pokud v tom vidíte prioritu a dáte tomu dostatečný čas). Mimo jiné to dokládá zcela plynulý přechod na články LG Chem, respektive CATL. Nicméně to umí skvěle marketingově prodat a konkurence ji to až dosud svým naprostým břídilstvým na tomto poli významě ulehčovala. Úplně stejně je ale třeba hodnotit kvalitu zpracování, i to se dá koupit u konkurence (pokud v tom vidíte prioritu a dáte tomu dostatečný čas) a toto pro změnu podcenila Tesla.

          1. Trochu tě opravím, ta tolik očekávaná revoluce v
            Trochu tě opravím, ta tolik očekávaná revoluce v baterkách, spíš tedy článcích, asi hned tak nenastane. To co se děje jsou postupná vylepšování, které však po pár letech už je nezanedbatelný pokrok. Tesla je na poli baterií opravdu hodně vepředu a nikdo z konkurecne jí zatím moc nestíhá. Viz dojezd, rychlost nabíjení, životnost. Snad jedině Porše drží krok. Možná ješte Hjundaj. Zda je Tesla revoluční ve vývojí bateriových článků to nedokážu posoudit. Rozhodně však nezastavují, zajímají se, vyvíjejí a udávají trend. Hlavně se nebojej použít i jiné články a to velmi rychle jako ty fosfátový CATL články co teď plavou do Evropy v M3 po tisících z Číny. Zareagovali tak na rychlý vývoj a vylepšení parametrů LiFePO4 schopných obstát i tak náročné oblasti jako jsou osobní automobily.

        2. Ta vaše slavná Tesla doteď používá baterie jiných
          Ta vaše slavná Tesla doteď používá baterie jiných výrobců. 10 let náskoku, hahaha. Vymakanej software způsobil už smrt několika lidem – sice si za to mohli částečně sami že se nevěnovali řízení ale i tak. Slyšel jste o firmě Mobileye. Zagooglete, budete se divit.
          Navíc zírám a coto coto? https://electrek.co/2020/12/27/tesla-tsla-4680-battery-cell-produced-panasonic-report/

          1. To je taková polopravda hodná našeho pana presidenta a na
            To je taková polopravda hodná našeho pana presidenta a na mou reakci. 😀

            Nejprve si nepleťtě si baterie a bateriové články. Ano Tesla používá bateriové články (2170), které si sama vyvinula a které pro ni vyrábí Panasonic v továrně Tesly.

            U 4680 také zadá výrobu i jiným výrobcům a zároveň bude stavět svou vlastní kapacitu. Ten článek z electreku tedy není až tak překvapivý.

            Samozřejmě se najdou nějací Anonymové, kteří budou na základě toho tvrdit, že Tesla používá články ostatních výrobců a ne své vlastní, ale s tím se nedá nic moc dělat. 😀

        3. off: ve sportu je dohnat sprintera strašně jednoduché –
          off: ve sportu je dohnat sprintera strašně jednoduché – stačí být vytrvalec, sprinter je výbušnej na krátkou trať a na pár opakovaných krátkých úseků, ale pokud to po něm budete chtít desetkrát, dvacetkrát, třicetrkrát za sebou, tak se obrousí…kdežto vytrvalec běží relativně pomalu, ale stále

    1. Jo a kolik pak se vyrobilo těch vychvalovaných trojčat iOn
      Jo a kolik pak se vyrobilo těch vychvalovaných trojčat iOn a spol za těch 8 let nebo jak dlouho se vyráběli?

      EGolf byl za letošek jeden z nejprodávanějších EV v Evropě, i když je už docela starý. To je docela ostuda pro ostatní, ne? 🙂

      1. Smiřte se s tím, že EGolf byl opravdu takový jednooký
        Smiřte se s tím, že EGolf byl opravdu takový jednooký mezi slepými. 🙂

        Pokud mám model(EV variantu), který nedokáže při celosvětových prodejích a síle značky VW respektive Golf vytížit ani ze čtvrtiny jednu továrnu, tak se prostě jako úspěšný brát nedá. Pokud teda nebyl uměle omezován počet vyrobených kusů.

        Podíl EV Golfů na celkovém prodeji Golfů nebyl ani 5 % a to ještě musíme vzít v potaz fakt, že to bylo dlouhou dobu snad jediný koncernový EV, takže koncernový zákazník neměl možnost volby.

          1. Donedavna ZOE DC nabijeni nenabizela a ted to stoji priplatek
            Donedavna ZOE DC nabijeni nenabizela a ted to stoji priplatek 25.000 Kc. Tak ten uspech se DC rychlonabijenim nejak neda oduvodnit. ZOE byl jednooky mezi slepymi kralem a tim byl uspesny. Uvidime jak dlouho mu to zustane. Stejny vrchol slavy mel Leaf a pak se uplne propadnul. Pokrok je pro nekoho sance a pro jine konecna.

  3. Citat“Po Cvikově jsme druhým výrobním závodem v Evropě,
    Citat“Po Cvikově jsme druhým výrobním závodem v Evropě, v němž bude probíhat výroba vozidel na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily.“ Nelzou nam soudruzi z DDR? Skoda auto prece zacala s vyrobou Enyaqa v MB. A v Drazdanech se teprve bude vyrabet.

      1. to je ekovole teslahadr. v rusku zarazíš trubku do země a
        to je ekovole teslahadr. v rusku zarazíš trubku do země a stříká zemák. famerice musíš navrtávat chemijí znečistovat vodu vyvolavat zemetřes tlakovat a spalovat mazut abys to dotlačil lentylce do evropy. Jako je to mrzutý ale nordstrým2 😉

          1. tady de prymárně vo planetu teslisto, je uplně zbytečný
            tady de prymárně vo planetu teslisto, je uplně zbytečný počítat nějaký trapný co2 u autopopelnic když na jedný straně planety exponenciálně narůstající přebytky 3x klimatičtějšího metanu zbůhdarma vypouštíš do atmosféry a na druhý straně těžce doluješ perfektně přírodou uskladněný metan ze země ven a ještě k tomu za velkých ztrát…. V tom případě teslahadr :)))

      2. dovazet LNG z USA je celkem komplykovane a na energeticke
        dovazet LNG z USA je celkem komplykovane a na energeticke potreby by to nestacili pokrejvat ani kdyby pendlovalo 5-6 lodi jen kvuli CR, zakladnim faktorem ze to ale nebude je otazka financi, samotne LNG a jeho dovoz jsou podsttane drazsi nez plyn z plynovodu ktere si ted docela slusne „konkuruji“ s poplatky se tam docela snizuji

        LNG pro elektrrany by se teoreticky mohlo vyplacet u plovoucich elektraren statum ktere maji more a tedy moznost primo cerpat LNG z tankeru a tedy bez mezistupnu prepravy

        1. Rusaci transportuji LNG ze Sibire az do Ciny tankery. Uz z
          Rusaci transportuji LNG ze Sibire az do Ciny tankery. Uz z toho udelali vynosny business. Akorat v Cezku se blbci nechali zmanipulovat ruskou propagandau ze je to nesmyslne drahe, nehospodarne atd. Nez budete zase rozdavat moudra, prosim zjistete si nejdrive o cem pisete.

              1. ano ty tankery jedou na stejne palyvo, ale to odberately muze
                ano ty tankery jedou na stejne palyvo, ale to odberately muze bejt fuk, toho zajima jen to jaka je cena komodity kterou kupuje, a cena LNG je v soucasnosti o cca 20% drazsi za prevedenou jednotku nez kolik se plati za zemak z plynovodu 😉 nepocitaje s tim ze nabidka LNG je ted nasycena a cena je dotovana, je tam podobna situace jako byla nedavno s ropou, a je tam snaha o odstrihnuti mensich firem ktere nemaji dostatek kapitalu na to dlouhodobe ceny LNG dotovat 😉

                1. Nevite o cem je rec. Reagoval jsem na krucipiskuv blabol o
                  Nevite o cem je rec. Reagoval jsem na krucipiskuv blabol o pouzivani mazutu u LNG lodi.

                2. hele ty blábole, nejdůležitější je že trubka sibiřská
                  hele ty blábole, nejdůležitější je že trubka sibiřská syčí sama tak zapomen na nesmyslný neekologický tankery lng co jezdit beztak nebudou a rači nám povyprávěj něco užitečnnýho jako třeba jak se sedí nebo spíš nesedí v tm3 na zadních? 🙂

          1. nechci ti brat iluze, ale prave proto ze ten prevoz LNG byl
            nechci ti brat iluze, ale prave proto ze ten prevoz LNG byl extremne drahej, tak staveli skoro 6 let plynovod ze Sibire prave do Ciny 😉

            takze az budes zase rozdavat moudra, tak nam tady nesir bludy a zjisti si nejdriv o cem pises 😉 mimochodem na ten plynovod se delali dokonce vizualizace nekterych stanic a svete div se jednu z nich jsem vizualizovali primo my u nas ve firme 😀

            cena LNG je taky hodne dotovana, da se ocekavat ze az se vykristalizuje soucasna konkurence, tak cena pujde na vice nez dvojnasobek soucasnych cen ktere jsou pod naklady, proto to take Rusko dost spomaluje a snazi se to nahrazovat normalnim zemakem 😉 u nas ve firme jsem taky proto nechal 2 tahace prestavet na normalni LPG a ne LNG, k tomu vsemu CR jako zeme bez moznosti terminalu na cerpani z tamkeru je pro LNG nesmysl a dale by se to prodrazovalo 😉

            ale jestli chces, muzes klidne postavit elektrarnu na LNG a dovazet si ho treba z toho USA, jiste budes strasne rad ze budes dotovat energetiku pocitam par miliardama rocne z vlastni kapsy 😀

    1. Neberte toho jaderného strejce až tolik vážně. Jenom
      Neberte toho jaderného strejce až tolik vážně. Jenom ohýbá argumenty tak, aby se mu to hodilo do krámu. Je to taková česká verze Dänikena. Taky má řešení (nové jaderné reaktory) a intenzivně vyzobává kousky reality a sem tam něco ohne, aby našel k tomu řešení i problém. A když mu ukážu očividné chyby v logice jeho argumentů, jsem prohlášen za trolla.
      Už jen s tím plynem je to vtipné. Když se to hodí (hip hop atom), je Rusko v pohodě. Když se to nehodí (fuj, plyn), tak se Ruskem straší.
      Přitom hlavní část spotřeby plynu (více než polovina) je na topení. Spočítal jsem a Wagnerovi dodal informaci o tom, že „pitomé“ zateplování budov má potenciál ušetřit více plynu než by ho kdy byla potřeba na výrobu elektřiny. Byl by to super kšeft pro české stavební firmy, pro české firmy produkující nové okna, dveře, zateplovací materiály, regulační techniku, … A lidem a podnikům to navíc bude dlouhodobě snižovat náklady.
      A abych nezapomněl, ČR má přístup i k zemnímu plynu od Severního moře a, skrze LNG terminály na Jadranu, v Severním moři a výhledově i na Baltu (chybí pár desítek km plynovodu), přístup k zemnímu plynu z celého světa. Ruský plyn kupujeme, protože je aktuálně nejlevnější, ale pokud s ním bude problém, bude se kupovat jinde. Svět se kvůli tomu nezhroutí.

      1. Rusaci nejsou schopny se postarat ani o jejich jaderny odpad
        Rusaci nejsou schopny se postarat ani o jejich jaderny odpad ktery skladuji jednoduse pod sirym nebem, nebo ho hazou jednoduse do severniho ledoveho oceanu a rikaji, ze to muze poskodit akorat par lednich medvedu a jinych zvirat. Ryby ktere jime jsou vystaveny tomu ruskemu sajrajtu. Ruska luza zebra v Kanade a EU o penize na likvidaci jejich jadernych odpadku z valecnych ponorek a lodi ktere ohrozuji cely svet. Rusko je treba vyloucit z civilizovaneho sveta. Jen rusky agent muze obhajovat ruske zajmy v CR.

        1. Víte co se používá na stínění čerstvě vyhořelého
          Víte co se používá na stínění čerstvě vyhořelého paliva v jaderných elektrárnách ? Voda. Víte že z pohledu zdravotní bezpečnosti by bylo zcela bezpečné v bazénu s vyhořelým palivem vedle reaktoru (tj. dloubka cca 8 metrů) plavat (pokud by jste se nezkoušel potopit ke dnu)? Ono vzhledem k tomu, že nad tím bazénem s vyhořelým palivem lze zcela bezpečně chodit, tak prostě je zjevné že voda stíní opravdu dobře.

          Tedy technicky vzato pokud je ten jaderný odpad v nádobě ze které se nemůže šířit dále, tak je nějaké riziko naprosto nulové.

          Nicméně tento způsob nakládání z odpady už nebude běžný ani v tom rusku. Ovšem není třeba z toho dělat DOOM ani z pohledu statrých odpadů.

          1. Vzhledem k polocasu rozpadu a trvanlivosti obalu lze tvrdit,
            Vzhledem k polocasu rozpadu a trvanlivosti obalu lze tvrdit, ze obal se rozpadne drive nez aktivita radioaktivnich latek klesne na bezpecnou hodnotu. Lze vychazet z toho, ze voda bude ve znacne mire kontaminovana a zasahne rybolovne reviry norskych rybaru, kteri dodavaji sve ulovky i do EU. Zda si rusove sezerou treba pul kila plutonia me je uplne ukradene, ale at tim neposkozuji civilizovany svet. Rusko nema moralni zpusobylost vubec nakladat s radioaktivnim materialem a tudiz je jejich angazovanost u planovane vystavby JE v EU nepripustna a nezadouci.

                1. „Alles Gute“ wird großgeschrieben. Das Gute ist ein
                  „Alles Gute“ wird großgeschrieben. Das Gute ist ein Substantiv und wird in der deutschen Sprache immer großgeschrieben. Nur mal so als freundschaftlicher Rat.

                2. Ja Ja. Danke Sehr. Das Ist Besser.
                  Ja Ja. Danke Sehr. Das Ist Besser.

                3. Nein nein. Danke sehr. Das ist besser.
                  Nein nein. Danke sehr. Das ist besser.

                1. Utři si nudli smrade a kušuj !
                  Utři si nudli smrade a kušuj !

        2. Tajný jaderný město Sorokovka čili City 40 čili dneska
          Tajný jaderný město Sorokovka čili City 40 čili dneska Ozersk, kde je továrna MAYAK kde vyráběj plutonium. Fakt chuťovka.
          https://youtu.be/piX13cLw32w

          Je tam jezero plný plutonia, předivané Plutoniové jezero, který vyvěrá do řeky Techa z který si bere pitnou vodu celej region. Dobrou chuť. Je to nejkonaminovanější jezero na světě.
          Když se sledovalo odkud se bere stroncium v Severním ledovém oceánu došlo se až do řeky Techa…

Napsat komentář