Kia má bezdrátové nabíjení pro svůj elektromobil Soul EV
Americké společnost HATCI a Mojo Mobility dokončily tříletý projekt vývoje rychlodobíjecího systému bezdrátového přenosu energie na testovací flotile elektromobilů Kia Soul EV.
foto: Kia
Projekt realizovaný ve spolupráci s úřadem pro energetickou efektivitu a obnovitelné energie Ministerstva energetiky USA prošlapává cestu k budoucím elektromobilům, které již nebude nutné zapojovat do zásuvky.
HATCI společně se specialistou na bezdrátové technologie Mojo vyvinula kompaktní systém bezdrátového dobíjení, schopný v rámci rychlodobíjení dodávat vozidlu výkon přes 10 kW a dosahovat přitom 85% účinnosti přenosu energie mezi rozvodnou sítí a vozidlem.
Součástí projektu byla instalace uvedeného systému do pěti vozidel Soul EV a jejich testování za reálných podmínek se zaměřením na odolnost, bezpečnost a jízdní výkony.
Systém pomocí elektromagnetického pole přenáší energii mezi dvěma cívkami – vysílací na zemi a přijímací ve spodní části vozidla. Řidič spustí dobíjení jednoduše tím, že zaparkuje vozidlo nad vysílačem; energie se poté předává prostřednictvím induktivní vazby do elektrického zařízení, které pomocí takto získávané energie dobíjí baterii ve vozidle.
Účinnost systému je dokonce tak vysoká, že dovoluje určitou nepřesnost v postavení vysílače vůči přijímači, čímž je každodenní používání pro majitele snazší a pohodlnější.
„Jsme nadšeni z úspěchu tohoto systému a jeho účinnosti,“ uvedl prezident HATCI William Freels. „Chceme vyvinout systém bezdrátového dobíjení využitelný pro reálné potřeby a se snadným používáním z hlediska spotřebitelů. Na této flotile bezdrátových vozidel Soul EV jasně vidíme budoucnost elektromobilů bez zásuvky.“
K nasazení systému bezdrátového dobíjení do sériových vozidel zatím nejsou k dispozici žádné plány, nicméně úspěch tohoto vývojového projektu ukazuje, že podobné systémy by se v budoucích elektromobilech Kia mohly objevit.
Já Vám nevím. Mě zapojování kabelu do auta nějak extra neobtěžuje. Připadá mi to jako hledání komfortu za každou cenu. Raději zvolím o něco vyšší účinnost. A asi to také něco stojí:-)
+1
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Tesla opet zastavi vyrobu modelu 3 : https://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/tesla-prerusila-vyrobu-modelu-3-ma-problemy-s-roboty_476122.html
Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
týbrďo vw volume škodováku tak to ses překonal ;) včera sem to četl na zahraničním webu jako jinak když chci čerstvé informace...
finviz.com/quote.ashx?t=tsla
... ale řekl sem si že se s váma nevděčníkama nepodělím :))
A kdy ti dojde ze uz tam nedelam :DDDDD.
Minuli mesic jsem se vratil z Chile VLT :) cmuchej kurvypse :*)
Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
stejnak je to habaďůra, v první řadě jde totiž vo prachy soudruzi ;)
hybrid.cz/tesla-vylepsila-prohlizec-ve-svych-elektromobilech-je-2x-rychlejsi#comment-137309
off
Vláda má rozhodnout o novém reaktoru. Po německém odklonu od jádra jsou další bloky nesmysl, říká expert
Česko jde proti evropskému proudu – Německo a Francie reaktory zavírají, stavba nových se 2× až 3× prodraží a protáhne. Nové Dukovany by vstoupily na trh, kde už nebudou konkurenceschopné.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/atomova-energie-jaderna-elektrarna-dukovany-temelin_1804160705_jab
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
vláda v sociálně-demokratický demisi by měla v čezký díře krom chabýho 40-50% dotačního programu Nová Zelená Usporám na 2,6kW solární minielektrárny na střechu baráku a ROVNOU DO BOJLERU zavést i dotaci na solární krytinu a baterkový ledničky do každý rodiny, aby KAŽDÝ ZPROPADENÝ BARÁK S KOMÍNEM f čezký díře měl když už nic jinýho alespon ten SOLAR na STŘEŠE ;)))))))
solarniexperti.cz/zakladni-pravidla-ziskani-dotace-nova-zelena-usporam/
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
To je expert na baterky. Porovnává hrušky s jablkama, jak se mu to hodí, neuvádí, že aby se dostal na 20 dolarů za MWh, tak potřebuje podmínky pouště. A neuvádí, co dělat, když nesvítí. Zřejmě se všichni půjdem projít, dokud zase nezačne svítit. Velkokapacitní úložiště schopná pokrýt nějaký delší úsek jsou zatím stále utopií, hlavně finanční.
nahodou, takove vypadky v dodavce energii muzou byt uzitecne pro zvyseni porodnosti obyvatelstva. ;)
Jo, abychom se ale nepřemnožili ;)
Zatím ubýváme.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
:-)
Qualcomm uvadi ucinost pres 90%.
https://www.qualcomm.com/solutions/automotive/wevc
a asi jde uz i koupit u Mercedesu
https://www.qualcomm.com/news/onq/2016/10/11/2018-mercedes-benz-s550e-will-offer-wireless-ev-charging-technology-built-using
Mnooo, ona účinnost 85% je sice technický úspěch, ale finančně je to pořád mínus 15%, takže doma v garáži zvolím spíš klasický kabel. Ale na veřejných místech... proč ne.
www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (11000 km)
Otazka je, ci to je 85% zasuvka do baterie, alebo oproti kablu... lebo tam su straty tiez (ucinnost 90%), nie?
Někde jsem četl, že kabel má účinnost 93% a tohle má 85%, takže je to horší než kabel, ale lepší než se původně čekalo
Kabel je kabel kdyby mel ucinnost prenosu 93% tak by musel tou ztratou svitit. 7% se ztrati v hodne dlouhym prodluzovavaku .
Takže u kabelu např. do 5m se bavíme o jaké účinnosti?
Nejsem odborník, ale laik, rád se něco nového přiučím :)
Kabel 5m počítáme 10m protože proud jde fází tam a nulákem zpátky.
Měrný odpor mědi je 0,018 ohm na 1m při mm2
takže pro 10 m 2,5mmm kabelu to je.
10*0,018 / 2,5 = 0,072 ohm.
při nabíjecím výkonu 3,6 Kw tj 16A bude ubytek napětí na kabelu
0,072 ohm * 16A= 1.152V
což dává výkon 16A* 1,152V =18 watů cca což znamená že 18w na 5 kabel tj. bude mírně nepatrně vlažný.
a 18W je zhruba 0,48% z 3680W
takže účinnost přenosu bude 99,52%
Me v praxi vzdycky nejvic topila zasuvka na prodluzovacce. Ne tak, ze by byla horka, ale tepla byla i v listopadu.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Asi v tom místě byl největší odpor.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Díky moc :)
A co se děje s těmi 15% ? Mění se komplet na teplo nebo může vlnění i částečně vyzařovat do okolí ?
Spis to bude tak, ze pri perfektne zarovnanych antenach (v minimalni vzdalenosti od sebe) to bude tech 85% a do okoli pujde minimum, pri horsim zarovnani budou ztraty vetsi a bude to "svitit" kolem (protoze nad tim bude kovove auto, vetsina extra ztrat se nejspis zachyti a promeni v teplo v kovovych castech auta).
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Tak to držím palce lidem se srdečními implantáty :-(
Už jen EV, najeto 150 tisíc km.
Bezdrátem za ještě větší grilování obyvatelstva. Ideální lro děti a vaše domácí miláčky.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag