Americké společnost HATCI a Mojo Mobility dokončily tříletý projekt vývoje rychlodobíjecího systému bezdrátového přenosu energie na testovací flotile elektromobilů Kia Soul EV.
foto: Kia
Projekt realizovaný ve spolupráci s úřadem pro energetickou efektivitu a obnovitelné energie Ministerstva energetiky USA prošlapává cestu k budoucím elektromobilům, které již nebude nutné zapojovat do zásuvky.
HATCI společně se specialistou na bezdrátové technologie Mojo vyvinula kompaktní systém bezdrátového dobíjení, schopný v rámci rychlodobíjení dodávat vozidlu výkon přes 10 kW a dosahovat přitom 85% účinnosti přenosu energie mezi rozvodnou sítí a vozidlem.
Součástí projektu byla instalace uvedeného systému do pěti vozidel Soul EV a jejich testování za reálných podmínek se zaměřením na odolnost, bezpečnost a jízdní výkony.
Systém pomocí elektromagnetického pole přenáší energii mezi dvěma cívkami – vysílací na zemi a přijímací ve spodní části vozidla. Řidič spustí dobíjení jednoduše tím, že zaparkuje vozidlo nad vysílačem; energie se poté předává prostřednictvím induktivní vazby do elektrického zařízení, které pomocí takto získávané energie dobíjí baterii ve vozidle.
Účinnost systému je dokonce tak vysoká, že dovoluje určitou nepřesnost v postavení vysílače vůči přijímači, čímž je každodenní používání pro majitele snazší a pohodlnější.
„Jsme nadšeni z úspěchu tohoto systému a jeho účinnosti,“ uvedl prezident HATCI William Freels. „Chceme vyvinout systém bezdrátového dobíjení využitelný pro reálné potřeby a se snadným používáním z hlediska spotřebitelů. Na této flotile bezdrátových vozidel Soul EV jasně vidíme budoucnost elektromobilů bez zásuvky.“
K nasazení systému bezdrátového dobíjení do sériových vozidel zatím nejsou k dispozici žádné plány, nicméně úspěch tohoto vývojového projektu ukazuje, že podobné systémy by se v budoucích elektromobilech Kia mohly objevit.
Já Vám nevím. Mě zapojování kabelu do auta nějak extra
Já Vám nevím. Mě zapojování kabelu do auta nějak extra neobtěžuje. Připadá mi to jako hledání komfortu za každou cenu. Raději zvolím o něco vyšší účinnost. A asi to také něco stojí:-)
+1
+1
Tesla opet zastavi vyrobu modelu 3 :
Tesla opet zastavi vyrobu modelu 3 : https://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/tesla-prerusila-vyrobu-modelu-3-ma-problemy-s-roboty_476122.html
týbrďo vw volume škodováku tak to ses překonal 😉 včera
týbrďo vw volume škodováku tak to ses překonal 😉 včera sem to četl na zahraničním webu jako jinak když chci čerstvé informace…
finviz.com/quote.ashx?t=tsla
… ale řekl sem si že se s váma nevděčníkama nepodělím :))
stejnak je to habaďůra, v první řadě jde totiž vo prachy
stejnak je to habaďůra, v první řadě jde totiž vo prachy soudruzi 😉
hybrid.cz/tesla-vylepsila-prohlizec-ve-svych-elektromobilech-je-2x-rychlejsi#comment-137309
A kdy ti dojde ze uz tam nedelam :DDDDD.
Minuli mesic jsem se
A kdy ti dojde ze uz tam nedelam :DDDDD.
Minuli mesic jsem se vratil z Chile VLT 🙂 cmuchej kurvypse :*)
off
Vláda má rozhodnout o novém reaktoru. Po německém
off
Vláda má rozhodnout o novém reaktoru. Po německém odklonu od jádra jsou další bloky nesmysl, říká expert
Česko jde proti evropskému proudu – Německo a Francie reaktory zavírají, stavba nových se 2× až 3× prodraží a protáhne. Nové Dukovany by vstoupily na trh, kde už nebudou konkurenceschopné.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/atomova-energie-jaderna-elektrarna-dukovany-temelin_1804160705_jab
To je expert na baterky. Porovnává hrušky s jablkama, jak
To je expert na baterky. Porovnává hrušky s jablkama, jak se mu to hodí, neuvádí, že aby se dostal na 20 dolarů za MWh, tak potřebuje podmínky pouště. A neuvádí, co dělat, když nesvítí. Zřejmě se všichni půjdem projít, dokud zase nezačne svítit. Velkokapacitní úložiště schopná pokrýt nějaký delší úsek jsou zatím stále utopií, hlavně finanční.
nahodou, takove vypadky v dodavce energii muzou byt uzitecne
nahodou, takove vypadky v dodavce energii muzou byt uzitecne pro zvyseni porodnosti obyvatelstva. 😉
Jo, abychom se ale nepřemnožili 😉
Jo, abychom se ale nepřemnožili 😉
🙂
🙂
Zatím ubýváme.
Zatím ubýváme.
vláda v sociálně-demokratický demisi by měla v čezký
vláda v sociálně-demokratický demisi by měla v čezký díře krom chabýho 40-50% dotačního programu Nová Zelená Usporám na 2,6kW solární minielektrárny na střechu baráku a ROVNOU DO BOJLERU zavést i dotaci na solární krytinu a baterkový ledničky do každý rodiny, aby KAŽDÝ ZPROPADENÝ BARÁK S KOMÍNEM f čezký díře měl když už nic jinýho alespon ten SOLAR na STŘEŠE ;)))))))
solarniexperti.cz/zakladni-pravidla-ziskani-dotace-nova-zelena-usporam/
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
Qualcomm uvadi ucinost pres
Qualcomm uvadi ucinost pres 90%.
https://www.qualcomm.com/solutions/automotive/wevc
a asi jde uz i koupit u Mercedesu
https://www.qualcomm.com/news/onq/2016/10/11/2018-mercedes-benz-s550e-will-offer-wireless-ev-charging-technology-built-using
Mnooo, ona účinnost 85% je sice technický úspěch, ale
Mnooo, ona účinnost 85% je sice technický úspěch, ale finančně je to pořád mínus 15%, takže doma v garáži zvolím spíš klasický kabel. Ale na veřejných místech… proč ne.
Otazka je, ci to je 85% zasuvka do baterie, alebo oproti
Otazka je, ci to je 85% zasuvka do baterie, alebo oproti kablu… lebo tam su straty tiez (ucinnost 90%), nie?
Někde jsem četl, že kabel má účinnost 93% a tohle má
Někde jsem četl, že kabel má účinnost 93% a tohle má 85%, takže je to horší než kabel, ale lepší než se původně čekalo
A co se děje s těmi 15% ? Mění se komplet na teplo nebo
A co se děje s těmi 15% ? Mění se komplet na teplo nebo může vlnění i částečně vyzařovat do okolí ?
Spis to bude tak, ze pri perfektne zarovnanych antenach (v
Spis to bude tak, ze pri perfektne zarovnanych antenach (v minimalni vzdalenosti od sebe) to bude tech 85% a do okoli pujde minimum, pri horsim zarovnani budou ztraty vetsi a bude to „svitit“ kolem (protoze nad tim bude kovove auto, vetsina extra ztrat se nejspis zachyti a promeni v teplo v kovovych castech auta).
Tak to držím palce lidem se srdečními implantáty 🙁
Tak to držím palce lidem se srdečními implantáty 🙁
Bezdrátem za ještě větší grilování obyvatelstva.
Bezdrátem za ještě větší grilování obyvatelstva. Ideální lro děti a vaše domácí miláčky.
Kabel je kabel kdyby mel ucinnost prenosu 93% tak by musel tou
Kabel je kabel kdyby mel ucinnost prenosu 93% tak by musel tou ztratou svitit. 7% se ztrati v hodne dlouhym prodluzovavaku .
Takže u kabelu např. do 5m se bavíme o jaké
Takže u kabelu např. do 5m se bavíme o jaké účinnosti?
Nejsem odborník, ale laik, rád se něco nového přiučím 🙂
Kabel 5m počítáme 10m protože proud jde fází tam a
Kabel 5m počítáme 10m protože proud jde fází tam a nulákem zpátky.
Měrný odpor mědi je 0,018 ohm na 1m při mm2
takže pro 10 m 2,5mmm kabelu to je.
10*0,018 / 2,5 = 0,072 ohm.
při nabíjecím výkonu 3,6 Kw tj 16A bude ubytek napětí na kabelu
0,072 ohm * 16A= 1.152V
což dává výkon 16A* 1,152V =18 watů cca což znamená že 18w na 5 kabel tj. bude mírně nepatrně vlažný.
a 18W je zhruba 0,48% z 3680W
takže účinnost přenosu bude 99,52%
Díky moc 🙂
Díky moc 🙂
Me v praxi vzdycky nejvic topila zasuvka na prodluzovacce. Ne
Me v praxi vzdycky nejvic topila zasuvka na prodluzovacce. Ne tak, ze by byla horka, ale tepla byla i v listopadu.
Asi v tom místě byl největší odpor.
Asi v tom místě byl největší odpor.