Kia EV9: ještě nižší spotřeba a vyšší dojezd, než se čekalo

Sedmimístné elektrické SUV Kia EV9 si v oficiálním homologačním řízení vede ještě lépe, než se očekávalo. Oficiálně nabídne dojezd až 563 km.

Značka Kia oznamuje, že plně elektrický jízdní dojezd největšího modelu Kia EV9 byl aktualizován na 563 km podle testování WLTP – o 22 km delší, než se původně odhadovalo. Elektrické SUV je navíc schopno dobít 249 km dojezdu za pouhých 15 minut – o 10 km více, než byl původní předpoklad. Inovováním delších dojezdů u svých vozidel s nulovými emisemi vede Kia směrem k ekologické mobilitě zaměřené na zákazníka.

Sedmimístný model Kia EV9, první evropský model značky v pětimetrové třídě, jehož prodej byl v Česku zahájen na začátku letošního září, je nejen z hlediska prostoru a komfortu dokonalým elektromobilem pro rodinné výlety. Nabízí také odpovídající dojezd: EV9 s pohonem zadních kol (150 kW) ujede na jedno dobití akumulátoru až 563 km (kombinovaná spotřeba energie: 20,2 kWh/100 km) a v městském provozu dokonce až 774 km.

SOUVISEJÍCÍ: Elektromobil Kia EV9: známe jeho českou cenu

To je výsledek nyní dokončené homologace ECE, oficiálního schvalovacího řízení pro nové typy vozidel v Evropě. To znamená, že elektrické SUV dokonce překonalo předběžné údaje výrobce (kombinovaný dojezd: 541 km).

Verze s pohonem všech kol o výkonu 283 kW a její výrazně sportovní varianta GT-Line, se zrychlením na 100 km/h za 5,3 s, rovněž překonávají hranici 500 km. Kombinovaný dojezd nově činí 505 km, ve městě až 668 km. Všechny údaje jsou měřené podle metodiky WLTP.

Dalším plusem, díky němuž se nová vlajková loď značky Kia hodí na každou rodinnou cestu, ať už je jakkoli dlouhá, je technologie rychlého dobíjení 800 V. Za ideálních podmínek lze akumulátor o kapacitě 99,8 kWh dobít z 10 na 80 % za pouhých 24 minut.

Během 15 minut lze „prodloužit dojezd“ až o 249 km – o 10 km více, než se původně odhadovalo, což je v této třídě rovněž výjimečná vlastnost. Pohodlné a bezpečné dobíjení zajišťuje také technologie Plug&Charge pro automatické rozpoznání vozidla na veřejných dobíjecích stanicích. A automaticky funguje také plánovač tras EV9, který přebírá plánování dobíjení na delších trasách – včetně předehřátí akumulátoru v chladných dnech.

Snadný přístup k veřejným dobíjecím stanicím zajišťuje služba dobíjení Kia Charge. Řidiči vozů Kia mají přístup k více než 590 000 dobíjecích míst ve 29 evropských zemích, jen v České republice funguje na 4 500 dobíjecích bodů.

V Česku pokrývá služba Kia Charge přibližně 99 % veřejných dobíjecích stanic a je jednou z nejdostupnějších dobíjecích služeb na trhu. Zákazníci získávají zvýhodněné ceny elektřiny s tím, že cenové rozdíly jsou pouze mezi výkonovými třídami: dobíjení střídavým proudem (AC), rychlejší dobíjení stejnosměrným proudem (DC) a také ultrarychlé dobíjení. Neexistují žádné „skryté náklady“ a uživatelé dostávají transparentní měsíční výpis, ve kterém jsou všechny dobíjecí procesy jasně uvedeny. 

zdroj: tisková zpráva

33 Comments on “Kia EV9: ještě nižší spotřeba a vyšší dojezd, než se čekalo”

  1. Jojo, papír snese všechno. Natírači na růžovo se u EV6 taky mohli strhnout, prý spotřeba 16 kWh/100km a dojezd 528km. Ani omylem. Realita je 22 kWh/100km a dojezd, pokud nechcete u nabíječky umřít sešlostí stářím, je 200 kilometrů, tedy asi 40% udávané hodnoty.
    Kam se hrabou lži o spotřebě benzínových aut.

        1. asi sem divnej, ale dle diagnostiky me auto topilo za lonskej rok dohromady 47 dni z 263, kdy ujelo alespon kousek a byli tedy data pro zapis, to fakt neni 9 mesicu, at s tema 47 dny udelam co chci, porad to nejsou dohromady ani 2 mesice 😀

          to sis zase percet nejakou statistiku ze Sibire a nejak sis vsugeroval ze je to v CR vid?

          jako fakt me to nedalo a kouknul do diagnostiky, jestli fakt tak v aute topime, v ale ano v obou autech vlastne topime 12 mesicu do roka, oba benzinaky s LPG, takze hned jak se nastartujou, tak topej a topej a topej

                1. Shrnu tva tvrzeni. Doma je FVE k nicemu, protoze dava elektrinu kdyz se nemusi topit. Takze doma topis jen 3-4 mesice.
                  EV je k nicemu, protoze se musi topit skoro porad.
                  Uz se tesim na tvuj dalsi vyplod.

                2. Fotovoltaika je výborná věc pro místa, kam nevedou dráty. Na topení je to korunovaná blbost.

                  Tepelná akumulační a izolační schopnost automobilu je minimální, proto se není, na rozdíl od domu, automobil schopen vyrovnat s denními rozdíly teplot a zatímco jaro a podzim je v domě příjemné i bez topení díky postupnému uvolňování energie přijaté v denních špičkách, v autech se musí topit.
                  A topení znamená hodně energie, což je něco, čím elektromobily, tyto symboly energetického hladu, nedisponují. V tomto směru jsou jako fotovoltaika. Mají řešení pro situace, kdy to řešení není až tak potřeba – jejich tepelná čerpadla fungují, když je relativně teplo, zatímco při mínus patnácti buď odporově topíš, nebo jezdíš.

                3. Na topení je FVE korunovaná blbost? Včera mi volal jeden známý. Má FVE+VB+TČ. Po roce provozu vyhodnotil, že má ve VB přebytek 2 MWh a přece to ČEZu nenechá zadarmo když by mohl na to najezdit 12 tisíc km. Tak jsi jde koupit ještě EV.

                4. Ano, je to blbost. Že ČEZ nabízí teď nějaký dočasný produkt s nějakými parametry, jehož účelem je verbovat nevolníky, a který v jednu chvíli zruší nebo upraví, na věci nic nemění.
                  Fundamentem je, že za provedenou investici se nepotkává spotřeba s výrobou.

                  Vtip celé fotovoltaické energetiky spočívá v tom, že pokud bude její prosazování pokračovat, a zblbnutý dav bude
                  instalovat další a další panely, bude úplně jedno, jestli sám máš nebo nemáš FVE – v létě budeme mít všichni elektřinu v podstatě zadarmo a v zimě za strašné peníze.

                5. @lavrov. S elektrinou to bude jako s rajcaty a zeleninou. V lete si ji kdo muze vypestuje na zahradce a v zime bude kupovat drazsi. V souctu to bude porad vyhodnejsi. Kdyby to fungovalo jak pises, tak by nikdo nemel doma zahradku.

                6. I kdyby ČEZ tu VB někdy zrušil tak nikdo nezakáže abys to mohl prodávat. V létě v poledne bude cena sice nízká ale na to stačí malá baterka a prodáš to až ve večerní špičce. To se dá samozřejmě zautomatizovat aby se o to člověk nemusel starat.

            1. Třeba je tím 47 dní, myšleno 1128 hodin, tedy průměrně cca 4 hodiny denně v topné sezóně 🙂 U mě to třeba v autě ukazuje jízdí čas kumulativně – dny, hodiny, minuty. A jestli si ho také předehřívá, jezdí dvě hodiny denně plus nestálé trasy, je to docela reálná hodnota.

            2. zaprve auto nejezdi kazdy den, zadruhe vzdy neni treba topit, kdys jede zena treba 5km do prace, proc by topila? jakoze sedne oblecena do auta ujede 5km a bude cekat nez ji auto zacne topit? vzdyt i benzinak by zacal topit az tak po 2km jizdy, naftak by nezacat topit vubec na dane trase

              jedine co opravdu vyuzivame je vyhrev volantu, vyhrev sedacek a vyhrev skel, to je neco co dava pro nase potreby vyznam mozna i tech 3-5 mesicu do roka

              asi jako kdys BMW zverejnilo diagnosticky „pruzkum“ servisovanych BMW za dany rok, a zjistili ze prumerna doba po kterou BMW xDrive sepina na 4 kolku jen cca 3 minuty v roce v prumeru 😀

              1. To jako že to topení zapínáte ručně?
                To si podejte ruku s Leodendulou a jeho pokrokovým manuálním ovládáním TČ

                To teda BMW objevilo Ameriku. Většina čtyřkolek přece funguje takhle:
                normální provoz = pohon pouze přední nápravy
                prudká akcelerace = vše dozadu
                zahrabání = pohon všech čtyřech
                Permanentní čtyřkolka u BMW navíc snad ani neexistuje, tak čemu se diví…

              1. Nikdo nerozporuje že EV neumí topit (kromě Samana, kterému auto téměř netopí, protože asi nemusí). Jen jaksi to topení navyšuje tu spotřebu. Ono zima navyšuje spotřebu i spalovacích aut, jen méně. To teplo co je potřeba na ohřátí bloku motoru nelze použít pro pohyb, což na krátkých trasách má vliv, na dlouhých ale jen minimální. V praxi je nárůst spotřeby do jednoho litru.

                Nicméně protože moderní úsporné motory topí méně, tak elektrické topení na rychlejší náběh už má dost aut. A zamlžená okna je lepší klimatizace co vysuší vzduch než samotné topení a to je také dnes běžné.

                1. U EV pouzivam casto topeni s klimatizaci a uzavreny okruh bez nasavani venkovniho vzduchu. Tak se nemusi ohrivat vzduch z minusovych hodnot na vnitrni teplotu, ale staci prihrivat ten vnitrni jiz ohraty. Samozrejme nikomu nesmy smrdet nohy a nesmy se prdet. Obcas otevru kratce okno a je teplo s malou spotrebou. Skoda ze nejde nastavit podil cerstveho vzduchu a vnitrniho. Treba 5% z venku a 95% cirkulace. Ma to take vyhodu, ze nemusim cuchat smrad z okolnich vyfuku. To je v zime na zvraceni.

                2. Tak uzavřený okruh umí použít každé auto. Ale pro úvodní odmlžení to použít nelze a při delším použití vám začne vadit vlhkost z vašeho vlastního dýchání.

                  Ono na kratší trasy (nebo jen mírně nižší teploty) postačí ohřev sedaček a volantu a nemusíte topit vůbec.

                3. Psal jsem soucasne s klimatizaci. Ta odstrani uplne vsechnu vlhkost ze vzduchu, nic nerosi. Bohuzel je vzduch az moc suchy az me vysychaji nosni slyznice. Samozrejme ze to umi i spalovak, ale ten nemusi hospodarit s teplem, ten naopak ohriva okoli. Tak to je uplne nezajimavy aspekt. Mluv k veci.

                4. Tyhle pohádky miluju. Pokud by byl okruh opravdu uzavřený a vozidlo bylo tepelně i vzduchotěsně izolované, při jeho obsazení dvěma osobami překročíte 4000 ppm CO2 nejdéle do hodiny, malátnost přijde už za 15 minut a ve stromě skončíte nejspíše už do třiceti minut. Prý občas si otevřu okno 😀

                  Při plném obsazení by sis ho otevíral nejméně každých pět minut 😀

                5. @lavrov. Jak vidis, jeste jsem se neotravil. Jinak jsem uz nekolikrat spal v aute nekde na dalnicnim odpocivadle i nekolik hodin a ziju. V mladych letech jsme jezdily na dovcu autem i ve trech a spali jsme a nic. Auto neni hermeticka kabina, ma otvory aby se daly zavrit dvere. Stary auta nemely ty pretlakove otvory a dvere se zaviraly podstatne hur. Vzduch tam proudi i pri zavrenych oknech, kor kdyz auto jede.

            1. zalezi i na profilu trasy, pokud jsou to kratsi trasy, auto nema zevnitr zmarzlou vlhkost a nema treba vyhrivane celni sklo, tak nema na kratsich trasach smysl poustet klimosku a topit si

              zena jezdi vesmes jen kratke trasy, ma to do prace 5km, a neni jedinej duvod poustet klimosku a snazit se auto vyhrat, za tech 5km by se nestalo vubec nic, takze staci vyhrivany volant, vyhrivane celni sklo a obcas si asi pusti vyhrev sedacky

    1. 120-180kWh baterky budou do 8-10 let zcela bezne u nove prodavanych elektromobilu, ostatne pred 13 lety byla nejbeznejsi baterie v EV prumerne 20kWh, o 13 let pozdeji to mame u nove prodavanych elektromobilu neco mezi 55-65kWh, tedy 2-3x tolik

      dnes maj tech 20+kWh i nektere plug-in hybridy

      kapacita baterii se vesmes bude zpomalovat az bude dosazena pohodlne ona miticka meta dojezdi 1000km na nabiti za vsech beznych podminek v civilizovanem svete

Napsat komentář