Elektromobil Kia EV9: známe jeho českou cenu

Kia EV9 je luxusní elektrické SUV ve 2 výbavových stupních v 7místném nebo 6místném provedení s otočnými či relaxačními sedadly ve druhé řadě. Baterie má kapacitu 99,8 kWh s ultrarychlým 800V dobíjením.

Kia debutuje v pětimetrové třídě: nové rodinné elektrické SUV Kia EV9 je s délkou 5,01 m, výškou 1,75 m a šířkou 1,98 m dosud největším, nejprostornějším a nejšetrnějším představitelem ekologického přístupu značky Kia nabízeným v Evropě a v České republice jej lze objednávat s okamžitou platností.

Nová vlajková loď značky Kia je při uvedení na český trh nabízena zákazníkům ve dvou stupních zaváděcí výbavy – ve verzi Earth Launch Edition a GT-Line Launch Edition, každá se standardem sedmi míst ve třech řadách sedadel.

Všechny modely nabízejí akumulátor o kapacitě 99,8 kWh s prodlouženým dojezdem s tepelným čerpadlem a s ním schopnost ujet až 541 km na jedno dobití. Technologie ultrarychlého 800V dobíjení Kia znamená, že každou verzi EV9 lze dobít z 10 na 80 % kapacity akumulátoru za pouhých 24 minut, když je zapojena do 350kW vysokorychlostní dobíječky.

EV9 Earth Launch Edition má standardně pohon zadních kol, výkon 150 kW s maximálním točivým momentem 350 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Výkonný akumulátor umožnuje dojezd až 541 km (kombinovaný dojezd podle WLTP).

Standardní výbava prémiového SUV je nabízena od 1 949 980 Kč. Příplatková výbava obsahuje metalický nebo perleťový lak karoserie v hodnotě 30 000  nebo matné provedení v hodnotě 45 000 Kč.

Kia EV9 GT-Line Launch Edition je nabízena s pohonem všech kol, výkonem 283 kW (384 k) a s maximálním točivým momentem 700 Nm(2). Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 5,3 s což je o pouhé 1,8 s více než nejvýkonnější model EV6 GT, přičemž čtyřkolka umožňuje dojezd až 505 km (kombinovaný dojezd podle WLTP).

Nejvyšší provedení modelu EV9 je ve standardu nabízeno od 2 099 980 Kč. Výbava na přání zahrnuje i šestimístnou variantu modelu EV9 se dvěma provedeními – dvě relaxační sedadla ve druhé řadě v hodnotě 18 000 Kč nebo dvě sedadla, která lze otočit o 90 stupňů směrem k otevřeným dveřím nebo o 180 stupňů směrem k cestujícím ve třetí řadě v hodnotě 12 000 Kč.

I v této nejvyšší výbavě je možné vybírat devět odstínů karoserie z toho dvě v matném provedení (příplatek 45 000 Kč) a sedm v metalickém či perleťovém laku (příplatek 30 000 Kč). Výbavu na přání uzavírá panoramatické střešní okno s příplatkem 35 000 Kč.

Oba stupně výbavy nabízejí širokou škálu luxusních prvků jako je například vůbec poprvé u Kia nabízený Digital key, který umožňuje zamknout, odemknout či nastartovat vůz pomocí chytrého telefonu, elektrochromatické digitální zpětné zrcátko vč. dešťového senzoru. Novinkou u značky Kia u modelu EV9 je čtečka na otisk prstů při přepínání uživatelských profilů nebo systém monitorování stavu řidiče pomocí kamery v interiéru vozidla (ICC-D) či asistent pro zabránění kolizím při parkování PCA se zadními, předními a nově bočními senzory. EV9 nabízí vedle prémiových relaxačních předních sedadel, které umožňují optimální rozložení hmotnosti lidského těla , také sedadlo řidiče s masážní funkcí.

Sedmiletá záruka výrobce Kia se vztahuje i na vysokonapěťový akumulátor. Díky tomu má EV9 jednu z nejobsáhlejších záruk výrobce na elektromobily v Evropě.

Kia nabízí kupujícím elektrického SUV také NABÍDKU PREMIUM. Patří mezi ní bezplatná pravidelná údržba po dobu 3 let provozu vozidla. Tento bezplatný servis obsahuje jednu servisní prohlídku po 2 letech nebo 30 000 ujetých km. Zákazníci EV9 mají k dispozici rovněž unikátní nabídku služeb veřejného dobíjení.

S kartou Kia Charge, která zahrnuje i přední evropskou síť rychlého dobíjení IONITY, získávají bonus na dobíjení v celkové hodnotě až 38 764 Kč a dobíjecí třífázový kabel (typ 2) v hodnotě 16 047 korun* zdarma. Z obchodní nabídky premium mohou zákazníci využít finanční produkt Kia Select s atraktivním úrokem 1,99 %, akontací 30 – 50 % a dobou financování 24 až 48 měsíců při financování Kia Finance. Kia dále nabízí prostřednictvím aplikace Kia Connect Store Amazon Music na 3 roky zdarma. V neposlední řadě Inteligentní parkovací asistent RSPA II (pouze pro Earth Launch Edition) bezplatně po dobu 6 měsíců a službu OTA s šesti aktualizacemi zdarma po dobu záruky vozu.

Moderní high-tech vzhled, variabilní interiér s maximálním prostorem a komfortem.

Stejně jako několikrát oceněný model Kia EV6 (mj. evropské „Auto roku 2022“), i nové elektrické SUV se řídí designovou filozofií Kia „Spojené protiklady“. Na mohutné přídi vynikají LED světla pro denní svícení, jejichž tvar je inspirován vyobrazením souhvězdí, stejně jako zadní LED světla.

Standardní adaptivní dvojité LED světlomety tvořené světelnými prvky ve tvaru krychle rámují pro značku Kia typickou „digitální tygří masku“, která byla u nového SUV dále rozvinuta. Inovativní výsuvné kliky dveří přispívají k modernímu high-tech vzhledu, zatímco aktivní vzduchové klapky a „vzduchové clony“ v předním nárazníku přispívají k vynikající aerodynamice (hodnota Cx: 0,28).

Speciální podvozková architektura elektromobilu s dlouhým rozvorem 3,10 m a plochou podlahou umožňuje výjimečné rozměry interiéru. Například prostor pro nohy a šířka interiéru jsou větší než u konkurentů z evropského prémiového segmentu. A také komfort sezení je na nejvyšší úrovni.

Vyhřívaná a ventilovaná sedadla v prvních dvou řadách (druhá řada: krajní sedadla) a sedadlo řidiče s masážní funkcí jsou součástí standardní výbavy, stejně jako elektricky nastavitelná „prémiová relaxační sedadla“ vpředu, která lze při parkování nebo zastávkách s nákladem posunout do pohodlné polohy včetně opěrky pro nohy.

V šestimístné verzi si mohou cestující ve druhé řadě sedadel užívat sklopení sedadel i v případě, že si do této polohy posunuli svá sedadla i cestující v první řadě. Naproti tomu varianta s otočnými sedadly je určena spíše pro aktivní přestávky, při nichž spolu cestující ve druhé a třetí řadě komunikují.

Kromě toho lze sedadla druhé řady otočit o 90 ° směrem ke dveřím, což je velmi vhodné například pro upevnění dětských sedaček. V obou šestimístných variantách slouží výsuvná odkládací plocha integrovaná do středové konzoly jako stolek mezi sedadly druhé řady.

Udržitelné materiály, velký zavazadlový prostor, tažná síla 2,5 tuny.

Kia se transformuje na poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility na všech úrovních. To se týká i použitých materiálů. Strategie udržitelného designu společnosti Kia zahrnuje úplné vyloučení zvířecí kůže z nových modelů. Kromě alternativ kůže z biopolyuretanu, který se částečně získává z kukuřice, zahrnují ekologicky šetrné materiály v interiéru modelu EV9 například látky a koberce z recyklovaného PET, který mimo jiné pochází ze starých rybářských sítí.

Stejně jako interiér je i zavazadlový prostor SUV velkorysý a velmi pohodlný. Kromě senzorově ovládaných dveří zavazadlového prostoru patří do standardní výbavy také elektricky sklopná a výsuvná opěradla třetí řady sedadel. Ve vzpřímené poloze všech sedadel pojme zavazadlový prostor 308 litrů, po sklopení třetí řady 828 litrů (v obou případech až do výšky oken).

Pokud jsou sklopena i opěradla druhé řady sedadel u šestimístného provedení, vznikne zavazadlový prostor s rovnou podlahou a objemem až 2 393 litrů (sedmimístný: 2 318 litrů, v každém případě po výšku střechy). Další úložný prostor poskytuje tzv. frunk vpředu o objemu 90 litrů (osvětlený) u verze s pohonem zadních kol a 52 litrů (osvětlený) u varianty s pohonem všech čtyř kol.

Kromě toho zvládne EV9 ještě větší přepravní nároky, protože může táhnout brzděný přívěs o celkovém zatížení až 2,5 tuny (varianta 4WD), jedna z nejvyšších hmotností mezi konkurenčními elektromobily v segmentu E-SUV, stj. stejná hodnota jako u modelu Sorento s konvenčním spalovacím motorem. Součástí standardní výbavy je také stabilizační program přívěsu.

Snadné používání, nový plánovač tras pro elektromobily, chytrý telefon jako klíč od auta.

Přehledný kokpit usnadňuje řidiči rychlou a intuitivní orientaci v EV9. Zvláště užitečný je dosud největší panoramatický displej v evropském modelu Kia. Zahrnuje dvě obrazovky s úhlopříčkou 31,2 cm digitálního panelu přístrojů a navigačního systému a mezi nimi dotykový displej s úhlopříčkou 13,5 cm, který lze použít k přímé volbě nastavení klimatizace, aniž by bylo nutné otevírat dílčí nabídky v informačním a zábavním systému.

Snadné používání zajišťují také tlačítka rychlé volby pod dotykovou obrazovkou navigace, která se zviditelní až po zapnutí vozidla. Head-up displej promítá všechny důležité informace přímo do zorného pole řidiče. A samostmívací vnitřní zrcátko lze používat nejen v analogové, ale i v digitální podobě: například jako displej pro zobrazení obrazu z kamery, když řidiči výhled dozadu zakrývají cestující nebo zavazadla.

Součástí navigačního systému, který lze aktualizovat prostřednictvím online aktualizace OTA (over-the-air), je nový plánovač tras pro elektromobily. Systém průběžně analyzuje údaje o vozidle a zadané trase v reálném čase.

Pokud vypočtený dojezd nestačí k dosažení cíle, automaticky navrhne potenciální dobíjecí místa a zeptá se řidiče, zda chce do trasy přidat mezizastávky. V chladných dnech plánovač trasy elektromobilu spolupracuje s předkondicionováním akumulátoru. Ten je tak včas předehřátý, jakmile vozidlo zamíří k rychlodobíjecí stanici.

K odemykání dveří a startování vozidla může řidič použít svůj chytrý telefon i chytrý klíč. EV9 je totiž prvním vozem Kia, pro který je k dispozici nový digitální klíč 2.0. Digitální klíč k vozu mohou současně používat až tři další osoby a majitel může určit, které funkce jsou komu a na jak dlouho k dispozici.

K dalším standardním prvkům výbavy patří rozpoznávání otisků prstů pro aktivaci příslušných individuálních nastavení a profilů jednotlivých řidičů, bezdrátová nabíječka pro chytré telefony a nabíjecí zásuvky USB a USB-C, tepelné čerpadlo pro ovládání vnitřní klimatizace, odpružení s regulací úrovně zadní nápravy a devět airbagů, které poskytují ochranu i cestujícím ve třetí řadě sedadel.

Stejně jako Kia EV6 je i elektromobil Kia EV9 postaven na elektrické platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform) a je vybaven technologií rychlého 800V dobíjení, kterou v současnosti disponuje jen několik málo elektromobilů. Akumulátor s kapacitou 99,8 kWh je dosud tím nejvýkonnějším, který kdy Kia uvedla na trh.

Za vysoký výkon vděčí SUV také dvěma elektromotorům o výkonu 141,3 kW na zadní a přední nápravě, které poskytují celkový maximální točivý moment 700 Nm a umožňují dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Díky funkci „Vehicle-to-Load“ (V2L), kterou Kia představila již u modelu EV6, lze akumulátor modelu EV9 použít také jako výkonný zdroj energie o napětí 220 V a výkonu 3,68 kW, a to buď prostřednictvím adaptéru v dobíjecím portu, nebo prostřednictvím zásuvky v zavazadlovém prostoru.

Kromě toho je elektrické SUV již připraveno také na obousměrné dobíjení v širším měřítku, tzv. Vehicle-to-Grid (V2G). V extrémním případě může elektromobil prostřednictvím V2G zásobovat elektřinou celou domácnost a v případě potřeby také vracet elektřinu poskytovateli sítě prostřednictvím inteligentního systému řízení dobíjení, jakmile k tomu budou vytvořeny legislativní a technické předpoklady.

Další funkce, kterou je EV9 vybavena a čeká na spuštění je „Plug and Charge“, tj. automatické rozpoznání vozidla na veřejných dobíjecích stanicích s přímou fakturací prostřednictvím služby Kia Charge. To znamená, že na kompatibilních dobíjecích stanicích lze upustit od ověřování prostřednictvím chytrého telefonu nebo dobíjecí karty

Elektromobil Kia EV9 je možné objednat u všech obchodních partnerů značky Kia v celé České republice od 4. září 2023. Česká výstavní premiéra modelu je naplánována na veletrh čisté mobility e-SALON, který proběhne v termínu 9. – 12. listopadu v pražských Letňanech.

zdroj: tisková zpráva, foto: Kia

52 Comments on “Elektromobil Kia EV9: známe jeho českou cenu”

    1. Verim tomu, co jsem si v zivote overil. Treba, ze co rekne komunista nebo rusak, tak je vzdycky lez jako vez. Podle toho jak ty tady lzes, jsi podle meho nazoru byvalej komunista, vitac bratrske pomoci sovetske armady, takze ponizeny vlastizradce, veskrze odporna osoba, ze ktery je mi fakt zle. Mozna ze se mylim, a jsi jen neskodny pomyleny blazen, na ktereho je svet jen prilis slozity. Kdo vi. Na internetu je mozne cokoliv.

      1. @Pituru, já mám rusomilné lidi rozděleny do dvou skupin. První skupina jsou staří komunisti kteří zamrzli v čase a nevšimli si, že v Rusku už 32 let komunismus není. Těm říkám, že jsou bělogvardějci protože Lenin bojoval proti carovi a šlechtě tak proč nebojujete taky? Druhá skupina jsou mladí lidé kteří nezažili rok 68 a jsou proti dnešnímu režimu už z principu.
        Obě skupiny mají jednu věc společnou: k smrti nenávidí Ameriku. To je pro ně prostě Satan, tím pádem hledali Boha a našli ho v Rusku. Bohovi odpustí všechno, i kdyby jim znásilnil ženu. Nemá smysl jim to rozmlouvat, věřícímu nejde rozmluvit jeho víru, to by ho v té víře jenom posílilo.

          1. Ale to, že je pro tebe Amerika Satan nepopřeš. Naivně se držíš hesla „nepřítel mého nepřítele je můj přítel“. To ale skoro nikdy nebývá pravda. Pro mě jsou hajzli všichni ale kdybych si měl vybrat mezi Amerikou a Ruskem tak bych neváhal ani vteřinu. To věděli i vojáci wehrmachtu když se na konci války nechali houfně zajímat Američany. Věděli, že Američani s nimi budou zacházet trochu civilizovaně. Brutální Rusi by jim roztloukli koule kladivem.

            1. pro Visper…. Částečně souhlas.. USA zahraniční politika je hnůj už dlouhé dekády, od rozpadu bipolární světa jim hráblo definitivně. (To znamená hekatomby mrtvol, vdovy, sirotci a tyhle hipisácký blbosti)
              ,,Nepřítel mého nepřítele je můj přítel“, je skoro stejná debilita jako ,,Účel světí prostředky“ …Do toho mě netahej -to je vaše politika. Však vy liberálové jste se dali překvapivě do kupy s náckama, a jestli mi chceš zase lhát, že na Ukrajině nejsou, tak jdi rovnou doprdele….💩
              Mimochodem – nepsal si nedávno něco o tom, že už se se mnou budeš bavit výhradně o technických záležitostech??😉

                1. pro Visper….Hahaha….Ty jsi ale lišák – urážet neadresně 🦊😃

        1. @visper, naprosty souhlas. Ja taky vim, ze on nazor nezmeni, ani to nejde, on nazor ani nema, nazor je v mozku a drvostep uz mozek davno nema nebot mozek je v kremlu. Je to jak rikas, putka v kremlu je buh a co rekne je svate a on to jenom siri jako evangelium.

          Nicmene bych chtel, aby tady prestal s tou propagandou opruzovat, a kdyz, tak ty jeho kecy uvest na pravou miru. Prijde mi odporne, aby to tady ti dva svedci putinovi, ten kolektivni putin zaneradil tou svoji zrudnou propagandou. Tak nevim, zda se mi to dari. Fakt je ten, ze by se tady melo diskutovat o autech a ne o rusku. Jen kdyby to tady ti dva bezmozci porad netrolili.

    2. Evropské vládnoucí strany otevřely dokořán bránu k moci různým opozičním i okrajovým skutečně populistickým stranám, když akceptovaly lhaní o zásadních tématech jako je Ukrajina a dokonce lživou propagandu pod výhrůžkami obyvatelstvu ustanovily jako jedinou pravdu.

      Opozici a populistům teď stačí říkat pravdu. A pravda vždy přitáhne nejvíce příznivců.

      Malým příkladem je slovenský Fico. Klidně řekne, že na Ukrajině jsou fašouni a řada ukrajinské symboliky má fašistickou historii. Říká co lidé vědí a myslí si… a evropští liberálové se z toho můžou po****, ale nedokážou s tím bojovat a preference Ficovi rostou a rostou.
      Vlastně ho politicky resuscitovali a teď jen vztekle čumí na svoje vlastní dílo.

      U nás to nebude jiné.

        1. Oportunistických zlodějů a vrahů je na obou (na všech) stranách přestříkáno…
          Proč by se mělo věřit zrovna té tvoji??
          Snad proto že jsi (jste) nejlepší lháři, nejagresivnější útočníci, kreatury který ztratili všechny zábrany?? Nebo snad že moc kterou tak dlouho držíte, vám zajistila mamon, kterým uplácíte morálně nekonzistentní jedince?
          Všeho do času liberálfašisto😃

        2. Taková zajímavost, kterou jsem si tady právě spočítal. Ukrajina dostala za červen, červenec a srpen přímou vojenskou pomoc ve výši nejméně 9 miliard dolarů. Za stejné období obsadila lehce přes 40 km2.
          Utracenou sumou by bylo možné pokrýt dobyté území jednodolarovými bankovkami ve třech vrstvách.

          Pokud uvážíme, že ziskem je kus pole, který nemá strategický význam a žádným způsobem nemění válečnou situaci, jedná se pravděpodobně o jednu z ekonomicky nejméně efektivních vojenských operací historie.

          Tyto utracené prostředky, které především Evropa poskytuje na dluh, pak budou zásadně ovlivňovat evropské ekonomiky další desetiletí.
          Naprosto tady nevidím prostor pro budování nějaké elektromobility, když například ČR rozpočtově nevychází ani v pokrytí mandatorních výdajů.

  1. Dotaz na majitele elektrických aut. Kde to dobíjíte? Já bych si jedno koupil, ale zrovna jsem se vracel z Itálie, cesta 950km (řekněme Miláno – Praha), nijak jsem to nehnal, ale 11 hodin i s veeeelkou zastávkou na to stačilo. Za jak dlouho bych dojel s elektrickým autem? Třeba ty rakušáky nějak nemůžu rozdejchat. To už asi žádný čech, minimálně 400 let, ale co voni pořád blbnou? Tam je 100km/h max na dálnici, ale stejně jedete tak 60kou, protože pořád něco kopou. My tady pindáme na D1, ale tohle rakouský neštěstí je čím dál horší, zlatá D1. A když jsou tak ekologičtí, proč tam nemají elektrodobíječky, žádnou jsem tedy neviděl. Jednu v itálii a jednu v německu, ale to je strašně málo a je to pořád dobrodružství. Copak u dálnic není nabíjení? Jako jak přemýšlejí? To chtějí, abych si tuhle kraksnu koupil a jezdil s ní po nákupech? Když je to taková obluda, tak je přece na ježdění do dálek, ne? Po nákupech si vezmu nějakou nákupní tašku přeci.

  2. Zajímavost – prodeje nových osobních aut v Rusku dosáhly v srpnu 110 tisíc vozidel a překonaly tak předválečný srpen 2021 (cca 103 tisíc vozidel).
    Čínským (růst ve stovkách procent) a ruským (růst v desítkách procent) automobilkám trvalo pouhých 17 měsíců plně nahradit západní konkurenty, kteří trh vyklidili v důsledku sankcí.

        1. Ten clanek by si mel precist Scholz aby konecne dodal Taurus proti municakum. Dojdou zbrane, skonci krveproliti. Ty ztraty jsou hororove, ale neplati pro armadu jako celek. To jsou male oddily ktere v kazde valce plati dan nejvyssi. A skore je i u rusaku stejne. Kazdy vycisteny zakop znamena likvidace rusaku, pac oni nemuzou ustoupit, jen padnout.

      1. pro pituru….Ty jsi až geniální ve své mimóze 😳
        Zrovna když západní propaganda připravuje veřejnost na hození ručníku do ringu… Jestli nevíš o co jde mrkni na Idnes (nejčtenější deník??) – jeden článek cca před 5ti hodinama, druhý před 1h…
        Oba nevídaně defétistický…
        Kdyby si náhodou věděl co to znamená, napiš to sem…(kdyby se ti to podařilo bez urážek, bylo by to super. Ťuňťo 😘)

        1. Nikde jsem nepsal, ze ten ukrajinsky orko-mlynek nema zadne vlastni ztraty. Naopak, je jasne ze ofenziva neni lehka. Osobne bych pockal az na poradna letadla, a ohrome me stve, ze zapad je s jejich dodanim tak laxni. Je to velka ostuda zapadu a hlavne USA. Pekne me s tim serou.

          Idnes je bulvarni medium, a nerikam ze ten clanek je nepravdivy, o tom nic nevim, ale urcite to neni zadna relevantni analyza a ani byt nemuze. Delat si nazor jen z nekolika clanku v bulvaru muze jen takovy myslitel, jako jsi ty.

      1. Elektrický offroad se čtyřma motorama hlavně žádné diferáky nebude potřebovat = žádné boule pod břichem…
        Škoda že Japonci tak zaspali – Subaru, Suzuki, Daihatsu… Nissan vypadal slibně ale taky to teď nějak dře….
        Ale hlavně Toyota – mám podezření, že má na ostatní japonské firmy hodně špatný vliv…

          1. Jestli se nepletu tak ještě žádný elektromobil vyráběný ve větších sériích nemá 4 motory…. Prototypy ale ano a věřím, že je to budoucnost tereňáků…
            Prostupnost terénem bude proti spalováku na vyšším nivelu…A navíc se asi u některých modelů přidá možnost jízdy bokem, brodivost do hloubky pár metrů a další… Snad se dočkám….

              1. Funkci uzamykani diferaku lze simulovat pribrzdovanim protacejiciho kola. Diferak ma tu vlastnost prenaset moment cestou nejmensiho odporu. A obe kola dostavaji stejny moment. Kdyz se protaceni brzdi, zvysi se moment i na druhem kole. U elektromotoru lze moment ridit velmi presne a kola jsou take brzdene kazde zvlast, tak je to mozne. Funkci ASR ma snad uz kazde auto. Samozrejme to neni na kazdodenni pouzivani nekde v dzungli. Ale kdo z nas jezdi v takovych podminkach? V Evrope staci 2 motory a vyda to za ryzou 4-kolku. U Tesly to funguje super. Na snehu plny knedlik a trakce je lepsi nez u vsech spalovaku. Bohuzel brzdeni je zase stejne jako u ostatnich.

                1. Sníh není problém, ale když máš levou půlku auta v blátě, tak se pravá nechytne ani na tvrdém povrchu.. Nebo když je kolo hodně odlehčené/ve vzduchu… Nevím jestli by pomohlo ASR, nemám s ním zkušenost, ale tuším že ne….
                  Čtyřmotorové platformy s baterkou v podlaze a myslím i možností natáčení všech kol, dělá nějaká Izraelská firma… Na videu vypadali dost pokročile, tak doufám že to dotáhnout do výroby….

                2. @vostep. Prave tento pripad jsem popsal jinde. ASR pribrzdi to kolo v lufte a tim se zacne tocit to druhe ktere ma grip. Musi byt kazde kolo jednotlive brzdene, proto ASR. U starych aut s nahonem na zadek slo take pouzit rucni brzdu, melo to podobny efekt, ale slo to na spojku, protoze se brzdily obe kola. Malokdo mel rucku na kazde kolo zvlast jako maji rally zavodaky.

                3. Jak už jsem psal – nemám osobní zkušenost, ale slyšel jsem, že to je slabota… Ale i kdyby se ASR podařilo dosáhnout funkční dokonalosti, furt 4 motory umožní kompletní odstranění diferáků a tím zvýšení světlé výšky o cca 10 cm….

        1. To je takové Humvee po elektricku. Za dvě mega s tim do terénu nikdo nevjede a pokud ano, tak při předpokládané hmotnosti až někde uvízne, zůstane tam napořád. Auto na nic.

          Zajímavý, že výrobce lákají takovéto exhibice namísto dojezdu 1000 km pro auto, co bude uplně normálně vypadat, bude jezdit po silnici a nebude stát stejně jako barák na Marsu.

          1. Proc by mela byt vaha takovy problem? Copak Tatra zustava navzdy v blate? Navic kdo jezdi v terenu, bude mit navijak a sam se vyprosti.
            Takova auta frci v Dubaji apod. Do pouste na jizdu v dunach jak delane. A misto prdici Tesly tam budou zvuky velbloudu. Proc si kazdy jouda hned mysli, ze je to delane pro ceske pepiky a ze vyrobci jsou blbci?

Napsat komentář