Hyundai Ioniq odhalen špióny; konečně lidový elektromobil?

Automobilka Hyundai nedávno ukázala první skicy očekávaného modelu Ioniq. To bude první auto na trhu, které má být dostupné jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Teď už máme i špionské fotky.

Hyundai Ioniq zatím nezískává tolik pozornosti jako konkurenční vozy typu Leaf, Prius, Volt/Bolt nebo Model 3. Mohl by ale s trhem pěkně zamávat, což Hyundai dlouhodobě dokazuje že umí. I proto jsme na Ioniq velmi zvědaví.
foto: autoblog.com

Hyundai jde na věc od lesa. Už dlouho se spekulovalo, že jihokorejský parní válec připravuje konkurenci pro hybridy Toyota Prius. Pak přišlo překvapivé oznámení modelu Ioniq, který bude dostupný jako hybrid, plug-in hybrid i čistý elektromobil.

Auto bude konkurovat primárně vozům jako Toyota Prius a Chevrolet Volt, ale díky čistě elektrické verzi bude mít Hyundai svého koně také v oblasti, kde dnes kraluje Nissan Leaf a kam se chystají těžké váhy typu Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt.

Očekává se, že hybridní/plug-in hybridní verze Hyundai Ioniq bude poháněna 1,6l řadovým čtyřválcem. První špionské fotky napovídají, že Hyundai se drží svého designového jazyka a zejména příď je jasně rozpoznatelná.

Zároveň auto odkazuje k dřívějším modelům Hyundai Elantra a Hyundai Sonata, zejména co se týká interiéru. Veřejné odhalení výrobní verze Hyundai Ioniq se očekává v Jižní Koreji už během ledna 2016. Světovou premiéru pak zažije na a .

10 Comments on “Hyundai Ioniq odhalen špióny; konečně lidový elektromobil?”

  1. Co podle vás znamená
    Co podle vás znamená lidový, 800 tisíc 400 tisíc ??? podle mne je to třeba Dacia Logan 🙂 Elektro je dnes z pohledu uživatele ekonomický nesmysl který stále zneužívá toho že i při nižšsích výroních nákladech funguje pocit exklusivity a předražuje se o 106, děkuji ale za takové situace naprostý nezájem.

    1. Dacia Logan lidový vůz?
      Dacia Logan lidový vůz? Kolik jich denně potkáváte, těchto lidových vozů? Stovky, tisíce, desetitisíce? Nebo jednotky, možná desítky? Proč tomu tak je? Že by výrobce nestačil vyrábět a stály se na něj fronty nebo sestavovaly pořadníky? Zkuste se sám sebe zeptat a skutečně férově, bez příkras a bez lhaní si do vlastní kapsy si odpovědět. Pokud dojdete k odpovědi, že lidový vůz je to jen pro vás a pro pár dalších, přičemž drtivá většina lidí si koupí něco jiného, tak jste došel ke správnému výsledku.

    2. lidové auto bude zrejme
      lidové auto bude zrejme takove auto ktere si kupuje nejvice lidi na teto planete, takze se bavime o Focusu, Corolle a Wuling Hongguang/Chevrolet Enjoy (celkem pravidelne se tyhle 3 auta umistujou na prvnich 3 prickach celosvetovych podeju), prumerna celosvetova cena techto aut je pri prepoctu na koruny mezi 350-500 tisici

      lidove je tedy u elektromobilu zrejme mysleno jako bezne pouzutelny s vetsim dojezdem a za cenu zrejme odpovidajici dnesnim elektromobilum, tedy od rekneme 600k a vice

Napsat komentář