Už před časem jsme psali, že Hyunda Sonata a Kia Optima se mají objevit jako plug-in hybridy. Ten čas nadešel na autosalonu Detroit 2015, kde se ale objevila také nová Sonata ve verzi hybrid.
foto: Hyundai
Prodeje plug-in hybridů v USA sice v posledních měsících spíše klesaly, ale to není důvod nevstoupit do hry. Ostatně, je potřeba být vidět stejně dobře jako konkurence.
A tak se vedle nového Chevroletu Volt druhé generace nebo Mercedes-Benz C350 Plug-in hybrid na autosalonu v Detroitu objevuje také nový 2016 Hyundai Sonata Plug-In Hybrid. Nabídne dojezd na elektřinu až 35 km, a to zejména díky 9,8kWh li-polymerové baterii.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai chystá na rok 2016 nové elektromobily
Baterii doplňuje 50kW elektromotor a 2.0l Nu GDI čtyřválec o výkonu 154 koní. Celkový výkon hybridního pohonného systému auta je pak 202 koní. Kombinovaná spotřeba nového plug-in hybridu má být poměrně realistických 5,8 l/100 km.
no auto je to krasne, ale
no auto je to krasne, ale ten dojazd je ubohy. Vzdy plati ze cim viac clovek prida o to väcsi bude odber elekriny…takze kolko bude v zime a pri normalnej alebo niekedy aj potrebnej akceleracii ten dojazd? mozno tak 15-20 km? no niekomu to staci ale naco to potom takto kombinovat…ja by som bol za plug-in hybridy, ale iba v tom pripade ak by bol dojazd cisto na elektrinu aspon tych realnych 100 km. Pretoze mnohi ktorych poznam jazdia denne aspon tych 80-100 km do prace a s5.
takze tych 100 km by bolo fakt dobre, potom by stacila aj 35. litrova nadrz na benzin. A samozrejme treba vyuzivat na stavbu aut aj nejake lahsie materialy aby tie auta nevazili 1500 kg, ale aby sa mestili aspon do 1000 kg…tym padom ide spotreba vzdy nizsie a nizsie.
Celkovo by automobilovy priemysel potreboval vylepsit a to od zakladov…dost bolo smradlavych aut…treba sa uberat cistejsou cestou…bolo by najlepsie ak by auta jazdili cisto na vzduch…je ho vsade dostatok!
Podobně jako u nedávného
Podobně jako u nedávného článku k Mercedes C350 PHEV a obecně u všech PHEV uváděných v příštích letech bude i zde platit, že z uživatelského hlediska je nejdůležitější:
1, jak výkonný bater. systém v praxi je, tzn. zda-li člověk toto vozidlo může naplno využívat (v rámci EV dojezdu) jako plnohodnotné EV, anebo při jakémkoliv silnějším přišlápnutí se přidá spalovák
2, kolik z uváděné nominální kapacity baterie má řidič doopravdy k dispozici (toto je ještě důležitější údaj, než jaká je průměrná spotřeba Wh/km) – toto je podstatné i u čistě bateriových vozidel
To aby se uváděla
To aby se uváděla využitelná kapacita baterie – jsem tu psal již několikrát. Ono jsou mezi nimi veliké rozdíly např. Ampera má 10kWh z 16kWh, Tesla má 75kWh z 85kWh (v range módu) jinak je to 67z85…..atd.
krásne auto, krásna
krásne auto, krásna technika, už len tá cena keby klesla 🙁