Hyundai zveřejnil první skicy nového modelu IONIQ. Inovativní kompaktní vozidlo bude v nabídce jako elektromobil, hybrid i plug-in hybrid. Navíc prý půjde o „auto s nejlepšími aerodynamickými vlastnostmi ve své třídě“.
foto: Hyundai
TISKOVÁ ZPRÁVA
Hyundai Motor potvrdil, že IONIQ bude prvním vozem na světě, který nabídne výběr ze tří druhů hospodárných poháněcích ústrojí s mimořádně nízkými emisemi: čistě elektrický pohon a hybridní pohon se zážehovým motorem ve variantě s možností vnějšího nabíjení, nebo i bez něj.
Sebevědomý design s elegantní siluetou ve stylu kupé a četnými přitažlivými detaily dokonale odráží odvážný přístup k ochraně životního prostředí.
IONIQ poskytne radost z jízdy s pohotovými reakcemi a zároveň vychází vstříc požadavkům motoristů na snižování ekologické zátěže plynoucí z provozu motorových vozidel.
Designéři společnosti Hyundai Motor proto vytvořili vnější design, který se vyznačuje silnou emocionální přitažlivostí, přičemž významně přispívá také k realizaci ekologických vlastností vozidla.
Jednoduché, pečlivě zpracované křivky minimalizují aerodynamický odpor vzduchu a přispívají k efektivnímu obtékání karoserie vzduchem.
Z důvěrně známých stylistických prvků značky Hyundai na přídi je nejnápadnější charakteristická šestiúhelníková maska chladiče, která je završena atraktivním leskle černým prvkem, který je protažen do stran až k osobitým novým světlometům s integrovanými obrysovými světly ve tvaru písmene „C“. Půvab vozidla umocňuje výběr barvy karoserie, která vyvolává dojem zvedající se mlhy.
Interiér modelu IONIQ přebírá motiv uhlazenosti, elegance a přehlednosti. Efektivní využití obestavěného prostoru je doplněno přehledným a logickým uspořádáním ovládacích prvků. Jednoduché a moderní povrchy ekologických materiálů vytvářejí v interiéru futuristickou a vstřícnou atmosféru, která osloví novou generaci motoristů.
V roce 2013 se Hyundai Motor stal prvním výrobcem osobních vozů, který zahájil velkosériovou výrobu vozidla s pohonem na vodík, jímž je model Tucson Fuel Cell (ix35 Fuel Cell na některých trzích).
Označení nového vozu odkazuje na jeho charakteristické vlastnosti. Ion je atom s elektrickým nábojem a tato část názvu poukazuje na chytrou kombinaci elektrifikovaných pohonů tohoto vozu.
Druhá část označení vychází z anglického slova unique a symbolizuje jedinečnost nabídky, která demonstruje ekologické zaměření značky Hyundai a touhu poskytovat zákazníkům největší možný výběr.
Q je znázorněno v logu tohoto vozu jako vizuální průlom, který potvrzuje svěží nový přístup tohoto vyspělého modelu s nízkými emisemi. IONIQ bude po světové premiéře v lednu v Koreji vystaven na autosalonech v Ženevě a New Yorku, které se konají v březnu 2016.
Jak teda Hyundai nemusím,
Jak teda Hyundai nemusím, tak je ale pravda že si skutečně „dnes“ od nich mohu koupit vodíkové auto (i když je to blbost), které nevypadá jako příšera (čti Mirai) viz. suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213800001&scopeId=C&fuels=HYDROGENIUM&zipcode=&isSearchRequest=true&pageNumber=1
dalsi kombinovana platforma
dalsi kombinovana platforma pro spalovak s EV 🙁
A to jsem se tak tesil, ze by z toho mohlo byt rozumne ciste EV…
Pánové z Hyundai, my už
Pánové z Hyundai, my už těmi elektromobily dávno jezdíme. Na koncepty byla doba před 10 lety.
To není koncept, ale
To není koncept, ale prototyp, který bude v prodeji nejpozději 2017, spíš 2016. 😉
Co se to děje? Koncept
Co se to děje? Koncept elektromobilu a není to nehorázná designová prasečina? Kam ten svět spěje…
Vidím, jak se
Vidím, jak se přístrojová deska časem mění na displej, bude něco takového i s topením? Jak složitý systém to je? Dočkáme se jednou infra topných panelů?
je to iba PR, to znesie
je to iba PR, to znesie vsetko. nema cenu to velmi studovat, brat vazne, iba obdivovat, napriklad ako sci-fi film.
Je to iba chvilka na pobavenie a rozptyl.