Hyperloop One dosáhl rychlosti 310 km/h s kapslí

Americká společnost Hyperloop One nedávno úspěšně otestovala svůj dopravní systém. A nyní v úspěších pokračuje.

Kromě gigatovárny Tesla lze v nevadské poušti narazit také na testovací dráhu systému Hyperloop.
foto: Hyperloop One

Hyperloop One je dnes jediná společnost na světě, která dokázala postavit funkční prototyp 500 metrů dlouhých tubusů systému Hyperloop a testuje v něm prototyp skutečné kapsle. Aktuálně s ní dosáhla rychlosti 310 km/h.

Kapsle XP1 systému Hyperloop One

Kapsle XP1 systému Hyperloop One
foto: Hyperloop One

Kapsle dosáhla výkonu 3151 koní na úseku dlouhém 300 metrů. V tubusech se podařilo dosáhnout extrémně nízkého tlaku, který se běžně vyskytuje ve výškách kolem 61 km.

Cestovní kapsle systému Hyperloop One mizí v podtlakovém tubusu

Cestovní kapsle systému Hyperloop One mizí v podtlakovém tubusu
foto: Hyperloop One

Rob Lloyd, šéf Hyperloop One, už dnes cestuje po světě a uzavírá dohody o možném vybudování systému Hyperloop v konkrétních lokalitách. V úvahu připadají např. Dubaj, ale možná také trasy Praha-Brno nebo Vídeň-Bratislava.

Hyperloop One

24 Comments on “Hyperloop One dosáhl rychlosti 310 km/h s kapslí”

  1. To už začíná být zajímavé a předpokládám že je to
    To už začíná být zajímavé a předpokládám že je to pořád ještě v plenkách, takový ekvivalent parních lokomotiv u klasické železnice. Sledovat tenhle vývoj bude ještě velmi zajímavé. Potentiál má tenhle maglev ve vakuu ohromný …

      1. Abatros 498.1 162km/h (neoficiálně 167-175km/h)
        Jinak těch

        Abatros 498.1 162km/h (neoficiálně 167-175km/h)
        Jinak těch 130km/h měly akorát tak litevky – 399.0, zbytek byl kolem 120km/h což mimochodem dodnes není ani na všech hlavních tratích a Šinkansen má taky už až 320km/h a při testech TGV udělalo až 500km/h.

        Nějaké americká páry prý běžně jezdily až 100mph, což je zhruba 160km/h, ale tam se spíš dbá na sílu než na rychlost, takže aby zvýšili tažnou sílu jim tam jezdí obrovské dieselové lokomotivy výkonu zhruba brejlovce (cca 1.5MW) ale mnohem těžší. To je taky ale dáno autospřáhly, které v Evropě ne a ne zavést jednotně, sice je univerzální kombinovatelné jak se současným systémem tak se spříáhlem SA3, ale nikdo to nezavádí.

    1. je to jen názor že musk jako vizionář v této fázi už
      je to jen názor že musk jako vizionář v této fázi už Tesle nemá jak prospět … něco na tom názoru je, ale tesla by bez něj ztratila velkou část image. Asi jako když Apple ztratil S. Jobse, od té chvíle to není fenomén ale jen jeden z mnoha výrobců, byť úspěšných ale duše zmizela, už je to jen nudná výrobní linka … myslím že tohle by Tesle neprospělo, potřebuje v čele šoumena.

      1. Ono je dost těžké říci nejdříve cenu, pak postavit
        Ono je dost těžké říci nejdříve cenu, pak postavit fabriku a začít výrábět. Podobnou věc udělal Jobs a pak zjistil, že není schopen za předem specifikovanou cenu vyrábět a celá výroba byla ztrátová. Tesla 3 má stát 35 tis. USD, ano, ale ve slušné výbavě stojí 60 tis. USD a není všem dnům konec.

          1. To je přesně ono, lidi bylo naprosto zkušení postavit
            To je přesně ono, lidi bylo naprosto zkušení postavit výrobní fabriku, ale Jobs do toho neustále zasahoval a celé se to začalo prodražovat a jeho nejznámější faux pas bylo, že nechal přetřít stroje jednotnou barvou a oni začaly mít vysokou poruchovost.

    2. Původně jsem byl k vyznění článku naladěn dost
      Původně jsem byl k vyznění článku naladěn dost negativně, ale po chvíli mudrování musím říct, že na té myšlence něco je. Třeba to, že stávající automobilky mají bobky z toho, že Musk začne čistit augiášův chlív klasického automotive stejně, jak to dělá SpaceX v kosmických nosičích.

      1. Částečně je pravda že není úplně využitý.
        Mám ale

        Částečně je pravda že není úplně využitý.
        Mám ale obavy, že kdyby se toho chopil klasický manažer, byl by to konec Tesly jako takové.
        Najednou by se vyskytly spousty „nepřekonatelných“ problémů a tiše by se firma pohřbila.
        Nad lidma je potřeba bič.

      2. Lol kam by se stahoval, vždyť je to jen jeho bokovka, kterou
        Lol kam by se stahoval, vždyť je to jen jeho bokovka, kterou má jako hobby a pošťuchuje s tím zapšklý dinosaury a ropáky. To jste si ještě nevšimli, že gró jeho zájmů jsou rakety, vesmír a Mars? Tam se dějou věci, že se nám vo tom ani nezdá. Co je proti tomu nějaká výroba aut a baterek? Ve Space X se řešej opravdový problémy na hraně fyzikálních možností. Tesla je proti tomu švanda, takovej zájmovej kroužek mladých techniků. ;-D

      1. a v osekavani budou pokracovat dal. nejdriv snizeni tlaku az
        a v osekavani budou pokracovat dal. nejdriv snizeni tlaku az na atmosfericky, z tubusu zbude pruhledna protihlukova zed. a magneticka levitace se nahradi kolama. mimochodem puvodni hyperloop mel vepredu kompresor, ktery vhanel vzduch pod kapsuli, ale to uz je tak davno, ze to uz ani pamatnici nepamatuji. jedine, co zustane je nalepka hyperloop. ale konec ironie. mate pravdu. definujme si, co je hyperloop. pokus c. 1 vlak pohaneny magnetickou levitaci levitaci v podtlakovem tunelu. jedouci rychlosti kolem 800km. na pitomosti s kompresorem netrvam. ale druha podminka je, ze to bude realnem rovozu. ne jako testovaci draha nekde z nejake gigafactory predelane na plnirnu jednorazovych vodikovych bombicek do muskovy kancelare.

      2. Myslíte podobně jako jsem to tu naposledy řešil já? 🙂
        Myslíte podobně jako jsem to tu naposledy řešil já? 🙂 Toto je podle mne maglev ve sníženém tlaku, tady té kapsli chybí některé podstatné znaky původního konceptu, třeba ten velký ventilátor, který měl pomoci vytvářet podtlak.

        Takto možná dříve či později tu trubku v rámci osekávání nákladů zruší úplně a bude z toho inducttrack s jakýmsi Brunelovským rozchodem, který bude vyžadovat pomocná kolečka, jestli gumová, nebo kovová, třeba z odolné lehké slitiny, to je jedno.

        Ono by to mohlo dopadnout podobně jako sovětský vlak na koulích, testovací model a pak nic víc. pigeonsnest.co.uk/stuff/yarmolchuk/monorail.html

Napsat komentář