Hliníkovo-vzduchová baterie: dojezd elektromobilu až 1600 km?!

Magazín Bloomberg přinesl zprávu o izraelské společnosti Phinergy. Ta vyvinula hliníkovo-vzduchovou baterii se kterou dokáže malý elektromobil ujet až 1600 km na jedno nabití! Na trh chce auto poslat už v roce 2017.

Izraelská společnost Phinergy představila baterii/palivový článek na principu hliníku-vzduchu, který umožní elektromobilům ujet až 1600 km na jedno nabití. Auto má být v prodeji už v roce 2017. Čepuje se pitná voda.
foto: Phinergy

Ve krátkém spotu magazínu Bloomberg novou technologii baterie představuje šéf izraelské společnosti Phinergy Aviv Tzidon. Prezentuje ji na upravené verzi vozu Citroen C1 jehož celý zavazadlový prostor vyplňuje právě nová baterie.

Vlastně ale nejde ani tak o baterii jako spíše o palivový článek. Funguje totiž na principu reakce hliníku se vzduchem a vodou. Celý článek navíc nenahrazuje li-ion baterii, ale funguje s ní ve spolupráci.

Zajímavé je, že do auta stačí doplnit právě jen klasickou pitnou vodu. Ta pak reaguje s hliníkovou anodou a vytváří elektřinu. Hliník a voda se postupně spotřebovávají. Dojezd je až 1600 km na jedno naplnění.

Podle Tzidona má už dnes firma smlouvu s velkým OEM automobilovým výrobcem na produkci elektromobilu vybaveného touto baterií v roce 2017.

17 Comments on “Hliníkovo-vzduchová baterie: dojezd elektromobilu až 1600 km?!”

        1. Solární elektrárny někde
          Solární elektrárny někde v poušti jako zdroj energie – elektřina bude skoro „zadara“. Převážení recyklovaného materiálu je lepší než natahovat dráty dálkového přenosu. Docela dobrý koncentrátor energie, tenhle matroš, navíc plně recyklovatelný.

          1. Již kdysi dávno jsme se ve
            Již kdysi dávno jsme se ve škole učili, že Al je národním bohatstvím, protože je v něm uložena spousta energie.
            Proto ode dneška začínám veškerý nepotřebný Al doma ukládat, protože pokud se bude „pálit“ v bateriích, pak jeho cena půjde prudce nahoru. A vše tak vlastně zaplatí všichni ostatní spotřebitelé Al,který je používán v mnoha výrobcích všech oblastí lidské činnosti.

  1. Hliník-vzduch…
    Zajímavé

    Hliník-vzduch…

    Zajímavé je, že do auta stačí doplnit právě jen klasickou pitnou vodu.

    Hliník a voda se postupně spotřebovávají…

    Trošku jsem zmaten. Pokud Budeme dolívat vodu, tak předpokoládám vývin kyslíku pomocí elektrolýzy, jinak mi nedává voda příliš smysl. Hliníková kazeta se také spotřebovává, její aktivace po spotřebování dochází elektricky či mechanickou výměnou kazety… ale jelikož je v článku zmíněna funkčnost jako u palivového článku, tak tipuji výměnu…

    Ale jak bude dané zařízení celkově velké…

    Hliník-vzduch a Zinek-vzduch představují alternativu k lithium-vzduch akumulátoru.

    1. Jo ja to chapu tak ze
      Jo ja to chapu tak ze jakmile dojde hlinikova kazeta (mozna by bylo presnejsi rict, ze se vybije anebo zreaguje s vodou a vzduchem), tak se musi vymenit (vystaci na 1600km) a voda se doliva prubezne protoze nema smysl ji porad vozit s sebou a staci doplnit jednou za 300km.
      Po spotrebovani/vybiti hliniku se vymeni za novy a ten stary se recykluje/nabije a pripravi k novemu pouziti.

      1. Rozumím tomu také tak,
        Rozumím tomu také tak, jenom si nejsem jist, co se skrývá za tou šipkou Dry… Pokud jde o výrobu hliníku z hydroxidu hlinitého klasickým způsobem, tak to je dost energeticky náročný dvoustupňový proces přeměny hydroxidu na kysličník s následnou elektrolýzou taveniny s přídavkem fluoridových solí a ještě dalších sloučenin. Na 4 molekuly hliníku připadají 3 molekuly CO2, protože k redukci dochází na uhlíkových elektrodách. Jaký paradox. 🙂 Na druhou stranu, když se podíváme na výrobu lithiových baterií nebo platinového katalyzátoru do vodíkových článků, které se musí po 100 000km také vyměnit, tak to může být vcelku přijatelný kompromis. Závisí to na ceně, kolik bude stát ta kazeta na dojezd 1 600km a jak drahá bude vodní náplň (jak čistá voda to musí být).

  2. kedze proces nie je
    kedze proces nie je revezribilny tak by som to zariadenie nenazval „bateria“ lepsie tomu sedi oznacenie palivovy clanok, otazka je ci je vyhodne jazdit na hlinik. Umne to moze byt v tom ze zmes po reakcii by som poslal do Norska alebo na Island aby z nej opat vytvorili hlinik potom by to bol pekny uzatvoreny cyklus kde by obnovitelne zdroje „nabijali“ energiu do hlinika

    1. Směs poslal někam… smysl
      Směs poslal někam… smysl by to mělo v případě, že by se kazety vagónovaly, protože posílat to někam lodí už přestává být environmentally-friendly… jinak celá věc s oxidovaným hliníkem je jen o tom ho opět přetavit do čisté formy a to zvládneme i tady…

Napsat komentář