FlixBus uvádí na trh první mezinárodní autobusy na bioplyn. Jezdit budou mezi Nizozemím a Belgií a Norskem a Švédskem.
foto: © IVECO BUS
Ve čtvrtek 1. července začnou jezdit první mezinárodní autobusy na bioplyn mezi Amsterdamem a Bruselem a mezi Stockholmem a Oslem. Autobus mezi Nizozemskem a Belgií, vyrobený firmou Iveco, bude poháněn stlačeným zemním plynem (Bio-CNG), zatímco autobus značky Scania mezi Švédskem a Norskem bude poháněn zkapalněným zemním plynem (Bio-LBG).
FlixBus spolupracuje s poskytovateli plynu OG (OrangeGas) a Gasum, aby bylo zajištěno, že tyto autobusy doplňuje pouze bioplyn, který je co nejšetrnější ke klimatu.
Autobusy FlixBus, provozované na pravidelných linkách, jsou v současné době v mnoha zemích nejekologičtějším dopravním prostředkem, Bio-CNG nebo Bio-LBG přinášejí velkou šanci na další snížení uhlíkové stopy v rámci osobní hromadné dopravy.
Obě technologie jsou k dispozici na velké části evropských tras FlixBusu. Dostupnost těchto paliv se v Evropě rychle zlepšuje zejména proto, že se EU rozhodla zpřístupnit čerpací stanice pro zemní plyn na hlavních evropských silničních sítích (TEN-T).
Testováním alternativních paliv v různých projektech plánuje FlixMobility lépe porozumět tomu, jak jsou technologie vnímány autobusovými partnery a zákazníky, ale také prozkoumat provozní omezení, výhody a potenciální dopad na provozní náklady.
FlixBus, který se rozhodl do svého vozového parku doplnit tyto autobusy, na projektu spolupracoval se společnostmi Iveco a Scania, které realizovaly přestavbu stávajících modelů autobusů na bioplyn.
Nevládní organizace atmosfair, která se zabývá klimatickou strategií a kompenzacemi CO2, ověřuje původ bioplynu a zajišťuje, aby Flix získával co možná nejzelenější plyn.
Předběžné výpočty naznačují snížení CO2 přibližně o 75 % ve srovnání s provozem na naftu na linkách mezi Amsterdamem a Bruselem a mezi Stockholmem a Oslem.
Tyto autobusy na bioplyn jsou nejnovějšími přírůstky do udržitelné flotily Flix. V roce 2018 zahájila společnost FlixBus pilotování prvních plně elektrických dálkových autobusů na světě v Německu, Francii a USA.
Na konci roku 2019 FlixBus oznámil spolupráci s německou technologickou společností Freudenberg a představila své plány na vybudování prvního dálkového vodíkového autobusu.
Autobus jezdící mezi Londýnem a Dortmundem je vybaven solárními panely, díky nimž může na této trase ušetřit přibližně 7 % paliva. Všechny vlaky FlixTrain jsou 100% napájeny zelenou elektřinou.