Fantastická limuzína Quant vyráží na silnice

Unikátní Quant e-Sportlimousine z autosalonu Ženeva 2014 není podle všeho žádný vaporware. Aktuálně totiž získalo tohle auto posvěcení od německé TÜV a podle všeho už brázdí silnice u západních sousedů.

Quant e-Sportlimousine – začne se někdy prodávat?
foto: nanoFlowCell

Za vodíkovým speciálem Quant e-Sportlimousine stojí německá firma nanoFlowCell. Ta se primárně zaměřuje na vývoj palivových článků typu flow. Konkrétních detailů o téhle technologii zatím k dispozici mnoho není a firma se chlubí především svým vozem.

Dobře dělá, protože Quant e-Sportlimousine je skutečně nádherný kus technologie. Gull-wingové dveře umožňují snadný přístup do vnitřku vozu a celková stylizace vyznívá výrazně moderně. Přidejme k tomu extrémní specifikace: dojezd 600 km, kapacita 120 kWh, zrychlení z 0 na 100 km/h během 2,8 vteřiny a max. rychlost 350 km/h a je zaděláno na pořádnou senzaci.

14 Comments on “Fantastická limuzína Quant vyráží na silnice”

  1. To musi byt nejaka blbost,
    To musi byt nejaka blbost, ved nominalne ten zdroj da len 30 kWh. Na rozumne zrychlenie to musi pustit aspon 200 A, co ale maju ako konstantu pre operating power len na jedno koleso a to naspobia x 4.

    Mohli by sa vyjadrovat jasne a nezavadzat. Ved im to musi nicit energ. clanok.

    Kapacita 120kWh sa pri tom musi minut za 1/4 hodiny.

    1. rekl bych ze to neni
      rekl bych ze to neni chyba…
      pisou tam ze ten flowCell vyrabi elektrinu a uklada ji do dvou velkych super capacitoru, ktere pak muze vybit a dosahnout tak pozadovaneho kratkodobeho vykonu. Tezko rict jak moc kratkodobeho, ale jsem si celkem jisty ze na Nürburgringu bude jeste pomalejsi nez Tesla 🙁

      Skoda, kez bych se pletl… mrknete na ty jejich stranky…

      EDIT: ikdyz mi nejde do hlavy jak je mozne ze uvadi 380+ km/h? Hmm, jsem z toho volaky zmeteny 😀

  2. Vzhledem k udávaným
    Vzhledem k udávaným parametrům může jít opravdu o průlom, protože to vozítko bude asi dost lehké. Rozhodně to nebudou 2 tuny. Počkal bych ale s větším obdivem, až zveřejní parametry palivového článku. Tj. cena, životnost, hmotnost, výkon a dostupnost surovin, z jakých se vyrábí

    1. Našel jsem technické
      Našel jsem technické údaje. Je to dost jinak. Nádrže mají 2x200l a váží to ještě o 200kg víc než Tesla S. Myslím, že to vůbec nemá žádný kufr. Maximální výkon to tedy ale má úctyhodný: 680kW. nanoFlowCell

      TECHNICAL DATA
      DRIVE TRAIN

      all-wheel drive via 4 three-phase induction motors,
      torque vectoring for optimal drive torque distribution
      peak power: 680 KW (925 PS); 170 KW (231.2 PS) x 4
      operating power: 480 KW (653 PS); 120 KW (163.2 PS) x 4
      peak-torque per wheel: 2,900 NM x 4
      nanoFLOWCELL®

      nominal voltage: 600 V
      nominal current: 50 A
      tank capacity: 2 x 200 L
      PERFORMANCE

      0 – 100 KM/H: 2.8 S
      top speed: 380 + KM/H
      range: projected 400 to 600 KM
      energy consumption: 20 KWH/100 KM
      DIMENSION AND WEIGHT

      kerb weight with full tanks: 2,300 KG
      wheelbase: 3,198 MM
      WHEEL AND TYRES

      front: 245 x 30 R22″
      rear: 285 x 30-22″
      rolling resistance optimised
      width: 2,019 MM
      length: 5,257 MM
      height: 1,357 MM
      BODY

      door system: two double wing-safety-doors
      door openings: 865 MM x 2,068 MM
      side window: 400 MM x 1,830 MM
      body type: monocoque
      seats: four, front and rear adjustable

        1. Je to hlavně jiná
          Je to hlavně jiná kategorie. Tohle auto je ukázka toho, co vodíkový článek dokáže bez ohledu na cenu a praktičnost. Cena bude podle toho a zaručeně půjde o malou sérii pro majetné sběratele a podobné případy. 🙂

          P.S. Design to má opravdu povedený, na pohled je krásné. Všechna čest.

            1. To opravdu nevím. Víte,
              To opravdu nevím. Víte, žijeme v době, kdy se začínají vynořovat nejrůznější druhy pohonu a skladování energie. Pozice klasických spalovacích motorů, které vládly automobilismu více jak 100 let se začínají otřásat a teď záleží na tom, kdo si kolik ukousne. Najednou jsou na světě 3-4 další celkem životaschopné technologie, které začínají soutěžit o místo na trhu. Tento palivový článek má nominální výkon jenom 30 kW a je potřeba velké množství elektrolytu k rozumnému dojezdu. O trakčních motorech se moc nezmiňují. Buď to považují za natolik běžný a spolehlivý komponent, že nemá smysl k tomu cokoli dodávat, ale je i možné, že jde o novou technologii, která má svoje dětské nemoci, o kterých je lépe se nezmiňovat. Klikněte si na odkaz nanoFlowCell výše. Já jsem z toho moc moudrý nebyl. Hezky vyvedené marketingové stránky, ale pokud možno nic konkrétního kromě oněch údajů, které jsem odtamtud okopíroval.

              1. Díval jsem se na
                Díval jsem se na několikatery stránky s tímto slovem (nanoFlowCell).
                Mě to podle zveřejněných parametrů spíš připadá, jako „vlhkej sen“ nějakého automobilového „puberťáka“ – co by chtěl aby asi snad možná jednou eventuelně mohlo být vyrobitelné (jako prototyp). Reálnou šanci a upotřebitelnost v tom nevidím.

                1. O upotřebitelnosti se
                  O upotřebitelnosti se nebavíme. Ale jezdí to. Sen se zhmotnil. 🙂

                2. Hmm, já v
                  Hmm, já v „upotřebitelnosti“ spatřuji jeden z nutných parametrů a ukazatelů smysluplnosti daného výrobku. Hodinky s vodotryskem by také jistě šly po technické stránce vyrobit, ale z praktického hlediska jsou nesmyslem. Toto auto bych bral jako zajímavý automobilový šperk, ale to je tak všechno.
                  Vzhledem k vašemu rozhodnutí „O upotřebitelnosti se nebavíme“, toto asi ukončíme.

Napsat komentář